ubek 08.03.2009 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 Zastanów się w ogóle czy warto robić laną podmurówkę na całej długości ogrodzenia. Ja w miejsce podmurówki między słupkami dałem gotowe (kupowane) prefabrykaty betonowe. Słupki jak najbardziej zalane na conajmniej 0,5 m w ziemi betonem, słupki zaraz nad ziemią mają cebanty, w które wkłada się prefabrykaty. Są one lekko wkopane w ziemię tak aby między prefabrykatem a ziemią nie było szczeliny. Prefabrykaty mają długości od 2 do 2,5m. Zalety: - dużżżżo taniej, możesz zrobić indywidualne wyliczenia: ile kosztują takie prefabrykaty, a ile kosztować Cię będzie cement, piach, deski na szalunki, praca przy robieniu betonu - nie ma co popękać - prefabrykat ma szerokość 4 cm, podmurówka znaacznie więcej - prędkość wykonania ogrodzenia Wygląda ładnie, ładna podmurówka wymaga sporo pracy szczególnie przy dokładności robienia szalunku. Wady: do tej pory nie zauważyłem. Pozdrawiam Ile kosztuje ta prefabrykowana płyta? jakie są jej wymiary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arecki1338 08.03.2009 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 podlacze sie do tematu. Czy przy spadku dzialki 3-4st trzeba fundament pod slupki i siatke stopniowac,czy da rade wylac jednakowa wysokosc na calej dlugosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobiczek 27.03.2009 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2009 Ja stopniowałem. Widać na zdjęciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 27.03.2009 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2009 bobiczek - bardzo ładny płot - też podobają mi się w tym stylu... przęsła z czego robiłeś - drewniane? czy może z jakiś profili metalowych? wklej (jak masz) jakieś zdjęcie z bliska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobiczek 27.03.2009 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2009 przęsła z metalowych zamknietych profili, nie za grube 1,5cm x 1.5cm z tym że na długości 2,5m chciały sie lekko uginać i musiałem na środku wspawać też kawałek tego profilu żeby wzmocnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
katiaXX 07.09.2009 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Podciągnę trochę wątek, zgodnie z radami forumowymi zakupiliśmy świder, mąż wykopał 60 dołków o głębokości 70 cm. I teraz śledzę wątki ogrodzeniowe jeszcze raz i chyba coś źle zrozumieliśmy. - dołki mają być na 80 cm -100 cm ? natomiast same słupki mogą być osadzone płycej ? Nasze słupki mają 2,20, wystają nad ziemię 1,60 - siatka będzie 1,52 bez podmurówki. czyli zagłębione są na 70 cm,na razie wbetonowaliśmy tylko 4 - 2 narożne i 2 początkowe, czy otwory powinny być zabetonowane na głębokość 100 cm natomiast sam słupek np na 60 cm.? jeśli tak czy można np zalać dołek 40 cm. poczekać aż stężeje, wstawić słupek i 60 cm zabetonować ? jak pomyślę, że znowu mamy wykładać te słupki gdzieś do spawania , potem ładować ...Myślicie żeby te narożne wykopać i zrobić poprawnie czy zostawić licząc że jednak nic nie wysadzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Monika.Sz-a 07.09.2009 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2009 świetnie, że trafiłąm na ten temat!! planuje od sąsiadów zrobić podmurówkę- ale bez siatki. siatka już jest, ale podmurówka niska, chciałam wzdłuż siatki zrobić wyższą - tylko w celu odgrodzenia działki.. sąsiadka sąsiada z 2 strony podkablowała że w czasie deszczu zalewa jej działkę- ona nie mieszka, ma same krzaki... ale niestety nasz dom został wysokościowo ustawiony wg domu sąsiada- tego pdkablowanego (wtedy o tym nie widzieliśmy).. więc chcę zawczasu odgrodzić sie podmurówką- żeby jaśnie pani nie zalewać..bo poziom działki będzie nieco wyższy niz jej.. więc- do tematu.. szukałam trochę na necie kilka dni temu i trafiłam właśnie na prefabrykaty betonowe- ale zero instrukcji.. czy to trzeba jeszcze jakoś zalać betonem u podstawy, żeby sie trzymało- czy wystarczy wykopac rów, wsadzić w ziemię-żeby wystawało ile trzeba, i zasypać, a ziemia sama utrzyma w pionie? jakies podpowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
katiaXX 09.09.2009 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Dzięki Marta, nie wiem czy zaprawę robimy suchą czy nie (mój mąż blokowy chłopak najpierw musi coś wyczytać bo z dotychczasową praktyka krucho , dawał 4 łopaty żwirkowego piasku + 1 cementu gat.1 i robił zaprawę (na 4 łupki w taczkach) dość gęstą - nakładał do dołków łopatą, mogliśmy najpierw dać łopate zaprawy i dopiero wypionować słupek i zabetonować. Oczywiście ja jestem kierowniczką i mówię co wyczytam, on się denerwuje i drze i na pewno jak się wybudujemy to następnym krokiem będzie rozwód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekmaty 23.11.2009 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Witam Jaką średnicę świdra ręcznego stosowaliście?Czy może ktoś próbował wiercić w litej glinie? Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekmaty 23.11.2009 23:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Dzięki za odpowiedź. Zastanawiam się nad świdrami Fiskarsa - największe są 17 i 22 cm średnicy. Rurki mam 6 do 10 cm. Może ta 17-tka wystarczy - łatwiej wiercić i mniej betonu - mam przed sobą 0,5 km ogrodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin-r 09.06.2010 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 poproszę o podpowiedz: mam do zrobienia 60m ogrodzenia, siatka na podmurówce teren wygląda tak: / - \ spadek na obu końcach, różnica pewnie koło 0,5-0,8m, z jednej mniejsza z drugiej większa jak zgubić tą wysokość by płotek wyglądał w miarę normalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
twister718 09.06.2010 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 http://img821.imageshack.us/img821/8434/zdjcie055.jpg Polecam takie ogrodzenie z siatki i prefabrykatow, szybkie w montazu i tanie. Jesli ktos chce jakies szczegolowe informacje to poprosze o wiadomosc prywatna, bo nie przegladam forum co dzien tylko co jakis czas a wiadomosci sprawdzam co dzienPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin-r 10.06.2010 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 (edytowane) Polecam takie ogrodzenie z siatki i prefabrykatow, szybkie w montazu i tanie. może i szybkie ale czy już takie tanie? no i jak na tych prefabrykowanych robić spadki? ps może się przyda: KALKULATOR OGRODZEŃ http://www.rabatka.pl/calc.php Edytowane 10 Czerwca 2010 przez marcin-r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
twister718 10.06.2010 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 wyszczegolnie koszty, w sumie to mamy zapytanie czy jest tansze od szalowania i wylewania podmurowki wiec w podmurowce wyszczegolnimy lacznik i ta plyte betonowa, lacznik kosztuje 11 zl a plyta 2,5m 17 zl. wiec za 1m podmurowki zaplacimy 10zl 70 gr ale do porownania nie potrafie podac kosztow standardowej podmurowki poniewaz jeszcze takiej nie robilem, tzn wykonywalem ale nigdy nie liczylem kosztow klienta. spadki oczywiscie da rade robic bez zadnego problemu, lecz wieksze niz pod katem 45 stopni nie wygladaja zbyt estetycznie. lacznik ma felc tzn to wglebienie na plyte i tam jest do pewnego stopnia tolerancja, lecz jesli spadek jest wiekszy to poprostu brzegi plyty sa scinane aby plyta przyjela ksztalt rombu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy lodz 24.06.2010 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2010 Witam Właśnie przymierzam się do grodzenia mojego ranczo. Zdecydowany jestem na siatkę 1,50 + 30 gotowych prefabrykatów. Mam parę pytań.Proszę o podpowiedz z jakiej grubości drutu kupić siatkę? Czy 2,8 (sam drut)wystarczy ? Ojciec kiedyś grodził i ta jego siatka jest taka że w palcach można ją pogiąć, więc nie chciał bym popełnić takiego samego błędu.Myślę o siatce powlekanej i ocynkowane żeby mieć na długo święty spokój.Zastanawiam się też nad wielkością oczek, wybór jest duży: 65mm tanie 50/55 droższe ale chyba lepsze.Co polecacie? Z góry dziękuje za odpowiedzi/podpowiedzi. Na razie tylko pytam, ale jak już zacznę budowę to z wielką chęcią jeśli będę mógł to na pewno pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gofin 25.06.2010 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2010 Witam, jestem nowy na forum więc mówię wszystkim 'ALOHA' Głównie wszyscy piszemy w tym temacie aby zminimalizować koszta i zasięgnąć ciekawych info... Otóż jestem w trakcie grodzenia swojej działki i oto jakie koszta poniosłem ( prace wykonuję sam ), płacę tylko za materiał Miejsce grodzenia: Gdańsk: Słupki - 50 słupków -fi48, ścianka 2 lub 2,5 mm/2000 mm - 408 zł - do oszlifowania Farba hammerite 2,5 l - wystarcza na położenie dwóch warstw - 107 zł Siatka PCV/OCYNK - 2mm/3,2mm 1,5 m wys - 7,19 m2 Daszki do słupków PCV zielone - 10 szt - 7,5 zł Przelotka do drutu - 0,39 gr sztuka. W najbliższym czasie będę dopiero osadzać słupki. Za jakiś czas podeślę fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
petervdo 28.06.2010 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Potwierdzam: świder ręczny - genialny wynalazek. Ja u siebie kręciłem dziury głębokości 1m , potem trochę piachu i ubijanko grubym prętem zbrojeniowym. Podczas ubijania dokładne ustalenie słupka (wysokość, linia, pion). Dla uproszczenia wysokość była mierzona do oznaczonego wcześniej na słupku znaczka, który musiał zgrać się ze sznurkiem tyczącym linie. Po ubiciu piachu, reszta zalewana betonem. Wygodnie wrzucać beton łopatką do sadzenia kwiatów . Wszystko kwestia wprawy. Po 10 słupkach będziesz mistrzem, a po 30 ekspertem możecie doradzić jakiej średnicy najlepiej kupić świder ? teraz ogrodzenie tymczasowe ze stempli, później prawdopodobnie może słupki metalowe pod siatkę lub sztachetki ale również wskazane, aby pod sadzenie jakiś drzewek / krzaczków się jeszcze przydał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KA2 09.03.2011 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Świder średnica 17cm, głębokość otworu pod słupek 50cm ---> Czy to wystarczy ?? Czy średnica nie za mała ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda 09.03.2011 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Dobre rady fachowca z początku tego postu wynikają z jego kompletnej niewiedzy o tym jak wykonywać ogrodzenia . Masz rację że zastanawiasz się nad głębokością słupka .Słupek to najważniejsza część ogrodzenia - jeśli nie ma słupka to nawet prowizorki nie założysz . Recepta jest prosta liczy się granica przemarzania gruntu i w zależności od regionu Polski wynosi od 0,8 do 1.2 m . Ja się nie bawię . Stal produkowana jest w większości profili w długości 6m . Dzielę to na pół bo z odzysku paru cm jest niewielki pożytek , a roboty jest wtedy mniej . I masz gotową odpowiedź . 1,8m w górę 1,2 m w dół i słupek ma 3m . Bzdurę popełniają Ci którzy nie rozumieją , że cała siła ogrodzenia , nawet podmurówki tkwi w słupku . Wystarczy dać niewielki pręt zbrojeniowy od słupka do słupka by nie wysadziło podmurówki nawet płytko obsadzonej , ale warunek jest jeden - słupek to podstawa . Wysokość podmurówki reguluje się w zależności od tego do czego ona służy i oczywiście jeśli ma nieść solidny mur to musi mieć i solidny fundament w postaci odpowiedniej podmurówki , ale w przypadku siatki dając jeden pręt zbrojeniowy możesz dać podmurówkę nawet 10 cm wysokości i szerokości by służyła Ci lata , a jest to ważne , aby nie podkopywały się żadne większe czy mniejsze pieski . Rozliczenie słupka 1,8 m jest też proste : 0,1m cokolik , 0,05m przerwa , 1,5 m siatka i zostało 15 cm aby zamontować drut kolczasty . Zresztą takie rozplanowanie każdy zrobi po swojemu , ale słupek czy duży , czy mały musi być głęboko obsadzony . Moje bramy i furtki nie dostają zwisu . Idźcie do sklepu i zobaczcie czemu mają służyć te słupki bramowe po 2,2 m do ogrodzeń wysokości 1,8 m, ale durniów je kupujących wcale nie brakuje . I tak rośnie legenda że wystarczy 40 cm by osadzić słupek . Zgadzam się z jednym by obsadzić słupek wystarczy nawet 20 cm , ale żeby go wykorzystać jako słupek ogrodzeniowy - NIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
twister718 12.03.2011 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 (edytowane) zgodze sie tylko z tym ze slupki bramowe, furtkowe lub ogrodzenia z jakiegos typu kamienia, bloczkow cale umurowane to trzeba zrobic fundament lub trzeba zabetonowac na ten metr w ziemi lub lekko wiecej zeby to bylo solidne i stabilne ale ogrodzenia jak sa do 1,5m nad ziemie to kto drugie tyle bedzie wbetonowywal w ziemie???????????????????? np ogrodzenie z siatki zabetonowuje na glebokosc 0,5m w ziemi, ogrodzenie (plot betonowy) betonowe, slupek od tego ogrodzenia od spodu do felca w ktorym obsadzane sa plyty ma 0,6m, ogrodzenie panelowe tez idzie pol metra w ziemie i czemu nie wysadza i nie ma problemow? bo tam jest dylatacja i to wszystko pracuje, zima delikadnie moze sie podnosic ale na wiosne delatacja poswala by wrocilo w swoje miejsce, przepraktykowalem to poniewaz montuje takie ogrodzenia i nie bylo z tym problemowPozdrawiam Edytowane 13 Marca 2011 przez twister718 literowka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.