Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Porotherm 44 a zaprawa ciepłochronna


Recommended Posts

Halllooooooooooooooo!

Nie po to płaciłem za ceramikę poryzowaną grubą i ciepła zaprawę, żeby potem kleić styropian i mieszkać w termosie.

Wszystkim kombinującym - życzę wszystkiego najlepszego.

Ja mieszkam zdrowo, ciepło i wygodnie.

Pozdrawiam

Pochwal się swoimi zużyciami. Uściślam - nie chciałem docieplać (może kiedyś, ale wełną). Teraz z perspektywy czasu - nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Halllooooooooooooooo!

Nie po to płaciłem za ceramikę poryzowaną grubą i ciepła zaprawę, żeby potem kleić styropian i mieszkać w termosie.

Wszystkim kombinującym - życzę wszystkiego najlepszego.

Ja mieszkam zdrowo, ciepło i wygodnie.

Pozdrawiam

 

Zgadzam sie w 100%.

Dlatego zdecydowałem sie na P44.

Ktos dodał ze ściana dwuwarstwowa jest tansza,a z tym to juz bym polemizował, gdzie koszt steropianu, klejów do przyklejania i do zaklejania, siatki, narażników, kołków mocujących,listw startowych a o robociznie juz nie wzpomne.

A tutaj P44 i tynk cem-wap który jest zdecydowanie tanszy za równo materiałowo jak i w robociznie.

Takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel chce 30 cm PTH przykryć 15 cm styro, twierdzi że jego ściana będzie miała 0,17. Ja mam 0,31

na zaprawie ciepłochronnej może i tak, na zwykłej pewnie gdzieś koło 0,195

Ok, myślałem - i on też, że w tym przypadku (15 cm styro) ściana nośna nie ma znaczenia.

Wcześniej wykazałem, że jest 21,3kg(przykład) do14,3kg(ja) - czyli na pewno nie równo.

w ten sposób można wykazać wszystko, dodając kolejne modyfikatory bez trudu zejdziesz na 40 do 4

Proszę - wskaż miejsce, gdzie cyferki naciągnąłem w swoją stronę.

Jedynie czego mi brakuje w Twoim przykładzie to jaka jest temp w pomieszczeniach - mogę się jedynie domyślić, że to temp co najmniej taka jak u mnie. Choć w przypadku podłogówki i ścian o takiej masie, przy 20 stopniach chodzi się w koszulce z krótkim rękawem. Temp odczuwalna jest wyższa niż w rzeczywistości. Potwierdzili to wszyscy, którzy przebywali w moim domu. Ja utrzymuje ok 22 w salonie, nie schodzę poniżej 20, w zimniejsze dni poniżej 20,5. W innych wątkach ktoś stwierdził, że to na skutek tego (to odczuwanie temperatury), że ciepło odbierane jest od promieniujących przegród a nie od podgrzanego konwekcją powietrza. Być może , gdybym miał tylko grzejniki ten stosunek wyszedłby inny.

Ktos dodał ze ściana dwuwarstwowa jest tansza,a z tym to juz bym polemizował

polemizuj:

zachęcam do własnoręcznego sprawdzenia po ile jest styropian albo U-220

 

ja zbudowałem swój domek za 155zł/m2 ściany na gotowo, z kołkami siatką styropianem robocizną tynkiem silikatowym itp, same bloczki PTH 44cm grube to 150-170zł/m2 a gdzie cholernie droga zaprawa ciepłochronna, a tynki, a robocizna

Tu się zgadzam z mpoplaw. Koszt otynkowania u mnie wyszedł ok 80 pln/m^2 (wiem, bardzo tanio :)). Ta sama ekipa za ścianę docieploną 10 cm styro i taki sam standard zewnętrzny brała 90 pln/m^2. Reasumując, tynkowanie PTH wcale nie jest tanie (jak się zastosuje porządny tynk cienkowarstwowy - u mnie silikatowy-polikrzemianowy, położony na zwykły maszynowy). Kolega otynkował zwykłym wapienno cementowym i niestety powychodziły mu jakieś pajęczynki. U mnie jest na pewno bardzo twardy maszynowy (ciężko go się kuje) i na to wspomniany silikat.

 

 

Ja osobiście twierdzę, że pomimo większych kosztów nie żałuje takiego wyboru - mieszka się znakomicie. Naprawdę jest ciepło. W innych watkach pisałem, ze mam jeszcze niewykończone włazy na strych (w sensie ich odpowiedniego zaizolowania), nieszczelne niektóre okna (pomiędzy ramę a uszczelkę mogę WSUNĄC kartkę - jareko polecił tak sprawdzić ich szczelność). Dzięki tym uchybieniom mam ciągłą wentylację.

Dodatkowo mam jeden balkon, którego nie izolowałem.

poza tym wszystkie ewentualne mostki starannie zabezpieczone.

Dom jest na otwartej przestrzeni, występują tu niesamowite wiatry.

Acha, ostatnio coś przypaliliśmy - przy minus 10 wszystkie okna na dole otwarte i tak z 10 min. Temp spadła do 13 czy jakoś tak. Po zamknięciu okien potrzeba było 10 min, aby temp skoczyła do 21. To zapewne efekt ogromnej akumulacji przegród.

 

Elmeros - jak Cię stać to buduj z PTH 44, tylko pamiętaj, tu nie może być fuszerki (odpowiednio wykonane nadproża, odpowiednio pozabezpieczane wieńce itp. Ni i tak jak wcześniej pisałem - zaprawy idzie więcej niż mówi norma. Ile to Ci nie powiem, zapomniałem. Wykonaj ją dokładnie wg receptury, nie zrażaj się że wyjdzie taka sypka kasza - taka ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Budujcie wg norm danego systemu i zgodnie z nimi wykonujcie technologię do końca to zaprocentuje w eksploatacji domu.Wiem to teraz już z doświadczenia.W razie pytan proszę pytac :):):)

Ja się na to gówno zdecydowałem bo niczego innego na składach nie było. To mi zaproponowano: metr kwadratowy ściany wychodził w podobnej cenie co z maksa.

Pomyślałem, naczytałem się, albo inaczej: "pomyślałem" i kupiłem tą cholerną zaprawę. Jak się zaczęło murować to okazało się że poszło o 1/3 więcej niż liczyłem, potem nagle zaczęły się pojawiać tańsze maksy, pth 30, thermopor 30 a ja zostałem z tym gównem.

Potem zacząłem liczyć koszty tego niby "ciepłego" tynku co to go zalecają na tą ścianę: KOSZMAR cenowy.

Nigdzie nie mogłem znaleźć kogoś kto by ten dom otynkował tynkiem tradycyjnym. Jak znalazłem to ceny przyprawiały o zawrót głowy...

Potem staniał styropian... teraz mam piękną ścianę o grubości około 53 cm.

Z drugiej strony przestałem się martwić że tam gdzie na rury, skrzynki itp ściana podkuta to zimniej.

Komfort OK. Ściana żyje i ma się dobrze, oddychać nie musi bo walczę z niską wilgotnością - jest za sucho.

Ściana jednowarstwowa to jedna wielka ściema i nabijanie w butelkę.

Macie i jesteście zadowoleni? To dobrze. Nie macie też dobrze. Zastawiacie się czy zrobić? NIE RÓBCIE.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chałupę z poro44 + zaprawa z perlitem (uparłam się na ten perlit, bo kierbud twierdził, że "a po co"). Nie wiem ile tego poszło. Z wielu względów domek stoi w stanie "deweloperskim" od dwóch lat - jak bywam tam zimą, to nie jest w środku źle - a nie jest zupełnie ogrzewany. Zakładam, że przy odrobinie ciepła od środka i będzie całkiem fajnie. Latem dzika rozkosz - w środku "chłodek" aż miło. A do styropianu mam awersję po doświadczeniach z ocieplanymi blokami - mieszczuch jestem i wielu znajomych w takich "termosowych" mieszkaniach mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anulek2005 - ja mieszkam po drugiej stronie gór - okolice Szczyrku. PTH 44+zaprawa perlit - kręcona samodzielnie. Mieszkam trzecią zimę - jestem bardzo zadowolony. Mam masę niedorobionych/zrobionych niezgodnie z mądrością muratora :) rzeczy, za które niektórzy skazali by mnie na banicję a rachunki za ogrzewanie śmieszne. Latem - chłodek do sierpnia murowany (potem już trzeba się pilnować, nie otwierać okien w ciągu dnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bardzo już bym chciała mieszkać, ale jakoś nie bardzo się układa :cry: i dalej tkwię w mieście. Obyśmy jak najszybciej sąsiadami byli :D

 

A co do rzeczy niezgodnych z "wytycznymi mądrych" to mam ich na pęczki łącznie z wejściem do spiżarki przez wysoką szafkę (w planach oczywiście, ale nie odpuszczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do styropianu mam awersję po doświadczeniach z ocieplanymi blokami - mieszczuch jestem i wielu znajomych w takich "termosowych" mieszkaniach mam.

Bardzo chętnie poczytałbym o Twoich doświadczeniach mieszkania w ocieplonym bloku ? Mieszkam w bloku i przymierzamy się do ocieplania.

Jeśli znajdziesz czas i ochotę, napiz cos na priva o tym.

Z góry dziekuję :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bardzo już bym chciała mieszkać, ale jakoś nie bardzo się układa :cry: i dalej tkwię w mieście. Obyśmy jak najszybciej sąsiadami byli :D

 

A co do rzeczy niezgodnych z "wytycznymi mądrych" to mam ich na pęczki łącznie z wejściem do spiżarki przez wysoką szafkę (w planach oczywiście, ale nie odpuszczę :)

Che, sąsiadami i tak jesteśmy, pracuję w Katowicach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio gadaliśmy z kierownikiem właśnie na temat zaprawy ciepłochronnej która jest wykonywana na budowie, stwierdził że spotkał się z przypadkiem kiedy jakieś pęknięcia się zdarzały, podobno za sprawą źle dobranych proporcji, niezalecał nam jej. Jestem w kropce.

Czy ktos może mi napisać konkretnie ile worków wyszło mu np na 160m2 dom.

Czy może ktoś mieszka w domu ze ścianą jednowarstwową 44 porotherm, klejoną na zwykłej tradycyjnej zaprawie? Czy widać przemarznięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio gadaliśmy z kierownikiem właśnie na temat zaprawy ciepłochronnej która jest wykonywana na budowie, stwierdził że spotkał się z przypadkiem kiedy jakieś pęknięcia się zdarzały, podobno za sprawą źle dobranych proporcji, niezalecał nam jej. Jestem w kropce.

Po to jest przepis aby się go trzymać. JAk zrobisz złe proporcje betonu na strop, to też Ci na głowę spadnie. Więc takie gdybanie kierownika jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio gadaliśmy z kierownikiem właśnie na temat zaprawy ciepłochronnej która jest wykonywana na budowie, stwierdził że spotkał się z przypadkiem kiedy jakieś pęknięcia się zdarzały, podobno za sprawą źle dobranych proporcji, niezalecał nam jej. Jestem w kropce.

Czy ktos może mi napisać konkretnie ile worków wyszło mu np na 160m2 dom.

Czy może ktoś mieszka w domu ze ścianą jednowarstwową 44 porotherm, klejoną na zwykłej tradycyjnej zaprawie? Czy widać przemarznięcia?

 

Ja kontakowałem sie z firmą produkującą perlit (kontakt od ubeka,link powyżej)i obliczyli ma na moje 170m2 ścian (P44) 4m3 zaprawy, ile worków to nie wiem.

 

przy grubości zaprawy 2 cm z 1 m3 Perlitu wychodzi ok. 45 m2 , tj.: 4 m3

na 170 m2

przy grubości zaprawy 3 cm z 1 m3 Perlitu wychodzi ok. 30 m2 , tj.: 7 m3

na 170 m2

do zapraw ciepłochronnych stosuje się Perlit EP-150 , obecna cena za 1

m3 - 135 zł + 22% vat

transport 24 zł za m3 + 22%vat

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to z perespektywy czasu to koszty budowy stanu surowego domu to jakiś żart w stosunku do tego co się dzieje dalej.Mówiąc wprost dalej jest msakra ale wiadomo że kazdy grosz trzeba dwa razy oglądać.Tylko że na kilku etapch budowy nie można oszczędzać bo to się zemści bardzo a np budowy ścian nie można juz cofnąć.Ja mam dom zbudowany z PTH 44 na zaprawie ciepłochronnej.Tynk dałem tradycyjny ale za to ostatnia warstwa z najbardziej "wypasionego":):):)tynku co sam się czyści ściera kurze w domu i jeszcze robi pranie:):):)A tak powaznie to moją idea było zachowanie technologi do końca więc tak zrobilem tylko że tynk ciepłochronny powinien mieć żeby miał sens grubść przynajmniej 4 cm a to juz koszt astonomiczny i nawet mój kolega który jest właścicielem hurtowni budowlanej (potężnej) wymiękł.Tak czy inaczej życze wszystkim właściwych wyborów.I uważjacie jak Wam wstawią okna i potem parapety żeby to było dobrze zaizolowane bo przy braku styropianu potem mogą być problemy jak się tego nie dopilnuje.

Boże budowa była pasjonująca ale jestem szczęsliwy że mam to już za sobą :):):)Szczególnie etap wykańczania !!!!to się dobrze nazywa bo wykończenie jest finansowe przychiczne i nerwowowe:):)::):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...