jareko 25.02.2009 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 ...Ze styropianem też tak zrobiłem. Zamówiłem z fabryki bez łaski i kombinowania, że jestem firmą Fabryka oddalona ode mnie o 30 km. Dowóz gratis. Cena dużo niższa niż w składach.powiem tak - to chora sytuacja i nie może służyć za przykład. Producent który "olewa" współpracujących ze sobą sprzedawców sprzedając bezpośrednio i to w takiej samej cenie jak dla swych przedstawicieli... życzę mu by oni nie odwrócili sie od niego jak fama o takim procederze pójdzie w świat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malobert 25.02.2009 13:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 Jeśli sprzedam np sobie z zerową marżą to zysk jest ? Zdaje sie że sobie nie możesz sprzedać. (przy dzialności gospodarczej) przy społkach np z o.o juz predzej ale koszt rejstraci takiej zupełnie inne niż DG - ogólnie pomysł raczej chybiony dzięki Jajmar, to jest chyba pierwszy zgłoszony niewyimaginowany problem, muszę pokombinować czy nie można tego jakoś obejść bo być może jest jakieś proste rozwiązanie - oczywiście legalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario1976 25.02.2009 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 ...Ze styropianem też tak zrobiłem. Zamówiłem z fabryki bez łaski i kombinowania, że jestem firmą Fabryka oddalona ode mnie o 30 km. Dowóz gratis. Cena dużo niższa niż w składach.powiem tak - to chora sytuacja i nie może służyć za przykład. Producent który "olewa" współpracujących ze sobą sprzedawców sprzedając bezpośrednio i to w takiej samej cenie jak dla swych przedstawicieli... życzę mu by oni nie odwrócili sie od niego jak fama o takim procederze pójdzie w świat Z punktu widzenia sprzedawcy na pewno chora. Z mojego już nie bo zamiast po 150 pln/m3 kupowałem po 135/m3 z dowozem pod garaż. Nie wnikając w układy producent-sprzdawca zbudowałem troszkę taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martinez44 25.02.2009 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 Sam pracuję w branży budowlanej. Wiekszość producentów nie będzie chciała z tobą gadać. Może niektóre rzeczy rzywiście uda się kupić taniej ale na pewno nie wszystko. No ale pomysł ciekawy, ciekawy.A marże na materiałach budowlanych to 10-25% najczęściej w obecnych czasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
phans 25.02.2009 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 Kocioł gazowy Vaillanta z osprzętem kupiłem z hurtowni na ślasku z 31% upustem od ceny detalicznej (zamówienie przez internet, dostawa kurierem). U instalatorów dostawałem ok. 10% lub tzw. VAT. Jak instalator dowiedział się ile dostałem upustu to był lekko zszokowany - dodał, że takie firmy psują rynek!. Jak masz samochód i kupowałeś części do niego to pewnie znasz taką hurtownię jak Intercars - ona oferuje części dla mechaników z 30% upustem nieosiągalnym dla normalnego zjadacza chleba.Więc proponuje szukać firm/hurtowni co sprzedają różne materiały budowlane/wyposażenie domu itd. Niestety każda z takich części może znajdować się w innym miejscu Polski - szukanie jest cholernie czasochłonne ale jak ktoś ma czas to się opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 25.02.2009 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 Zaraz zaraz, ale po budowie zamykasz firmę i zostajesz z towarem (bo przecież nigdzie go nie sprzedałeś). Nie wiem, czy wiesz, ale wtedy robisz remanent, na którym wykazujesz wszystkie niesprzedane materiały (czyli te, z których zbudowałeś dom). I co wtedy? To się zalicza do przychodu przecież. Chyba, że wystawisz fikcyjne faktury na sprzedaż, ale wtedy to już jest oszustwo po prostu. Po pierwsze interesuje mnie rozwiazanie fair-play. Jeśli sprzedam np sobie z zerową marżą to zysk jest ? Podatku obrotowego jeszcze nam Roman Kluska zdaje się nie wprowadził ? a moze podatek od przychodu istnieje ? to jakas kreatywna ksiegowość ? nie wolno Ci, wystawić sobie faktury na materiały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malobert 25.02.2009 17:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 widocznie ktoś to przewidział, prawdopodobnie pozostaje mi tylko szukać jaknajlepszych cen, ale jako detalista.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 26.02.2009 02:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 [...] równa 15.000zł przy moim poddaszu. [...] P.S. Bardzo możliwe że tir wełny u mnie wyjdzie mam 400m2 połaci..... ocieplam do kalenicy. 250m2 powierzchni po podłodze, chcę tez dać tej wełny grubiej niż 20cm... do tego styropion, cholera kto mi pomoże rozładować - tego się obawiam, a nie tego tira 400m2 polaci to ma byc ten bardzo tajemniczo duzy budynek ?? Ja mam 320m2 w normalnej chaupie. I nie za bardzo widze na co Ty chcesz wydac 150 tys pln na samo ocieplenie poddasza ?? 30cm welna to ~35 pln / m2 * 400 = 14 tys pln. Do tego kg i profile. Daleeeeeeeeeeko do 150 tys pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malobert 26.02.2009 16:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 400m2 polaci to ma byc ten bardzo tajemniczo duzy budynek ?? Ja mam 320m2 w normalnej chaupie. I nie za bardzo widze na co Ty chcesz wydac 150 tys pln na samo ocieplenie poddasza ?? 30cm welna to ~35 pln / m2 * 400 = 14 tys pln. Do tego kg i profile. Daleeeeeeeeeeko do 150 tys pozdr. Mam stan surowy z dachem w pełnym deskowaniu, krytym papą, na dowidzenia firma, która zrobiła mi stan surowy wykonała kosztorys-ofertę na dokończenie. Połać na zewnątrz ma 520m2. Obmiar wewnątrz do ocieplenia kosztorysant przyjął 433m2. I tutaj np. "Okładziny poddasza z płyt gipsowo-kartonowych NIDA na pojedyńczej konstrukcji nośnej NIDA 60CD mocowanej bezpośrednio do drewnianej konstrukcji dachu lub stropu - system NIDA Poddasze, odporność ogniowa F 0,5/EI 30, pokrycie jednowarstwowe 12,5-01 obmiar ...=433m2" -R- robocizna 1,94*1,35=2,619r-r/m2 * 11,72zł/r-g -M- płyty NIDA, dostawca LNG 2.946.53zł profile stalowe 60cd 26.218,79zł wieszak do poddaszy 1.036zł łącznik wzdłużny 117zł płyty z wełny mineralnej gr 20cm 13.890.02zł - chciałbym w sumie 30cm, wygląda na to, że masz taniej folia paroizolacyjna 573zł blachowkręty 25mm 247zł blachowkręty do es 208zł gips szpachlowy 266zł taśma zbrojąca 144zł gips szpachlowy finisz 115zł materiały pomocnicze 228zł drobne pierdoły.... Razem robocizna+materiały+sprzet=13.304+45.993+303 = 59.601 zł" i tak: " 74417,63(R+M+S) + 78% koszty posrednie(R, S) 17.060zł+koszty zakupu 7% 3.678zł+zysk 18% 7008,14 RAZEM 102.164.09zł" do tego ścianki działowe 58m2 gipskarton pojedyncza konstrukcja nośna, pokrycie obustronne dwuwarstwowe 6.758 złtrochę ścianek z BK 1.689zł Obudowy ścienne z płyt g-k Nida 2.437zł Lakierowanie jętek 3.494zł! Posadzki ogółem 48.540zł są w tym izolacje przeciwwilgociowe (nie wiem po co na poddaszu), izolacje cieplne styro FS20, posadzki cementowe wraz z kololikami, slepa podłoga z desek, posadzki drewniane itd -chodzi o deski sosnowe, ale chyba z tego zrezygnuję - materialy drewno kosztują w tej puli ok. 15tyś, okładziny schodów gres 831zł razem podłoga 48.540zł Tynki(BK) i gładzie(BK i GK) razem 19.664zł... potem stolarka otworowa RAZEM (R+M+S+ te ich procenty) =9.809,99zł dwukrotne malowanie, licowanie ścian z płytkami glazurowanymi razem 8.737zł RAZEM poddasze = 188.917zł + 22% VAT = 230.478,74zł! Dach jest w papie, najtansza blachodachówka z robocizną + 7 okien dachowych, rynny wyjdzie minimum 40.000zł + 22%VAT Wyszło nam 270tyś a to jest tylko poddasze... Lepsza dachówka około 60tyś+VAT a gdzie kaloryfery, instalacja CO, wodna, elektryczna... ? możliwe, że chcieli mnie "wybzykać", nie wiem.... ? to jedyna wycena jaką mam, w obecnej sytuacji rynkowej pewnie daliby nizszą, miasto poniżej 50tyś mieszkanców, wycena z początku ubiegłego roku. Reasumując te 150tyś zostało daleeeeko w tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 26.02.2009 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Mam stan surowy z dachem w pełnym deskowaniu, krytym papą, na dowidzenia firma, która zrobiła mi stan surowy wykonała kosztorys-ofertę na dokończenie. Połać na zewnątrz ma 520m2. Obmiar wewnątrz do ocieplenia kosztorysant przyjął 433m2. [...] robocizna Robocizny nie liczymy bo nie mozesz zalozyc firmy, zrobic cos dla siebie i wystawic za to fakture Wiec albo robisz sam (wtedy obojetnie czy zalozysz firme czy nie - montaz masz "gratis" bo robisz swoimi recami) albo wynajmujesz firme - i czy masz firme czy nie - nie ma to wplywu na cene. [...] Razem robocizna+materiały+sprzet=13.304+45.993+303 = 59.601 zł" i tak: " 74417,63(R+M+S) + 78% koszty posrednie(R, S) 17.060zł+koszty zakupu 7% 3.678zł+zysk 18% 7008,14 RAZEM 102.164.09zł" Cos strasznie mieszasz - jakie koszty posrednie, jakie koszty zakupu, jaki zysk? Jak budujesz prywatnie to kupujesz materialy za 46k i placisz robocizne 13k. Skad nagle kwota 102 tys ?? No i jak wczesniej - tutaj liczymy tylko materialy, wiec 46k pln, a nie 102! [...] Posadzki ogółem 48.540zł są w tym izolacje przeciwwilgociowe (nie wiem po co na poddaszu), izolacje cieplne styro FS20, posadzki cementowe wraz z kololikami, slepa podłoga z desek, posadzki drewniane itd -chodzi o deski sosnowe, ale chyba z tego zrezygnuję - materialy drewno kosztują w tej puli ok. 15tyś, okładziny schodów gres 831zł razem podłoga 48.540zł Tynki(BK) i gładzie(BK i GK) razem 19.664zł... Kosmos! Ile tam masz m2 posadzek ? 300 ? 300m2 * 24 = 7,2k pln - tyle kosztuje wylewka z miksokreta z materialem. Do tego 300 * niech bedzie nawet 0,1 = 30m3 styropianu * 170 = 5,1k pln. Suma: 12,3k pln. Dodajmy te podloge sosnowa 15 tys = 27k pln + schody gres 1k = 28k pln. Tobie wyszlo 48k ! Tynki i gladzie na poddaszu 20k pln ?? Ja zaplace polowe tego za tynkowanie calej chaupy ~300m2.. Dach jest w papie, najtansza blachodachówka z robocizną + 7 okien dachowych, rynny wyjdzie minimum 40.000zł + 22%VAT Wow Za ceramicznego robena 530m2 zaplacisz 530 * 31 = 16,5k pln, dodatki drugie tyle = 33k pln + 7 okien - 7k pln. Robota 25k = 65k brutto, czyli ~53k netto. Choc blachodachowka jest rzeczywiscie droga Wyszło nam 270tyś a to jest tylko poddasze... [...] możliwe, że chcieli mnie "wybzykać", nie wiem.... ? to jedyna wycena jaką mam, w obecnej sytuacji rynkowej pewnie daliby nizszą, miasto poniżej 50tyś mieszkanców, wycena z początku ubiegłego roku. Reasumując te 150tyś zostało daleeeeko w tyle Reasumujac dajesz sie robic w bambuko Ceny o ktorych piszesz to ceny z centrum Warszawy, a nie miasta 50 tys mieszkancow! Spokojnie zrobisz calosc za polowe tego. A jak odejmiesz te dziwne koszty dodatkowe to wyjdzie 1/3... Nie daj sie tak kroic - az sie boje spytac ile kosztowal Cie stan surowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budulec1 26.02.2009 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Malobert, a krowę już masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malobert 26.02.2009 20:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 -robociznapodałem to co jest w kosztorysie jaki proponowała mi ożenić firma na początku ubiegłego roku -koszty pośrednie to jest w takich kosztorysach jesli ktos zleca lub gdy firma robi ofertę, jeśli liczysz same materiały to OK, zgoda -kosmostakie coś próbowali mi ożenić w biały dzień, mój kosmos ma 250m2(na poddaszu - część mieszkalna) -wow pokrycie53 netto niemało, w projekcie mam lekkie pokrycie, jesli dałbym dachówy to boję się, że wieźba mogłaby się uginać, cieśla też coś o tym wspominał, a nie chciałbym żeby mi te GK potem pękały od pracy wieźby -reasumując 1/3 ok, rozumiem, ze z własną robocizną, 1/3 której kwoty ? -stan surowy 220tyś, wychodzi 450-500zł za m2 stanu surowego... -krowy nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malobert 26.02.2009 20:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 220 robocizna z materiałem, bez działki oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irreality 26.02.2009 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Jeśli sprzedam np sobie z zerową marżą to zysk jest ? Zdaje sie że sobie nie możesz sprzedać. (przy dzialności gospodarczej) przy społkach np z o.o juz predzej ale koszt rejstraci takiej zupełnie inne niż DG - ogólnie pomysł raczej chybiony dzięki Jajmar, to jest chyba pierwszy zgłoszony niewyimaginowany problem, muszę pokombinować czy nie można tego jakoś obejść bo być może jest jakieś proste rozwiązanie - oczywiście legalnie. A ja uważam, że to w niektórych przypadkach dobry pomysł... może do stanu surowego dużo nie utargujesz bo tam faktycznie na TIRy się zamawia... ale przy wykończeniówce... Poza tym nie musisz uderzać od razu do producenta ale np. do dystrybutorów regionalnych. Sam sprawdziłem to w praktyce Fakt, że nie zakładałem specjalnie firmy tylko wykorzystałem własne. Udało mi się kupić u dystrybutora zaprawę do klinkieru (obwdzoniłem z 10 hurtowni nigdzie nie mieli)... "ale wie Pan my tylko firmom możemy sprzedawać", "a to musi być budowlana ta firma?", "nie, wystarczy żeby był NIP i REGON :D"... Podobnie jest z materiałami instalacyjnymi... "rabat dla instalatorów" itp. Wystarczy, że masz w PKD daną branżę i już jesteś instalatorem całą gębą. A instalatorzy nie biorą na tony... Oczywiście warto sprawdzić inne źródła (sklepy, hurtownie) bo mogą mieć taniej i to dużo - z uwagi na skalę działania, duże obroty, staż współpracy itp. Koszty? Rejestracja (trochę czasu i pobieganie z papierami, Urzad Miasta, REGON, NIP, rejestracja VAT 170 zł)... Tak jak mówisz... ZUS zdrowotny jedynie co miesiąc 200 zł... (prawie cały wraca w rozliczeniu rocznym). Księgowej mieć nie musisz bo paradoksalnie nie musisz (I NIE POWINIENEŚ) mieć ŻADNEGO obrotu. Ani przychodów, ani kosztów. Składasz pierwszą deklarację miesięczną do ZUS i co miesiąc deklaracje VAT-7 (zerowe). Dopóki faktury nie wprowadzisz do ksiąg to nie masz w związku z tym żadnych obowiązków bo sam zakup do niczego Cię nie zobowiązuje. Jak zaczniesz wprowadzać faktury to już musisz pilnować bo: prowadzenie magazynu, ewidencja cen zakupu, remanenty no i jak odliczysz koszty i VAT to po likwidacji firmy musisz je zwrócić (remanent końcowy). Przy działalności jednoosobowej możesz w każdej chwli przekazać towar z magazyny "na potrzeby osobiste". Dokumentujesz to fakturą wewnętrzną VAT wystawioną na siebie (właściciela), odpowiednim opisem w KPiR. http://www.podatki.egospodarka.pl/37925,Przekazanie-towarow-na-cele-osobiste-a-zapisy-w-PKPiR,1,65,1.html Na potrzeby osobiste przekazujesz towar w cenie zakupu. Od tej faktury odprowadzasz normalnie podatki jak od każdej sprzedaży (bo wliczyłeś w koszty zakup oraz odliczyłeś VAT od niego). Tak więc cały cyrk nie ma sensu... podatkowo i tak wyjdziesz na 0. A jak wyjdziesz na PLUS to wtedy musisz przygotować co powiesz na kontroli z US Jest jedno istotne ALE. Kupując "na firmę" nie chronią Cię przepisy ochraniające konsumentów (klauzule niezdozwolone w umowach, prawo do zwrotu towaru itp.) - http://www.uokik.gov.pl/pl/regulacje_prawne/polskie_i_wspolnotowe_akty_prawn/ochrona_konsumentow/polskie_akty_prawne/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irreality 26.02.2009 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Firmę rejestrujesz w określonym lokalu. Na to musi się zgodzić właściciel i od tego płacisz większe podatki. Firmę masz prawo zarejestrować u siebie w domu i dopóki nie zmieniasz przeznaczenia lokalu nie płacisz żadnych większych podatków. Oczywiście mowa tu o mikrofirmie typu "Ja i Mój Kot Partners International Global Trade Import Export" z jedynym wyposażeniem w postaci kawałka stołu z laptopem. Podatek od lokali użytkowych płacisz wtedy gdy zadeklarujesz, że dane pomieszczenie lub jego fragment (określony metraż) jest wykorzystywane wyłącznie do celów działalności gospodarczej. Masz wtedy prawo do wliczania w koszty wydatków na eksploatację lokalu (czynsz, prąd, ogrzewanie) proporcjonalnie do metrazu przeznaczonego pod DG. Właściciel nie musi się do niczego zgadzać dopóki nie zmieniasz przeznaczenia lokalu. Sam rejestrowałem firmę w wynajętym mieszkaniu. Jedynym warunkiem jest posiadanie tyułu prawnego do lokalu czyli umowa najmu. Jeżeli jesteś właścicielem to akt notarialny lub wypis z księgi wieczystej. Właściciel musi się zgodzić tylko jeżeli chcesz zmienić przeznaczenie lokalu (np. z mieszkania uczynić biuro lub lokal usługowy) bo wtedy będzie płacił większe stawki podatku od nieruchomości. Jeśli ktoś ci da rabat jak dla hurtowników to niby dlaczego go nie da dla osoby prywatnej przy identycznym zamówieniu? Bo są firmy co nie obsługują osób prywatnych. Kiedyś mówiło się na nie hurtownie Nie chcą się bawić w kasy fiskalne, paragony, ustawę o ochronie konsumentów itp. Na tym forum pisze wiele właścicieli firm i jak na razie żadna osoba nie poparła twojego pomysłu. Zakładanie firmy pod budowę brzmi troche szalenie... Ale... "kto bogatemu zabroni".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malobert 27.02.2009 12:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Dopóki faktury nie wprowadzisz do ksiąg to nie masz w związku z tym żadnych obowiązków bo sam zakup do niczego Cię nie zobowiązuje./ Może za bardzo kombinuję, ale czy mogę taką fakturę nigdy nigdzie nie wprowadzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cienki66 27.02.2009 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Można, faktury nie wprowadzać nigdzie do czasu pierwszej kontroli skarbowej lub podatkowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goike 27.02.2009 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Tniemy ceny ! Wpadłem na taki pomysł, czy budując w sumie niemały budynek warto założyć sobie firmę "handlującą materiałami budowlanymi" i kupować je bezpośrednio od generalnych przedstawicieli lub producentów ? W moim konkretnym przypadku byłyby to głównie materiały wykończeniowe. Zakupione materiały byłyby wykorzystane na mojej budowie. Czy to się opłaca ? i z czym to się wiąże ? Korzyści: - pomijamy marże, od drogich materiałów budowlanych, no własnie ile one wynoszą, ile tak naprawdę zaoszczędzimy ? - to najważniejsze pytanie - możemy kupić materiał i okazyjnie sprzedać jeszcze z zyskiem innym budującym. - zamówienie u producenta nie będą raczej hurtowe, ale można poczarować i podzwonić, rynek ma teraz inną specyfikę, poza tym mogę brać coś "na próbę", a producentowi będzie też zależało aby jego materiały były w jakimś nowym sklepie budowlanym. - niski koszt utrzymania firmy - ZUS itp - bo pracuję już na etacie, zamawiam materiały u producenta sporadycznie, nie zatrudniamy pracowników, małoskomplikowany biznes, niska opłata w biurze rachunkowym, mało faktur Wady: - miesieczne stałe koszty związane z prowadzeniem działalności Wysłucham opini, mieszkam w woj. pomorskim, chętnie zaproszę do współpracy, a być może ktoś będzie kupował materiały razem ze mną ? Sorki że wypowiem się a nie przeczytałem całego wątku do końca, bo zchodziliście na poboczne tematy. Oto moje zdanie Równie dobrym pretekstem do założenia firmy handlującej materiałami budowlanymi, czy też równie dobrze czym innym, może być chęć kupienia herbaty do zużycia w domu, bo zakup będzie można wrzucić w koszty jeżeli faktura będzie wystawiona na firmę handlująca materiałami budowlanymi. Zyskuje się ponadto prawo do odliczenia VAT od zakupu i przy większym zakupie jakiś rabat. Czyli podsumowując. Pomysł założenia firmy jak najbardziej dobry, jeżeli firma będzie dochodowa ale pretekkst do jej założenia zupełnie bez sensu. Obrazowo jeżeli mamy chęć zjeść kolację to nie zakładamy od razu własnej restauracji, a jak chcemy przenocować w innym mieście nie zakładamy od razu w tym mieście hotelu. Oto lista rzeczy które trzeba uwzględnić jeżeli chce się prowadzić firmę - pochłania czas, - trzeba prowadzić rachunkowośc w jakiejś postaci, w jakiej - zalezy od wielkości firmy, - trzeba się bawić w ewidencję i rozliczanie vat, być może również poprzez kasę fiskalną - trzeba składac różnego rodzaju deklaracje i to nie tylko do U.S. ale ZUS , Urzędu Statystycznego, Urzędu miasta itp. - NIe jest tak prosto że materiały po jakiejś tam cenie kupi firma i nastepnie materiały te zużyje na budowe domu jej własciciel. Firma musi z tego się rozliczyć - wystawić fakturę. Nie może dac ceny po jakiej zakupiła (bez marży) ponieważ transakcje firm z osobami powiązanymi powinny odbywac się po cenach rynkowych. Urząd może przyczepiś się do za nisko ustalonej ceny tym bardziej jeżeli dla innych odbiorców ceny bedą wyższe. - dokumenty księgowe i dokumentację podatkową trzeba archiwizowac przez mimimum 5 lat. - trzeba się rozliczyć z towarów jakie pozostały w momencie likwidacji działalności Tak więc jeżeli pretekstem do założenia firmy jest jedynie chęć zbudowania domu to ja dziękuję za ten garb, drugi zresztą, bo pierwszym jest sama budowa domu. Założenie firmy w momencie rozpoczęcia budowy domu rozumiem jeszcze w przypadku gdy podejmuje się tego osoba bezrobotna, która chce miec przy okazji jakieś dochodowe zajęcie, tylko że z reguły osoba bezrobotna nie zabiera się za budowę domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malobert 27.02.2009 14:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 golke z tych właśnie powodów buduję jako osoba fizyczna, jak narazie przerażała mnie ta cała papierologia i jakieś dodatkowe opłaty, tym bardziej, że niewiadomo jak długo potrwa budowa, ale pewnie robię błąd bo już bym się w działalności dokształcał przez praktykę i wszystko co sie da wliczął w koszty teraz tego nie robię......, ale tym samym całą budę musiałbym wciągnąć chyba jako majątek firmy a nie prywatny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 27.02.2009 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Można, faktury nie wprowadzać nigdzie do czasu pierwszej kontroli skarbowej lub podatkowej A co kontorola wykarze jak faktur nie wprowadzi? Wg mnie mozna nie wprowadzać faktur zakupowych, kupuje cos na DG ale nie stanowi to kosztu do obniżenia podatku, nie wprowadzam do księgi. Zupełnie inna sprawa z fakturami sprzedaży je trzeba dokładnie wprowadzić aby zapłacić należny podatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.