Wito2008 03.02.2011 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 też od dwóch lat uzytkuję immergasa zeus vitrix 24 z zasobnikiem 50l nic się nie działo przez ten czas serwisant przyjeżdza co rok żeby przedłużyć gwarancję do 5 lat, wyniki z jego komputerka serwisowego bardzo dobre , sprawność rzędu 105%, jestem zadowolony spala rozsądnie, wszędzie mam podłogówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 03.02.2011 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Piczman, a przypomnij mi ile masz m2 a ile mb rurek zużyłeś?... Bo tu ludzie piszą o długościach grubo ponad-kilometrowych i rozstawach 8-15cm max!. "Oszczędni"... Z ostatnich postów widzę, że chociaż kolega Robdk ma rozsądną ilość mb w odniesieniu do pow. użytkowej. Wiem, wiem że wszystko zależy od posadzki i ociepleń, ale do jasnej #$%#@ żeby w pokojach dawać co 10cm? No, 15cm to czasem moooooże być wskazane... Mi po gruuubym przewymiarowaniu wyszło 600mb dla 120m2. Ale wg obliczeń powinno być ok 400.... U mnie rurki co 20 cm i strefy brzegowe co 15 cm zrobione z początków pętli. Najpierw meander w strefie brzegowej a dalej ślimak. Zakupiłem 3 x 200m i z każdego krążka zostało po 40 m. Rozstaw i moc liczona pod zapotrzebowanie lekko przewymiarowane. Obecnie puszczam w podłogę 30 stC i mam 16-17 stopni w domciu. Jeszcze nie mam założonej wentylacji a tylko przepusty w stropie niczym nie zabezpieczone. Strop betonowy Teriva ocieplony 20 cm styropianem. Poddasze nieużytkowe i nieogrzewane. Uważam, że to całkiem niezły wynik jak na pierwszy sezon grzania i jeszcze nie skończone wszystkie prace zapewniające energooszczędność jak WM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 08.02.2011 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 jak obliczyć zapotrzebowanie na moc i rozstaw rurek, tylko OZC, czy sa jakies prostsze metody? W sumie nurtuje mnie kwestia, jak dam rurki gęsto to niższa temp, dla kondensata lepsza bo oszczędniej? jeżeli przeciw jest tylko koszt rurek to jakoś mnie to nie przeraża, czy są jeszcze jakieś inne aspekty żeby nie dawać rur za gęsto? Mój projekt, wszędzie podłogówka, sciany BK styro 15 cm sciany, 10 podloga, okna 3 szyby cieple, poddasze 25 welna. dachowka, piec kondensat. http://projekty.muratordom.pl/z-poddaszem-uzytkowym/projekt_barwny,374,1,2.htm?nr=69 PODDASZE: (4 obiegi) całość co 15 cm, w pokojach panele, w lazience płytki plus drabinka na osobnym obiegu, biorąc pod uwagę przenikalność cieplna to temp powinna być troche wyższa w łazience, tak jak to powinnno być wg założeń. bo powierzchnie podobne. PARTER:łazienka co 10 cm na tej samej petli wiatrolap i cześć holu przy watrolapie, plus drabinka na osobnym obiegu w laziencesalon z holem (bez scianki działowej), 3 petle, strefy brzegowe co 15 cm, (okolo metr od scian zewnetrznych początkiem rurki, gresy do okoła) reszta co 20 cm, (na środku w salonie pole z paneli)kuchnia co 15 cm, 1 petla, grespokój co 15 cm, panelegaraz, grzejnik przewymiarowany na oddzielnej petli z kotłownią, tam temp nizsza. Sugestie mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 08.02.2011 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 łazienka co 10 cm na tej samej petli wiatrolap i cześć holu przy watrolapie, plus drabinka na osobnym obiegu w lazience salon z holem (bez scianki działowej), 3 petle, strefy brzegowe co 15 cm, (okolo metr od scian zewnetrznych początkiem rurki, gresy do okoła) reszta co 20 cm, (na środku w salonie pole z paneli) kuchnia co 15 cm, 1 petla, gres pokój co 15 cm, panele garaz, grzejnik przewymiarowany na oddzielnej petli z kotłownią, tam temp nizsza. Sugestie mile widziane. Tego nie rób!!!!!!!!!!!!!!!!!! W łazience ma być bardzo ciepło, w wiatrołapie raczej nie, bo i po co Jak dasz na jednej pętli wiatrołap i łazienkę to będziesz musiała mieć w obu pomieszczeniach tę samą temperaturę, czyli albo za zimno w łazience, albo za ciepło w wiatrołapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 08.02.2011 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 W sumie nurtuje mnie kwestia, jak dam rurki gęsto to niższa temp, dla kondensata lepsza bo oszczędniej? jeżeli przeciw jest tylko koszt rurek to jakoś mnie to nie przeraża, czy są jeszcze jakieś inne aspekty żeby nie dawać rur za gęsto? http://forum.muratordom.pl/showthread.php?129585-POD%C5%81OG%C3%93WKA-samemu-jak-unikn%C4%85%C4%87-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w&p=3304577&viewfull=1#post3304577 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 08.02.2011 23:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 Tego nie rób!!!!!!!!!!!!!!!!!! W łazience ma być bardzo ciepło, w wiatrołapie raczej nie, bo i po co Jak dasz na jednej pętli wiatrołap i łazienkę to będziesz musiała mieć w obu pomieszczeniach tę samą temperaturę, czyli albo za zimno w łazience, albo za ciepło w wiatrołapie Jest tylko jedno ale że sama podłogówka zazwyczaj podkreślam zazwyczaj sama nie wystarczy do ogrzania łazienki do 24st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 09.02.2011 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Sugestie mile widziane. Ja ma tylko jedną. ZRÓB OZC. Jeśli koszt dodatkowych rurek Cię nie przeraża, to tym bardziej wykonanie OZC nie powinno. Z OZC wszystko będzie prostsze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netspiker 09.02.2011 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Ja ma tylko jedną. ZRÓB OZC. Jeśli koszt dodatkowych rurek Cię nie przeraża, to tym bardziej wykonanie OZC nie powinno. Z OZC wszystko będzie prostsze ... a gdzie można znaleźć OZC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 09.02.2011 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Tego się nie znajduje To się robi, za pomocą programu Audytor OZC, lub zleca komuś, kto potrafi to dobrze zrobić. Ja wybrałem tą drugą opcję ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 09.02.2011 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Mam takie pytanie.Planuje 2 obiegi: grzejniki poddasze i piwnica, parter podłogówka.Czy są jakieś przeciwwskazania żeby zawór 3D i pompka do podłogówki była również w kotłowi a sam rozdzielacz na parterze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netspiker 09.02.2011 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Tego się nie znajduje To się robi, za pomocą programu Audytor OZC, QUOTE] miałem na myśli gdzie można znaleźć ten program, bo czytałem, że wiele osób piszących na tym wątku robiło takie obliczenia samodzielnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 09.02.2011 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 http://www.sankom.pl/do-pobrania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 09.02.2011 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Mam takie pytanie. Planuje 2 obiegi: grzejniki poddasze i piwnica, parter podłogówka. Czy są jakieś przeciwwskazania żeby zawór 3D i pompka do podłogówki była również w kotłowi a sam rozdzielacz na parterze ? Nie wnikam czemu chcesz mieć grzejniki na poddaszu... Przeciwwskazanie widzę jedno: w tym układzie będziesz musiał dać dłuższy pion podlogówki, równolegle z pionem grzejników. Gdybyś dał mieszacz przy rozdzielaczu, z kotlowni wychodziłby tylko jeden pion - goracej wody. Troche mniej rur... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 09.02.2011 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Przeciwwskazanie widzę jedno: w tym układzie będziesz musiał dać dłuższy pion podlogówki, równolegle z pionem grzejników. Gdybyś dał mieszacz przy rozdzielaczu, z kotlowni wychodziłby tylko jeden pion - goracej wody. Troche mniej rur... Zgadza się. Ale 2 piony i tak bym puścił bo pompka od grzejników w kotłowni będzie. A wolał bym żeby podłogówka nie miała zasilanie przez pompkę od grzejników. Nie wiem czy zrozumiale się wyraziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 09.02.2011 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Ja mam nieco ponad 400 na 100 m2 posadzki ogrzewanej. Mógłbym mieć i 300 ale wiem to dopiero dzisiaj. Przeważnie rozstaw co 20 cm , salon 30 cm, łazienka i wiatrołap co 10 cm. Dobierałem do zapotrzebowania . To są obecnie najczęstsze rozstawy z jakimi spotykamy się przy obecnych standardach w budownictwie. Wiatrołap różnie - bardzo zależy jakie drzwi itp. Można też dać mniejszy rozstaw i obniżyć do 16° temp obliczeniową, po co więcej jeżeli są podwójne drzwi? Czasem nawet nie da się więcej wycisnąć z małej powierzchni podłogi, tym bardziej że często jest to w dodatku powierzchnia zastawiona szafkami - tak jak w łazienkach wanną, brodzikiem itp. Odnośnie pracy pompy - prędkość należy dobrać oczywiście jak najniższą i sprawdzić czy wszystkie pętle są odpowiednio wygrzane, u mnie np. jak chodzi na 1 biegu to nie dogrzewa wszystkich pętli, te z największym oporem są chłodniejsze, tak że muszę mieć minimum 2 bieg. (pętle są do 100 metrów 16 mm). Pompa powinna pracować 24 h, ewentualnie w nocy można wyłączyć na kilka godzin jak chcemy uzyskać obniżenie nocne. Jeszcze wcześniej była mowa o nagrzaniu domu po dłuższej nieobecności - z doświadczenia można to zrobić podłogówką w 15 godzin po tygodniowym wychłodzeniu do 14° bez specjalnego kombinowania i kotłem 12 kW. P.S. Koledzy nie piec tylko kocioł wszak wodę podgrzewa a nie powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 09.02.2011 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Tego nie rób!!!!!!!!!!!!!!!!!! W łazience ma być bardzo ciepło, w wiatrołapie raczej nie, bo i po co Jak dasz na jednej pętli wiatrołap i łazienkę to będziesz musiała mieć w obu pomieszczeniach tę samą temperaturę, czyli albo za zimno w łazience, albo za ciepło w wiatrołapie Jeżeli w łazience jest inne źródło ciepła jak np. grzejnik to i tak też może być. Albo jak łazienka nie ma okna i graniczy z drugą łazienką i ma małą powierzchnię to też może się okazać że jest to rozwiązanie rozsądne. Skąd stwierdzenie że jeżeli dwa pomieszczenia są ogrzewane tą samą pętlą to muszą mieć tę samą temperaturę??? Jest to absolutnie nieprawdziwe. Można najpierw ciepłą wodę wpuścić do łazienki na gęsty rozstaw a później wychłodzoną na mniejszym rozstawie wpuścić do innego pomieszczenia. A jeszcze bardziej zależy to od zapotrzebowania ciepła tych pomieszczeń. Conrad&Beata - zagęszczanie rurek to nie wszystko - w końcu wyjdzie taka długość że woda całkowicie się wychłodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 09.02.2011 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Zgadza się. Ale 2 piony i tak bym puścił bo pompka od grzejników w kotłowni będzie. A wolał bym żeby podłogówka nie miała zasilanie przez pompkę od grzejników. Nie wiem czy zrozumiale się wyraziłem. Rozumiem, ale myślę że nie ma ryzyka "podkradania" wody przez tą pompę na rozdzielaczu, przecież bardzo dużo takich układów już działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 09.02.2011 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Podkradanie wody będzie występować, opór przepływu przez grzejnik jest mniejszy niż przez pętle podłogowe więc dopóki termostat na grzejniku się nie przymknie woda będzie podkradana. Problem będzie występować tylko w momentach rozgrzewania pomieszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 09.02.2011 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Nie sądzę... przecież ten rozdzielacz będzie czerpał wodę z pionu poprzez zawór mieszający, pompa przy tym rozdzielaczu ma zapewnić cyrkulację wody w tym "małym obiegu". Mieszacz powinien na tyle stłumić przepływ wody z pionu do rozdzielacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 09.02.2011 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Jeżeli w łazience jest inne źródło ciepła jak np. grzejnik to i tak też może być. Albo jak łazienka nie ma okna i graniczy z drugą łazienką i ma małą powierzchnię to też może się okazać że jest to rozwiązanie rozsądne. Skąd stwierdzenie że jeżeli dwa pomieszczenia są ogrzewane tą samą pętlą to muszą mieć tę samą temperaturę??? Jest to absolutnie nieprawdziwe. Można najpierw ciepłą wodę wpuścić do łazienki na gęsty rozstaw a później wychłodzoną na mniejszym rozstawie wpuścić do innego pomieszczenia. A jeszcze bardziej zależy to od zapotrzebowania ciepła tych pomieszczeń. I w takiej sytuacji grzanie tylko kompleksowe - wsio razem Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, że nie mogę ogrzewać samej łazienki:mad:. Ja muszę mieć w łazience ciepło, więc łazienka była u nas ogrzewana do końca czerwca, a potem od początku września. Pozostałe pomieszczenia były sukcesywnie odłączane lub dodawane do grzania w zależności od potrzeb (zewnętrzna temperatura). Tak sobie myślę, że w tym układzie grzanie wiatrołapu do końca czerwca i potem już od września nie miałoby sensu, byłoby zupełnie niepotrzebne. Dlatego łazience na wspólnej pętli z wiatrołapem mówię stanowcze nie :lol2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.