pit79 21.11.2009 13:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Podoba mi się to rozwiązanie, ale nie wiem jak zareaguje na to moja ładniejsza połowa. Pozatym jest jeden mały problem w postaci drewnianego bala który podpiera podciąg w salonie w rogu kuchni Co do zdjęcia to na początku myślałem że jest on wgłębiony w ścianę. Byłem nawet przekonany, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 21.11.2009 16:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Jadę jutro po cegłę dziś pojadę po parę worków piasku i zaprawy szamotowej. Myślę że jak wszystko dobrze pójdzie( bo o to u mnie cięzko) to w następnym tygodniu zacznę budowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 22.11.2009 18:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 Przywiozłem dziś cegłę , piasek, zaprawę szamotową, cement. Mam więc narazie wszystko poza jedną rzeczą- nie mam zalanej podstawy pod kominek. By przyspieszyc troche pracę, myslałem żeby zrobic taki myk: Ułozyć suporeks zalac zalprawą i na to ułożyć bloczki fundamentowe, lub choc jeden bloczek by móc zacząc murować akumulator, powiedzcie czy takie rozwiązanie zda egzamin bo muszę coś jutro zrobić z tą dziurą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 22.11.2009 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 Żeby przyspieszyć sprawę, możesz dodać do betonu przyspieszacza i godzinę po wylaniu będziesz mógł układać pierwsze warstwy. Beton nie musi być przecież zupełnie związany, aby ułożyć na nim kilka cegieł. Ważne żeby dobrze stężał, a to z przyspieszaczem po godzinie jest zupełnie realne. Nie stosuj lepiej tutaj fundamentu z "kawałków", bo potem może od spodu polecieć pęknięcie. Na dolnej i górnej powierzchni stopy daj siatkę z włókna szklanego (taką do elewacji cienkowarstwowych - wala się po budowach wiele takich kawałków, bo ta technologia elewacji jest powszechna). Nawet jakby sąsiedzi nie mieli i miałbyś kupić, to jest to tani materiał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 22.11.2009 19:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 Siatka to nie problem zostało mi kilka metrów, wiec zrobię tak jak mówisz. Z tym przyśpieszaczem dobry pomysł, nie wiedziałem że coś takiego jest Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 25.11.2009 18:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Witam, relacja z placu boju po krótce: - otynkowaliśmy ścianę za akumulatorem i kominkiem.- wylewka zrobiona,zazbrojona, potraktowana przyśpieszaczem, generalnie twarda jak diabli. - cegły. Po oczyszczeniu okazało się że mam jej chyba ze 4 rodzaje. z róznych cegielni jak podejrzewam bo różne na nich są znaczki. Wymiarami tez niestety sie troche róznią wiec sporo będzię cięcia. - Mam kilka cegieł które sa grubsze niż reszta o jakieś 2-3cm moze je wsadzić na dół jako podporę pod kanały? Ale czy nie zdławię zbytnio przepływu spalin? - Zastanawiałem się jaka cegła ma iśc na zewnątrz, czy taka ładna nie poobłupywana czy równa(mam i taką i taką) . Zdecydowałem się po dzisiejszych ekperymentach na tą obłypaną. Cegłe najpierw traktuje szczotką drucianą,ręczną lub na wiertarce a następnie jade papierem ścienym na krążku. Efekt jak dla mnie super. Pozatym z racji chyba różnych klas tych cegieł, są one różnie powypalane więc trudno znaleść dwie takie same. Będę miał jeszcze do was pytanie ale to za chwilę. Pozdrawiam Lista pytań:1. Jakie dać te wsporniki pod pierwsze warstwy, tzn jakie mają mieć wymiary, czy mam tak przyciąc cegłę by licowały się z podporą kanałów?Jakie maja być na dłudość. 2. Jak mam wejść w komin? Prosiłbym o jakiś rysunek chyba że bedzie to można zrobić poźniej ale wątpie. 3. Ile warstw dziennie można murować do góry? 4. Nie wiem czy dobrze rozumiem technike wzoszenia. Najpierw muruje środek, potem zewnętrzą warstwę i tak do góry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 25.11.2009 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Witam! Jak w końcu zdecydowałeś się rozwiązać sprawę umiejscowienia akumulatora? Tak, czy tak, powinieneś pod niego najperw ułożyć na betonie ze dwie przewiązane warstwy cegły jako podstawę, zanim zaczniesz formować kanały. Najpierw jednak najlepiej ułóż na sucho jedną warstwę kanału, abyś wiedział jakie wymiary powinna mieć podstawa. Dobrze by też było, żebyś dał fotkę albo szkic takiej warstwy, która wyjdzie Ci z Twojej cegły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 25.11.2009 19:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Dodałem do poprzednio postu parę pytań. Akumulator bedzie jak zakładalismy na początku z prawej strony. Fotki nie wrzucę bo jestem w pracy:( Postaram się narysować jak to u mnie idzie. Czy jedna warstwa cegły nie wystarczy zanim pójdzie pierwsza warstwa akumulatora? Całość prac zacząłem od wybrania cegieł na kanały.Ułozyłem na sucho cegły tak jak na odręcznym szkicu Bogusława i takiej wielkości chciałem zrobic podstawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 25.11.2009 19:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 rysunek jak zwykle do kitu ale może zobaczycie o co mi chodzi. Pierwsza warstwa na betonie to ta u dołu. http://img171.imageshack.us/img171/1396/warstttw.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 25.11.2009 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Osobiście wolałbym żebyś wymurował dwie przewiązane warstwy podstawy. Nie chodzi tutaj tylko o wzmocnienie podstawy, ale także o izolację cieplną od podłoża. Podpory przegród kanałów (chodzi Ci chyba o te cegiełki z mojego rysunku), powinny być jak najcieńsze i mieć tylko takie rozmiary, aby dało się na nich położyć pierwsze warstwy. Mogą to być tylko "klocki" wycięte z cegły. Zresztą podpory stałe nie są tutaj jakoś szczególnie konieczne. Możesz też zastosować podparcie tylko na czas wiązania zaprawy, kolejne warstwy zakleszczą te dolne i całość na pewno się nie zawali. Wejścia do komina, zarówno dolne jak i górne możesz zrobić z odcinków czarnych rur dymowych, uszczelnionych jak w przypadku normalnego podejścia spalinowego. Dolne wejście mógłbyś też po prostu wymurować na sztywno, bo nie będzie tam jakichś historii dylatacyjnych. Górne, to według mnie, tylko rura. Warstw możesz stawiać ile chcesz. Zaprawę zrób rzadką i smaruj najlepiej cegłę, którą chcesz wmontować, czyli nie tak jak się normalnie muruje w "budowlance". Cegłę, którą masz w ręku, smarujesz po prostu jak kromkę chleba masłem, kładziesz w miejscu przeznaczenia i dobijasz młotkiem gumowym. Fugi robisz jak najcieńsze, więc musisz dobrze dopasowywać cegły. Jak Ci nie będzie wychodziło, to się nie przejmuj i muruj, jak umiesz - nie jest to przecież palenisko. Piszę oczywiście o warstwie wewnętrznej. Zewnętrzną muruj tak, żeby było ładniej. Aha, no i pamiętaj o otworach na wyczystki. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 25.11.2009 20:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Wojtek, Co do tych wyczystek- ja podpieram sie Twoim rysunkiem a tam jest w dolnych warstwach jeden otwór. O ten chodzi? Tak? Ułoże w takim razie dwie warstwy tej cegły jak radzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 25.11.2009 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Dokładnie. Musisz jeszcze wykonać wyczystkę w kominie (może już jest). Możesz to już zrobić później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 25.11.2009 21:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Wyczystka w kominie juz jest tyle że od strony korytarza. Mam problem, zastanawiamy się jak dalej obudować kominek. Myśleliśmy o tym by dajlej pociągnąc zabudowę . obudować wkład. Zastanawiałem się też że skoro nie mam i tak już gwarancji to moze zrobić coś na zasadzie popielnika. Na stronie która podełsała mi Dusia są coprawda piece ale chciałbym by wyglądało to choć troszkę podobnie. Pewnie już to widzieliście z Bogusławem, jak nie warto zerknąć- super realizacje. http://www.pyromasse.ca/rawdon_hd.jpg http://www.pyromasse.ca/rawden_e.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 25.11.2009 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Pit Ułóż na płycie cegły wg. mojego rysunku i zrób zdjęcie.Chcę zobaczyć czy jest wszystko w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 25.11.2009 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 [...] moze zrobić coś na zasadzie popielnika. Pit, mógłbyś sprecyzować, co masz na myśli pisząc o popielniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 25.11.2009 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Na zdjęci tego ceglanego ciągu widać "siedzisko",między drewnianą belką a piecem kuchennym.Możesz sobie też takie zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 25.11.2009 21:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Bogusław , jutro zrobię zdjęcie. Co do siedziska to myślę o tym tylko jeszcze nie wiem gdzie je ulokować. Chciałbym by wyglądało to chyba tak by z lewej strony było miejsce na drewno podobne do tego ze zdjęcia połaczona z obudową kasety. Obudowa kasety byłaby wyższa nieco od akumulatora. Teraz by wyjąć szuflade z popiołem trzeba otworzyć drzwiczki. Mysląlem by tak obudować kasete, by zrobić coś na zasadzie szuflady pod kominkiem. W dnie kasety zrobiłbym dziurę pod rusztem. Popioły wpadałyby miedzy rusztem do blaszanej w miarę głebokiej szuflady. Zeby ją opróżnić byłyby powiedzmy takie drzwiczki pod wkładem jak na zdjęciu powyżej. Dodatkowo, doprowadziłbym dopływ powietrza z szybrem pod wkład. teraz we wkładzie pod szufladą jest nawiercone kilka otworów do których poprzez przejściówke było doprowadzone powietrze rurą spiro. Na złomie mysle że znalazłbym coś co mobłoby się nadać. Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 26.11.2009 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 Ja nie widzę przeciwwskazań. Myślę, że to świetny pomysł.Musiałbyś teraz powiększyć fundament dla tego dodatkowego modułu, jeżeli wyszedłeś z tym fundamentem powyżej poziomu wylewki oczywiście. Wziąłeś też kliny szamotowe jak kupowałeś cegłę? Przydałyby się teraz do łuków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 26.11.2009 11:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 Niestety ale mam tych klinów tylko kilka sztuk. Z tym popielnikiem to sobie myślę że trzeba by było zrobić jakby obudowę popielnika z cegieł i jeszcze trzebaby wpuścić powietrze z pokoju by opływało kład i nie dostawało się do popielnika. To tak na szybko ułożone żeby było wiadomo czy dobrze wszystko zrozumiałem. Bez połówek, bo mam je poukładane w innym miejscu,a pozatym i tak bede je musiał jeszcze pomniejszyć bo cegła która przywiozłem jest mniejsza. http://img515.imageshack.us/img515/4567/pict9511.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 26.11.2009 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 Pit. Dobrze ułożyłeś.Załóżmy,że zdjęcie zrobione jest od strony komina,tzn tak jak jest przysuniesz to do ściany.Wtedy lewy górny narożnik będzie narożnikiem "ozdobnym"a prawy będzie stał przy kasecie.Każdy nowy rząd cegieł będziesz zaczynał od tego narożnika korzystając z najładniejszych cegieł,które wcześniej posortujesz.Proponuję rozpocząć układanie narożnika trochę inaczej:dwie cegły,które tworzą bok, przesuń o ok. 7 cm i na wolne miejsce wsuń cegłę z długiego boku.Krótki bok będzie tworzyć 6.5 cm+cała cegła+ucięta cegła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.