piwopijca 09.11.2010 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 (edytowane) Ja mam rozdzielacze Purmo i nie narzekam, bez bajerow same zaworki i przeplywomierze. Pzdr. Edytowane 10 Listopada 2010 przez piwopijca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 09.11.2010 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 ja mam rozdzielacze i złączki pex do nich KAN-owskie, kosztowały może i niemało (ta bardziej wypasiona wersja rozdzielacza ale za to zamontowałem je bezproblemowo, ogólne wrażenie 5+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 10.11.2010 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2010 Witam dyskutantow. Nie bijcie jak juz bylo. Pytanie o podlogowke na poddaszu i okna polaciowe? Zwykle daje sie grzejniki pod oknami zeby wymusic cyrkulacje cieplego powietrza. Czy przy podlogowce nie wystapi problem z pocacymi sie ani tym bardziej przemarzajacymi oknami polaciowymi? Czy podlogowka spokojnie da rade czy mozna jakos wspomoc ten proces? Bede wdzieczny za podzielenie sie spostrzezeniami doswiadczonych uzytkownikow. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 10.11.2010 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2010 da se rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 10.11.2010 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2010 Witam dyskutantow. Nie bijcie jak juz bylo. Pytanie o podlogowke na poddaszu i okna polaciowe? Zwykle daje sie grzejniki pod oknami zeby wymusic cyrkulacje cieplego powietrza. Czy przy podlogowce nie wystapi problem z pocacymi sie ani tym bardziej przemarzajacymi oknami polaciowymi? Czy podlogowka spokojnie da rade czy mozna jakos wspomoc ten proces? Bede wdzieczny za podzielenie sie spostrzezeniami doswiadczonych uzytkownikow. Pozdrawiam. Da radę tylko musisz mieć świadomość że brak grzejnika pod oknem połaciowym wykorzystują producenci okien do odrzucenia reklamacji w razie roszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 10.11.2010 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2010 Da radę tylko musisz mieć świadomość że brak grzejnika pod oknem połaciowym wykorzystują producenci okien do odrzucenia reklamacji w razie roszczeń. A lyzka na to... niemozliwe... (powaga?!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 10.11.2010 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2010 (edytowane) Witam! Pomóżcie proszę nowicjuszce Mam zamiar w całym domu położyć ogrzewanie podłogowe. Domek okolo 130m2 parterowy (poddasze do adaptacji i tam też chcę od razu ogrzewanie podłogowe) z garażem - ANETA III. Na dziś budowa na etapie wylanej ławy Ściany beton komórkowy 24 cm + styropian 20 cm, podłoga ocieplona styropianem 16 cm, dach wełna 20 cm. Strop teriva, wentylacja mechaniczna z rekuperatorem do 91% sprawności. Zamierzam ogrzewać kominkiem z płaszczem wodnym w układzie zamkniętym z buforem około 1000l, dodatkowo grzałka elektryczna w razie kilkudniowej nieobecności, ewentualnie w przyszłości pompa ciepła. Ponad tydzień dokształcam się w necie i na tym forum, ten wątek przeczytałam 3 razy, nawet robiłam notatki, ale umknęło mi kilka spraw: 1. Obliczyłam zapotrzebowanie na ciepło w Instal-OZC 4.8 i wychodzi 35,8 W/m2 i gdy zaznaczę opcję "zawsze uwzględniaj nmin", (obrazek w załączniku) oraz 20,8W/m2 i co za tym idzie znaczne mniejsze wymagania cieplne poszczególnych pomieszczeń. Co śmieszne, nie zmienia się całkowite zapotrzebowanie na ciepło. Która opcja jest prawidłowa? Przyjęłam do obliczeń tą mniej korzystną. 2. W programie Instal-therm policzyłam sobie powierzchnie grzejne, dobrałam parametry, wyszło wszystko Ok, pętle od 56 do 93 m, po 8 pętli na kondygnację, ale mam wątpliwości: maksymalne przepływy mam 161, minimalne 40 kg/h. Liczyłam dla tmperatury zewnętrznej -20*C, temperatura zasilania/powrotu 39,4/31,5. Jak wyreguluje się podłogówka przy wzroście temperatury? Czy przepływy nie będą za małe? Przypuszczam, że lepiej jest wyliczać dla maksymalnej temperatury grzania, żeby było co obniżyć, jak wzrośniee temperatura. 3. Myślę, czy kłaść wylewkę anhydrytową - przy takiej cienkiej wylewce (4,5 cm) na pewno będą odczuwalne różnice w temperaturze podłogi. 4. Generalne pytanie - jak zaprojektować pętle, żeby były duże przepływy? Od czego to zależy? Po kopaniu tematu przez tydzień mam już kompletny mętlik w głowie . Najlepszee, że mąż jest za układeem mieszanym, tzn podłogówka tylko w części dziennej, reszta grzejniki, ale przekonałam go, że mój pomysł jst lepszy i ekonomiczniejszy. Odparł, ze w takim razie mam sama sobie zaprojektować i potem układać 1200 metrów rurek. Więc tym bardzie ni chcę spieprzyć, bo będzie na mnie psy wieszać do końca życia! pozdrawiam, Aga Edytowane 10 Listopada 2010 przez Aga i Krzysiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 11.11.2010 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Aga, Twój pomysł jest lepszy, podłogówka to sama rozkosz, grzejniki tragedia. Męża zagoń do pomocy i wspólnego rozwiązywania problemów. Grzejnikami chce sobie zrobić krzywdę, dziwny facet. MIałem w starym domu pdłgówkę na parterze, grzejniki na piętrze (dom drewniany, nie dało się zrobić podłogówki na piętrze). Miałem porównanie w komforcie przebywania w pomieszczeniach z jednym i drugimi systemem. Podłogówka biła na głowę. Teraz mam 300m2 podłogówki w tym 100m2 w piwnicy. i tylko ręcznikowce w łazienkach. Każdemu życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 11.11.2010 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 qwert, drabinki w łazienkach masz zasilane nisko- czy wysokotemperaturowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 11.11.2010 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 wysoko, tzn wprost z bufora, czyli 55stC. Do tego w mniejszej łazience z drabinki woda idzie do podłogówki, bo tam jest za mała pow. by robić osobną pętlę podłogową z temp 25stC. Dzięki temu mam w łazienkach 23 st, w pozostałych pom. 20-21stC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 11.11.2010 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Witam! i potem układać 1200 metrów rurek. Nie wiem jakim cudem wyszło Ci 1200 m rur, ja położyłem u siebie ok. 800 m, a u rodziców 700 metrów. Domy bliźniaki po 120 m2. Przy okazji 39 stopni na zasilaniu to miałem przy -25 stopniach na zewnątrz i nieocieplonym, mokrym domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sepior 11.11.2010 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Ja znowu na temat rozdzielaczy, czy ktoś brał może z allegro z firmy: OLO-Jacek KlukŁódzka 36f1280-180 Gdańsk nick allegro: olo12f36 bo mają taniej niż kusmet i bardziej konkreta oferta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 12.11.2010 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 Nie wiem jakim cudem wyszło Ci 1200 m rur, ja położyłem u siebie ok. 800 m, a u rodziców 700 metrów. Domy bliźniaki po 120 m2. Przy okazji 39 stopni na zasilaniu to miałem przy -25 stopniach na zewnątrz i nieocieplonym, mokrym domu. Mam 130m2 na dole + góra - chcę tam zrobić 2 małe pokoiki gościnne + łazienka + reszta otwarta. Odliczam skosy ale i tak licze tą powierzchnię do ogrzewania, bo wełna będzie pod dachem - skosy chcę wykorzystać na schowki. W niektórych pomieszczeniach wyszły rurki w odstępach nawet 35 cm, ale dałam wszędzie maksymalnie odstęp 25 ze względu na minimalną wylewkę. Czy ktoś stosował u siebie wylewki anhydrytowe? Przemawia to do mnie, że podobno w ogóle nie trzeba robić dylatacji (myślę i tak zrobić między pokojami) i jest już idealnie równa. Ale waham się, bo przy takiej cienkiej wylewce i płytkach mogą być różnice w temperaturze podłogi. Mam dużo czasu, bo dopiero ława leży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Julies 13.11.2010 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 Czy zawory termostatyczne są niezbędne w rozdzielaczach do podłogówki? Co one tak naprawdę dają? Czy to prawda, że zawory te potrzebne są tylko do siłowników elektrycznych i czy istnieją głowice nakręcane na te zawory,które wyczuwają temp. wody w obwodzie?Wstępnie zamówiliśmy rozdzielacze KAN z przepływomierzami i nie wiem czy zmieniać zamówienie czy nie..... Podłogówka będzie w całym domu, na 2 rozdzielaczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 13.11.2010 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 zawory termostatyczne nie są niezbędne, mam dwa takie rozdzielacze, z przepływomierzami na powrotach i zaworami pod siłowniki na zasilaniu, nie mam i raczej mieć nie będę siłowników, a głowice raczej mijają się z celem (zwykłe termostatyczne brałyby temperaturę otoczenia czyli wnętrza szafki, jakieś z kapilarami może ale po co), zawory służyć mogą jako zawory odcinające czy do wstępnej regulacji przepływu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 14.11.2010 03:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Ja również mam rozdzielacze z możliwością założenia elektrozaworów, mam też okablowanie, ale nie ma potrzeby ich zakładania. Przez pierwszy sezon tak wyregulowałem przepływy w pętlach, że uzyskałem pożadane temperatury w pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 14.11.2010 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 (edytowane) ja również nie zakładałem siłowników. mam zawory termostatyczne danfosa, dedykowane do podłogówki, montowane na powrotach i biorące temp. z powrotów właśnie (nie z otoczenia).Regulacja trwała w zasadzie 2 tyg, rok temu, potem przestałem tym kręcić, bo system sam się reguluje. Efekt jest taki, że część pomieszczeń jest całkiem wyłączona, np pokój nad kotłownią, mimo, że od Pn. W salonie i kuchni, gdzie są po dwie pętle, jedna jest wyłączona. Korytarz , sypialnie i łazienka na max. Działa ok, nie trzeba niczym kręcić. Temp. wody do podłogówki staruje siłownik (tam również regulowałem krzywe grzewcze dla domu, wymagało to kilku zejść do piwnicy), który ma dwa czujniki temp.Jeden na zewnątrz budynku, drugi na powrocie wody z podłogówek. Działa idealnie. W domu wahania temp. są w granicach 21-22stC. W korytarzu mam jeszcze pokrętło, którym mogę ręcznie obniżyć temp. zasilania do podłogówek, rzadko używam. Nie ma on czujnika temp. Edytowane 15 Listopada 2010 przez qwert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 14.11.2010 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 a jaki konkretnie sterownik siłownika użytkujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 15.11.2010 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 http://www.womix.pl/pl/oferta/silowniki/silowniki_mp_z_wbud_reg/silownik_mp_05_ar/72.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 15.11.2010 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 Dość drogi "dżinks".... Zastosowany przeze mnie Unicontrol + siłownik daje więcej funkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.