hardy50 23.02.2009 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 jak połączyć taras z bryłą budynku tak, by wyeliminować towrzący się na styku mostek termiczny. Niestety mam już zrobiony taras (bez płytek naszczęście) i ewidentnie na styku podłoga jest zimniejsza. Planuje skuć beton na łączeniu z domem (5-10 cm) i ... no właśnie, co dalej? Szukałem, ale nic konkretnego nie znalazłem. Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zołza 23.02.2009 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 własnie też mam taki mostek a taras z kostki brukowej ma ktos pomysł?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniowiola 23.02.2009 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 Ja przed zimą robiłem tarasy, narazie tylko beton wylany. Budowlaniec powiedział że dylatacja od muru musi być ale górna płyta wylana do samej ściany bez przerwy. czy to dobrze zrobione? Niewiem czy jest mostek termiczny, nie mierzyłem temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klimaw 23.02.2009 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 U mnie taras będzie lany teraz po ociepleniu domu styropianem( póżniej w górę wełna). Człowiek lejący posadzki poradził mi by okno balkonowe osadzić na pionowym kawałku twardego styropianu. Osadziłem na EPS 200 i tym sposobem nie mam żadnych mostków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goike 23.02.2009 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 jak połączyć taras z bryłą budynku tak, by wyeliminować towrzący się na styku mostek termiczny. Niestety mam już zrobiony taras (bez płytek naszczęście) i ewidentnie na styku podłoga jest zimniejsza. Planuje skuć beton na łączeniu z domem (5-10 cm) i ... no właśnie, co dalej? Szukałem, ale nic konkretnego nie znalazłem. Z góry dziękuję Też mam to nieszczeście. Kupiłem dom już z takim mostkiem termicznym. Taras przylega do bryły budynku. Jeszcze dodam że nad tarasem na kolumnie wsparta jest część 1 piętra oslaniając od góry taras od deszczu. Czuć w domu na parterze i na piętrze po podłodze jak od strony tarasu ciągnie zimno. Na dole ciągnie bezpośrednio od przylegającego tarasu a u góry ciągnie zimno od kolumny i od podłogi która nie znajduje się nad ogrzewanym pomieszczeniem. Problem zimnej podłogi u góry rozwiązałem cześciowo ocieplając sufit tarasu i kolumnę. Ocieplenie okazało się jeszcze za słabe. Latem dołożę jeszcze 5 cm. styropianu na suficie tarasu/podłodze I piętra. Nie wiem czy na całej grubosci taras przylega do budynku czy może pod jakąś cienką warstwą betonu jest jednak styropian przyklejony do ściany i oddziela głebsze warswy tarasu od budynku. Sprawdzę to wiosną. Wymyśliłem dwa rozwiązania: 1) wykuć rowek np szerokości 10 cm pomiędzy tarasem a domem (jak najgłębiej się da i w tą przestrzeń włożyć styropian. W moim przypadku wadami tego rozwiązania jest: - pracochłonność (do skucia około 6mb betonu o niewiadomej grubości) - nie wiem jak był budowany dom, czy przypadkiem taras przyklejony do budynku wraz z tą kolumną nie stanowią łącznie konstrukcji podtrzymującej część I piętra? Jeżeli "oderwę" taras od budynku to czy czasem nie runie mi I piętro? 2) obłożyć cały taras i schodek styrodurem o grubości 3-4 cm włącznie z wpuszczeniem w ziemię na odpowiednią głębokość od strony styku taras-ziemia (grubszego nie da rady- drzwi balkonowe - nie pomyślałem wcześniej o obsadzeniu ich wyżej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 24.02.2009 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 U mnie taras będzie lany teraz po ociepleniu domu styropianem( póżniej w górę wełna). Człowiek lejący posadzki poradził mi by okno balkonowe osadzić na pionowym kawałku twardego styropianu. Osadziłem na EPS 200 i tym sposobem nie mam żadnych mostków. Tzn. masz na dlugosci (tzn. szerokosci) okna balkonowego taki kawalek styropianu i na tym sie opiera cale okno balkonowe ?? Niedlugo bede mial montaz i tez sie zastanawiam jak ten element wykonczyc Taras robie zupelnie oddylatowany od domu - konstrukcja samonosna. Tez mam daszek nad planowanym tarasem, podtrzymywany dwoma slupami, ktore wypuszczone sa z law (ktore sa czescia law pod calym domem). Na tych lawach bede robil konstrukcje tarasu. Ale wracajac do okna tarasowego / balkonowego - ja bede mial okno 260x215 z zestawem P4, czyli dosc ciezkie - czy naprawde EPS-200 jest na tyle wytrzymaly, zeby takie okno utrzymac ?? Standardowo chyba podpiera sie je czymkolwiek, a potem podjezdza wylewka do samej gory.. Jednak styro w tym miejscu znacznie ograniczylby wychladzanie wylewki Ewentualnie jak profil ma te 7cm, wylewke zakonczyc o 2-3cm przed licem i te 2-3cm z zewnatrz wypelnic jakims styrodurem hm.. Moze montazysta mi cos poradzi.. A moze Jareko? ;-) Bylem u niego na stronie i ogladalem fotki - on to podpiera czyms co wyglada jak katownik, tylko czy moj montazysta bedzie na tyle kumaty? hm... pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 24.02.2009 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 [...] 1) wykuć rowek np szerokości 10 cm pomiędzy tarasem a domem (jak najgłębiej się da i w tą przestrzeń włożyć styropian. W moim przypadku wadami tego rozwiązania jest: - pracochłonność (do skucia około 6mb betonu o niewiadomej grubości) - nie wiem jak był budowany dom, czy przypadkiem taras przyklejony do budynku wraz z tą kolumną nie stanowią łącznie konstrukcji podtrzymującej część I piętra? Jeżeli "oderwę" taras od budynku to czy czasem nie runie mi I piętro? Jezeli taras jest polaczony z domem to pewnie stanowi taka swego rodzaju plyte wspornikowa - IMHO wysoce bardzo male prawdopodobienstwo zeby na takiej plycie opierac jakakolwiek wyzsza konstrukcje. Taka dluga plyta wspornikowa ledwo sama utrzymuje swoja wage, a co dopiero tony wyzszego pietra Czy kolumna "wchodzi" w srodek tego tarasu, czy gdzies na jego krawedzi zewnetrznej ? Jezeli na zewnatrz to proponuje szpadelek i odkopac z pol metra - sprawdzisz, czy kolumna ma swoja lawe (lub stope) fundamentowa (raczej ma), a przy okazji poznasz grubosc plyty tarasowej.. Innym zagrozeniem przy skuwaniu tej plyty jest to, ze jezeli zostala ona wylana na niezageszczonym podlozu, to podloze pod nia siadlo o pare cm. Plyta wisi bo wykonana jest jak kazdy balkon i "trzyma sie" wienca. Jak jej teraz utniesz te lapki, to moze opasc o pare cm w dol.. Wtedy bedziesz mial jeszcze wiecej roboty - jak bedzie wystarczajaco miejsca na grubosc to wylac na niej druga zbrojona plyte, jak nie - to kucie starej i wylewanie nowej.. Gruz po starej plycie bedzie dobrym podlozem pod nowa plyte - tylko jakas ciezsza zageszczarka po nim wczesniej pojezdzic pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goike 24.02.2009 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 [...] 1) wykuć rowek np szerokości 10 cm pomiędzy tarasem a domem (jak najgłębiej się da i w tą przestrzeń włożyć styropian. W moim przypadku wadami tego rozwiązania jest: - pracochłonność (do skucia około 6mb betonu o niewiadomej grubości) - nie wiem jak był budowany dom, czy przypadkiem taras przyklejony do budynku wraz z tą kolumną nie stanowią łącznie konstrukcji podtrzymującej część I piętra? Jeżeli "oderwę" taras od budynku to czy czasem nie runie mi I piętro? Jezeli taras jest polaczony z domem to pewnie stanowi taka swego rodzaju plyte wspornikowa - IMHO wysoce bardzo male prawdopodobienstwo zeby na takiej plycie opierac jakakolwiek wyzsza konstrukcje. Taka dluga plyta wspornikowa ledwo sama utrzymuje swoja wage, a co dopiero tony wyzszego pietra Czy kolumna "wchodzi" w srodek tego tarasu, czy gdzies na jego krawedzi zewnetrznej ? Jezeli na zewnatrz to proponuje szpadelek i odkopac z pol metra - sprawdzisz, czy kolumna ma swoja lawe (lub stope) fundamentowa (raczej ma), a przy okazji poznasz grubosc plyty tarasowej.. Innym zagrozeniem przy skuwaniu tej plyty jest to, ze jezeli zostala ona wylana na niezageszczonym podlozu, to podloze pod nia siadlo o pare cm. Plyta wisi bo wykonana jest jak kazdy balkon i "trzyma sie" wienca. Jak jej teraz utniesz te lapki, to moze opasc o pare cm w dol.. Wtedy bedziesz mial jeszcze wiecej roboty - jak bedzie wystarczajaco miejsca na grubosc to wylac na niej druga zbrojona plyte, jak nie - to kucie starej i wylewanie nowej.. Gruz po starej plycie bedzie dobrym podlozem pod nowa plyte - tylko jakas ciezsza zageszczarka po nim wczesniej pojezdzic pozdr. Dzięki za rady. Po pierwsze zapytam się poprzedniego właściciela jak ten taras robił. Po drugie chyba rzeczywiście odkopię część słupka. Znajduje się on na krawędzi tarasu. Po trzecie jak juz zdecyduję sie na kucie rowka to nie zrobię tego na całej długości tylko narasie testowo w jednym miejscu zrobię dziurę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hardy50 25.02.2009 10:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 podciągam bo nadal nie uzyskałem odpwoiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 25.02.2009 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 podciągam bo nadal nie uzyskałem odpwoiedzi... Dylatacja płyty tarasu od murów budynku . U mnie taras oddzielony od budynku 10cm styro - żadnych mostków nie ma . Skuj wylewkę tarasu i na łączeniu - daj styro lub styrodur . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hardy50 25.02.2009 11:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 dzięki, tak też planowałem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boleslaw64 25.02.2009 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 dom już dawno osiadł nie będzie żadnych problemow cięć i kuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 25.02.2009 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 dom już dawno osiadł nie będzie żadnych problemow cięć i kuć Nie chodzi o dom, tylko o grunt pod tarasem! Taras wisi na wiencu i wogole sie nie opiera o grunt, wiec ten mogl opasc o pare cm, jezeli byl to nasyp niezageszczony (a na pewno nie byl - po co zageszczac grunt pod tarasem przyklejonym do wienca ? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Niebieska_2004 23.06.2009 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2009 Witam, Bardzo proszę o pomoc.Budujemy niepodpiwniczony dom i właśnie szykujemy się do wykonania wylewek. Mamy już wylane tarasy, których poziom jest wyższy o kilkanaście centymetrów od poziomu podłogi w domu (jeszcze nieocieplonej). W miejscu gdzie taras łączy się ze ścianą budynku styropian jest wyprowadzony do samej góry natomiast tam gdzie łączy się z oknami tarasowymi styropian kończy się na wysokości chudziaka. (jak na rysunku) http://img5.imageshack.us/img5/4503/tarasw.jpg Jak w takiej sytuacji uniknąć powstania mostka termicznego? Przy ocieplaniu podłogi włozyć pod okno tarasowe dodatkowy pas styropianu? Pozdrawiam, Ania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Niebieska_2004 26.06.2009 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Czy naprawdę nikt nie wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 26.06.2009 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 podciągam bo nadal nie uzyskałem odpwoiedzi... Dylatacja płyty tarasu od murów budynku . U mnie taras oddzielony od budynku 10cm styro - żadnych mostków nie ma . Skuj wylewkę tarasu i na łączeniu - daj styro lub styrodur . wszytko na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiek_y 14.06.2010 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 Witam, Bardzo proszę o pomoc. Budujemy niepodpiwniczony dom i właśnie szykujemy się do wykonania wylewek. Mamy już wylane tarasy, których poziom jest wyższy o kilkanaście centymetrów od poziomu podłogi w domu (jeszcze nieocieplonej). W miejscu gdzie taras łączy się ze ścianą budynku styropian jest wyprowadzony do samej góry natomiast tam gdzie łączy się z oknami tarasowymi styropian kończy się na wysokości chudziaka. (jak na rysunku) http://img5.imageshack.us/img5/4503/tarasw.jpg Jak w takiej sytuacji uniknąć powstania mostka termicznego? Przy ocieplaniu podłogi włozyć pod okno tarasowe dodatkowy pas styropianu? Pozdrawiam, Ania Przyłączam się do pytania Ani ktoś pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 14.06.2010 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 (edytowane) pomoże szukajka i kilka tematów typu jak zaizolować okno tarasowe wcale nie trzeba było wygrzebywać tematu sprzed roku, z miesiąc temu znowu było to wałkowane może cieszynianka się odezwie, ona jest skarbnica linków, jeśli nie to adam słodowy Edytowane 14 Czerwca 2010 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 14.06.2010 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 ja u siebie miałem taką samą sytuację jak Niebieska_2004, okno tarasowe 360cm posadziłem na 3 regulowanych nóżkach, i po wypoziomowaniu zrobiłem pod nim wylewke z perlitobetonustyropian raczej nie nadaje się do tego, aby na nim tylko stało okno tarasowe, które jest ciężkie, styropian raz że pracuje, dwa ulega z wiekiem degradacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.