margarytka 15.03.2009 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 FlashBack Czasami rozwiązania typowe, nie przystają do rzeczywistości i ich zastosowanie może nie przynieść oczekiwanego rezultatu. Może w wątku tym warto powiedzieć o najczęściej popełnianych błędach przy wykonywaniu ścian i okładzin z płyt K-G ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 15.03.2009 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 FlashBack Czasami rozwiązania typowe, nie przystają do rzeczywistości i ich zastosowanie może nie przynieść oczekiwanego rezultatu. Może w wątku tym warto powiedzieć o najczęściej popełnianych błędach przy wykonywaniu ścian i okładzin z płyt K-G ? wiesz, jest temat "kompendium wiedzy o spoinowaniu". ale samo spoinowanie to "wylacznie czynnosc kosmetyczna" i nie od niego do konca zalezy "pekanie". zaczac nalezy od tak blachej sprawy jak prawidlowe magazynowanie plyt na budowie, wlasciwe ich docinanie, wlasciwe przykrecenie, tu trzeba sie cofnac wlasciwie dobrany i wykonany stelaz, wlasciwa kolejnosc plytowania itd. a jest tego naprawde duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margarytka 15.03.2009 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Wiem ,wiem to temat rzeka . Wszystko ma znaczenie : grubość blach z jakich wykonywane są profile,ich rozstaw, podkładki sposób mocowania profili. płyt itp. Najczęstszym chyba błędem jest nieprawidłowe ułożenie płyt nad drzwiami . Połączenia płyty nie mogą wypadać na przedłużeniu linii futryny. O zmniejszaniu pozostawionych otworów drzwiowych za pomocą kilku warstw płyt K-G nie wspomnę. Zauważam też ,że projektanci idą po najmniejszej linii oporu i zwyczajnie do projektu wpisują ścianki z płyt K-G, a niejednokrotnie powinien być załączony projekt takiej ścianki, szczególnie gdy wysokość pomieszczeń jest większa niż 250 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 15.03.2009 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Hej Mam takie pytanko. Na połączeniu ściana - sufit wkleiłem i zagipsowałem taśmę papierową z wkładką alu. Wszystko ładnie zagipsowane, kąt prosty jak się patrzy (jak się mierzy, to może trochę inny wyjdzie). I teraz pytanie - naciąć tą taśmę coby zrobić kontrolowane pęknięcie? Czy zostawić tak jak jest i biorąc pod uwagę, że całość jest pogipsowana nie powinno pękać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 15.03.2009 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Hej Mam takie pytanko. Na połączeniu ściana - sufit wkleiłem i zagipsowałem taśmę papierową z wkładką alu. Wszystko ładnie zagipsowane, kąt prosty jak się patrzy (jak się mierzy, to może trochę inny wyjdzie). I teraz pytanie - naciąć tą taśmę coby zrobić kontrolowane pęknięcie? Czy zostawić tak jak jest i biorąc pod uwagę, że całość jest pogipsowana nie powinno pękać. w skrajanym przypadku taśma może wyrwać warstwę gipsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 15.03.2009 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Hej Mam takie pytanko. Na połączeniu ściana - sufit wkleiłem i zagipsowałem taśmę papierową z wkładką alu. Wszystko ładnie zagipsowane, kąt prosty jak się patrzy (jak się mierzy, to może trochę inny wyjdzie). I teraz pytanie - naciąć tą taśmę coby zrobić kontrolowane pęknięcie? Czy zostawić tak jak jest i biorąc pod uwagę, że całość jest pogipsowana nie powinno pękać. przecinanie nic nie da a moze zaszkodzis jesli tasma jest dobrze wtopiona i obie konstrukcje sa stabilne (moze to nie jest sufit na legarach/jetkach). pozostaw do czasu az zacznie sie rozwarstwiac. by wykonac "kontrola" trzeba by wydlubac spoine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 15.03.2009 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Hej Mam takie pytanko. Na połączeniu ściana - sufit wkleiłem i zagipsowałem taśmę papierową z wkładką alu. Wszystko ładnie zagipsowane, kąt prosty jak się patrzy (jak się mierzy, to może trochę inny wyjdzie). I teraz pytanie - naciąć tą taśmę coby zrobić kontrolowane pęknięcie? Czy zostawić tak jak jest i biorąc pod uwagę, że całość jest pogipsowana nie powinno pękać. przecinanie nic nie da a moze zaszkodzis jesli tasma jest dobrze wtopiona i obie konstrukcje sa stabilne (moze to nie jest sufit na legarach/jetkach). pozostaw do czasu az zacznie sie rozwarstwiac. by wykonac "kontrola" trzeba by wydlubac spoine.No właśnie jest to sufit mocowany do jętek. W tygodniu przy szlifowaniu sprawdzę, czy nożyk będzie mi gips zrywał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 15.03.2009 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Hej Mam takie pytanko. Na połączeniu ściana - sufit wkleiłem i zagipsowałem taśmę papierową z wkładką alu. Wszystko ładnie zagipsowane, kąt prosty jak się patrzy (jak się mierzy, to może trochę inny wyjdzie). I teraz pytanie - naciąć tą taśmę coby zrobić kontrolowane pęknięcie? Czy zostawić tak jak jest i biorąc pod uwagę, że całość jest pogipsowana nie powinno pękać. przecinanie nic nie da a moze zaszkodzis jesli tasma jest dobrze wtopiona i obie konstrukcje sa stabilne (moze to nie jest sufit na legarach/jetkach). pozostaw do czasu az zacznie sie rozwarstwiac. by wykonac "kontrola" trzeba by wydlubac spoine.No właśnie jest to sufit mocowany do jętek. W tygodniu przy szlifowaniu sprawdzę, czy nożyk będzie mi gips zrywał. zostaw to nie ruszaj. czekaj az tasma zacznie odklejac sie od sciany lub plyty. tak masz choc zamaskowana spoine. a jak przetniesz to narobic mozesz balaganu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 15.03.2009 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Trochę OT , a trochę zgodnie z tematem - który wariant wykonania ścianek działowych jest bardziej odporny na późniejsze pękania: płyta G-K układana pojedynczo ale większej grubości (25mm), czy może podwójna płyta standardowej grubości? Przy okazji - ktoś może dysponuje poradnikiem na temat sensu stosowania konstrukcji G-K w danych warunkiach? Szczególnie interesuje mnie typowa sytuacja w domku jednorodzinnym, gdzie poddasze jest zazwyczaj przedzielane takimi właśnie sciankami, a strop również stanowią płyty G-K na stelażu mocowanym do jętek i krokwi. Jaki wariant konstrukcji i grubości płyt jest w takiej sytuacji wystarczający, a jaki byłby najlepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 15.03.2009 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Trochę OT , a trochę zgodnie z tematem - który wariant wykonania ścianek działowych jest bardziej odporny na późniejsze pękania: płyta G-K układana pojedynczo ale większej grubości (25mm), czy może podwójna płyta standardowej grubości? Przy okazji - ktoś może dysponuje poradnikiem na temat sensu stosowania konstrukcji G-K w danych warunkiach? Szczególnie interesuje mnie typowa sytuacja w domku jednorodzinnym, gdzie poddasze jest zazwyczaj przedzielane takimi właśnie sciankami, a strop również stanowią płyty G-K na stelażu mocowanym do jętek i krokwi. Jaki wariant konstrukcji i grubości płyt jest w takiej sytuacji wystarczający, a jaki byłby najlepszy? plyty 25 montuje sie poprzecznie do stelaza za sprawa ich rozmiaru (nawet przy scianach). nie ma takiego poradnika jak sens. jest instrukcja doboru ale bez danych projektowych i wiedzy to ... (jest do dupy) bo co z intermpretacja? nie kazda czerwona scina na kamerze termowizyjnej swiadczy o zlym ociepleniu nie mazda ciemna plama ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 15.03.2009 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 .... nie ma takiego poradnika jak sens. jest instrukcja doboru ale bez danych projektowych i wiedzy to ... (jest do dupy) bo co z intermpretacja? nie kazda czerwona scina na kamerze termowizyjnej swiadczy o zlym ociepleniu nie mazda ciemna plama ... Żeby zbytnio nie filozofować ;] - masz w avatarku typową sytuację jaką opisałem, czyli poddasze użytkowe w domu jednorodzinnym, które trzeba zagospodarować. Przyjmijmy wysokość poddasza ok. 2,5-2,6m, ścianka kolankowa ok. 1-1,5m, drewniane jętki i krokwie w skosach, jakieś sypialnie, łazienka i garderoba, resztę dość łatwo się domyslić - typowy murowany dom jednorodzinny, kórego poddasze trzeba zagospodarować w systemie lekkim. System z wykorzystaniem płyt G-K jest tutaj dosć wygodny i ekonomicznie uzasadniony. Przyjmijmy, że właściciel takiego dobytku postanowił wykonać ściany np. z profili 50mm, wypełnione wełną. Moga być też inne profile - jesli trzeba. Czy powinien wykorzystać ściany z płyt cienki, grubych, czy może podwójnie ułożonych cienkich? Mógłbyś określić ogólne zasady jakimi powinien kierować sie inwestor chcący zagospodarować takie poddasze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 15.03.2009 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 .... nie ma takiego poradnika jak sens. jest instrukcja doboru ale bez danych projektowych i wiedzy to ... (jest do dupy) bo co z intermpretacja? nie kazda czerwona scina na kamerze termowizyjnej swiadczy o zlym ociepleniu nie kazda ciemna plama ... Żeby zbytnio nie filozofować ;] - masz w avatarku typową sytuację jaką opisałem, czyli poddasze użytkowe w domu jednorodzinnym, które trzeba zagospodarować. Przyjmijmy wysokość poddasza ok. 2,5-2,6m, ścianka kolankowa ok. 1-1,5m, drewniane jętki i krokwie w skosach, jakieś sypialnie, łazienka i garderoba, resztę dość łatwo się domyslić - typowy murowany dom jednorodzinny, kórego poddasze trzeba zagospodarować w systemie lekkim. System z wykorzystaniem płyt G-K jest tutaj dosć wygodny i ekonomicznie uzasadniony. Przyjmijmy, że właściciel takiego dobytku postanowił wykonać ściany np. z profili 50mm, wypełnione wełną. Moga być też inne profile - jesli trzeba. Czy powinien wykorzystać ściany z płyt cienki, grubych, czy może podwójnie ułożonych cienkich? Mógłbyś określić ogólne zasady jakimi powinien kierować sie inwestor chcący zagospodarować takie poddasze? kolanko hmm 1-1,2m wyzsze juz jakos takie dziwne sa (no ale to juz od tego jak beda wygladac okna polaciowe w tak wysokiej sciance) sciany dzialowe :slizgowe: profil 50 dla calosci scian, podwojne plytowanie (przy plytach 1,25cm rowniez skosy i sufity) plyta 2,5cm wcale nie jest skreslana z listy bedzie bardziej pracochlonna ale i "mobilniejsza" z racji rozmiarow, sciany instalacyjne tez na 50 na 100 nie bo i tak nie mieszcza sie rury kanalizacyjne. wstep nalez rozpoczac od krokwi, ich rozmiaru i rozstawu nie tylko ze wzgledow na dobranie stelaza a optymalne najbardziej ekonomiczne ocieplenie, biorac pod uwage stawianie scian dzialowych mamy tu duze pole manewru (male ryzyko, ze jakies drzwi wejda nam w skosy - czeste przy nieswiadomej adaptacji i doborze ocieplenia dla poddasza ze scianami murowanymi). w kazdym razie moge zaserwowac kilka przykladow i je w kolejnych odslonach modernizowac (bo nie jestem na miejscu zabudowy) i wiekszosc spraw wejdzie z czasem. grunt to wizja/projekt adaptacji a stan faktyczny i zgranie ze soba 3 wykonawcow montera zabudowy, elektryka, hydraulika i moze na dokladke kreciazy jesli podlogi maja byc wylewane a nie suche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iwcia74 15.03.2009 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 a czy jest możliwość inna niż K-G? raczej będę mieć poddasze do adaptacji, a po teraźniejszym mieszkaniu mam same złe wspomnienia o regipsach. czy można zastosować np. najcieńsze osb, lub coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 15.03.2009 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 a czy jest możliwość inna niż K-G? raczej będę mieć poddasze do adaptacji, a po teraźniejszym mieszkaniu mam same złe wspomnienia o regipsach. czy można zastosować np. najcieńsze osb, lub coś innego? montaz plyt osb czy czegokolwiek innego tez mozna zepsuc. ale zawsze zamiast regipsow mozna wykonac dobra sucha zabudowe plyta g/k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 16.03.2009 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 zostaw to nie ruszaj. czekaj az tasma zacznie odklejac sie od sciany lub plyty. tak masz choc zamaskowana spoine. a jak przetniesz to narobic mozesz balaganu.Dobra Przynajmniej odpada mi jedno latanie po drabinie. Czyli coraz bliżej malowania. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 16.03.2009 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 zostaw to nie ruszaj. czekaj az tasma zacznie odklejac sie od sciany lub plyty. tak masz choc zamaskowana spoine. a jak przetniesz to narobic mozesz balaganu.Dobra Przynajmniej odpada mi jedno latanie po drabinie. Czyli coraz bliżej malowania. Dzięki malowanie a raczej gruntowanie scian bedzie chwila prawdy dla tak wykonanego zbiegu plaszczyzn, jak nic sie nie zacznie odklejac bedzie git o ile pod tasma jest cienka warstwa masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszprzeworski 18.03.2009 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 poczotkowo plyty wyglodaly ladnie potygodniu zaczely pykac na loczeniach pomiesiocu moge wsadzic palec w szczeline wykonawca powiedzial ze nie poprawi tego i tyle nie podpisywalem z nim umowy co zrobic czy pozostalo mi jedynie prawo piesci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 18.03.2009 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 poczotkowo plyty wyglodaly ladnie potygodniu zaczely pykac na loczeniach pomiesiocu moge wsadzic palec w szczeline wykonawca powiedzial ze nie poprawi tego i tyle nie podpisywalem z nim umowy co zrobic czy pozostalo mi jedynie prawo piesci hehe najpierw to komu sie spieszylo panu czy wykonawcy (tzn. kto bardziej nalegal na termin i pore wykonania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 19.03.2009 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 poczotkowo plyty wyglodaly ladnie potygodniu zaczely pykac na loczeniach pomiesiocu moge wsadzic palec w szczeline wykonawca powiedzial ze nie poprawi tego i tyle nie podpisywalem z nim umowy co zrobic czy pozostalo mi jedynie prawo piesciTo może ten wykonawca tak się śpieszył, że zapomniał poskręcać te płyty. Jesteś pewien, że palec możesz tam zmieścić? Czy tylko tak Ci się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Abovo 19.03.2009 20:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Witam wszystkich walczących z płytami G-K. Posiedzał człowiek chwilę na urlopie, a tytaj temat rozwija się w coraz większy problem. Słuchajcie. Ja nie zamierzam robić tutaj studiów inżynierskich, bo jak większość z Was zapewne nie mam czasu na zabawę w domorosłego fachowca. Polećcie kogoś mocnego w tej dziedzinie do naprawy.Z góry serdeczner dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.