Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kominek kumulacyjny-projekt i budowa ;)


pit79

Recommended Posts

Poszukamy w takim razie może klinkieru, który będzie pasował potem do całego wnętrza, skoro czerwona cegła to niewiadoma. Jeśli chodzi o cegłę, to myślałem o takiej poniemieckiej, ale to chyba nie wiele zmienia.

 

Generalnie najbardziej pasowałoby nam wykończyć ro kamieniem,jeśli warstwa zewnętrzna nie nagrzewałaby się bardziej niż 60st możnaby spróbować np CM 17 ale to raczej chory pomysł.

 

Czyli zostaje albo szamot i tynk , albo klinkier?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 748
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wojtek.

Wiązana będzie warstwa zewnętrzna bez względu na rodzaj cegły.W warstwie wewnętrznej nie będzie "wiązań"a tylko będą przekładane cegły w przegrodach i te na prawej i lewej stronie warstwy wewnętrznej.Wymagane jest wszędzie dobre spoinowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta cegła poniemiecka być może się nadaje.Weź tą cegłę i jedną szamotową, i połóż obie na gorącym wkładzie na 1-2 godziny tak, by miały jednakowe szanse.Potem sprawdzaj dłonią jak szybko się nagrzewają,jak mocno i w jakim czasie stygną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam do was pytanie czy ktoś ma może zrobioną obudowę kominka z cegły szamotowej tak by komulowała dodatkowo ciepło czy to wogóle mozliwe bo w sklepie z wkładami powiedzieli mi że mozna omurowac czy sie chce ale to i tak musi być odizolowane bo inaczej pęknie wkład bo sie przegrzeje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w sprawie czewonej cegły.

 

Gęstość możesz łatwo sprawdzić ważąc ją (oczywiście suchą sztukę) i potem dzieląc jej wagę przez obliczoną objętość. Zwykły szamot ma gęstość ca 2 [g/cm3]. Gęstość, czyli ciężar właściwy, to podstawowe kryterium zdolności akumulacyjnych.

Co do przewodności, to moje wątpliwości biorą się stąd, że źródła podają bardzo różne wielkości przewodności cegły budowlanej. Generalnie wszystkie są niższe niż dla szamotu, więc jest ryzyko, że zaizolowałbyś za mocno swój wymiennik.

Różne przewodności podawane dla czerwonej cegły, ja na własny użytek, tłumaczę tym, że cegła przeważnie znajduje się w murach zewnętrznych (tam ta przewodność ma znaczenie), w których znajduje się ona w stanie wilgotnym. W naszeym przypadku byłaby zupełnie sucha - stąd może podawane wielkości przewodności różnią się nieraz dwukrotnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta niby poniemiecka cegła nie zda egzaminu, pojechałem dziś po pracy , obejrzałem i jest poprostu syfna. Kruszy się i sypie więc sobie odpuszczam.

 

Myślę nad czymś takim, powiedzcie czy to zda egzamin? ??

 

http://allegro.pl/item811615274_cegla_komin_kominek_cegly_kominy_kominki_klinkier.html

 

Dostępne są połówki, więc sporo cięcia by odpadło, całe brałbym tylko na narożniki by wyciąć z nich "L"

Odwiedziłem tez dziś złom u mnie cena za kg to 1,10zl. Ależ tego jest , szyny, szablony do kostki betonowej, ale wieczek do studzienek nie było.

Były za to płyty lite metalowe o pow.70x70 i grubości 3cm.

 

Bogusław, jaką wadę i formę jeśli chodzi o stal powinnienem brać pod uwagę w obudowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stal powinna być bezpieczna w montażu i eksploatacji.Elementy nie powinny być na tyle ciężkie,żeby "kiszki" nie wyłaziły przy ich podnoszeniu.Hitem mogła by być szyna ,gdyż stawiana jedna przy drugiej podstawami do zewnątrz,tworzyła by obudowę.To zaś wełną itp.

Musiałbyś,ustalić ile ważyła by obudowa z szyn.Na złomie powinien być jegomość z palnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz określić, czy były to szyny, czy po prostu dwuteowniki. Te drugie będą chyba za mało masywne.

 

Pomyślałem jeszcze, że takie elementy stalowe czy żeliwne możnaby "zalać" betonem akumulacyjnym. Wtedy otrzymalibyśmy kompozyt o gęstości około 3 do 4, czyli już całkiem przyzwoicie.

Przykład.

Beton akumulacyjny będzie miał gęstość 2,5, stal prawie 8, czyli dając np. 30% stali i 70% betonu mamy już gęstość średnią ponad 4!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie powinny być to elementy jak najbardziej korpulentne, czy o jak najmniej rozbudowanej powierzchni. Do mojej koncepcji obudowy betonowej pasowałyby właściwie najlepiej po prostu pręty lub szyny.

Mniej rozbudowana powierzchnia to mniejsza prędkość oddawania ciepła, a stal robi to zbyt chętnie.

Tutaj oczywiście pozostałaby kwestia doboru izolacji - ile i z której strony.

Szalunkiem mogłaby być ścianka z cegły postawionej na "6", ewentualnie szalunek drewniany i potem izolacja i elewacja. Beton, który mam na myśli wiąże bardzo szybko i nie będzie groźby rozepchnięcia nawet dość "świeżej" ściany

Jak będzie "zatwierdzona" koncepcja, to można to będzie wtedy przeliczyć, dobrać grubości warstw itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stasiu. Idź do drugiego sklepu i zapytaj o to samo.Przeczytaj też instrukcję dla wkładu,który chcesz kupić lub już kupiłeś.Piszesz prawdopodobnie o tzw. nieporozumieniu.

Byłem dzisiaj w Castoramie Praktikerze i Leroy Merlin i w hurtowni w Katowicach wszedzie powiedziano to samo wkład musi być odizolowany od obudowy gdyż jak się nagrzeje obudowa MOŻE ulec uszkodzeniu wkład skutkiem przegrzania (prostymi słowami rozsadzi go i popęka) :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stasiu, ze mnie żaden expert, ale z tego co wiem to są dwa rodzaje wkładów.

Jedne mozna całkowicie zabudować, wtedy obudowa odbiera ciepło z kominka.

 

drugie to taki jak mój i wiele innych. Nie można ich zamknąc w szczelnej obudowie, tylko muszą być kratki by ciepło uchodziło i wkład się nie przegrzał i nie pękł.

 

Wg mnie jeśli zabudujesz taki wkład KG i wełną +kratki na górze to masz większe szanse go uszkodzić niż jakbś zastosował na obudowę materiał który odbierze i odda to ciepło a częśc wyleci przez kratki.

 

Pozdrawiam i radzę się poradzić bardziej dooświadczonych forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się ,że chodzi o to,że po między kasetą a obudową powinna być przerwa.Każdy producent kasety kominkowej powinien w instrukcji podać ile tej przerwy należy zachować Zaś obudowę można zbudować z każdego materiału,który jest nie palny.Może więc być z szamotu i innej ceramiki lub z płyt izolacyjnych.Można też zbudować z szamotu i obłożyć to wełną mineralną,płytą itp.

Nie można tylko obudową, obudowywać kasety, nie zachowawszy tej przerwy.Przeważnie wynosi ona 8-10 cm.

Ciekawy "poziom" reprezentują na tych stoiskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem doradców w Castoramie można szybko i łatwo rozwiązać empirycznie w domu.

Trzeba wziąć żarówkę z oprawką podłączyć do prądu i wetknąć ją w blok wełny mineralnej. Drugą taką samą umieścić wewnątrz skrzynki ceglanej, nawet opatulonej z zewnątrz.

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że z pierwszej po minucie (kwestia mocy żarówki :wink: ) niewiele zostanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem doradców w Castoramie można szybko i łatwo rozwiązać empirycznie w domu.

Trzeba wziąć żarówkę z oprawką podłączyć do prądu i wetknąć ją w blok wełny mineralnej. Drugą taką samą umieścić wewnątrz skrzynki ceglanej, nawet opatulonej z zewnątrz.

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że z pierwszej po minucie (kwestia mocy żarówki :wink: ) niewiele zostanie.

 

Pozdrawiam

 

Ja tak samo myslałemże ta cegła bedzie odbierać ciepło imagazynować je i oddawać do otoczenia ,ale w sklepach i hurtowniach powiedzieli inaczej :( i jestem w kropce nie wiem czy kupić bloczki i zrobic obudowe czy kupić szamot i zrobic obudowe dodam ze cegła była by kikla do kilkunastu cm od obudowy obudowa to http://allegro.pl/item800995134_wklad_uniflam_700_z_szybrem_tr_gratis_camino.html ale czy to zda egzamin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci Stasiu,że nie zajmuję się montażem kaset kominkowych,dlatego nie mam skali porównawczej jak działają w praktyce poszczególne ich typy i jakie mają wady.

Bardzo wysoko oceniam wiedzę"an-bud-a",który pojawia się często w temacie"Kominki-Pomogę i doradzę we wszystkim,co dotyczy kominków".Zapytałbym go bezpośrednio, jaki typ kominka najlepiej jest kupić za daną kwotę pieniędzy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...