Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam dyskutantow. Nie bijcie jak juz bylo. Pytanie o podlogowke na poddaszu i okna polaciowe? Zwykle daje sie grzejniki pod oknami zeby wymusic cyrkulacje cieplego powietrza. Czy przy podlogowce nie wystapi problem z pocacymi sie ani tym bardziej przemarzajacymi oknami polaciowymi? Czy podlogowka spokojnie da rade czy mozna jakos wspomoc ten proces? Bede wdzieczny za podzielenie sie spostrzezeniami doswiadczonych uzytkownikow. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dyskutantow. Nie bijcie jak juz bylo. Pytanie o podlogowke na poddaszu i okna polaciowe? Zwykle daje sie grzejniki pod oknami zeby wymusic cyrkulacje cieplego powietrza. Czy przy podlogowce nie wystapi problem z pocacymi sie ani tym bardziej przemarzajacymi oknami polaciowymi? Czy podlogowka spokojnie da rade czy mozna jakos wspomoc ten proces? Bede wdzieczny za podzielenie sie spostrzezeniami doswiadczonych uzytkownikow. Pozdrawiam.

 

Da radę tylko musisz mieć świadomość że brak grzejnika pod oknem połaciowym wykorzystują producenci okien do odrzucenia reklamacji w razie roszczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Pomóżcie proszę nowicjuszce :D

Mam zamiar w całym domu położyć ogrzewanie podłogowe. Domek okolo 130m2 parterowy (poddasze do adaptacji i tam też chcę od razu ogrzewanie podłogowe) z garażem - ANETA III.

Na dziś budowa na etapie wylanej ławy :)

Ściany beton komórkowy 24 cm + styropian 20 cm, podłoga ocieplona styropianem 16 cm, dach wełna 20 cm. Strop teriva, wentylacja mechaniczna z rekuperatorem do 91% sprawności. Zamierzam ogrzewać kominkiem z płaszczem wodnym w układzie zamkniętym z buforem około 1000l, dodatkowo grzałka elektryczna w razie kilkudniowej nieobecności, ewentualnie w przyszłości pompa ciepła.

Ponad tydzień dokształcam się w necie i na tym forum, ten wątek przeczytałam 3 razy, nawet robiłam notatki, ale umknęło mi kilka spraw:

1. Obliczyłam zapotrzebowanie na ciepło w Instal-OZC 4.8 i wychodzi 35,8 W/m2 i gdy zaznaczę opcję "zawsze uwzględniaj nmin", (obrazek w załączniku) oraz 20,8W/m2 i co za tym idzie znaczne mniejsze wymagania cieplne poszczególnych pomieszczeń. Co śmieszne, nie zmienia się całkowite zapotrzebowanie na ciepło. Która opcja jest prawidłowa? Przyjęłam do obliczeń tą mniej korzystną.

2. W programie Instal-therm policzyłam sobie powierzchnie grzejne, dobrałam parametry, wyszło wszystko Ok, pętle od 56 do 93 m, po 8 pętli na kondygnację, ale mam wątpliwości: maksymalne przepływy mam 161, minimalne 40 kg/h. Liczyłam dla tmperatury zewnętrznej -20*C, temperatura zasilania/powrotu 39,4/31,5. Jak wyreguluje się podłogówka przy wzroście temperatury? Czy przepływy nie będą za małe? Przypuszczam, że lepiej jest wyliczać dla maksymalnej temperatury grzania, żeby było co obniżyć, jak wzrośniee temperatura.

3. Myślę, czy kłaść wylewkę anhydrytową - przy takiej cienkiej wylewce (4,5 cm) na pewno będą odczuwalne różnice w temperaturze podłogi.

4. Generalne pytanie - jak zaprojektować pętle, żeby były duże przepływy? Od czego to zależy?

 

Po kopaniu tematu przez tydzień mam już kompletny mętlik w głowie :bash: .

Najlepszee, że mąż jest za układeem mieszanym, tzn podłogówka tylko w części dziennej, reszta grzejniki, ale przekonałam go, że mój pomysł jst lepszy i ekonomiczniejszy. Odparł, ze w takim razie mam sama sobie zaprojektować i potem układać 1200 metrów rurek. Więc tym bardzie ni chcę spieprzyć, bo będzie na mnie psy wieszać do końca życia! :)

 

pozdrawiam, Aga

OZC..JPG

Edytowane przez Aga i Krzysiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aga, Twój pomysł jest lepszy, podłogówka to sama rozkosz, grzejniki tragedia. Męża zagoń do pomocy i wspólnego rozwiązywania problemów. Grzejnikami chce sobie zrobić krzywdę, dziwny facet. MIałem w starym domu pdłgówkę na parterze, grzejniki na piętrze (dom drewniany, nie dało się zrobić podłogówki na piętrze). Miałem porównanie w komforcie przebywania w pomieszczeniach z jednym i drugimi systemem. Podłogówka biła na głowę.

 

Teraz mam 300m2 podłogówki w tym 100m2 w piwnicy. i tylko ręcznikowce w łazienkach. Każdemu życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakim cudem wyszło Ci 1200 m rur, ja położyłem u siebie ok. 800 m, a u rodziców 700 metrów. Domy bliźniaki po 120 m2. Przy okazji 39 stopni na zasilaniu to miałem przy -25 stopniach na zewnątrz i nieocieplonym, mokrym domu.

 

Mam 130m2 na dole + góra - chcę tam zrobić 2 małe pokoiki gościnne + łazienka + reszta otwarta. Odliczam skosy ale i tak licze tą powierzchnię do ogrzewania, bo wełna będzie pod dachem - skosy chcę wykorzystać na schowki.

W niektórych pomieszczeniach wyszły rurki w odstępach nawet 35 cm, ale dałam wszędzie maksymalnie odstęp 25 ze względu na minimalną wylewkę.

Czy ktoś stosował u siebie wylewki anhydrytowe? Przemawia to do mnie, że podobno w ogóle nie trzeba robić dylatacji (myślę i tak zrobić między pokojami) i jest już idealnie równa. Ale waham się, bo przy takiej cienkiej wylewce i płytkach mogą być różnice w temperaturze podłogi. Mam dużo czasu, bo dopiero ława leży :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zawory termostatyczne są niezbędne w rozdzielaczach do podłogówki? Co one tak naprawdę dają?

Czy to prawda, że zawory te potrzebne są tylko do siłowników elektrycznych i czy istnieją głowice nakręcane na te zawory,

które wyczuwają temp. wody w obwodzie?

Wstępnie zamówiliśmy rozdzielacze KAN z przepływomierzami i nie wiem czy zmieniać zamówienie czy nie.....

Podłogówka będzie w całym domu, na 2 rozdzielaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory termostatyczne nie są niezbędne, mam dwa takie rozdzielacze, z przepływomierzami na powrotach i zaworami pod siłowniki na zasilaniu, nie mam i raczej mieć nie będę siłowników, a głowice raczej mijają się z celem (zwykłe termostatyczne brałyby temperaturę otoczenia czyli wnętrza szafki, jakieś z kapilarami może ale po co), zawory służyć mogą jako zawory odcinające czy do wstępnej regulacji przepływu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również nie zakładałem siłowników. mam zawory termostatyczne danfosa, dedykowane do podłogówki, montowane na powrotach i biorące temp. z powrotów właśnie (nie z otoczenia).

Regulacja trwała w zasadzie 2 tyg, rok temu, potem przestałem tym kręcić, bo system sam się reguluje.

 

Efekt jest taki, że część pomieszczeń jest całkiem wyłączona, np pokój nad kotłownią, mimo, że od Pn. W salonie i kuchni, gdzie są po dwie pętle, jedna jest wyłączona. Korytarz , sypialnie i łazienka na max.

 

Działa ok, nie trzeba niczym kręcić. Temp. wody do podłogówki staruje siłownik (tam również regulowałem krzywe grzewcze dla domu, wymagało to kilku zejść do piwnicy), który ma dwa czujniki temp.

Jeden na zewnątrz budynku, drugi na powrocie wody z podłogówek. Działa idealnie. W domu wahania temp. są w granicach 21-22stC.

 

W korytarzu mam jeszcze pokrętło, którym mogę ręcznie obniżyć temp. zasilania do podłogówek, rzadko używam. Nie ma on czujnika temp.

Edytowane przez qwert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...