ewa 04.04.2002 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 Mam pewien problem. Wszędzie gdzie czytam czy słyszę proponowane są kotwy fi 16. Byłem w wielu składach budowlanych i sklepach metalowych i wszędzie są tylko fi 12. Jakie wy daliście kotwy ?Czy robicie kotwy na zamówienie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 04.04.2002 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 Wez pret fi 16 (20) i srube m16 i je ze soba zespawaj - wynik - kotwa gotowa, jakiej dlugosci chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
empi 04.04.2002 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 Mnie fachowiec w robocie teścia zrobił śliczne, poniklowane kotwy z pręta fi 12. Jak się boisz, że za cienkie to daj gęściej, ale na pewno wystarczy, byle były porządnie zakotwione. Cześć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArtMedia 04.04.2002 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 Witam. A ja kupiłem gwintowane, ocynkowane prety fi16 + podkładki i nakrętki. Pręty pociąłem na odcinki 50cm. Końce (10cm) zagiąłem pod kątem prostym. Zagięte końce włożyłem pod zbrojenie wieńca. Wszystko zabetonowano.Końce zaginałem ręcznie przy użyciu dwóch rur fi około 20, długości 1,5m. Sebastian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wowka 04.04.2002 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 Zrobiłem podobnie jak Sebastian z tym, że zamiast rur użyłem solidnego imadła i młota (5kg). Łatwo poszło.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wowka 04.04.2002 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 W uzupełnieniu. Pomysł żeby dawać ciensze kotwy gęsciej (czyli dać ich więcej) nie jest najlepszy. Spowodujesz tym samym osłabienie drewna murłaty. Po prostu trzeba będzie wywiercić zdecydowanie więcej otworów. W skrajnych przypadkach może nawet to doprowadzić do podzielenia murłaty.Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pirat 04.04.2002 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 Ja robiłem jak inni co juz sie tu wypowiadali tzn sruba gwintowana (dostepna o długosci 1 m ) pocięta na 4 czesci (wyszło po 25 cm co w zupełności starcza) do tego przyspawany pret zbrojeniowy o długosci jakiej sie chce nawet liczac spawanie + elektrody to i tak wyjdzie taniej niz gotowe kotwy za srube płaciłem chyba coś koło 5 zł Pozdrawiam Pirat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ketiso 04.04.2002 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 oj wowka,wowkaHej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
araman 04.04.2002 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 wowka jak będzieśz wbijał kotwy to moze je osłabisz ale wiercąc????? A jak gęsto chcesz dawać te kotwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzychol 04.04.2002 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 Mój sposób na kotwy (krótkie) to pręt zbrojeniowy fi 12 zakotwiony w wieńcu. Po nałożeniu murłaty (otwory wiercone co 2 metry, wg rozstawu kotew) pręty cieśla zagiął i przytwierdził końce za pomocą haków. Trzyma jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 04.04.2002 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2002 A napisz jaką funkcję spełniają - czy jest to konstrukcja sprężająca czy tylko trzymają dach przed "odlotem"? Zostałem uświadomiony o tych dwóch rzeczach jak mi się dach zaczął rozłazić. Jak pierwsze - to musisz robić jak w projekcie, bo jak się coś stanie, to jesteś sam sobie winien. Jak drugie, to możesz dać (wg mnie) fi 12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wowka 05.04.2002 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2002 Zrozumcie mnie dobrze. Jeżeli zrobi się dużo otworów na krótkim odcinku murłaty (w moim budynku są najkrótsze o długości 150 cm)i użyje się niesezonowanego drewna to skutki jego pęknięcia mogą być naprawdę opłakane.Im mniej ingerencji w strukturę (caliznę) drewna tym lepiej. Ponadto pisałem, że do takiej sytuacji może dość w skrajnych przypadkach a takich należy przecież unikać.PozdrawiamPs. Jak dotąd nie spotkałem się z pomysłem by kotwy mocować w murze poprzez wbicie ich do murłaty (a następnie chyba do wieńca?)Jest to dla mnie coś naprawdę nowatorskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agnicha 05.04.2002 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2002 wszystko zależy od projektu. ja mam fi 14 rozmieszczone co 1,5 m, ale projektant twierdził, że wystarczy fi 12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 05.04.2002 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2002 Murlata to kawale drewna, nic sie jej nie stanie jak nawiercisz gesciej a struktury drewna nie oslabisz wierceniem (chyba ze bedzie wiercil co 2 cm ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewa 05.04.2002 08:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2002 Kupiłem kotwy fi 12 o długości 60 cm za 2,80 zł.Kotwy umieszczone zostały w słupkach ścianki kolankowej w odstępach 1,80 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 05.04.2002 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2002 Dobrze zakotw w sciance kolankowej i mocno przykrec murlate, a ... czekaj na wiatr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 21.06.2002 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2002 Można zastosować kotwy 12 nie stanowi to problemu przy powiedzmy standardowych wielkościach dachów. Ważne jest aby były odpowiednio umiejscowione(a to już powinno być w projekcie)i związane z wieńcem dostatecznie głęboko (to też w projekcie).Co do otworów w murłatach to nie spowoduje to znacznego ich osłabienia (murłaty nie są narażone na obciążenia w których istotną sprawą są otwory !!!) musimy jednak podłożyć dostatecznie duże podkładki np 5cm, które zabezpieczą w pewien sposób murłatę przed nadmiernym skręceniem się. Dotyczy to głownie murłat które nie są dostatecznie suche, i nie należy się przejmować gdy pojawią się podłużne pęknięcia (drewno wysycha i taki już urok tego zjawiska) oczywiście najlepiej skonsultować to z kierownikiem budowy. F. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tad 24.06.2002 05:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2002 Witam- kupiłem w składzie budowlanym oryginalne kotwy fi 16mm (były też fi 14mm), dł.55-60 cm, wygięte z jednej strony z dodatkowym odgięciem w środku długości, z drugiej gwint+ podkładka+ nakrętka. Dawałem co 1.5 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kotwiarz 03.09.2024 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2024 (edytowane) Posiadam kotwy typ V dostępne od ręki. Nowe rozwiązanie umożliwia precyzyjny montaż murłaty bez wiercenia otworów na szpilki. Możliwość wykonania kotwy w innej specyfikacji. Info na [email protected] Edytowane 3 Września 2024 przez Kotwiarz Błąd literowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.