dozrc 23.06.2014 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Tak jak kolega mówił wcześniej. Gdy balkon/taras nie jest przemyślany na etapie projektu to potem można tylko szyć do niego technologię a nie na odwrót.Termo i hydroizolacja, to jakich użyjemy i który system zastosujemy zależy w głównej mierze od tego co już mamy czyli wysokości (ile mamy cm np. do progu okna) oraz tego co chcemy mieć na wierzchu docelowo. Mając te informacje już można coś doradzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 27.06.2014 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 Od płyty balkonowej do progu okna mamy do dyspozycji ok. 8 cm.Chciałbym płytę ocieplić i wykonać hydroizolację. Warstwą wykończeniową miałyby być płytki ceramiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Moniia i P 18.08.2014 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 Witam,trafiłam tutaj, poczytałam ....mało zrozumiałam pewnie ale szukamy pomocy....balkon nad wykuszem mamy do poprawy, zew płyta jest raczej do skucia ,pekła juz na 3 cz, raczej nie ma zbrojenia. Oczywiscie gdzies przecieka, bo na wew tynkach widac małe plamki zacieków. Nie wiemy jaki i jak ułozono pod nia styropian i to samo z izoalcja, raczej wszystko do zerwania do płyty dolnej zbrojonej. Kier bud zalecił skuć, zrobic oobróbke blachrska i wszystko od nowa. Szukamy kogos kto to solidnie wykona. Kogos polecacie, siebie? M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smakor 19.08.2014 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 To naprawdę nie są kosmiczne rzeczy, masz ekipę, kierownika. Wystarczy chwilkę pomyśleć i się zastanowić. Rozwiązania się dość intuicyjne. Potem to już kwestia starannego wykonania (woda znajdzie każdą niedoróbkę). Wyobraź sobie, że bierzesz konewkę i lejesz wodę i już widzisz co może się zdarzyć i gdzie i jak powinna być izolacja itp. Do tego mamy Internet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Moniia i P 19.08.2014 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 Ekipy nie mamy, dom powstał 2 lata temu, własnie chodzi o staranne wykonanie. Pewnie gdyby majstry nie robili tego na chybcika i z myśleniem to byłoby ok a nie jest. Rozwiązanie mąż/rodzina odpada. Kier bud "zalecił" i tyle go było, nie my go wybieraliśmy .niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smakor 19.08.2014 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 No to gorzej, myślałem, że wyszło to jeszcze w trakcie prac. To faktycznie potrzeba znaleźć ekipę co się podejmie naprawy. łatwiej to zrobić dobrze niż naprawić generalnie ;/ Z Twojego posta wynika, że popękała wierzchnia warstwa balkonu, czyli wylewka finalna jak rozumiem? Ona generalnie nie pełni żadnej funkcji izolacyjnej i poza dociskiem izolacji pod nią i uzupełnieniem wysokości do wejścia na balkon jej funkcja jest żadna (jej zbrojenie też nie ma większego znaczenia, jest raczej przeciwskurczowe). Czyli błędy popełniono wcześniej. Może zrób jakieś fotki będzie można coś doradzić coby potem kolejna ekipa nie spaprała ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Moniia i P 19.08.2014 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 No własnie dziś moze sie uda zrobić fotki to zamieszczę ale ok g23, Tak pękła wierzchnia warstwa, nie ma jej w projekcie bud i myślę ,że majstry dorobili ją , żeby juz było, tylko mało starannie. Dom juz za bardzo nie pracuje, bo to jednak 2 lata, fundamenty sa b solidne, zbrojenie też,nawet za bardzo z tego co wiem, ale..... to teren baaaardzo gliniasty i baaaaardzo podmokły....Postaram sie o zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smakor 19.08.2014 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 No ta wierzchnia płyta pęka z uwagi na pogodę raczej o ile nie jest zabezpieczona np. kaflami. Jeśli chodzi o osiadanie budynku itp., raczej zaczęły by pękać ściany najpierw. No chyba, że jakoś mega dziwnie zrobili ten wykusz, ale nie sądzę. A zbrojenia może być dużo ale może nic nie dawać. To nie kwestia ilości a raczej jakości. Mój kiero zawsze powtarzał lepiej cieńsze a więcej niż grube i mniej Czekam na fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Moniia i P 21.08.2014 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 (edytowane) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b15e7429d258bbc0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9029fbcecde77cd.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5bcd12548d9b3524.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5bcd12548d9b3524.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1a18734a610062e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b324d910afc5ef0f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/adf992789ab8b31f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8dba015c72dc4bdf.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19d5671d61055e8f.html Dopiero dziś zamieszczam zdjęcia. Widać głownie pierwsze pękniecie, od okna az do krawedzi balkonu. Posostałe dwie szczliny sa że tak powiem drobniejsze, pewnie na razie.. Widac jak przecieka od wew, najwieksza plama własnie pod ta najwieksza szczelina. Co radzicie? Edytowane 21 Sierpnia 2014 przez Moniia i P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smakor 21.08.2014 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Trochę jest to dziwnie zrobione. Z czego wynika to zagłębienie na suficie, gdzie przecieka? Powinien w wykuszu sufit być równy. Sama płyta strasznie gruba ta górna. Zwykle ta wylewka ma ok 7 cm (nie wiem ile ta ma ale wydaje się gruba). Widać jakaś izolacja pod nią jest bo coś tam wystaje. Same pęknięcie tragiczne nie są - płyta raczej nie spadnie Co powiedział Kiero, wg niego z czego wynikają pęknięcia? Wyglądają na skurczowe po prostu Czyli pękło i tak już zostanie. Pomiędzy płytami generalnie powinna być co najmniej 2x papa i wzdłuż krawędzi balkonu obróbka z blachy + ew rynna jak ktoś lubi a jak nie to nie. U mnie to wyglądało przed wylaniem wylewki tak jak na zdjęciu. Papa, obróbka, papa - wywinięta aż na ścianę powyżej docelowego poziomu posadzki. Na ścianie też były obróbki i pod drzwiami tarasowymi, przykręcone do profilu i uszczelnione szczeliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Moniia i P 21.08.2014 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Nie wiem z czego wynika zagłębienie,może nie zeszły im sie poziomy, kombinowali i tak wyszło. Budynek ma ściany trójwarstwowe, może stąd był problem. Warstwa zew jest z 10 lekko, gruba jest pewnie dlatego ,że chcieli podnieść poziom balkonu, bo i tak jest próg duzy a bez warstwy zew byłby jeszcze wiekszy....może. Kiero powiedział, że pękło, bo w tej warstwie pewnie nie dali zbrojenia albo bo styropian jest za miekki, albo jakoś wybrzusza się. Jakaś folia tam jest, wystaje pod zew krawędziami i przy jednym oknie z boku, między oknami juz nie i z drugiej strony tez nie.Jak pisałam kiero zalecił skuć (spaść nie spadnie ale pewnie bedą co sezon nowe pęknięcia) , kazał zrobić obróbkę blacharską i od nowa izolacje. Raczej to skucie będzie konieczne, bo wtedy dokładnie zobaczymy co zostało spier pod spodem.....Nas nie było przy pracach i stąd nic nie wiemy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smakor 21.08.2014 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 No to trzeba skuć jak najszybciej bo przymrozki idą, zobaczyć jaki jest stan pod spodem i na podstawie wizji podjąć dalsze działania. Na pewno porządna izolacja z papy, obróbka dookoła i na to ew. styropian (co najmniej EPS100 lub styrodur) i wylewka z siatką przeciwskurczową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzegorzek 08.04.2015 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 WitamMam problem jak w temacie. Projektant sp. projekt bo mi zaprojektował półokrągłe balkony, a budowlańcy dołożyli swoje dwa grosze bo spadek wyszedł im do wnętrza domu, duży/nieduży ale ok. 0,5% w niewłaściwą stronę. O mostki termiczne sie nie boję bo balkony są z prefabrykatów Schorka i mają styrodur 8cm od ściany, ale wody to już na pewno. Balkony są duże - mają ponad 6m i 3 okna panoramiczne, dlatego na jesieni styrodur balkonowy, który licuje mi się z izolacją pionową (styro) zabezpieczyłem blachą nierdzewną wywijając ją aż pod frez w ramie okien. Na półokrągłą część po drugiej stronie płyty balkonowej dałem tytancynk - blacha nacinana i zlutowana tak żeby uzyskać łukowy profil i z kapinosem ok. 3cm. Wcześniej na żelbet balkonu przykleiłem pape sbs 5,2mm, na to poszedł tytankcynki z jednej strony i nierdzewka przy ścianie z drugiej strony i całość sklejona drugą warstwą papy wierzchniej 5,2mm. No i co dalej? Na gotowo mogę jeszcze zmieścić ok. 12-13cm warstw.Dopowiem że na bokach balkonów mam rynienki (jest to po ok. 80cm). Nawer nie wiem jaki profil powinien mieć balkon. Czy te pierwsze 80cm zrobić ze spadkiem do rynienek a na pozostałej części w kierunku do łuku? Czy może w połowie tj 80cm rownolegle do ściany zrobić odpływ liniowy ze spadkiem do niego z obydwu stron i odprowadzeniem wody do rynienek?Jakie warstwy tego balkonu? Zrobić jeszcze 5-6 cm wylewkę żeby poprawić profil balkonu?PozdrawiamGrzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smakor 09.04.2015 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Ja bym pozostałe miejsce wykorzystał do wylania warstwy dociskowej, i ją wykonał ze spadkiem w kierunku od ściany. raczej bym nie kombinował z kilkoma płaszczyznami bo to potem przy kładzeniu płytek czy innej okładziny będzie problematyczne. Ważne aby woda oddalała się od ściany i tyle. Możesz zamieścić jakieś zdjęcia tego balkonu, lub na priv. Sam mam podobny balkon (półokrągły) i zastanawiam się nad kwestią rynienek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 09.04.2015 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Ile macie luzu by wykonać właściwe spadki? Liczony w mm czy cm? Nie lepiej wziąć dobre rozwiązanie i zrobić tak by nie ciekło? Są takowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 21.10.2015 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2015 Ponawiam swoje zapytanie dotyczące termo i hydro - izolacji płyty balkonowej Możecie coś podpowiedzieć w zakresie obróbki balkonu (termo i hydro - izolacji) Od płyty balkonowej do progu okna mamy do dyspozycji ok. 8 cm. Chciałbym płytę ocieplić i wykonać hydroizolację. Warstwą wykończeniową miałyby być płytki ceramiczne. Ostatecznie jesli chodzi o warstwę wykończeniowa to rozważam płytki granitowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam1982 21.10.2015 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2015 ja mam podobny dylemat z balkonem, płyta balkonowa ma wysokość 14cm Czy istnieje jakiś sposób wykonania termo- i hydroizolacji bez wylewania posadzki ? np z zastosowaniem XPSa ?Chcę uniknąć sytuacji w której balkon po wykonaniu posadzki i ocieplenia będzie miał wysokość ponad 30cm... pozdrawiamAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smakor 21.10.2015 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2015 Czemu wszystkie wasze balkony wymagają ocieplenia? Nie prościej było oddzielić je od budynku? Rozumiem wykusz itp. ale balkon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 23.10.2015 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Czemu wszystkie wasze balkony wymagają ocieplenia? Nie prościej było oddzielić je od budynku? Zapewne byłoby prościej i być może dzisiaj bym tak to zrobił ale jest tak jak jest i trzeba wykonać ocieplenie i hydroizolacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smakor 23.10.2015 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Mając 8 cm do dyspozycji to słabo to widzę:- płytka 1 cm (granit 1,5-3 cm)- klej 0,5 cmZostaje realnie 6 cm. W tym chcesz zmieścić wylewkę i ocieplenie, niby jak? Warstwa dociskowa musiałby miec ok 3-4 cm to zostaje 2 cm na ocieplenie, jest sens sobie nim zawracać głowę? Dałbym pas ocieplenia wzdłuż ściany na szerokość ok 50-80 cm więcej nie ma sensu. I tak jest szansa że posadzka będzie się tam łamać... Niestety w budowlance trzeba na samym poczatku wszystkoe sobie dobrze przemyśleć w detalach. Ja tak zrobiłem, wstawiłem łącznik Halfen i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.