Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kominek kumulacyjny-projekt i budowa ;)


pit79

Recommended Posts

Witam!

 

Według mnie samodzielne elementy metalowe to nie jest najlepsze rozwiązanie. Mają wprawdzie dobrą pojemność cieplną, patrząc na jednostkę objętości, ale dziesiątki razy wyższą przewodność od ceramiki. Zatem szybko będą chłonąć ciepło, wychładzając mocno układ na początku palenia, potem szybko je oddawać i nie zdążymy go ekonomicznie zagospodarować. Nie mamy przecież możliwości całkowitego odcięcia kasety od komina.

Jak już pisałem lepiej byłoby wykorzystać zalety stali i ceramiki, a zatem wykonać elementy kompozytowe - zalać stal w betonie.

 

Zakładając budżet podany przez Pita możemy wykorzystać około 500 kg betonu akumulacyjnego i około 150 kg żeliwa lub stali. Otrzymalibyśmy w tym przypadku ponad 2 mkw ściany o grubości 10 cm do obudowania z zewnątrz szamotem lub cegłą budowlaną.

 

Taka podana przeze mnie przykładowa masa, gdyby rozgrzać ją do 200st, zgromadziłaby 115000 kJ ciepła, czyli energię potrzebną do ogrzewania 100mkw budynku przez 6,5 godziny (przyjąłem moc 50W/mkw).

zatem gra warta świeczki.

 

Jestem gotowy oczywiście zaprojektować taką obudowę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 748
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A więc tak, zastanawiałem się nad zrobieniem przepustnicy do dopływu powietrza.

 

Chciałbym wykorzystać tą co mam, czyli ocynkowaną z cięgnem średnicy 10cm.

http://img204.imageshack.us/img204/8528/przepustnica.jpg

 

BYłaby ona wstawiona za popielnik i zalana potem betonem tak by było szczelnie.

 

http://img260.imageshack.us/img260/7315/zblizenie.jpg

 

http://img138.imageshack.us/img138/4303/wymienn.jpg

 

 

Mam jeszcze takie przejście mozna by je wykorzystać zamiast tej rury spiro, ale nie wiem czy zbytnio nie zdławi przepływu, na prostokącie ma 2cm x15cm.

http://img138.imageshack.us/img138/5815/przejsc.jpg

 

 

Ogónie wygląda to tak:

http://img40.imageshack.us/img40/9138/pict9544.jpg

 

Połaczenie z kominem planuje wykonać nastepująco. Wsadzę kwadratową rurę, i obnuruje to cegłami. Nie wiem tylko czy dawać zaprawę między rurę a cegły.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłącze się pod temat.

Musze kupić wkład kominowy aby ogrzać lokal o powierzchi 30 m2. Lokal ten bedzie ogrzewany codziemnie ale tylko w czasie pracy czyli około osiem godzin. Kominek bedzie służył w tym lokalu przez okres nie dłuższy niż 2 lata.

W marketach sa wkłady za 1000 zł. Czy taki wkład mi wystarczy do grzania pomiesczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogusław, napisałes wcześniej że połaczenie do komina powinno się wzosić lekko do góry. Ja z rysunków zrozumiałem że muruje podstawę grubości 6,5cm dalej warstwa na wyczystkę z 6,5+6,5cm dalej warstwa komina 6,5+6,5 dalej kanały.

 

Być może djęcie przekłamuje. Wejście jest równo z 3 rzędem cegieł szamotowych.

Napiszcie mi jeszcze proszę o tym czy zalewać tą rurę zaprawą i co sądzicie o tej przepustnicy na doolocie.

 

Czytam jeszcze raz od początku wątek o ogrzewaniu ceramicznym i napisałeś tam że jak jest zbrojenie to żeby miało jakiś ruch mozna je pomalowac, lub okleić taśmą papierową, czy w moim przypadku jako podpory mam coś takiego robić?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przepustnica" jeśli oznacza szyber,to na dole nie trzeba.

Na wysokości podpór,które teraz robisz, nie będzie tak dużej temperatury ,żeby nagrzane podpory "rozniosły " cegły.Rowek musi być lekko szerszy,cegła namoczona,zaprawa rzadka.Ta glina po bokach tych drutów sama wypadnie.

Rurę najlepiej zamocować elastycznie.W paru miejscach jest to już opisane.Zamurować np pierścień o 1 cm większy,a po włożeniu rury dobrze się to uszczelnia sznurem ceramicznym a nawet wełną.

Rura,która od dołu łączy akumulator z kominem,leży na pierwszej warstwie i wznosi się do góry.Wchodząc do komina powinna być kilka cm wyżej.Pierwsza cegła,która będzie nad tą rurą powinna mieć duże zfazowanie(ścięcie).Chodzi o to,by spaliny nie miały "schodka".

Pytaj o wszystko ,gdzie masz wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

Chodzi mi o tą"przepustnicę " ze zdjęcią by regulować dopływ powietrza pod ruszt.

 

Cytuje:Rura,która od dołu łączy akumulator z kominem,leży na pierwszej warstwie i wznosi się do góry.Wchodząc do komina powinna być kilka cm wyżej.Pierwsza cegła,która będzie nad tą rurą powinna mieć duże zfazowanie(ścięcie).Chodzi o to,by spaliny nie miały "schodka".

Pytaj o wszystko ,gdzie masz wątpliwości.

 

Nie wiem czy dobrze to rozumiem, mam wymurowane to co na zdjęciu. Rurę daję pod małym kontem do góry w strone komina? Nie rozumiem z ta pierwszą warstwą. Na podstawe mam dać czy tak jak na rysunku Wojtka, bo już się pogubiłem :oops: ?

 

Czyli 6,5 - podstawa 1 warstwa

6,5 -kanał do wyczystki 2 warstwa

6,5 kanał do wyczystki 2 warstwa

6,5 - wejście do komina 3 warstwa

6,5 wejście do komina 3 warstwa

 

Może tak łatwiej się zrozumiemy.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Według mnie nad dolnym wlotem do komina powinny zacząć warstwy wymiennika z cegieł położonych na boku, czyli na grubość 6,5 (patrz rys. Bogusława). Tę rurę dolną do komina możesz najpierw zawinąć ściśle wełną lub sznurem na grubość około 1cm. Potem obwiń to taśmą aluminiową (lub ściśle folią aluminiową) i taką dopiero zamuruj.

Z tym sfazowaniem to chodzi o ścięcie krawędzi cegły nad rura spalinową.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit. Murujesz teraz kanał zbiorczy(cztery warstwy cegieł o grubości 11.5 cm).Do niego będą opadać z góry wychłodzone spaliny kanałami opadowymi,które utworzą przegrody i te spaliny z kanału zbiorczego muszą "popłynąć"do komina by zrobić miejsce następnym spalinom .Jest to ruch ciągły.

Rurę do komina umieszcza się mówiąc najprościej po środku kanału zbiorczego.Jak coś nie pasuje,to tę pierwszą warstwę można jeszcze trochę podkuć.

Podobnie jest z elementem zwanym czystką lub wyczystką.Do tego celu bardzo praktyczne są drzwiczki z ramką, z reguły o wymiarach 14 na 14 cm,które trzeba postawić już na pierwszej warstwie kanału zbiorczego.

Na zdjęciu mojego akumulatora widać takie drzwiczki w elemencie,który jest ławą.Ta ława jest niczym innym jak kanałem zbiorczym przedłużonym.

Dla temperatur mniejszych jak 250*C na uszczelnienie można stosować wełnę owczą lub filc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać,że rurę to tak na pół szerokości cegły włożyć w ten akumulator,a cegły z lewej strony rury też trzeba z fazować by spaliny miały "lżejszy zakręt.Zaś narożnik po lewej stronie wyczystki zaokrąglić zaprawą na ile się da.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiele zmienia ten rysunek.

Pospieszyłem się i teraz tak, musze obiżyć wejście do komina o 2 cegły i rozebrać. A starą dziurę załatać :(

 

Widać teraz dokładnie wszystko co i jak :)

Jedno pytanie by być już pewnym na 100% - czy na tym rysunku pierwsza warstwa cegieł to podstawa? Bo z tego co zrozumiałem to ma to wyglądać tak:

podstawa 6,5cm

warstwa 6,5cm

warstwa 6,5cm- komin i wyczystka

warstwa 6,5 cm komin i wyczystka

warstwa 6,5cm

 

dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...