Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kominek kumulacyjny-projekt i budowa ;)


pit79

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 748
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Żadnego plastiku pod piec nie można dawać. Nie będzie tam jakiejś zawrotnej temperatury, ale zawsze jest ryzyko, że zacznie się kurczyć. Suporeks wytrzyma, daj go na grubość na jaką był styropian. Na nim dopiero wylej stopę betonową, która musi też być oddylatowana od reszty podłogi.

Zamiast suporeksu można też wsypać wermikulit, lekko ubić, potem zatrzeć zaprawą lub nakryć cienką folią (najlepiej aluminiową) i zalać betonem. Na beton pod całość dobrze jeszcze potem dać warstwę cegły szamotowej na grubość 11,5 lub dwie warstwy na płask (jeszcze lepiej). Dopiero na tym zabudowywać właściwe warstwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram się wkleić zdjęcie ale po krótce jest teraz tak:

 

pod 90% akumulatora jest sam beton. Pod Akumulatorem(w miejscu kominka na początku) wychodzi rura do powietrza. I teraz tak. zakładając że odbiornik jest pod prawej musiałem coś z tą rurą zrobić. Betonu w grubości ponad 20cm nie chicalo mi się całego usuwać i w posadzce wyciąłem prostokąt 5-6cm głeboki i szeroki na ok 13cm . Na to chciałem połosyć warstwę czerwonej cegły i na tą czerwoną cegłę dopiero pierwszą warstę odbiornika. Czerwona cegła oczywiście leżała by tak by z szamotem była na przemian i jednoczesnie ją podpierała. Generalnie zrobiłem coś w postaci kanału który miałby iśc pod wymiennikiem. Jeśli cos jest żle to mówcie bo jutro naprwię pewnie jedną rurkę od podłogówki która zgniotłem i będę chciał to zalać.

 

Rozumiem że ten suporek ma być na zasadzie izolatora?

 

PS. postaram się wrzucic zdjęcia tej mojej koncpecjijak znajdę ładowarkę, a Bogusław, moize jeszcze się wypowie w sprawie odbiornika z drugiej strony, ,mnie zastanawia sprawa tego typu, że w przypadku obiornika po prawej stronie wlot z kominka jest po przekątnej wylotu, w analogicznym przypadku po lewej stronie już by tak nie było, przez co boje się że kanały nie nagrzałyby się jednakowo.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, wylewka betonowa i izolacja pozostały?

Z poprzednich postów wywnioskowałem, że rozkułeś podłogę i wyrzuciłeś styropian.

Jeżeli więc płyta podłogowa zostaje, to najlepiej ułóż na niej co najmniej dwie warstwy czerwonej cegły, która, jak już się przekonaliśmy, jest kilkukrotnie lepszym izolatorem od szamotu. Suporeks byłby dobry, gdyby był zalany betonem.

 

Zrób zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem tak wczesniej bo rozkułem wylewkę, w miejscu gdzie byłaby lewa obudowa kominka, po czym stwierdziłem że pod spodem jest styropisan i tak nie może być więc rozkułem do momentu gdzie wcześniej planowałem kominek i był sam beton. na części rozkutej wylewki jest styropian , na drugiej częsci jest styrodur.

 

Zdjecia zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak to wygląda:

http://img688.imageshack.us/img688/4521/pict9500.jpg

 

A tu ułożone cegły, generalnie chodzi o to że pierwsza warstwa będzie tak ułozona by środkowa cegła przykrywała kanał. Na zdjęciu tak dokładnie nie jest ale chodzi o zamysł. Brakuje jednej po dlugości bo wychodzi w tym wykutym.

Na to poszłaby pierwsza warstwa wymiennika.

 

Czym mam łączyć poszczególne warstwy ze sobą?

 

http://img688.imageshack.us/img688/7903/pict9504.jpg

 

 

Wojtek czy ten szamot o którym rozmawialiśmy jest jednolity, czy może róznić się delikatnie odcieniami? I jeszcze wrócę do tego suporeksu- może byc itong?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to białe w wykutym otworze to rura od podłogówki, to będzie pewien problem. Trzeba to będzie teraz zrobić tak, aby jej nie ścięło. Moim zdaniem powinieneś delikatnie podkuć w miejscach, gdzie rura wchodzi w beton i nałożyć na nią otulinę piankową i dokładnie okleić taśmą. Potem pozostaje zalanie tego wyciętego otworu z powrotem betonem. Izolacja byłaby dopiero nad poziomem betonu. Jak pisałem ja jako izolację w takiej sytuacji widziałbym najlepiej dwie warstwy czerwonej cegły. Cegły w dolnych warstwach możesz łączyć zwykła zaprawą murarską, najlepiej bez wapna i broń Boże żadnego gipsu.

 

Jeżeli chodzi o barwę tej cegły szamotowej, to niestety nie ma tutaj żadnej reguły ani prawidłowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy by ją ścieło bo na niej bedzie stać lewa ścianka od kominka, więc chyba to nie będzie jakoś strasznie dużo. Na tym wykutym w zasadzie stanie tylko wkład, odbiornik na powierzchni dwóch cegieł i lewa strona obudowy. Więc podkuje jak mówiłeś, wsadze w otulinę, na dół dam 5cm suporku i zaleje to mocnym betonem- chyba da rade? Zobacz PW.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pexalach to się za bardzo nie znam, ale wydaje mi się, że lepiej będzie wyciąć kawałek i wstawić mufkę (złączkę). Wiem, że nie zaleca się złączek w betonie, ale chyba lepiej tak niż pozostawić takie wgniecenie. Dławienie przepływu to mały problem, gorzej jak zacznie przeciekać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem jeszce wrócić do metody murowania.

 

Czym powinny być łaczone kolejne warstwy bo chciałbym uniknąc tego że w dolnych partiach wymienika będzie widoczna "fuga" w innym kolorze.

 

Więc może tylko do podłoża na zaprawę cementową a reszta , no własnie co?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolne warstwy i całą warstwę zewnętrzną możesz łączyć zaprawą murarska, tylko tak jak pisałem bez wapna. W ogóle całość takiego urządzenia możnaby murować tradycyjnie. Do temperatury ok 465 st z zaprawą na piasku kwarcowym i cemencie portl. nic się nie powinno dziać.

Wewnętrzna warstwę dla bezpieczeństwa, biorąc pod uwagę np. możliwość zapłonu sadzy, lepiej murować na zaprawie szamotowej z dodatkiem 10% cementu portl. Cegły szamotowe trzeba wtedy trochę zwilżać. Fugi w warstwie wewnętrznej jak najcieńsze, najlepiej ok. 2 mm. Zaprawa szamotowa z dwójką rzymską w nazwie (ZSz1/II) daje właśnie taką możliwość samoregulacji. Po dobiciu cegły na maxa z wypływką zaprawy daje właśnie taką grubość spoiny. Trzeba zaprawę zarobić do takiej konsystencji, aby cegła dawała się dobijać i zaprawa równo wypływała na całej długości spoiny.

 

Do zastosowań wysokotemperaturowych nie wolno w żadnym wypadku używać gipsu pod żadną postacią. Że coś jest niepalne, nie oznacza jednocześnie, że nadaje się do wysokich temperatur

 

Zewnętrzne widoczne warstwy muruj metodami murarskimi, wg Twojej wizji wyglądu całości. Po kominie widzę, że umiesz ładnie murować.

 

Cegłę do kanałów dymowych, jeżeli nie mamy kwasoodpornej, trzeba jeszcze (dobrze by było) zaimpregnować. Wyślę Ci potem informację na PW.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej murować czymś co jest "rozbieralne".Można na cegłach zrobić małe z fazowanie jak to jest na kafelkach i terakocie i potem wszystkie warstwy wymazać czymś jednolitym.

Do tej pory używałem tylko gliny z drobnym piaskiem kwarcowym.Jest to dobre lepiszcze na część licową.W Twoim odbiorniku można murować tym i wewnątrz.Są rożne mieszanki gotowe i Wojtek pewnie Ci doradzi co zastosować.

Sadzę na cegłach szamotowych można spróbować potraktować palnikiem lub wypalić ją w kasecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek - dzięki za informację. Wczoraj zresztą kupiłem kilka worków cementu II więc mam, Gipsu nie mam zamiaru używać, wapna też choć nie powiem ułatwia to troche pracę.

Czy piasek musi być kwarcowy?

Jeśli chodzi o warstwę wewnetrzną to rozumiem że biore kg zaprawy szamotowejdo tego 100g cementu dodaje wody i mozna murować?

 

Bogusław- myslałem tez o glinie ale powiem szczerze że nie mam pojęcia gdzie kupić odpowiednią, a w wątku "Ogrzewanie ceramiczne" troche mnie przeraziło jej przygotowanie. Więc pomuruje to tak jak Wojtek radził by juz nie komplikować.

 

Co do pomysłu o wymiennik z lewej strony to pomysł zrodził się z tego że bardziej pasowałoby mi to do koncepcji wnętrza. U ciebie akumulator jest chyba jakby zagłębiony w ścianie przez co nie wychodzi tak na pomieszczenie. W moim przypadku radziłeś żeby osdunąc go od sciany ok 12 cm więc wizualnie to taki dość ciężki mebelek.

 

Generalnie przygotowuje wszystko na akumulator z prawej strony a wizja z lewej jest raczej hipotetyczna.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogusław - pisałeś coś tajemniczo wcześniej o dopalaczu

Cytat: "Wymiennik szamotowy z prawej strony będzie jakby bokiem obudowy.Trzeba czekać co narysuje inwestor,dlatego nic nie wspominam o dopalaczu i ewentualnym zawieszeniu cegieł nad czopuchem"

- rozwiniesz temat?

 

Jeszcze jedno pytanie do Was bo chcialem mniej więcej wyliczyć ile tej cegły mi potrzeba.

Zakładająć że kończe murować kanały, podejrzewam ze dalej idzie warstwa jak z wyczystki tyle że odwrócona i potem zamkniecie całości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Czy piasek musi być kwarcowy?

Jeśli chodzi o warstwę wewnetrzną to rozumiem że biore kg zaprawy szamotowejdo tego 100g cementu dodaje wody i mozna murować?

 

Piasek musi być kwarcowy.

Z zaprawą dokładnie tak, jak napisałeś. Do budowlanej zaprawy możesz dodać zamiast wapna plastyfikatora do zapraw (sprzedawany w saszetkach).

 

W zaprawie szamotowej masz już glinę ogniotrwałą i kruszywo szamotowe w odpowiedniej proporcji. Cement dodajesz w celu związania na zimno. W zaprawie szamotowej nie ma w standardzie żadnego wiązacza i spieka się ona dopiero w wysokich temperaturach (wiązanie ceramiczne).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój akumulator szamotowy odstawiony jest od ściany 12 cm.Być może zdjęcie coś przerysowuje.

Akumulator można postawić też z lewej strony z powrotem pod kasetą jak za sugerowałeś,ale wg. oficjalnej nauki nie będzie dobrze działać.Można z tego wybrnąć na trzy sposoby ale nie polecam, ponieważ to dodatkowa "dłubanina"(wyższa szkoła jazdy).Akumulator,którego zdjęcie przesłałem tak działa.

Możesz jednak zrobić coś łatwiejszego:akumulator dać z lewej strony,(byłby wtedy na trzy kanały) a powrót najdalej oddalonym kanałem od kasety,poprowadził byś przez ścianę do kuchni i ceglaną ławą do komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...