Wojtek_796 29.11.2009 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Witam! Według mnie samodzielne elementy metalowe to nie jest najlepsze rozwiązanie. Mają wprawdzie dobrą pojemność cieplną, patrząc na jednostkę objętości, ale dziesiątki razy wyższą przewodność od ceramiki. Zatem szybko będą chłonąć ciepło, wychładzając mocno układ na początku palenia, potem szybko je oddawać i nie zdążymy go ekonomicznie zagospodarować. Nie mamy przecież możliwości całkowitego odcięcia kasety od komina.Jak już pisałem lepiej byłoby wykorzystać zalety stali i ceramiki, a zatem wykonać elementy kompozytowe - zalać stal w betonie. Zakładając budżet podany przez Pita możemy wykorzystać około 500 kg betonu akumulacyjnego i około 150 kg żeliwa lub stali. Otrzymalibyśmy w tym przypadku ponad 2 mkw ściany o grubości 10 cm do obudowania z zewnątrz szamotem lub cegłą budowlaną. Taka podana przeze mnie przykładowa masa, gdyby rozgrzać ją do 200st, zgromadziłaby 115000 kJ ciepła, czyli energię potrzebną do ogrzewania 100mkw budynku przez 6,5 godziny (przyjąłem moc 50W/mkw).zatem gra warta świeczki. Jestem gotowy oczywiście zaprojektować taką obudowę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 29.11.2009 12:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 A więc tak z prawej strony kasety nie bedzie nic. Z lewej możemy dać 6-7cm jeżeli chodzi o grubość, szerokość ok 60 i wysokość ok 150cm. Tył 10-15cm wysokośc ok 150cm. Pozdrawiam Wkleje wieczorem zdjęcia jak mi idzie bo będe na noc w pracy, teraz lece murować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 29.11.2009 18:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 A więc tak, zastanawiałem się nad zrobieniem przepustnicy do dopływu powietrza. Chciałbym wykorzystać tą co mam, czyli ocynkowaną z cięgnem średnicy 10cm.http://img204.imageshack.us/img204/8528/przepustnica.jpg BYłaby ona wstawiona za popielnik i zalana potem betonem tak by było szczelnie. http://img260.imageshack.us/img260/7315/zblizenie.jpg http://img138.imageshack.us/img138/4303/wymienn.jpg Mam jeszcze takie przejście mozna by je wykorzystać zamiast tej rury spiro, ale nie wiem czy zbytnio nie zdławi przepływu, na prostokącie ma 2cm x15cm.http://img138.imageshack.us/img138/5815/przejsc.jpg Ogónie wygląda to tak:http://img40.imageshack.us/img40/9138/pict9544.jpg Połaczenie z kominem planuje wykonać nastepująco. Wsadzę kwadratową rurę, i obnuruje to cegłami. Nie wiem tylko czy dawać zaprawę między rurę a cegły. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 29.11.2009 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Gratuluję.Dół rury ,czy profilu kwadratowego oprzeć trzeba na pierwszej warstwie akumulatora.Wejście do komina masz chyba za wysoko.Jeśli tak jest, to trzeba obniżyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
merto 29.11.2009 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Witam. Podłącze się pod temat. Musze kupić wkład kominowy aby ogrzać lokal o powierzchi 30 m2. Lokal ten bedzie ogrzewany codziemnie ale tylko w czasie pracy czyli około osiem godzin. Kominek bedzie służył w tym lokalu przez okres nie dłuższy niż 2 lata.W marketach sa wkłady za 1000 zł. Czy taki wkład mi wystarczy do grzania pomiesczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 29.11.2009 21:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Bogusław, napisałes wcześniej że połaczenie do komina powinno się wzosić lekko do góry. Ja z rysunków zrozumiałem że muruje podstawę grubości 6,5cm dalej warstwa na wyczystkę z 6,5+6,5cm dalej warstwa komina 6,5+6,5 dalej kanały. Być może djęcie przekłamuje. Wejście jest równo z 3 rzędem cegieł szamotowych. Napiszcie mi jeszcze proszę o tym czy zalewać tą rurę zaprawą i co sądzicie o tej przepustnicy na doolocie. Czytam jeszcze raz od początku wątek o ogrzewaniu ceramicznym i napisałeś tam że jak jest zbrojenie to żeby miało jakiś ruch mozna je pomalowac, lub okleić taśmą papierową, czy w moim przypadku jako podpory mam coś takiego robić? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 29.11.2009 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 "przepustnica" jeśli oznacza szyber,to na dole nie trzeba.Na wysokości podpór,które teraz robisz, nie będzie tak dużej temperatury ,żeby nagrzane podpory "rozniosły " cegły.Rowek musi być lekko szerszy,cegła namoczona,zaprawa rzadka.Ta glina po bokach tych drutów sama wypadnie.Rurę najlepiej zamocować elastycznie.W paru miejscach jest to już opisane.Zamurować np pierścień o 1 cm większy,a po włożeniu rury dobrze się to uszczelnia sznurem ceramicznym a nawet wełną.Rura,która od dołu łączy akumulator z kominem,leży na pierwszej warstwie i wznosi się do góry.Wchodząc do komina powinna być kilka cm wyżej.Pierwsza cegła,która będzie nad tą rurą powinna mieć duże zfazowanie(ścięcie).Chodzi o to,by spaliny nie miały "schodka".Pytaj o wszystko ,gdzie masz wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 29.11.2009 22:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 A więc tak: Chodzi mi o tą"przepustnicę " ze zdjęcią by regulować dopływ powietrza pod ruszt. Cytuje:Rura,która od dołu łączy akumulator z kominem,leży na pierwszej warstwie i wznosi się do góry.Wchodząc do komina powinna być kilka cm wyżej.Pierwsza cegła,która będzie nad tą rurą powinna mieć duże zfazowanie(ścięcie).Chodzi o to,by spaliny nie miały "schodka". Pytaj o wszystko ,gdzie masz wątpliwości. Nie wiem czy dobrze to rozumiem, mam wymurowane to co na zdjęciu. Rurę daję pod małym kontem do góry w strone komina? Nie rozumiem z ta pierwszą warstwą. Na podstawe mam dać czy tak jak na rysunku Wojtka, bo już się pogubiłem ? Czyli 6,5 - podstawa 1 warstwa 6,5 -kanał do wyczystki 2 warstwa 6,5 kanał do wyczystki 2 warstwa 6,5 - wejście do komina 3 warstwa 6,5 wejście do komina 3 warstwa Może tak łatwiej się zrozumiemy. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 30.11.2009 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Witam! Według mnie nad dolnym wlotem do komina powinny zacząć warstwy wymiennika z cegieł położonych na boku, czyli na grubość 6,5 (patrz rys. Bogusława). Tę rurę dolną do komina możesz najpierw zawinąć ściśle wełną lub sznurem na grubość około 1cm. Potem obwiń to taśmą aluminiową (lub ściśle folią aluminiową) i taką dopiero zamuruj.Z tym sfazowaniem to chodzi o ścięcie krawędzi cegły nad rura spalinową. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 30.11.2009 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Pit. Murujesz teraz kanał zbiorczy(cztery warstwy cegieł o grubości 11.5 cm).Do niego będą opadać z góry wychłodzone spaliny kanałami opadowymi,które utworzą przegrody i te spaliny z kanału zbiorczego muszą "popłynąć"do komina by zrobić miejsce następnym spalinom .Jest to ruch ciągły.Rurę do komina umieszcza się mówiąc najprościej po środku kanału zbiorczego.Jak coś nie pasuje,to tę pierwszą warstwę można jeszcze trochę podkuć.Podobnie jest z elementem zwanym czystką lub wyczystką.Do tego celu bardzo praktyczne są drzwiczki z ramką, z reguły o wymiarach 14 na 14 cm,które trzeba postawić już na pierwszej warstwie kanału zbiorczego.Na zdjęciu mojego akumulatora widać takie drzwiczki w elemencie,który jest ławą.Ta ława jest niczym innym jak kanałem zbiorczym przedłużonym.Dla temperatur mniejszych jak 250*C na uszczelnienie można stosować wełnę owczą lub filc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 30.11.2009 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Bogusław, czyli jeżeli dobrze zrozumiałem pierwsze 4 warstwy z cegieł położonych na płask i dopiero nad tym przegrody, oś rury dymowej w połowie wysokości tego kanału (tych 4 warstw), a dolna krawędź wyczystki na dnie kanału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 30.11.2009 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Mam tak zrobione i przetestowane. Każde następne zrobię tak samo.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 30.11.2009 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 OK. Chodzi mi tylko o to, czy dobrze zrozumiałem, bo chcę to narysować, żeby inwestor nie miał wątpliwości. Jeżeli tak, to rysuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 30.11.2009 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Bogusław, tak ma być? http://images40.fotosik.pl/229/59af1e2aa282e1e4.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 30.11.2009 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Wyczystkę trzeba postawić na pierwszym rzędzie(6.5cm wyżej),a cegłę na której oprze się wyczystka z fazować w dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 30.11.2009 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Reszta jest dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 30.11.2009 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Jest lepiej jak bardzo dobrze.Teraz będziemy "robić"z Twoim rysowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 30.11.2009 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Zatem uzgodniona wersja: http://images41.fotosik.pl/229/6506453f7e1b6266.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 30.11.2009 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Zapomniałem dodać,że rurę to tak na pół szerokości cegły włożyć w ten akumulator,a cegły z lewej strony rury też trzeba z fazować by spaliny miały "lżejszy zakręt.Zaś narożnik po lewej stronie wyczystki zaokrąglić zaprawą na ile się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 30.11.2009 13:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Witam, wiele zmienia ten rysunek. Pospieszyłem się i teraz tak, musze obiżyć wejście do komina o 2 cegły i rozebrać. A starą dziurę załatać Widać teraz dokładnie wszystko co i jak Jedno pytanie by być już pewnym na 100% - czy na tym rysunku pierwsza warstwa cegieł to podstawa? Bo z tego co zrozumiałem to ma to wyglądać tak: podstawa 6,5cm warstwa 6,5cm warstwa 6,5cm- komin i wyczystka warstwa 6,5 cm komin i wyczystka warstwa 6,5cm dobrze rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.