zygzak 21.02.2009 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Cały czas byłem przekonany do następującego rozwiązania: wełna między krokwie z zachowaniem szczeliny ( dach deskowany ), wełna na krokwie, stelaż, folia, płyta. Tak samo sufit. Ocieplenie skosów tylko do wysokości sufitu, przestrzeń ponad poddaszem bez ocieplenia, gołe deski. Tymczasem wykonawca przedstawił nieco inne rozwiązanie: wełna między krokwie ale aż do kalenicy ( również ze szczeliną ), na to folia paroizolacyjna, na tą folię druga warstwa wełny tylko do sufitu oczywiście i stelaż. Sufit ocieplony słabiej niż w mojej wersji, 5 lub 10 cm zamiast 15 + 10, no ale cała przestrzeń nad nim ocieplona. Które rozwiązanie jest poprawniejsze jeśli chodzi o lepsze zatrzymanie ciepła w pomieszczeniu? Niepokoi mnie również ta folia pomiędzy warstwami wełny, to na pewno jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bazhyl 21.02.2009 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Ja bym zastosował się do Twojej wersji, w sumie to się zastosowałem - tak mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 21.02.2009 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 szczelina 4cm bo zapewne dach w skosie ma te 6-7m, welna obie warstwy, stelaz, folia paroizolacyjna, plytowanie.laczna grubosc izolacja dla optymalnej izolacji to 25cm lacznie z sufitami.i przedstawiona droga propozycja nie jest wersja wykonawcy, raczej bedziesz robil sam tylko nie wiesz ktory, sposob wybrac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 21.02.2009 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Nie ociepla się nieużytkowego poddasza, rób tak jak się powinno robić a nie jak mówi twój dziwny wykonawca. Jedna warstwa wełny miedzy krokwie a druga miedzy stelażem w poprzek na to folia paroizolacyjna i płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zygzak 21.02.2009 21:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Nie ociepla się nieużytkowego poddasza, rób tak jak się powinno robić a nie jak mówi twój dziwny wykonawca. Jedna warstwa wełny miedzy krokwie a druga miedzy stelażem w poprzek na to folia paroizolacyjna i płyty. Czyli mam sie upierac przy swoim To jeszcze kolejne pytania: - ja na sufit chcialem dac wełnę z rolki, on natomiast twierdzi że to błąd, bo jak poleży poziomo to się zbija, 'chudnie' i traci właściwości, tylko wełna w płytach. Ma rację? - czy zrobienie poddasza przed mokrymi pracami ( tynki wylewki ) będzie błędem? folia powinna zabezpieczyć przed wilgocią, ale na pewno wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 21.02.2009 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Nie ociepla się nieużytkowego poddasza, rób tak jak się powinno robić a nie jak mówi twój dziwny wykonawca. Jedna warstwa wełny miedzy krokwie a druga miedzy stelażem w poprzek na to folia paroizolacyjna i płyty. Czyli mam sie upierac przy swoim To jeszcze kolejne pytania: - ja na sufit chcialem dac wełnę z rolki, on natomiast twierdzi że to błąd, bo jak poleży poziomo to się zbija, 'chudnie' i traci właściwości, tylko wełna w płytach. Ma rację? - czy zrobienie poddasza przed mokrymi pracami ( tynki wylewki ) będzie błędem? folia powinna zabezpieczyć przed wilgocią, ale na pewno wystarczy? rodzaj welny nie ma wiekszego znaczenia. plyta, rolka. bledem bedzie robienie zabudowy poddasza przed tynkami i nie ze wzgledu na mozliwosc zawilgocenia welny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zygzak 21.02.2009 21:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 rodzaj welny nie ma wiekszego znaczenia. plyta, rolka. Czyli kolejne dziwactwo. Gość długo robił w Belgii i zmanierowany jest bledem bedzie robienie zabudowy poddasza przed tynkami i nie ze wzgledu na mozliwosc zawilgocenia welny. A na czym polega ten błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 21.02.2009 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 hmm welna w plytach ze wzgledu na pewne wlasciwosci mowic "krotko" mniej pyli czyli mniej uciazliwa przy pracy. kolejnosc prac - nie bede rozwijal dlaczego, zwyczajnie bedzie bledem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 21.02.2009 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Ja dawałem wełnę z rolki i w płytach. Do ocieplenia mojego poddasza używałem wełny Rockwool tooprock (z rolki) miedzy krokwie, w poprzek miedzy stelaż używałem wełny rockwoola rocton (w płytach). Na suficie miedzy krokwiami rockwwool toprock, miedzy stelażem w poprzek isovera aku płyte. A od góry na krokwiach isover uni-mate ( z rolki).Wełna z rolki się nie zbija no chyba że na wełnę isovera położysz wełnę rockwoola. Wełnę w płytach tylko dlatego używałem bo lepiej mi się trzymała miedzy stelażem w porównaniu do tej z rolki.Ja robiłem u siebie cieplnie przed wszystkimi pracami mokrymi. Tzn. najpierw tylko umieściłem wełnę miedzy krokwiami. Później otynkowałem pokoje i zrobiłem stelaż miedzy który dałem kolejna warstwę wełny i na to folię. Wełna skalna rockwola mniej chłonie wilgoć od isovera i tynki jej nie zaszkodziły pomimo że nie była zabezpieczona żadna folią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zygzak 21.02.2009 22:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Ja dawałem wełnę z rolki i w płytach. Do ocieplenia mojego poddasza używałem wełny Rockwool tooprock (z rolki) miedzy krokwie, w poprzek miedzy stelaż używałem wełny rockwoola rocton (w płytach). Na suficie miedzy krokwiami rockwwool toprock, miedzy stelażem w poprzek isovera aku płyte. A od góry na krokwiach isover uni-mate ( z rolki). Wełna z rolki się nie zbija no chyba że na wełnę isovera położysz wełnę rockwoola. Wełnę w płytach tylko dlatego używałem bo lepiej mi się trzymała miedzy stelażem w porównaniu do tej z rolki. Ja robiłem u siebie cieplnie przed wszystkimi pracami mokrymi. Tzn. najpierw tylko umieściłem wełnę miedzy krokwiami. Później otynkowałem pokoje i zrobiłem stelaż miedzy który dałem kolejna warstwę wełny i na to folię. Wełna skalna rockwola mniej chłonie wilgoć od isovera i tynki jej nie zaszkodziły pomimo że nie była zabezpieczona żadna folią. Ok, płyty bezpośrednio pod stelaż to się zgadzam, ale on chciał cały sufit płytami, 10 + 5. Czy dobrze rozumiem że w suficie masz łącznie 3 warstwy: płyta isover, toprock i isovera? To jaka jest łączna grubość izolacji? Czemu isover pod rockwoolem się zbija? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 22.02.2009 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 Na skosach mam 2 warstwy 15+10 a na suficie tak naprawdę 35cm . Opisze Ci ja to robiłem, może coś z tego zrozumiesz. Najpierw standardowo układałem wełnę z rolki rockwoola miedzy krokwiami i jętkami . Tak ocieplone poddasze było u mnie kilka miesięcy później zrobiłem sobie tynki. Jak robiłem stryszek to ponabijałem od góry łaty 5 cm w poprzek jętek i miedzy te łaty układałem wełnę z rolki isovera 5cm. Później jeszcze raz nabiłem znowu w poprzek do tych łat kolejne łaty i znowu miedzy nie ułożyłem kolejna warstwę wełny 5cm. Na to wszystko przybiłem deski. Łat mi zastało dużo jak zamawiałem na dach wiec trzeba było je wykorzystać i nadają się do tego świetnie. Później zabrałem się za robienie sufitów podwieszanych stelaż robiłem dwupoziomowy krzyżowy ( jedna warstwa rusztu w poprzek jętek czyli standardowo jak w suficie normalnym i na to później idzie druga warstwa rusztu wzdłuż jętek. Miedzy ten ruszt ułożyłem znowu w 2 warstwach po 5cm wełnę ale już isovera w płytach. Do profili stalowych również trzeba dać wełnę. Na to przyszła folia z ekranem aluminiowym i płyta gipsowa. Może źle to napisałem że isover pod rockoolem się zbija do zbicia isovera może dojść jak położysz bezpośrednio na isoverze rockowla bo on jest ciężki. Ale jak kładziesz go pomiędzy rusztem to nic się nie zbije. Wełnę możesz użyć jakiej formy chcesz i jaką lepiej Ci się biedzie robiło. Jedynie co Ci mogę zasugerować to jak dajesz komuś ocieplać poddasze to niech to robi na wełnie rockwoola z rolki ( bo ta w płytach jest cholernie twarda i jak jej nie przytniesz idealnie to ciężko ja wcisnąć. lub jak przytniesz za dużo to będzie goniła), lub isovera w płytach,a dlaczego to już Ci mówię wełna ta jest bardziej sprężysta i nawet jak je będziesz zbijał to się rozprostuje, wełna isovera z rolki jest bardziej delikatna i czasem jak ja ściśniesz to nie wraca już do swojej pierwotnej grubości. Dlatego trzeba dużej staranności i dokładności w jej układaniu a wątpię czy wykonawca będzie się cackał z jej układaniem. Jednak na co się zdecydujesz to już twoja wola ja u siebie przetestowałem wszystkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zygzak 22.02.2009 13:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 Dzieki za wyczerpującą odpowiedź. Czyli ostatecznie toprock 15 między krokwie i jętki, pod tym 2 x 5 w płytach, stelaż i folia. Nie, ja tego robić nie będę, chciałem tylko żeby było zrobione najkorzystniej dla mnie a nie wykonawcy. Więc albo zrobi po mojemu ( a raczej 'muratorowemu' ) albo zrobi kto inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniowiola 22.02.2009 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 ja dawałem 20cm Rocwool Megarock do samego szczytu potem stelaż i między stelaż 5cm wełny, do tego między jętki 20cm. Czy to wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 23.02.2009 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 ja dawałem 20cm Rocwool Megarock do samego szczytu potem stelaż i między stelaż 5cm wełny, do tego między jętki 20cm. Czy to wystarczy? teraz to juz musi skoro piszesz dawalem padl taki wybor wiec cos bedzie nad poddaszem. dach wystarczy o "strop" zapytaj projektanta bo, Twoje rozwiazanie moze i jest dobre ale nie wiem jak wysoko sa jetki a szczyty scian dzialowych poddasza. same przestrzenie miedzy jetkami nie wystarczaja i skoro zrobiles ognioochronnosc izolacja krokwi to dlaczego jetki maja byc gorsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniowiola 23.02.2009 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 ja dawałem 20cm Rocwool Megarock do samego szczytu potem stelaż i między stelaż 5cm wełny, do tego między jętki 20cm. Czy to wystarczy? teraz to juz musi skoro piszesz dawalem padl taki wybor wiec cos bedzie nad poddaszem. dach wystarczy o "strop" zapytaj projektanta bo, Twoje rozwiazanie moze i jest dobre ale nie wiem jak wysoko sa jetki a szczyty scian dzialowych poddasza. same przestrzenie miedzy jetkami nie wystarczaja i skoro zrobiles ognioochronnosc izolacja krokwi to dlaczego jetki maja byc gorsze. U mnie są dwa dachy dwuspadowe (jeden wyżej a drugi niżej). Ten niższy od jętek do szczytu ma ok 1m więc nic tam już nie będzie bo za nisko. Ten wyższy dach ma od jętek do szczytu ok 2m i będzie tam stryszek i jest wyłaz dachowy. Zrobiłem dopiero wełne między krokwie a stelaż i wełne między jętki będe robił za kilka dni więc jeśli trzeba zrobić inaczej to proszę o radę puki można coś zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 23.02.2009 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 jaka jest odleglosc od szczytu scian dzialowych do jetek?lubjaka maja wysokosc scianki dzialowe, a na jakiej wysokosci od podlogi zaczynaja sie jetki?jak wyskoko planujesz umiescic sufity poddasza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniowiola 23.02.2009 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 działówek jeszcze niemam, chciałem robić działówki razem ze stelażem na krokwiach i rufitem. Jętki są na takiej wysokości że niemuszę dużo obniżąć, tylko będą profile montowane na uchwytach w celu wypoziomowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 23.02.2009 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 dzialowki, kolanka, skosy, sufity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniowiola 23.02.2009 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 dzialowki, kolanka, skosy, sufity. w takiej kolejności jak napisałeś? wydawało mi się że najpierw skosy a potem sufity i działówki. Na ściankę kolankową (suporex 3 bloczki) przykleję raczej płytę GK, czy lepiej stelaż na ściance dać i jeszcze w stelaż wełne 5cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 23.02.2009 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 dzialowki, kolanka, skosy, sufity. w takiej kolejności jak napisałeś? wydawało mi się że najpierw skosy a potem sufity i działówki. Na ściankę kolankową (suporex 3 bloczki) przykleję raczej płytę GK, czy lepiej stelaż na ściance dać i jeszcze w stelaż wełne 5cm? mamy juz wstepnie ocieplone poddasze (krokwie/jetki) teraz by juz tego nie psuc. pierwsza sprawa (juz pisywalem) jest rozplanowac wszelkie miejsca mocowania uchytow i przebiegu stelazy (scian, skosow, sufitow biorac pod uwage grubosci dodatkowej welny - "krzyzowki"/docieplenia). bez wizji lokalnej tak pisac to mozna i nim dojdziemy do sedna bedzie w tym temacie kilka stron. polecam podczytac kilka tematow o poddaszach na tym dziale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.