bilbo 29.03.2005 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2005 Nie ma w tym nic dziwnego.Kabel grzejny może mieć praktycznie dowolną moc na mb. Tak jak każdy inny rezystor (opornik). Poza średnicą przewodu na jego rezystancje (a co za tym idzie moc) wpływ ma materiał z jakiego jest wykonany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DMK 29.03.2005 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2005 Nie ma w tym nic dziwnego. Kabel grzejny może mieć praktycznie dowolną moc na mb. Tak jak każdy inny rezystor (opornik). Poza średnicą przewodu na jego rezystancje (a co za tym idzie moc) wpływ ma materiał z jakiego jest wykonany. ok, ale skoro od jednego producenta to spodziewalem sie takiej sytuacji jak u innych - czyli slawej mocy na mb. bilbo patrzac na zdjecie to juz pewnie jestes po tym etapie, wiec kilka pytan - na ktore sie zdecydowales - te z INTO? - jakie wybrales sterowniki? - jak wyglada przekroj podlogi - ile styropianu, ile wylewki? - ile kw dostales? bo jak licze dla 120m2 to wychodzi mi zapotrzebowanie na samo ogrzewanie 18kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bilbo 30.03.2005 05:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2005 trudno powiedzieć z czego wynika różnorodność kabli z intow każdym razie nie ma to znaczenia - ostateczną moc na m2 ustala się odstępami pomiędzy kabelkami i nie ma z tym problemua już z sytuacji, że są podobne kable o różnej mocy (jak te 13m) można się tylko cieszyć, bo daje to większy wybór - czyli łatwiej coś dobrać do swoich indywidualnych potrzeb ja ostatecznie zdecydowałem się właśnie na kabelki z intozdecydowała cena, nie byłem skłonny przepłacać 300% dla czyjejś filozofii kabla czy też finansować działów marketinguDla mnie istotną zaletą ogrzewania elektrycznego podłogowego jest niska cena inwestycji, ale sprawdza się to tylko w przypadku kabelków o cenach takich jak w Strzelinie. Całą idee takiego ogrzewania poznałem u kolegi i u niego się do niej przekonałem. On też chwalił sobie niskie ceny i jak się później dowiedziałem, też kupował kable w into. Działają u niego od 1997 i wszystko jest OK Sterowniki wziąłem Euroster2016. Teraz pomyślałbym chyba o innych, oferujących większe możliwości sterowania (np. więcej programowalnych temperatur), ale pod warunkiem że byłyby w zbliżonej cenie, bo przepłacać za takie 'wodotryski' też raczej sensu nie ma. W sumie jest u nas 12 sterowników, więc ich cena ma znaczenie. Przekrój podłogi jest u nas niezgodny z tym, co słyszałem od fachowców (w tym tych z into) czy w.w. kolegi (który twierdził np. że nad kablami nie może być więcej niż 2-3cm betonu). I od razu zaznaczam, że sprawdza się to dobrze - bez problemów.U nas kable leżą bezpośrednio na styropianie (pomiędzy jest tylko folia aluminiowa - której notabene wg mnie mogłoby i nie być, ale droga nie była więc dla świętego spokoju dałem) nad nimi jest 8cm wylewki z miksokreta (na piętrze 5cm). Podłoga nagrzewa się ładnie. Nie ma problemów, że niby warstwa wylewki za gruba i ciepło nie przejdzie. Teraz zastanowiłbym się nawet nad 12cm wylewki - na pewno działało by dobrze a efekt akumuacji byłby lepszy. Pozostaje jedynie kwestia dodatkowych kosztów za wylewkę i dodatkowych cm przewidzianych w grubości posadzki.Styropianu na gruncie mamy 20cm. Uważam, że z całą pewnością nie jest to za dużo! kW zamówiliśmy 24Wiele razy słyszeliśmy, że za dużo, ale wolę mieć za dużo niż choćby od święta kombinować co włączyć a co wyłączyć. Zabawa w zamienianie bezpieczników na wyższe niż w umowie z ZE też mnie nie pociąga...Z drugiej strony nie musisz aż tak dokładnie mieć zapas mocy na wszystkie urządzenia elektryczne w domu, tego nigdy się tak nie liczy - wtedy nawet 40kW mogłoby się wydawać mało. My mamy 18kW kabli grzejnych (na 180m2 + 30m2 garaż). pozdrawiamRobert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DMK 30.03.2005 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2005 ja ostatecznie zdecydowałem się właśnie na kabelki z into zdecydowała cena, nie byłem skłonny przepłacać 300% dla czyjejś filozofii kabla czy też finansować działów marketingu tez prawdopodobnie sie na nie zdecyduje Przekrój podłogi jest u nas niezgodny z tym, co słyszałem od fachowców (w tym tych z into) czy w.w. kolegi (który twierdził np. że nad kablami nie może być więcej niż 2-3cm betonu). I od razu zaznaczam, że sprawdza się to dobrze - bez problemów. niezgodny? 2-3 cm daje sie do bezposredniego ogrzewania, a do akumulacyjnego 8-15, wiec wszytsko zgodnie z norma U nas kable leżą bezpośrednio na styropianie (pomiędzy jest tylko folia aluminiowa - której notabene wg mnie mogłoby i nie być, ale droga nie była więc dla świętego spokoju dałem) dlaczego uwazasz ja za zbedna? wg producentow nie nalezy dopuscic do systuacji aby nagrzany kabel mial kontakt ze styropianem, aby uniknac przepalenia. uwazasz to za bzdure??? Podłoga nagrzewa się ładnie. Nie ma problemów, że niby warstwa wylewki za gruba i ciepło nie przejdzie. Teraz zastanowiłbym się nawet nad 12cm wylewki - na pewno działało by dobrze a efekt akumuacji byłby lepszy. a mieszkasz juz tam? jaka temperature masz o 6, 13,15,22? Z drugiej strony nie musisz aż tak dokładnie mieć zapas mocy na wszystkie urządzenia elektryczne w domu, na wszytskie nie planuje, ale jednak ogrzewanie w 2-giej taryfie dziala pelna moca, wiec liczac 18 na samo ogrzewanie, musze miec jednak jakis zapas na "normalne" funkcjonowanie My mamy 18kW kabli grzejnych (na 180m2 + 30m2 garaż). no wlasnie dlaczego tak malo (??!) przeciez to nawet nie jest 100W/m2, ktore jest zalecane do ogrzewania bezposredniego, a do akumulacyjnego powinno byc 125-175/m2 dzieki za odp, pozdrawiam DMK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bilbo 30.03.2005 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2005 no wlasnie dlaczego tak malo (??!) przeciez to nawet nie jest 100W/m2, ktore jest zalecane do ogrzewania bezposredniego, a do akumulacyjnego powinno byc 125-175/m2 Mamy dobrze ocieplony dom (20cm w podłodze i ścianach, 25-40cm w dachu) i rekuperator. Myślę że te 18kW to i tak mnóstwo. Pierwsze doświadczenia to potwierdzają, ale z uwagi na to, iż jest to nasz pierwszy sezon podczas którego na dodatek wciąż trwały jakieś prace (a to instalacj reku, a to doszczelnianie progów w drzwiach czy innych dziur w domu) trudno mi odpowiedzieć precyzyjnie na pytanie jak się podłogówka sprawdza i jej akumulacyjność. Tym bardziej, że wciąż jedziemy na całodobowej drogiej taryfie budowlanej C11. Przede wszystkim jednak podłogówka ma u nas (póki co) zadanie uzupełniające. Główne ciepło pochodzi z kominka i tu zostaliśmy mile zaskoczeni - wbrew krakaniu 'fachowców' 18kW Tarnava pracując na pół gwizdka z łatwością nagrzewa cały dom. Myślę, że to zasługa tego docieplenia jednak. Podłogówka nie miała więc na razie wielkiego pola do popisu, włącza się w łazience i najbardziej odległym od kominka pomieszczeniu nad garażem. Z pierwszych obserwacji widzę jednak, że włączenie wszystkich 18kW kabli w domu na pełne 10h drugiej taryfy spowodowałoby niezły ukrop. W większości sytuacji (tep. zew.) przyajmniej. Nie jestem jednak na razie w stanie podać konkretnego rozkładu temp. dobowych w przypadku pracy samej podłogówki. niezgodny? 2-3 cm daje sie do bezposredniego ogrzewania, a do akumulacyjnego 8-15, wiec wszytsko zgodnie z norma tak, ale przeważnie mówi się o umieszczeniu kabli w środku warstwy wylewki, co wymagałoby wylewania jej na dwa razy lub innych sztuczek. Wg mnie to niepotrzebne, kable mogą leżeć nawet 12cm pod betonem. dlaczego uwazasz ja za zbedna? wg producentow nie nalezy dopuscic do systuacji aby nagrzany kabel mial kontakt ze styropianem, aby uniknac przepalenia. uwazasz to za bzdure??? nagrzany kabel raczej nie ma więcej niż 50stopni, a przecież taka temp. nie robi na styropianie żadnego wrażenia. Folia, której używałem (Strotex cośTam-Alu - ten cieńszy (grubszy zresztą też)) ma temp. max wg danych tech. 80st. Postaw czajnik z wrzącą wodą na płycie styropianu FS20 i zobacz czy się coś przypali. Suma sumarum folie jednak dałem. Nie wyszło jej dużo, bo kładłem tylko na obszarach z kablami a nie na całej powierzchni posadzki. Kosztowało to dwieście pare złotych - wydatek żaden, a przynajmniej jest spokój, że się nic nie przypali No bo rzeczywiście intuicyjnie wydaje się, że strach kłaść taki kabel bezpośrednio na styropianie. Ale myślę, że tak naprawdę to bzdura. Jeśli by się coś miało przypalić, to cienka folia aluminiowa doskonale przewodząca przecież ciepło, jak miałaby temu zapobiec? Jeśli już jest z niej jakiś pożytek, to może nieco rozprowadza to ciepło na większą (niż sama grubość kabla) powierzchnię, przez co łatwiej i równomierniej jest ono przekazywane do płyty betonowej. na wszytskie nie planuje, ale jednak ogrzewanie w 2-giej taryfie dziala pelna moca, wiec liczac 18 na samo ogrzewanie, musze miec jednak jakis zapas na "normalne" funkcjonowanie wyszedłem z podobnego założenia i wziąłem 24kW, chociaż wszyscy łącznie z elektrykami mówili mi że za dużo. Przy 24kW mocy przyłączeniowej mam zabezpieczenie 40A, co daje 27,6kW. Nawet jeśli włączę całe 18kW kabli (co nawet bez kominka wydaje mi się niereane, ale tak zakłądałem max pobór - jakby super mróz nadszedł), to zostaje mi 9,6kW. Odjąć od tego bojler 3kW, które też powinien pracować w II taryfie, mamy 6,6kW. Powinno wystarczyć na światło, TV, kompy i choćby jakieś gotowanie na płycie czy piekarnik - chociaż pełna moc kuchenki elekt. to 11kW, no ale nie przesadzajmy pozdrawiam Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarzeb 13.09.2005 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2005 witam problem ze sterowaniem matami - oczywiscie musze wykorzystywac II taryfe i TUTAJ PROBLEM jak sie dowiedzialem sterowniki do maty nie okreslaja kiedy mata sie wlacza i wylancza tylko kiedy bedzie cieplo tzn ty ustalasz kiedy ma byc cieplo a sterownik sam cos tam kombinuje.. Mozecie to zweryfikowac??? jak tu zrobic aby zalaczala sie tylko w II taryfie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 13.09.2005 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2005 Rzeczywiście sterownik sam dobiera okresy załączeń maty, tak aby temperatura była zgodna z nastawioną. Jednak w lepszych regulatorach można programować tak zwane okresy komfortu cieplnego kiedy temperatura ma być wyzsza. Poza tymi okresami mata zdecydowanie rzadziej się włacza. Aby mata pracowała wyłącznie w drugiej taryfie trzeba zrobić inny rodzaj ogrzewania, tak zwane akumulacyjne. Wtedy w nocy następuje ładowanie warstwy betonu ciepłem, które potem w ciągu dnia jest uwalniane. Są jednak inne sterowniki niż zwykłe do regulacji temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarzeb 14.09.2005 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2005 czyli piec a niby takie proste i potrzebne (co ja jeden mam II taryfe?? ) w tym wypaku trzeba by sledzic przy jakich nastawach kiedy sie wlancza, a przeciez nie po to czlek wybula taka kase aby sie bawic w sledczego moze jakis inny sposob???? zwykly wlacznik? oczywiscie zakladam ze sterowmiki do akumulacyjnego ogrzewania sa pironsko drogie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 14.09.2005 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2005 Nie wiem, czy strasznie drogie. Chyba droższe od tradycyjnych. Możesz sprawdzić na stronach producentów (Devi, AEG). Kłopot w tym, że wymagana jest inna konstrukcja podłogi. Grubsza warstwa betonu. Lepsza izolacja od gruntu i ścian. No i w akumulacyjnym temperatura może się w pomieszczeniu wahać w ciągu doby. My zdecydowaliśmy się na nie akumulacyjne, ze zwiększoną (trochę grubością betonu). Bo większość grzania (temperatura komfortu) przypada w okresach taniej taryfy (rano), a różnice w cenie drugiej i pierwszej taryfy już są trochę mniejsze niż kiedyś (II zdrożała). Dodatkowo chcemy grzać kominkiem, a podłogowe tylko dodatkowo. Zdecydowały również względy inwestycyjne. Koszt założenia instalacji gazowej (koszt przyłącza) + koszt instalacji grzewczej + koszt pieca zdecydowanie przewyższał koszty inwestycyjne dla ogrzewania podłogowego elektrycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarzeb 14.09.2005 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2005 dokladnie to samo u mnietzn chce grzac (utrzymywac min. temp) piecem akumulacyjnym - stad II taryfaDo komfortu w lazience i salonie mata grzejna (w lazience jeszcze drabinka) no i oczywiscie dobry kominek z DGP i potrzebny jakis sposob aby maty glownie pracowaly w II tryfie (tez takie niby akumulacyjne podlogowe) u mnie II taryfa 18groszy a I 24grosze pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bilbo 16.09.2005 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2005 jak sie dowiedzialem sterowniki do maty nie okreslaja kiedy mata sie wlacza i wylancza tylko kiedy bedzie cieplo tzn ty ustalasz kiedy ma byc cieplo a sterownik sam cos tam kombinuje.. ...więc 'powiedz' sterownikowi, że ciepło ma być w godzinach II taryfy (nie koniecznie przez cały jej okres) a w godzinach I taryfy ustaw mu niskie temperatury, wtedy on już tak 'wykombinuje' że się w I taryfie nie włączy (chyba że dom zacznie zamarzać). pozdrawiam Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarzeb 16.09.2005 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2005 pytanko odn akumulacyjnej podlogowkiczyli glownie Mareko i Bilbojak sterujecie podlogowka aby zalaczala sie glownie w II taryfie?nowoczesne sterowniki same cos kombinuja w zaleznosci od nastaw.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarzeb 19.09.2005 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2005 Spojrzalem na ceny sterownikow akumulacyjnych podlogowych- i do teraz nie moge sie otrzasnac 800zł do jednej maty!!! jak Wy sterujecie? "Na czuja"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 27.09.2005 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2005 Jak pisałem daliśmy zwykłe sterowniki i dość grubą wylewkę. Zobaczymy jak to się będzie sprawdzać. Nasz system to AEG. Sterownik coś ok. 400 zł. Nie pamiętam. Ma mozliwość stosowania wielu programów. Program standardowy ma podział doby na cztery strefy czasowe: rano, poza domem, w domu, noc. Dla każdej z nich możesz ustawiać odrebnie parametry. Jeszcez wszystkiego nie rozgryzłem. Jeśteśmy na etapie uruchamiania. Jak będę wiedział coś więcej dam znać. Aby zebrać doświadczenia potzrba mi jeszcze trochę czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
estyma 27.09.2005 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2005 nurtuje mnie kwestia podłogówki rozważam ogrzewanie elektryczne w całym domu - czy podłogówka w salonie wystarczy ? czy trzeba dołożyć jakiś piecyk - jak z bezwładnością podłogówki przy dogrzewaniu kominkiem (tzn bezwładność jest ale czy kominek wyeliminuje dogrzewie podłogi czy ze względu na swoja bezwładność i tak będzie ładować? Przy tych cenach elektryczności to można zapomnieć o takim rodzaju ogrzewania.Znajomi się przeliczyli finansowo w tym wzglądzie i mają co tu dużo mówić zbędna instalację grzewczą.Po prostu ich nie stać na jej eksploatację. My poradziliśmy sobie inaczej, postawiliśmy w pierwszym rzędzie na izolacje : położyliśmy deskę barlinecką z grubą izolacją termiczną do tego szczelne okna i nie mamy problemu z ciepłotą pomieszczeń.Skromny buderus daje sobie radę.U nas się sprawdziło włąśnie takie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 28.09.2005 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2005 Oczywiście koszty eksploatacji są wyzsze niż przy innych rodzajach ogrzewania. Ale jak się doliczy koszty instalacyjne (przyłącze, piec, instlacja grzewcza), to może się okazać, że gra jest warta świeczki. U nas tak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PAJONK 29.09.2005 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2005 Ja mam coś w rodzaju 2 stref grzewczych - jedna całodobowa (łazienki) która jest włączona przez całą dobę, zainsalowane są tam sterowniki "uczące się" i troche bardziej inteligentne, natomiast druga strefa - jest to podłogówka akumulacyjna, obwody sterowane są prostymi programatorami z czujnikami podłogowymi (maja tylko za zadanie nie dopuścić do nadmiernego wzrostu temperatury podłogi). Założenie jest takie że podłogówka ma sie włączać tylko w II taryfie - wykożystałem do tego prosty zegar z programatorem który zainstalowałem na listwie DIN - koszt około 120 zł + stycznik - koszt około 100 zł.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DMK 12.01.2006 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 Jak pisałem daliśmy zwykłe sterowniki i dość grubą wylewkę. Zobaczymy jak to się będzie sprawdzać. Nasz system to AEG. Sterownik coś ok. 400 zł. Nie pamiętam. Ma mozliwość stosowania wielu programów. Program standardowy ma podział doby na cztery strefy czasowe: rano, poza domem, w domu, noc. Dla każdej z nich możesz ustawiać odrebnie parametry. Jeszcez wszystkiego nie rozgryzłem. Jeśteśmy na etapie uruchamiania. Jak będę wiedział coś więcej dam znać. Aby zebrać doświadczenia potzrba mi jeszcze trochę czasu. Marek i jak z tym zbieraniem doswiadczen? zastanawiam sie jakie sterowniki wybrac i czy warto kupowac zaawansowane. przeciez przy akumulacyjnym ogrzewaniu bezwladnosc jest duza i zalozenie jest dosc proste - nagrzewac w drugiej taryfie. poprawcie mnie jesli sie myle, ale IMHO po jednym sezonie mozna nabrac juz doswiadczenie na ile godzin oraz w jakich przedzialach wlaczac ladowanie. napiszcie jak sterujecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 10.02.2006 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2006 Odpowiadam. Nasze ogrzewanie działa już ponad cztery miesiące. Nie możemy grzać w całym domu, bo mamy zbyt mały przydział mocy. Grzejemy kominkiem i dogrzewamy elektrycznością. Podłoga jest przyjemnie ciepła. Sterowniki pracują. W jednej części mamy tylko ogrzewanie elektryczne i jest tam przyjemnie. Ogólnie zużycie prądu jest ok. 45% taryfa nocna (tańsza) i ok. 55% taryfa dzienna (droższa). W tym jest kuchnia elektryczna i dwie termy (200 l i 100 l). Trudno mi ocenic ile idzie na grzanie, a ile na inne potrzeby. To bedzie można zrobić dopiero bliżej wiosny. Jak ogrzewanie przestanie pracować. Muszę zrobić jeszcze trochę obliczeń i obserwacji. Dodatkowo utrudnione jest to przez ciągłe awarie zegara sterującego licznikiem. Tak na prawdę nie wiem ile biorę w poszczególnych taryfach. Ogrzewanie raczej się sprawdza. Ogrzewamy duży dom (całość 230 m2). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarzeb 17.07.2006 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 nadszedl ten czas na serio i zwiazane z tym pytanko sami kladliscie kable czy firma ? nie wydaje sie to szczegolnie skomplikowane - ale wiadomo ze diabel..... Jakies porady? 100 - 150W na mkw??? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.