pit79 19.11.2009 11:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Ale się nakułem i naciąlem, ledwo widzę monitor Ja myślałem że chudziak mam wylać poprostu mocny beton i to będzie moja stopa. Wcześniej miałem styrodur, jeszcze go nie pociąłem , może go zostawić? Suporeks? jakiej grubości? Nie zlasuje sie lub nie popęka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 19.11.2009 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Żadnego plastiku pod piec nie można dawać. Nie będzie tam jakiejś zawrotnej temperatury, ale zawsze jest ryzyko, że zacznie się kurczyć. Suporeks wytrzyma, daj go na grubość na jaką był styropian. Na nim dopiero wylej stopę betonową, która musi też być oddylatowana od reszty podłogi.Zamiast suporeksu można też wsypać wermikulit, lekko ubić, potem zatrzeć zaprawą lub nakryć cienką folią (najlepiej aluminiową) i zalać betonem. Na beton pod całość dobrze jeszcze potem dać warstwę cegły szamotowej na grubość 11,5 lub dwie warstwy na płask (jeszcze lepiej). Dopiero na tym zabudowywać właściwe warstwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 19.11.2009 12:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 postaram się wkleić zdjęcie ale po krótce jest teraz tak: pod 90% akumulatora jest sam beton. Pod Akumulatorem(w miejscu kominka na początku) wychodzi rura do powietrza. I teraz tak. zakładając że odbiornik jest pod prawej musiałem coś z tą rurą zrobić. Betonu w grubości ponad 20cm nie chicalo mi się całego usuwać i w posadzce wyciąłem prostokąt 5-6cm głeboki i szeroki na ok 13cm . Na to chciałem połosyć warstwę czerwonej cegły i na tą czerwoną cegłę dopiero pierwszą warstę odbiornika. Czerwona cegła oczywiście leżała by tak by z szamotem była na przemian i jednoczesnie ją podpierała. Generalnie zrobiłem coś w postaci kanału który miałby iśc pod wymiennikiem. Jeśli cos jest żle to mówcie bo jutro naprwię pewnie jedną rurkę od podłogówki która zgniotłem i będę chciał to zalać. Rozumiem że ten suporek ma być na zasadzie izolatora? PS. postaram się wrzucic zdjęcia tej mojej koncpecjijak znajdę ładowarkę, a Bogusław, moize jeszcze się wypowie w sprawie odbiornika z drugiej strony, ,mnie zastanawia sprawa tego typu, że w przypadku obiornika po prawej stronie wlot z kominka jest po przekątnej wylotu, w analogicznym przypadku po lewej stronie już by tak nie było, przez co boje się że kanały nie nagrzałyby się jednakowo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 19.11.2009 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, wylewka betonowa i izolacja pozostały?Z poprzednich postów wywnioskowałem, że rozkułeś podłogę i wyrzuciłeś styropian.Jeżeli więc płyta podłogowa zostaje, to najlepiej ułóż na niej co najmniej dwie warstwy czerwonej cegły, która, jak już się przekonaliśmy, jest kilkukrotnie lepszym izolatorem od szamotu. Suporeks byłby dobry, gdyby był zalany betonem. Zrób zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 19.11.2009 13:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Napisałem tak wczesniej bo rozkułem wylewkę, w miejscu gdzie byłaby lewa obudowa kominka, po czym stwierdziłem że pod spodem jest styropisan i tak nie może być więc rozkułem do momentu gdzie wcześniej planowałem kominek i był sam beton. na części rozkutej wylewki jest styropian , na drugiej częsci jest styrodur. Zdjecia zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 19.11.2009 18:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 A więc tak to wygląda:http://img688.imageshack.us/img688/4521/pict9500.jpg A tu ułożone cegły, generalnie chodzi o to że pierwsza warstwa będzie tak ułozona by środkowa cegła przykrywała kanał. Na zdjęciu tak dokładnie nie jest ale chodzi o zamysł. Brakuje jednej po dlugości bo wychodzi w tym wykutym. Na to poszłaby pierwsza warstwa wymiennika. Czym mam łączyć poszczególne warstwy ze sobą? http://img688.imageshack.us/img688/7903/pict9504.jpg Wojtek czy ten szamot o którym rozmawialiśmy jest jednolity, czy może róznić się delikatnie odcieniami? I jeszcze wrócę do tego suporeksu- może byc itong? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 19.11.2009 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Jeżeli to białe w wykutym otworze to rura od podłogówki, to będzie pewien problem. Trzeba to będzie teraz zrobić tak, aby jej nie ścięło. Moim zdaniem powinieneś delikatnie podkuć w miejscach, gdzie rura wchodzi w beton i nałożyć na nią otulinę piankową i dokładnie okleić taśmą. Potem pozostaje zalanie tego wyciętego otworu z powrotem betonem. Izolacja byłaby dopiero nad poziomem betonu. Jak pisałem ja jako izolację w takiej sytuacji widziałbym najlepiej dwie warstwy czerwonej cegły. Cegły w dolnych warstwach możesz łączyć zwykła zaprawą murarską, najlepiej bez wapna i broń Boże żadnego gipsu. Jeżeli chodzi o barwę tej cegły szamotowej, to niestety nie ma tutaj żadnej reguły ani prawidłowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 19.11.2009 19:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Nie wiem czy by ją ścieło bo na niej bedzie stać lewa ścianka od kominka, więc chyba to nie będzie jakoś strasznie dużo. Na tym wykutym w zasadzie stanie tylko wkład, odbiornik na powierzchni dwóch cegieł i lewa strona obudowy. Więc podkuje jak mówiłeś, wsadze w otulinę, na dół dam 5cm suporku i zaleje to mocnym betonem- chyba da rade? Zobacz PW. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 19.11.2009 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Z rurkami od podłogówki trzeba jak z jajkiem, lepiej zawsze przesadzić z ostrożnością. Ewentualna naprawa to zrujnowanie pomieszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 19.11.2009 20:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Racja. Kurcze mam dylemat bo jak kułem dziś , to wgniotłem ostro tą rurkę, iby jest cała ale nie wiem czy nie będzie zbytnio dławic przez to wgniecenie. I teraz nie wiem czy ją ciąć i łączyć puki jest na wierchu czy ją zostawić tak i zalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 19.11.2009 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Na pexalach to się za bardzo nie znam, ale wydaje mi się, że lepiej będzie wyciąć kawałek i wstawić mufkę (złączkę). Wiem, że nie zaleca się złączek w betonie, ale chyba lepiej tak niż pozostawić takie wgniecenie. Dławienie przepływu to mały problem, gorzej jak zacznie przeciekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 21.11.2009 06:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Witam, chciałem jeszce wrócić do metody murowania. Czym powinny być łaczone kolejne warstwy bo chciałbym uniknąc tego że w dolnych partiach wymienika będzie widoczna "fuga" w innym kolorze. Więc może tylko do podłoża na zaprawę cementową a reszta , no własnie co? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 21.11.2009 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Dolne warstwy i całą warstwę zewnętrzną możesz łączyć zaprawą murarska, tylko tak jak pisałem bez wapna. W ogóle całość takiego urządzenia możnaby murować tradycyjnie. Do temperatury ok 465 st z zaprawą na piasku kwarcowym i cemencie portl. nic się nie powinno dziać.Wewnętrzna warstwę dla bezpieczeństwa, biorąc pod uwagę np. możliwość zapłonu sadzy, lepiej murować na zaprawie szamotowej z dodatkiem 10% cementu portl. Cegły szamotowe trzeba wtedy trochę zwilżać. Fugi w warstwie wewnętrznej jak najcieńsze, najlepiej ok. 2 mm. Zaprawa szamotowa z dwójką rzymską w nazwie (ZSz1/II) daje właśnie taką możliwość samoregulacji. Po dobiciu cegły na maxa z wypływką zaprawy daje właśnie taką grubość spoiny. Trzeba zaprawę zarobić do takiej konsystencji, aby cegła dawała się dobijać i zaprawa równo wypływała na całej długości spoiny. Do zastosowań wysokotemperaturowych nie wolno w żadnym wypadku używać gipsu pod żadną postacią. Że coś jest niepalne, nie oznacza jednocześnie, że nadaje się do wysokich temperatur Zewnętrzne widoczne warstwy muruj metodami murarskimi, wg Twojej wizji wyglądu całości. Po kominie widzę, że umiesz ładnie murować. Cegłę do kanałów dymowych, jeżeli nie mamy kwasoodpornej, trzeba jeszcze (dobrze by było) zaimpregnować. Wyślę Ci potem informację na PW. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 21.11.2009 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Najlepiej murować czymś co jest "rozbieralne".Można na cegłach zrobić małe z fazowanie jak to jest na kafelkach i terakocie i potem wszystkie warstwy wymazać czymś jednolitym.Do tej pory używałem tylko gliny z drobnym piaskiem kwarcowym.Jest to dobre lepiszcze na część licową.W Twoim odbiorniku można murować tym i wewnątrz.Są rożne mieszanki gotowe i Wojtek pewnie Ci doradzi co zastosować.Sadzę na cegłach szamotowych można spróbować potraktować palnikiem lub wypalić ją w kasecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 21.11.2009 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Wyjaśnij mi Pit przystępniej, czemu chcesz mieć kasetę po prawej stronie a odbiornik po lewej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 21.11.2009 08:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Wojtek - dzięki za informację. Wczoraj zresztą kupiłem kilka worków cementu II więc mam, Gipsu nie mam zamiaru używać, wapna też choć nie powiem ułatwia to troche pracę. Czy piasek musi być kwarcowy? Jeśli chodzi o warstwę wewnetrzną to rozumiem że biore kg zaprawy szamotowejdo tego 100g cementu dodaje wody i mozna murować? Bogusław- myslałem tez o glinie ale powiem szczerze że nie mam pojęcia gdzie kupić odpowiednią, a w wątku "Ogrzewanie ceramiczne" troche mnie przeraziło jej przygotowanie. Więc pomuruje to tak jak Wojtek radził by juz nie komplikować. Co do pomysłu o wymiennik z lewej strony to pomysł zrodził się z tego że bardziej pasowałoby mi to do koncepcji wnętrza. U ciebie akumulator jest chyba jakby zagłębiony w ścianie przez co nie wychodzi tak na pomieszczenie. W moim przypadku radziłeś żeby osdunąc go od sciany ok 12 cm więc wizualnie to taki dość ciężki mebelek. Generalnie przygotowuje wszystko na akumulator z prawej strony a wizja z lewej jest raczej hipotetyczna. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 21.11.2009 08:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Bogusław - pisałeś coś tajemniczo wcześniej o dopalaczu Cytat: "Wymiennik szamotowy z prawej strony będzie jakby bokiem obudowy.Trzeba czekać co narysuje inwestor,dlatego nic nie wspominam o dopalaczu i ewentualnym zawieszeniu cegieł nad czopuchem" - rozwiniesz temat? Jeszcze jedno pytanie do Was bo chcialem mniej więcej wyliczyć ile tej cegły mi potrzeba. Zakładająć że kończe murować kanały, podejrzewam ze dalej idzie warstwa jak z wyczystki tyle że odwrócona i potem zamkniecie całości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 21.11.2009 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 [...] Czy piasek musi być kwarcowy? Jeśli chodzi o warstwę wewnetrzną to rozumiem że biore kg zaprawy szamotowejdo tego 100g cementu dodaje wody i mozna murować? Piasek musi być kwarcowy. Z zaprawą dokładnie tak, jak napisałeś. Do budowlanej zaprawy możesz dodać zamiast wapna plastyfikatora do zapraw (sprzedawany w saszetkach). W zaprawie szamotowej masz już glinę ogniotrwałą i kruszywo szamotowe w odpowiedniej proporcji. Cement dodajesz w celu związania na zimno. W zaprawie szamotowej nie ma w standardzie żadnego wiązacza i spieka się ona dopiero w wysokich temperaturach (wiązanie ceramiczne). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 21.11.2009 11:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 ok, kupię kwarcowy Jakie proporcje zastosować do zaprawy z piaskiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 21.11.2009 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Mój akumulator szamotowy odstawiony jest od ściany 12 cm.Być może zdjęcie coś przerysowuje.Akumulator można postawić też z lewej strony z powrotem pod kasetą jak za sugerowałeś,ale wg. oficjalnej nauki nie będzie dobrze działać.Można z tego wybrnąć na trzy sposoby ale nie polecam, ponieważ to dodatkowa "dłubanina"(wyższa szkoła jazdy).Akumulator,którego zdjęcie przesłałem tak działa.Możesz jednak zrobić coś łatwiejszego:akumulator dać z lewej strony,(byłby wtedy na trzy kanały) a powrót najdalej oddalonym kanałem od kasety,poprowadził byś przez ścianę do kuchni i ceglaną ławą do komina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.