Bogusław_58 08.12.2009 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Wyżej ,niżej nie wpływa na sprawność ale na funkcjonowanie.Można dać też trzy warstwy i będzie dobrze funkcjonować.Zmieni się prędkość przepływu,pojemność itp itp itp.Suma smarów-będzie funkcjonować na dwóch,trzech i czterech warstwach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 08.12.2009 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Noooo, teraz tytuł odzwierciedla nasz profesjonalizm . A teraz poważnie. Izolacja to nie jest oczywiście kwestia wiary, jutro wkleję obliczenia - myślę, że Cie przekonają. Do jutra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 08.12.2009 22:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 O masz ci los,Bogusław ale mi napisałeś 2-3-4 Rozumiem że jak dam dwie to spaliny szybciej mi beda przelatywać i mniej się nagrzeje ten nasz mebelek? Najlepiej byłoby na 4 tak? Ułoże zrezsztą jutro na sucho te warstwy i zobacze jak to wizualnie będzie wyglądać. Napisz mi ewentualnie o ile i które kanały mam poobniżać jak będą 3 warstwy. Wojtek ja nie wiem jak to obliczyć , ale Ty z Bogusławem będzie pewnie wiedzieć, by w tych obliczeniach uwzględnić szczeline dylatacyjną, oraz to że wkład od środka bedzie wyłożony płytami(nie wiem czy nie zmiejszy to temperatury bocznych żeliwnych scianek) . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 08.12.2009 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Napisz mi ewentualnie o ile i które kanały mam poobniżać jak będą 3 warstwy. Pierwszą i drugą przegrodę od kasety trzeba obniżyć o cegłę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 10.12.2009 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Witam! Pit, zgodnie z obietnicą przedstawiam obliczenia cieplne różnych wersji ściany obudowy kominka, chodzi o to abyś zorientował się jaki wpływ ma izolacja z maty na zachowanie się ściany. Przyjąłem temperaturę panującą wewnątrz obudowy na poziomie 150st. I tak: W słupkach podaję grubość warstwy w mm i temperaturę panującą na jej zewnętrznej powierzchni Wariant 1.- cegła magnezytowa - 114 mm - 141 st. C.- mata z wełny mineralnej 30 mm - 58 st. C.- cegła szamotowa - 60 mm - 46 st. C.Strumień ciepła przewodzony przez ścianę Q=276 W/m2 Wariant 2.- cegła magnezytowa - 114 mm - 134 st. C.- mata z wełny mineralnej 10 mm - 84 st. C.- cegła szamotowa - 60 mm - 62 st. C.Strumień ciepła przewodzony przez ścianę Q=500 W/m2 Wariant 3. (bez wełny)- cegła magnezytowa - 114 mm - 120 st. C.- cegła szamotowa - 60 mm - 80 st. C.Strumień ciepła przewodzony przez ścianę Q=921 W/m2 Strumień ciepła można rozumieć jako moc grzewczą jednego metra kw. ściany obudowy (mocy oddawanej bezpośrednio) Widzisz zatem, po co jest ta izolacja z wełny - bez niej obudowa mogłaby być zbyt gorąca, przez co stałaby się właściwie wymiennikiem, a nie akumulatorem. Wszystko z powodu bardzo wysokiego wsp. przewodności magnezytu.Zauważ też, że wełna powoduje wzrost średniej temperatury ściany magnezytowej, zatem powoduje zwiększenie ilości zakumulowanej energii. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 10.12.2009 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Witam.Z wielu powodów obudowę kasety zrobiłbym jako termos.Przede wszystkim obok kasety stoi akumulator,który dawać będzie ciepło.Szyba też będzie gorąca,można też zrobić regulowaną kratkę.Po prostu w tym miejscu będzie ciepła "dostatek".Akumulator po skończonym paleniu zacznie oddawać ciepło a wtedy co z resztą domu?Jest jeszcze jeden ważny powód:kaseta to takie "ustrojstwo",w którym jakość spalania zależy też od temperatury, po między kasetą a obudową(i to nie bajka).Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 10.12.2009 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Zgadzam się. Zatem te 3 cm wełny to będzie optimum. Nawet przy takim idealnym przepływie ciepła jak w obliczeniach moc grzewcza obudowy oddawana w pomieszczeniu z kominkiem będzie wynosić poniżej 1kW. Reszta mocy pójdzie oczywiście na ogrzanie powietrza wewnątrz obudowy do wykorzystania w innych pomieszczeniach. Szyba i akumulator oczywiście się do tego kilowata sowicie dołożą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 11.12.2009 08:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2009 Witam, dziękuję za informacje o temperaturach i obudowie. Musiałem sie odewrać od murowania na rzecz ocieplenia wełną stropu, ale zawsze troche jest podrobione. Tak to wygląda: http://img64.imageshack.us/img64/4127/pict9553.jpg http://img264.imageshack.us/img264/748/pict9554.jpg http://img98.imageshack.us/img98/9709/pict9555.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 15.12.2009 09:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 Witam A więc tak po przemierzeniu wszystkich wymiarów,musiałem je troche zmodyfikować. Będzie tak patrząc od przodu: -rdzen akumulatora -magnezyt 6,5 -8cm przerwa -wkład -8cm przerwa -magnezyt 11,5cm -wełna 3cm -elewacja z szamotu 5,5cm Niestety ale nie będę mógł zrobić magnezytu z dwóch stron tej samej grubości bo juz i tak mało miejsca pozostaje na drewno z lewej strony. Roboty duzo nie przybyło, wylałem półke pod magnezyt i podjechałem trochę z podstawą i popielnikiem. Zastanawiam się ile tego powietrza dać miedzy popielnik a wkład , ile puścic na dopalanie gazów. Z racji panujących temperatór podłączyłem wkład który stoi teraz na śrdku salonu. Generalnie wygląda to tak , że na czopuchu jest kolano skręcane z rury fi 200 dalej ta rura przechodzi taką "tubą" ze skręconej blachy(dł ok 140cm) w rurę od kozy takiej metalowej chyba fi 120czy 130. o dł 180cm(w poziomie) Pali się teraz okropnie, praktycznie nie ma możliwości dołozyc drewna bez dymu, koszmar. Jakoś ostatnio niemoc mnie dopadła i wszystko idzie mi jak krew z nosa,zimno i wogole. Pomóżcie mi doprawadzić to powietrze wtórne. Chciałbym to zrobic profilami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 15.12.2009 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 Witaj! Rozumiem, że dodatkowe powietrze chcesz doprowadzić nad górną krawędź okna?Wtedy trzebaby było wyspawać taką bramkę z profili prostokątnych. Nie wiem tylko jak wygląda dno Twojego paleniska i jak tam jest doprowadzane powietrze pod ruszt - gdzie możnaby się podpiąć.Dobrze by było żebyś wkleił zdjęcie ze zbliżeniem dolnej części wkładu z otwartymi drzwiczkami. Z rysunku na stronie producenta niewiele widać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 15.12.2009 12:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 Jutro wkleje zdjęcie o którym mówisz. Spód wyglada mniej więcej taK:--------------________--------------- gdzie dolny podkreślnik to miejsce na szufladę , której front ma żaluzje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 16.12.2009 19:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Witam. To jest nieudolny rysunek podstawy. od frontu przykręca się drzwiczki z ramkąhttp://img695.imageshack.us/img695/45/podstawa.jpg to czarne po bokach to takie wystające odlewy w które wsadza się płotek Niestety mam tylko takie marne zdjęcie ale może bedzie wiadomo o co chodzi. http://img51.imageshack.us/img51/6086/pict9557.jpg Kupilem wełnę. Przypomnijcie mi warstwa aluminium idzie od strony suporeksu i szamotu czy odwrotnie ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 16.12.2009 19:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Dobra a teraz się nie śmiejcie. Z racji braku akumulatora musialem to narysować w Paincie. http://img526.imageshack.us/img526/5228/kkkkkke.jpg http://img171.imageshack.us/img171/742/kkkkkk2.jpg Myślałem o czymś takim jeśli chodzi o to dopalanie: Profile nad szybą , i po bokach. Powietrze dawane byłoby tylko na szybę. U dołu pod przednią częscią popielnika(w połowie) łączyłyby się w jeden wiekszy profil, który ciągnąłby powietrze z zewnątrz. Na końcu ten zbiorczy profil zakończony szyberm- czarna kreska na rysunku Teraz tył: 4-5 dziur w plecach, wkręcone byłyby niby takie dysze. Od tych dziur szłoby 4-5 profili/rur i schodziłyby sie w jedną większa , która szłaby do ujścia pow zew. No i szyber. Z popielnikiem taka sama akcja. Niezbyt wiem tylko z jakich materiałów to zrobić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 16.12.2009 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Witaj! Wełnę zamontuj folią na zewnątrz. Przy murowaniu magnezytu pamiętaj o kotwach pod elewację. Przedni kanał z dodatkowym powietrzem zrób tak ja opisałeś. Tył natomiast ja bym uprościł i zrobiłbym podobną bramkę, tylko w poziomie i podłączyłbym ją do tej pionowej - wszystko wewnątrz wkładu. Tak będzie prościej i mniej będzie kaleczenia obudowy. W pozostałe przestrzenie powtykasz docięte fragmenty płyt izolacyjnych i wszystko się wyrówna. Osobno trzebaby zrobić przepustnicę do popielnika (ta już jest w szufladzie, ale pisałeś, że chcesz to przerobić) i osobną (jedną) do dodatkowych kanałów. Balans powietrza możesz potem regulować przytykając otwory w profilach lub dowiercając ich więcej. Materiał na kanały - profil stalowy prostokątny, nieduży - tak z 20x30 (nie pamiętam w tej chwili wymiarów typowych). Trzymaj się ciepło Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 16.12.2009 20:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 No tak , ale nie bedziemy mieli chyba redulacji przód tył- nie wiem na ile to powietrze ukierunkuje sobie drogę? - Zastanawiam się czy to nie bedzie problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 16.12.2009 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Rozwiązaniem mogą być dodatkowe przepustnice wewnątrz profili (myślę, że w tych pionowych, bo tam będzie powietrzu lżej) lub niełączenie dwóch pętli ze sobą wewnątrz, tylko wyprowadzenie ich osobno przez podłogę kasety - wtedy masz już pełną możliwość regulacji, nawet podczas palenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 16.12.2009 21:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Tak czy siak będą albo 2 duze dziury , albo 4 mniejsze. Można zrobić tak jak mówisz, albo przejść przez plecy, bądź tez zrobić poprostu drugą bramkę niższą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 16.12.2009 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Tak jest. Lepiej jednak według mnie jest podziurawić obudowę w miejscu łatwo dostępnym, czyli z przodu, blisko drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 16.12.2009 21:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Może i racja, zawsze łatwiej będzie coś tam zrobić w razie co. Jak najlepiej przejść przez wkład? Myślałem żeby jakos to przykręcić i uszczelnić sznurem ale nie wiem czy to dobry pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 17.12.2009 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 Oczywiście najlepiej zrobić połączenie na śruby. Elementy będą w różny sposób pracowały i połączenie powinno być podatne.W miejscu przejścia profili przez podłogę trzeba wyciąć otwory - tak ze 2-3 mm większe, do profili dospawać szczelnie kołnierze z blachy i potem to skręcić dwiema śrubami fi 8 (ocynkowanymi) z podkładkami sprężynowymi. Między kołnierze a podłogę dać miękki sznur kominkowy przyklejony montażowo silikonem wysokotemperaturowym. Skręcać trzeba "z czuciem", nie na siłę. Poziomy profil też złapać można w dwóch miejscach na pojedynczą śrubę do bocznych ścian. Do profilu trzebaby tylko dospawać kawałek płaskownika. Uszczelnić to można skrawkiem wełny na silikonie. Otwory pod śruby muszą być też kilka milimetrów większe. Pod M8 to tak trzebaby wiertło fi 12.Po skręceniu całość powinna być sztywna, jednak szarpiąc za profile musisz czuć, że jednak lekko to pracuje - jest "głuche" przy uderzaniu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.