Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Raczej zwiększyć rozstawy i przez to zaoszczędzić na mieszacz.Przecież dom 5-cio litrowy

 

Wolalbym rozmawiac raczej o tym jak robic teraz bo jest juz po wylewkach i rozmowa o rurkach nic nie wniesie. Instalator jest osoba biegla w temacie choc nie koniecznie ze wszystkim na biezaco (nie uzywal komputera do oszacowania rozstawu rurek tylko zrobil tak "jak z reguly sie robi".

 

Mozecie podac co taka instalacja "powinna miec" i ew. jakiegos linka do konkretnych rozwiazan to dalej bede sobie jakos radzil.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolalbym rozmawiac raczej o tym jak robic teraz bo jest juz po wylewkach i rozmowa o rurkach nic nie wniesie. Instalator jest osoba biegla w temacie choc nie koniecznie ze wszystkim na biezaco (nie uzywal komputera do oszacowania rozstawu rurek tylko zrobil tak "jak z reguly sie robi".

To podstawowy argument osób nienadążających za postępem i wymogami budownictwa energooszczędnego.

A na marginesie, to tak dobry to ten Twój instalator nie jest skoro zrobił Ci podłogówkę o mocy dla domu o dwukrotnie większym zapotrzebowaniu na ciepło.

W ogóle odnoszę wrażenie że przewymiarowuje Ci system grzewczy, zabezpieczając się przed ewentualnymi zastrzeżeniami za Twoje pieniądze.

Patrząc na to w ten sposób to rzeczywiście jest "osobą biegłą w temacie" :D

Ale jak sam piszesz, nie ma co płakać na rozlanym mlekiem.

Jedno jest pewne. Będzie Ci Ciepło :), czyli "będziee Pan zadoowoolony" :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podstawowy argument osób nienadążających za postępem i wymogami budownictwa energooszczędnego.

A na marginesie, to tak dobry to ten Twój instalator nie jest skoro zrobił Ci podłogówkę o mocy dla domu o dwukrotnie większym zapotrzebowaniu na ciepło.

W ogóle odnoszę wrażenie że przewymiarowuje Ci system grzewczy, zabezpieczając się przed ewentualnymi zastrzeżeniami za Twoje pieniądze.

Patrząc na to w ten sposób to rzeczywiście jest "osobą biegłą w temacie" :D

Ale jak sam piszesz, nie ma co płakać na rozlanym mlekiem.

Jedno jest pewne. Będzie Ci Ciepło :), czyli "będziee Pan zadoowoolony" :D

 

Pozdrawiam

 

Wlasnie na temat rurek delikatnie w rozmowie probowalem mu troche zasugerowac zmniejszenie co przynioslo taki efekt, ze udalo mi sie "ublagac" rozstaw co 15 cm w pokojach na poddasz, bo wczesniej mialo isc wszedzie 10 :( Zdecydowalem sie na niego bo jest to Pan, ktory poprawek prawie nie ma, robi wszystko z 1 pomocnikiem, a czy nie wie czy nie chce wiedziec (z korzyscia dla swojego zysku), ze mozna troche optymalniej to juz wie tylko on sam :)

 

Nie mniej jest sklonny do rozmowy wiec probowal minimalizowac system a za sugestie i namiary na sprzet dziekuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja moze dopytam. Planuje kociol Junkers Cerapur SMart 14 KW, natomiast instalator wycenia mi poki co rozne akcesoria, w tym: mieszacz, dodatkowa pompka i nie pamietam co jeszcze. Mam dobrze ocieplony domek (prawie 5-litrowy), 130 metrow podlogowki (920 metrow na wavinie), 2 rodzielacze (1 na parterze i 1 na poddaszu uzytkowym) grzejnikow brak. Czy w takiej konfiguracji potrzebuje jakies wspomaganie obiegu??

 

Jesli nie to prosze o uzasadnienie:)

 

Pozdrawiam

 

Hej. U mnie rurki jest ok 1400 mb (już pisałem gdzieś, przepraszam, że się powtarzam), kocioł ten sam, ok 200 m2 podłogówki, góra i dół, żadnego grzejnika. Mam 2 rozdzielacze kusmetu z przepływomierzami (co prawda nic one nie wskazują, może mam za mały przepływ), oba 9-obwodowe, wykorzystane po 8 obwodów. Instalacja w kotłowni prosta jak budowa cepa. Z kotła zasilanie idzie bezpośrednio do jednego i drugiego rozdzielacza i to wszystko. Osobno idzie zasilanie na wężownicę zasobnika CWU, mam 220 L - kocioł ma wyjście na zasialnie zasobika CWU więc nie potrzeba żadnych mieszaczy, elektroniki (poza pogodówką FW100) itp. Jest jedno naczynie wzbiorcze do CWU, jakaś grupa bezpieczeństwa do zasobnika, mam też pompę cyrkulacyjną, ale nie używam. Nie mam też żadnej dodatkowej pompy - jest OK, zimę przeżyłem :-) (jedyne co, to nie widzę nic na tych przepływomierzach :-) ). Kocioł moduluje już od 3kW i bez mieszacza potrafi puścić temp 26 st. na podłogówkę. Gdy grzeje zasobnik temperaturą 60 st. to nie ma możliwości puszczenia tej wody na CO bo w kotle jest zawór przełączający CO/CWU. Przyznam się, że też robiłem rurki trochę na oko, tzn. na zdrowy rozsądek, tzn. w dużych pomieszczeniach rzadziej, w małych częściej, strefy brzegowe itp. i wyszło dobrze. Nie mam termometru w każdym pokoju, ale mam komfort cieplny w całym domu, więc nie zależy mi na tym czy wszędzie temp. jest taka sama. Mniemam, że jest wszędzie podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka oszczędność, co Ty piszesz, tu chodzi o jak najprostszy układ - to raz

podłogówka ma taką bezwładność, że nawet jak się będziesz kąpał Ty, Twoja żona, teściowa, dzieci to nie ma szans na jej wychłodzenie w stopniu odczuwalnym - to dwa

 

piec jednofunkcyjny działa jak piszą koledzy, kiedy jest zapotrzebowanie na ciepło do CO to grzeje CO, a kiedy CWu to grzeje CWu, nigdy naraz, z priorytetem ciepłej wody użytkowej

u mnie 150l grzeje około 5min do 40 stopni

mieszacz ma jedynie zaletę w okresach gdy na dworze jest 10-15 stopni i chciałbyś grzać podłogówką, piec może mieć problem z daniem tak niskiej temperatury, wtedy mieszacz się przydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do "RadziejS" . |Poważnie masz kocioł tylko 13 kW na tak duży dom jak mój??? Ja mam też 200m2 do ogrzania i przymierzam się do wyposażenia kotłowni. Rurek mi wyszło ok.1400m podobnie jak "RadziejowiS". Myśle nad kondensatem, po wstępnej rozmowie z hydraulikiem to od razu mi powiedział że musi zbudować sprzęgło hydrauliczne i ze 2 pompy dodatkowo potrzebne. |Moje pętle to max 80m. Może spróbuje tęż zrobić wszystko jak najprościej i pociągnę na pompie od kotłą.

Chciałem jednak sterować oddzielnie górą i dołem domu.

Może ma ktoś coś podobnego? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do "RadziejS" . |Poważnie masz kocioł tylko 13 kW na tak duży dom jak mój??? Ja mam też 200m2 do ogrzania i przymierzam się do wyposażenia kotłowni. Rurek mi wyszło ok.1400m podobnie jak "RadziejowiS". Myśle nad kondensatem, po wstępnej rozmowie z hydraulikiem to od razu mi powiedział że musi zbudować sprzęgło hydrauliczne i ze 2 pompy dodatkowo potrzebne. |Moje pętle to max 80m. Może spróbuje tęż zrobić wszystko jak najprościej i pociągnę na pompie od kotłą.

Chciałem jednak sterować oddzielnie górą i dołem domu.

Może ma ktoś coś podobnego? :)

 

Ja mam sprzęgło i dwie grupy pompowe Meibes jedna na podłogówkę druga na grzejniki docelowo ma być sterowanie temperaturą w każdym pomieszczeniu oddzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sprzęgło i dwie grupy pompowe Meibes jedna na podłogówkę druga na grzejniki docelowo ma być sterowanie temperaturą w każdym pomieszczeniu oddzielnie.

 

Aha moc kotła do ogrzania domu jest zazwyczaj niższa niż do ogrzania domu i CWU. Jak nie chcesz mieć problemów z ciepłą wodą musisz dobrać moc kotła do zapotrzebowania na CWU

 

Sam sobie odpowiedziałem a chciałem Mr.Mabram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wyborze kotła, a właściwie jego mocy po pierwsze kieruj się zapotrzebowaniem domu na ciepło, przy obecnym zaawansowaniu budownictwa pod względem termicznym wystarczające są kotły o mocy rzędu 12kW, jednak do ogrzania zasobnika taka moc powoduje iż będzie to trwało dwa razy dłużej. Ja mam zasobnik 150l, moc jego wężownicy to 26kW, piec mam 24kW i dlatego mi grzeje 5 min. Piec kupiłem okazyjnie, miał być 19kW, przy wyborze warto więc kierować się tym. Warto kupować piec z jak najniższą mocą minimalną, przy naszych ciepłych domach pełna moc nie będzie praktycznie nigdy wykorzystana.

ps. w moim piecu ograniczyłem jego moc dla CO na 12kW i spokojnie daje rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też junkers kondensat 14-3 plus zasobnik 80 lub 100l, i z tego co czytam to raczej przekonałem się do podłogówki na całości, odpuszczę sobie grzejniki na poddaszu, dam tylko 2 razy grzejnik drabinkowy w łazienkach i jeden grzejnik w garażu, do tego 2 razy rozdzielacz, bez dodatkowej pompki bo jest w piecu i czytam że wystarcza nawet na 200m2 podłogówki. U mnie na dole 65m2 i na górze po około 70m2, razem 135m2. Tylko teraz teraz zabawa z rozplanowaniem rurek, bo pętle powinny być podobnych długoci czy nie ma to większego znaczenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma znaczenie, później przy jednakowych długościach (zbliżonych przynajmniej) łatwiej będzie Ci sterować aby osiągnąć podobne temperatury (u mnie pętla w garażu ma ponad 100m, i grzeje najsłabiej, pętla w łazience zaraz za rozdzielaczem ma chyba 40m i grzeje najmocniej (narazie bez regulacji na rotametrach co również pomaga to okiełznać)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedz. Nie wiem jeszcze jaki kondensat zakupic (jakiej marki):) ale rozglądałem się właśnie za kotłem z jak największą modulacją. Dochodzę do wniosku że kotły o mocach 19-24kW modulacja zaczyna się od 6-7kW dopiero. Jedynie w kotłach o mniejszej mocy modulacja jest od 3-4kW.

U mnie pętle są w zasadzie różne ale trzymałem się tego aby utrzymać równej długości. Jedynie w małych pomieszczeniach wyszło mi mniej odpowiednio po ok 40m. Myślę że wyreguluję na przepływomierzach. Pewnie będzie zabawy co nie miara. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedz. Nie wiem jeszcze jaki kondensat zakupic (jakiej marki):) ale rozglądałem się właśnie za kotłem z jak największą modulacją. Dochodzę do wniosku że kotły o mocach 19-24kW modulacja zaczyna się od 6-7kW dopiero. Jedynie w kotłach o mniejszej mocy modulacja jest od 3-4kW.

U mnie pętle są w zasadzie różne ale trzymałem się tego aby utrzymać równej długości. Jedynie w małych pomieszczeniach wyszło mi mniej odpowiednio po ok 40m. Myślę że wyreguluję na przepływomierzach. Pewnie będzie zabawy co nie miara. :)

Pozdrawiam

 

 

Pamiętaj tylko że jak kupisz kondensat Vaillant i podłączysz do komina innego producenta to tracisz gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to ja chce sterować tylko osobno całym parterem i osobno piętrem. temperaturę ustawię na zaworach termostatycznych przy rozdzielaczach (ręcznie).

Nie wiem w sumie jak rozwiązać to sterowanie. Na dwóch odzielnych pompach nie byłoby większego problemu ale na jednej pompie hmmm - jakieś zawory elektromagnetyczne ale to strasznie drogie - ok.500zł za sztukę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a właśnie ja mam kocioł vaillanta i ich zasobnik, sam zasobnik jest rewelacyjnie ocieplony, super trzyma ciepło

co do komina to nie wiedziałem że tak jest, choć mój piec to turbotec to i tak kupiłem ich system, nie budowałem komina, tylko mam przewód powietrzno-spalinowy wypuszczony przez dach (przepust, 2m 80/125, redukcja z odpływem kondensatu 80/125 na 60/100), wyszło duuużo taniej niż komin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...