pit79 09.11.2009 21:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Poszukamy w takim razie może klinkieru, który będzie pasował potem do całego wnętrza, skoro czerwona cegła to niewiadoma. Jeśli chodzi o cegłę, to myślałem o takiej poniemieckiej, ale to chyba nie wiele zmienia. Generalnie najbardziej pasowałoby nam wykończyć ro kamieniem,jeśli warstwa zewnętrzna nie nagrzewałaby się bardziej niż 60st możnaby spróbować np CM 17 ale to raczej chory pomysł. Czyli zostaje albo szamot i tynk , albo klinkier? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 09.11.2009 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Wojtek.Wiązana będzie warstwa zewnętrzna bez względu na rodzaj cegły.W warstwie wewnętrznej nie będzie "wiązań"a tylko będą przekładane cegły w przegrodach i te na prawej i lewej stronie warstwy wewnętrznej.Wymagane jest wszędzie dobre spoinowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 09.11.2009 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Ta cegła poniemiecka być może się nadaje.Weź tą cegłę i jedną szamotową, i połóż obie na gorącym wkładzie na 1-2 godziny tak, by miały jednakowe szanse.Potem sprawdzaj dłonią jak szybko się nagrzewają,jak mocno i w jakim czasie stygną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 09.11.2009 22:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Dzięki za podpowiedź. Przeprowadze taki test. ie wiem czy nie będzie problemem rózna wilgotnośc 2 cegieł? Jedne leżą na dworzu , drugie pod dachem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stasiu 09.11.2009 23:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Panowie mam do was pytanie czy ktoś ma może zrobioną obudowę kominka z cegły szamotowej tak by komulowała dodatkowo ciepło czy to wogóle mozliwe bo w sklepie z wkładami powiedzieli mi że mozna omurowac czy sie chce ale to i tak musi być odizolowane bo inaczej pęknie wkład bo sie przegrzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 10.11.2009 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Stasiu. Idź do drugiego sklepu i zapytaj o to samo.Przeczytaj też instrukcję dla wkładu,który chcesz kupić lub już kupiłeś.Piszesz prawdopodobnie o tzw. nieporozumieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 10.11.2009 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Jeszcze w sprawie czewonej cegły. Gęstość możesz łatwo sprawdzić ważąc ją (oczywiście suchą sztukę) i potem dzieląc jej wagę przez obliczoną objętość. Zwykły szamot ma gęstość ca 2 [g/cm3]. Gęstość, czyli ciężar właściwy, to podstawowe kryterium zdolności akumulacyjnych.Co do przewodności, to moje wątpliwości biorą się stąd, że źródła podają bardzo różne wielkości przewodności cegły budowlanej. Generalnie wszystkie są niższe niż dla szamotu, więc jest ryzyko, że zaizolowałbyś za mocno swój wymiennik.Różne przewodności podawane dla czerwonej cegły, ja na własny użytek, tłumaczę tym, że cegła przeważnie znajduje się w murach zewnętrznych (tam ta przewodność ma znaczenie), w których znajduje się ona w stanie wilgotnym. W naszeym przypadku byłaby zupełnie sucha - stąd może podawane wielkości przewodności różnią się nieraz dwukrotnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 10.11.2009 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Obie cegły jak pozbędą się wody,to będą pokazywać :"prawdę i tylko prawdę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 10.11.2009 10:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Ta niby poniemiecka cegła nie zda egzaminu, pojechałem dziś po pracy , obejrzałem i jest poprostu syfna. Kruszy się i sypie więc sobie odpuszczam. Myślę nad czymś takim, powiedzcie czy to zda egzamin? ?? http://allegro.pl/item811615274_cegla_komin_kominek_cegly_kominy_kominki_klinkier.html Dostępne są połówki, więc sporo cięcia by odpadło, całe brałbym tylko na narożniki by wyciąć z nich "L" Odwiedziłem tez dziś złom u mnie cena za kg to 1,10zl. Ależ tego jest , szyny, szablony do kostki betonowej, ale wieczek do studzienek nie było. Były za to płyty lite metalowe o pow.70x70 i grubości 3cm. Bogusław, jaką wadę i formę jeśli chodzi o stal powinnienem brać pod uwagę w obudowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 10.11.2009 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Stal powinna być bezpieczna w montażu i eksploatacji.Elementy nie powinny być na tyle ciężkie,żeby "kiszki" nie wyłaziły przy ich podnoszeniu.Hitem mogła by być szyna ,gdyż stawiana jedna przy drugiej podstawami do zewnątrz,tworzyła by obudowę.To zaś wełną itp.Musiałbyś,ustalić ile ważyła by obudowa z szyn.Na złomie powinien być jegomość z palnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 10.11.2009 11:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 szyn było tam w bród, były tez takie w kształcie litery H nie wiem jak to się nazywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 10.11.2009 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Musisz określić, czy były to szyny, czy po prostu dwuteowniki. Te drugie będą chyba za mało masywne. Pomyślałem jeszcze, że takie elementy stalowe czy żeliwne możnaby "zalać" betonem akumulacyjnym. Wtedy otrzymalibyśmy kompozyt o gęstości około 3 do 4, czyli już całkiem przyzwoicie.Przykład.Beton akumulacyjny będzie miał gęstość 2,5, stal prawie 8, czyli dając np. 30% stali i 70% betonu mamy już gęstość średnią ponad 4! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 10.11.2009 13:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Widziałem i szyny i dwuteowniki, , przy czym dwuteowniki, były równiez belki w przekroju 180x100x1000-800 mm Naprawdę jest tego u mnie dużo. Powiedzcie co ma kupić , w jakiej ilości to kupię. Oprócz tych kwadratowych studzienek było chyba wszystko..... bogaty złom:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 10.11.2009 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Według mnie powinny być to elementy jak najbardziej korpulentne, czy o jak najmniej rozbudowanej powierzchni. Do mojej koncepcji obudowy betonowej pasowałyby właściwie najlepiej po prostu pręty lub szyny.Mniej rozbudowana powierzchnia to mniejsza prędkość oddawania ciepła, a stal robi to zbyt chętnie.Tutaj oczywiście pozostałaby kwestia doboru izolacji - ile i z której strony.Szalunkiem mogłaby być ścianka z cegły postawionej na "6", ewentualnie szalunek drewniany i potem izolacja i elewacja. Beton, który mam na myśli wiąże bardzo szybko i nie będzie groźby rozepchnięcia nawet dość "świeżej" ścianyJak będzie "zatwierdzona" koncepcja, to można to będzie wtedy przeliczyć, dobrać grubości warstw itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stasiu 10.11.2009 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Stasiu. Idź do drugiego sklepu i zapytaj o to samo.Przeczytaj też instrukcję dla wkładu,który chcesz kupić lub już kupiłeś.Piszesz prawdopodobnie o tzw. nieporozumieniu. Byłem dzisiaj w Castoramie Praktikerze i Leroy Merlin i w hurtowni w Katowicach wszedzie powiedziano to samo wkład musi być odizolowany od obudowy gdyż jak się nagrzeje obudowa MOŻE ulec uszkodzeniu wkład skutkiem przegrzania (prostymi słowami rozsadzi go i popęka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 10.11.2009 15:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Stasiu, ze mnie żaden expert, ale z tego co wiem to są dwa rodzaje wkładów. Jedne mozna całkowicie zabudować, wtedy obudowa odbiera ciepło z kominka. drugie to taki jak mój i wiele innych. Nie można ich zamknąc w szczelnej obudowie, tylko muszą być kratki by ciepło uchodziło i wkład się nie przegrzał i nie pękł. Wg mnie jeśli zabudujesz taki wkład KG i wełną +kratki na górze to masz większe szanse go uszkodzić niż jakbś zastosował na obudowę materiał który odbierze i odda to ciepło a częśc wyleci przez kratki. Pozdrawiam i radzę się poradzić bardziej dooświadczonych forumowiczów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 10.11.2009 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Domyślam się ,że chodzi o to,że po między kasetą a obudową powinna być przerwa.Każdy producent kasety kominkowej powinien w instrukcji podać ile tej przerwy należy zachować Zaś obudowę można zbudować z każdego materiału,który jest nie palny.Może więc być z szamotu i innej ceramiki lub z płyt izolacyjnych.Można też zbudować z szamotu i obłożyć to wełną mineralną,płytą itp.Nie można tylko obudową, obudowywać kasety, nie zachowawszy tej przerwy.Przeważnie wynosi ona 8-10 cm.Ciekawy "poziom" reprezentują na tych stoiskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 10.11.2009 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Problem doradców w Castoramie można szybko i łatwo rozwiązać empirycznie w domu. Trzeba wziąć żarówkę z oprawką podłączyć do prądu i wetknąć ją w blok wełny mineralnej. Drugą taką samą umieścić wewnątrz skrzynki ceglanej, nawet opatulonej z zewnątrz. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że z pierwszej po minucie (kwestia mocy żarówki ) niewiele zostanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stasiu 10.11.2009 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Problem doradców w Castoramie można szybko i łatwo rozwiązać empirycznie w domu. Trzeba wziąć żarówkę z oprawką podłączyć do prądu i wetknąć ją w blok wełny mineralnej. Drugą taką samą umieścić wewnątrz skrzynki ceglanej, nawet opatulonej z zewnątrz. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że z pierwszej po minucie (kwestia mocy żarówki ) niewiele zostanie. Pozdrawiam Ja tak samo myslałemże ta cegła bedzie odbierać ciepło imagazynować je i oddawać do otoczenia ,ale w sklepach i hurtowniach powiedzieli inaczej i jestem w kropce nie wiem czy kupić bloczki i zrobic obudowe czy kupić szamot i zrobic obudowe dodam ze cegła była by kikla do kilkunastu cm od obudowy obudowa to http://allegro.pl/item800995134_wklad_uniflam_700_z_szybrem_tr_gratis_camino.html ale czy to zda egzamin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 11.11.2009 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 Powiem Ci Stasiu,że nie zajmuję się montażem kaset kominkowych,dlatego nie mam skali porównawczej jak działają w praktyce poszczególne ich typy i jakie mają wady.Bardzo wysoko oceniam wiedzę"an-bud-a",który pojawia się często w temacie"Kominki-Pomogę i doradzę we wszystkim,co dotyczy kominków".Zapytałbym go bezpośrednio, jaki typ kominka najlepiej jest kupić za daną kwotę pieniędzy.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.