edde 01.10.2010 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2010 beznadziejne jest te 6cm styro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 01.10.2010 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2010 to co proponujesz...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 01.10.2010 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2010 A co sądzicie o takim rozwiązaniu izolacji hydro na wykuszu? Oczywiście przy ścianie jeszcze będzie wywinięta taśma uszczelniająca, na okapie nie planuję rynny. Styrodur 6 cm, więcej sie nie zmieści. Folia kubełkowa hmm... szukałem oryginalnej maty drenażowej coś w stylu Ditra-Drain Schlutera ale w mojej okolicy tego kupi nie można stąd folia kubełkowa. http://images38.fotosik.pl/343/56a830a4357fc635med.jpg link do dużego zdjęcia: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/56a830a4357fc635.html Dlaczego fotosik nie pokazuje mi twojego zdjęcia tylko zdjęcie dnia? Te 6cm styroduru to rzeczywiście mało minimum to 12cm. Matę drenową ma w swojej ofercie Sopro albo Cersit tylko ta cena jest zniechęcająca. Ja nie do końca rozumiem idę stosowani tej maty drenażowej. Jak później odprowadzić na zewnątrz wodę z tej maty musisz mieć dodatkową dolną obróbkę blacharską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 01.10.2010 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2010 jak klikniesz na linka poniżej zdjecia też pokazuje zdjecie dnia? 6 cm mało ale zdaje sie że U i tak wynosi w granicach 0,5 - to prawie dwa razy lepiej niż najlepsze termicznie okna, te mają około 0,8-0,9 a powierzchnia tego styro na wykuszu to jakieś ~2 m2 - tyle co okno 1,5x1,5 - w sumie daje to straty ciepła przez płyte wykusza i tak znacznie mniejsze niż takie okno.Chciało by sie wiecej ale nie ma jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 01.10.2010 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2010 jak klikniesz na linka poniżej zdjecia też pokazuje zdjecie dnia? 6 cm mało ale zdaje sie że U i tak wynosi w granicach 0,5 - to prawie dwa razy lepiej niż najlepsze termicznie okna, te mają około 0,8-0,9 a powierzchnia tego styro na wykuszu to jakieś ~2 m2 - tyle co okno 1,5x1,5 - w sumie daje to straty ciepła przez płyte wykusza i tak znacznie mniejsze niż takie okno. Chciało by sie wiecej ale nie ma jak. To w takim razie po co dajesz aż 7cm wylewki optymalne jest 5cm. U mnie w projekcie jest tylko 4cm. I już masz 3cm więcej styroduru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 01.10.2010 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2010 zauważ że w wylewce mocowane są słupki barierki, to musi byc dośc gruba ciężka i wytrzymała warstwa, też zbrojona (dla bezpieczeństwa), tak naprawde nie wiem czy wyjdzie 7cm, jak położe te wszystkie warstwy może sie okazac ze braknie mi troche wysokości i wylewka wyjdzie np 6 cm. Napewno 8 cm styroduru sie nie zmieści, a 7 cm chyba nie produkują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 01.10.2010 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2010 zauważ że w wylewce mocowane są słupki barierki, to musi byc dośc gruba ciężka i wytrzymała warstwa, też zbrojona (dla bezpieczeństwa), tak naprawde nie wiem czy wyjdzie 7cm, jak położe te wszystkie warstwy może sie okazac ze braknie mi troche wysokości i wylewka wyjdzie np 6 cm. Napewno 8 cm styroduru sie nie zmieści, a 7 cm chyba nie produkują. Ale 5 + 2 cm tak A słupki barierki lepiej jest mocować z boku niż od góry płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 01.10.2010 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2010 to co proponujesz...? najlepszym wyjściem jest podniesienie "progu" na niewysoki stopień, naprawdę nieuciążliwy (mam tak, coś ok. 10 cm), za to izolacja taka jak być powinna (mi weszło 18cm styropianu eps200) i pasek styropianu 8-10cm od ściany/okna tam gdzie widać którędy zimno przenika z wylewki zewnętrznej do belki stropowej, wyraźny mostek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 02.10.2010 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Ale 5 + 2 cm tak A słupki barierki lepiej jest mocować z boku niż od góry płyty. Nie wiem czy sie dobrze zrozumieliśmy, planuje 6 styroduru a na to 6 do 7 cm wylewka (zależy ile wyjdzie bo jeszcze na wykusz trzeba wyrównac i zrobi spadek, folia, szlam cementowy itd... to też ma klka mm grubosci) i dalej zostawiam około 2 cm na klej i płytki ceramiczne Co do słupków barierek mocowanych z boku to ...zdecydowałem sie na mocowanie z góry ze wzgledu na estetyke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 02.10.2010 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2010 najlepszym wyjściem jest podniesienie "progu" na niewysoki stopień, naprawdę nieuciążliwy (mam tak, coś ok. 10 cm) Czy to znaczy że próg okna balkonowego masz podniesiony około 10 cm ponad poziom podłogi ? Jeśli tak to u mnie nie da rady bo okna już zamontowane, zresztą chyba bym tak nie chciał. Eh żałuje że nie dopilnowałem ekipy jak robili strop, miał miec na wykuszach 9 cm grubości a wyszło 12, wtedy zamiast 6 moglbym dac 9 cm styroduru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 02.10.2010 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2010 6 czy 9, co za różnica, i tak lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 02.10.2010 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2010 ano lipa ale nie do konca, to tylko 2 m2 wykusza ocieplone 9cm styro o wspólczynniku przenikania U= 0,35 stanowąiące zaledwie 0,5 % powierzchni scian zew przeciętnego domu (nie licze tu pow ocieplenia dachu i podłóg parteru). Co mają powierdziec ci co mają cały dom zbudowany np z ytonga o U na podobnym poziomie 0,35 a te domy uwazane sa za ciepłe.Jeśli masz w swoim domu balkon jak widze pewnie o wymiarach około 1 m x 5 m nawet jesli ocieplony z dołu i z góry po około 18 cm styro (U ~0,19) a jego powierzchnia (góra i dół) ~ 10 m2 to straty ciepła są i tak przez ten balkon conajmniej 2x wieksze niż przez 2 m2 wykusza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 04.10.2010 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2010 Dajcie spokój chłopaki. Mnie ten projekt się podoba . Jak dla mnie wręcz odkrywczy To mocowanie barierek w wylewce górnej ( o ile nie będzie jednak za słabe) to z punktu widzenia szczelności tych wszystkich warstw - super .Drenaż wody pod spód- na tą blachę- tez czegoś takiego nie widziałam - bardzo ciekawe. Jedno niestety mi się nie podoba. Cała ta górna wylewka w czescy zewnętrznej - wraz z ciężarem barierki będzie leżeć na styropianie- czy to wytrzyma? Projektant da Ci na to gwarancję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 04.10.2010 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2010 Projektant tego nie projektował wiec na jego gwarancje liczyc nie można ale za to takiego bubla "mostko-cieplnego" w oryginalnym projekcie zasadził że wolałbym sie jego gwarancjami nie sugerowac. Właśnie dlatego zakładam grubośc wylewki 7 cm aby była solidna i przeniosła wszystkie obciążenia także od barierki która aż taka ciężka znowu nie jest.Dodatkowo zbrojenie nie jakieś tam siatki przeciwskuroczowe z drutu fi 3 oczko 10x10cm tylko drut stalowy fi 8 mm (zostało mi sporo z budowy to go wykorzystam).Oczywiście zbrojenie biegnące tam gdzie siły rozciągające w wylewce, w okolicy częsci zewnętrznej wywinięte na górną strefe wylewki- zapobiegnie to ewentualnym pęknięciom na przejściu lico muru- styropian.Rysunek tego nie pokazuje bo przekrój pokazany jest w miejscu przez drzwi balkonowe, ale w okolicy ściany wylewka nie będzie dochodzi do samej ściany tylko będzie zostawione kilkanaście cm na ciągłośc ocieplenia wylewki z ociepleniem sciany. Przy drzwiach z kolei ocieplenie pod wylewką połączy się z pianką poliuretanową w której są obsadzone drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 05.10.2010 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Właśnie dlatego zakładam grubośc wylewki 7 cm aby była solidna i przeniosła wszystkie obciążenia także od barierki która aż taka ciężka znowu nie jest. Dodatkowo zbrojenie nie jakieś tam siatki przeciwskuroczowe z drutu fi 3 oczko 10x10cm tylko drut stalowy fi 8 mm (zostało mi sporo z budowy to go wykorzystam). Ja tam się nie znam -ale jak dla mnie zwykła wylewka nie nadaje się.Ja bym tam od razu zawaliła Beton jak na strop- B20.Ale ja się nie znam Są na forum mądrzejsi to się może wypowiedzą. Rysunek tego nie pokazuje bo przekrój pokazany jest w miejscu przez drzwi balkonowe, ale w okolicy ściany wylewka nie będzie dochodzi do samej ściany tylko będzie zostawione kilkanaście cm na ciągłośc ocieplenia wylewki z ociepleniem sciany.. Napisz w jakiej kolejności chcesz to wszystko układać-chodzi mi o kolejność elewacja -balkon- to może coś z własnej działeczki ci podpowiem Przy drzwiach z kolei ocieplenie pod wylewką połączy się z pianką poliuretanową w której są obsadzone drzwi. Pamiętaj aby drzwi balkonowe nie stały na samej piance PU- muszą być jakieś mocniejsze podpory pod spodem- u mnie są łącza ciesielskie - ale na forum ludziska wymyślili mnóstwo innych -oczywiście Ci ,którzy nie wiedzieli o czymś takim jak poszerzenia pod ramę balkonu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 05.10.2010 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Tak to bedzie wylewka ale taka nośna z betonu, może nie B20 bo za mala ilośc betonu aby z betoniarni zamawiac ale taki z betoniarki wg receptury z kruszywem- może cos w okolicach B15 wyjdzie. Kolejnośc elewacja-balkon bedzie taka że: -od sciany folia w płynie - na to przyklejona wywinięta z poziomu balkonu na scianę folia PCV zbrojona 1mm - na to ocieplenie 12 cm (ciągłośc izolacji na balkonie 6 cm, na scianie 12 cm) - dalej folia kubełkowa z geowłukniną też wywinięta na scianę na wysokośc górnej powierzchni wylewki - wylewka 7 cm dochodząca do wywiniętej na sciane folii kubełkowej, powyżej poziomu wylewki zacznie sie już własciwa warstwa styropianu 20 cm (standardowe warstwy jak dla sciany dwuwarstwowej) -na wylewke szlam cementowy uszczelniający a w okolicy sciany wywinięcie z wylewki na styropian taśmą uszcelniającą i ta taśma pokryta poźniej też szlamem cementowym. - na szlam płytki ceramiczne na kleju półpłynnym i mały cokolik z płytek na scianie, naroże między płytką cokolika a posadzką z wkłądką ze sznura dylatacyjnego i zasilikonowane. Jeszcze zastanawiam sie czy nie zrobic nad tym cokolikiem kapinosu, tak powinno scie fachowo robic ale z obserwacji widze ze deszcz żadko będzie mi zacinał po scianie bo mam spore zadaszenie nad wykuszem. Drzwi balkonowe mam w tej chwili postawione w narożach na klinach drewnianych impregnowanych, wszystko opiankowane, poszerzeń PCV nie stosowałem bo okna drewniane, na środku progu bedzie przytwierdzony płaskownik cynkowany- kotwa i zalany w wylewce pomieszczenia wewnątrz, to uniemożliwi ruch progu przód-tył i częściowo góra dół, ale i tak podstawie coś na srodku żeby próg sie nie uginał, może kątownik ciesielski, może tylko klocek drewniany impregnowany. Czekam na podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 05.10.2010 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 No to powiem Ci szacun Jeśli to sam wymyśliłeś .... Uwag nie mam żadnych wszyściutko masz przemyślane. Mam tylko nadzieje,że będziesz to wszytko robił sam -albo przynajmniej 1 ekipa, bo jak nie to zejdzie ci z tym ze 2-3 miesiące . Pilnuj jak będą ci wylewać w pomieszczeniu posadzkę- to niech od razu balkon zrobią ( chyba ,ze będziesz wylewał sam).Ja niestety zapomniałam , potem chyba ze 3 miesiące ściągałam ekipę do wylania balkonów i musiałam słono dopłacić. Teraz chyba z 6 tygodni czekałam na ekipę coby zrobiła przód balkonów( styropianem i tynkiem) - aby móc położyć płytki z kapinosem.Masakra. Balkony prawie zablokowały mi budowę . Teraz płytkarz w zasadzie mówi,ze on chyba już płytek nie położy bo są już przymrozki i trochę strach je układać.Radzi poczekać do wiosny . Dopóki nie skończę balkonów nie chce kłaść paneli.Jak nie mam paneli to nie wstawią mi drzwi T Jeszcze zastanawiam sie czy nie zrobic nad tym cokolikiem kapinosu, tak powinno scie fachowo robic A z czego chciałbyś zrobić ten kapinos?- Tez się nad tym zastanawiałam i wychodziło,ze ze styropianu zaciągniętego klejem- ale nie wiem czy technicznie ekipa od ociepleń chciałaby sie tym pobawic. Jak masz ciekawy pomysł to napisz.Jutro wreszcie wytęskniona ekipa od ociepleń pojawi się zrobić mi czoło balkonów i poprawić styropian przy ścianach - bo ja niestety kładłam papę już po ułożeniu styropianu na ścianę i wycinałam go potem aby móc go wywinąć na mur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 06.10.2010 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2010 Robie to sam, dziś zrobiłem mały szalunek i oczyściłem płyte z resztek zaprawy, jutro zrobie warstwe spadkową, w sobote moze uda sie zalac beton. Kapinos hmm. mam coś takiego na myśli- poprostu listwa startowa a pod nią cofnięty cokolikhttp://images46.fotosik.pl/331/04a6b36a3c7570a0med.jpglink do dużego zdjęcia:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04a6b36a3c7570a0.html Dużo korzystam z tej strony, są tam szczegóły technicznehttp://www.sopro.pl/init/virtual/service/rysunki-techniczne.html Generalnie z tymi balkonami, wykuszami to trzeba miec duzo cierpliwości.Z wykuszem sie pobawie na szczescie z balkonem mam duzo mniej roboty, nie ocieplam, tylko wylewka uszczelnienie i płytki a to dzieki zastosowaniu łącznika balkonowego, o coś takiego: http://www.halfen.pl/t/91_7062.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 08.10.2010 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2010 Ewadora chyba znalazłem sposób na Twoje słabe przyleganie betonu do poszerzenia okna Uszczelniacz poliuretanowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 09.10.2010 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2010 Dzięki Odaro. Chyba rozwiązałeś także mój problem na dylatacje balkonowa pomiędzy płytkami . U nas niestety nie mogę nigdzie dostać sznura dylatacyjnego ( jakby co najmniej ze złota był ). Co Ty na to: po przecięciu betonu wzdłuż dylatacji szczelinę wypełnię CS29 .Na to położę taśmę uszczelniająca zatopiona w Mapelasticu.Na to przykleję płytki a pomiędzy nie jakąś elastyczną fugę. Pod balkonem niestety już zaciapałam . "Przykleiłam" pod oknem balkonowym taśmę uszczelniającą za pomocą MApelasticu ..Wyszło to szczerze powiem tak sobie. Ale po zrobieniu płytek i wciśnięciu ich pod ramę okna balkonowego i dociśnięciu nimi taśmy uszczelniającej i wycięciu jej nadmiaru , wypełnię szczelinę między płytkami a ramą okna balkonowego CS 29 i może wreszcie będzie git . Martwię się tylko pogodą. U nas od tygodnia nad ranem siwy mróz.Czy ja w tym roku skończę jeszcze te nieszczęsne balkony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.