janus_z 04.03.2009 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 WitamNosze sie z zamiarem wykonania sobie takiej przyczepki tylko zastanawiam się jakich komponentów użyć do jej zbudowania a szczególnie osi przyczepki, a mianowicie czy kupić resory, koła, piastyod poloneza i połączyć jej np rurą? i tu zastanawiam sie czy trzeba jakos przetaczać piasty? przerabiał ktos z was cos takiego?czy może kupić gotową oś np. z fiata Uno, tylko wówczas to chyba trzeba dać juz sprężyny co nie jest ponoć za wygodne do przyczepki bo ja jakby podwyższa? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mysza223 04.03.2009 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 Cały tył poldka lub 125p nie przykręcasz wału tylko i po wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobi033 04.03.2009 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 Witam,cały most od poloneza to trochę za ciężki, lepiej piasty + rura grubościenna + tokarz. Ja zrobiłem na belce od audi, na cybanty przymocowałem resory od żuka i gumowe poduszki na duże ciężary i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 04.03.2009 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 ile taka samoróbka może kosztować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 04.03.2009 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 też się kiedyś zastanawiałem, ale po konkretnym podliczeniu co i ile by kosztowało zeby zrobić to porządnie, do tego papiery, badania, to się zupełnie nie opłacało, kupiłem Sylanda u producenta, nie żałuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janus_z 05.03.2009 07:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 słyszałem że najlepiej użyć os z Syreny bo jest całkowicie prosta, ale obdzwoniłem szroty i na dzień dzisiejszy nie do kupienia, też słyszałem o osiach z Uno, Audi 80 i Golfa II, tylko tak sobie oglądałem to te osie nie są prostymi rurami tylko są wygięte, i właśnie zastanawiałem sie jak zamontować resory, może kolega dałby rade jakąś fotkę zrobić jak to jest rozwiązane konstrukcyjnie?..A koszty, to większość materiału będę miał swojego jakieś zapasy i nie liczę dużo kupować, tak samo podłogę zrobię z desek, tak więc liczę ze uda mi się zamknąć koszt przyczepki w okolicach 350zł plus rejestracja 310, no a koszt takiej jak chce tj. o wym. 2.1x1,25 około 1500-2000 plus rejestracja. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 05.03.2009 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 Potrzebowałem nietypowej przyczepki to i w końcu znalazłem sama zrobionego przez doświadczonego rzemieślnika. przedtem jednak poważnie rozważałem zakup jakiegoś złoma (przyczepy) zarejestrowanego i przerobienie go do własnych potrzeb. Wychodziło to najtaniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janus_z 05.03.2009 08:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 przeróbka opłacała by się gdyby kupić coś takiego za 200 zł, bo jak ktoś woła powyżej 300 to nie ma chyba sensu, bo co z takiego złoma i tak juz nic materiału raczej nie odzyska a osie i koła w takich małych przyczepkach są słabiutkie ja myślę sobie sam pospawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirma 05.03.2009 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 Kiedyś mając dwie zwrotnice od malucha wykorzystałem je do zrobienia ośki przysparzając je do ceownika oraz odpowiednio wzmacniając. Kosz niewielki, sporo pracy by to wszystko ustawić ale do dzisiaj działa. Ładowność też mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 05.03.2009 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 kupiłem parę lat temu małą przyczepkę "niewiadów" za 400zł, rozpadła się (chciała mnie wyprzedzić) w tej chwil został zaczep, i dowód. Skrzynia jest od poloneza trucka, koła, resory, oś dorobiona ( mam w zapasie burty alu od poldka ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 05.03.2009 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 Ja tak samo jak an-bud mam przyczepkę zrobiona z trucka, podłoga i burty aluminiowe. Tylko trzeba uważać na amatorów metali kolorowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janus_z 05.03.2009 09:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 a cały most koledzy zostawiali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 05.03.2009 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 Odciąłem cały tył od trucka i zrobiłem przyczepkę, most zostawiłem. Teraz ja rozbieram i ja skracam do 2m bo była na 2,5m. Za rok będę robił kolejna jak mi padnie drugi truck. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janus_z 05.03.2009 18:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 podciągam do góry:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobi033 05.03.2009 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 koszty to 1600 zł z rejestracją, meteriały nowe poza zawieszeniem http://images47.fotosik.pl/77/03a65ce7d78037c4m.jpg http://images40.fotosik.pl/73/4165336b1669d8d8m.jpg pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janus_z 06.03.2009 06:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 Z tego co widzę to belka z Audi tez jest troszkę podgięta tzn. oś nie wypada na środku bębnów tak?No i jeszcze mocowanie rosorów do przyczepki, widże że sa na dodatkowych blachach "wachliwych" konieczne to jest bo większośc jakie widziałem to miały mocowanie bez tego elementu? Z jakich profili kolega robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janus_z 06.03.2009 06:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 a amortyzatorów kolega nie dawał, nie przyczepiają sie do tego na przeglądzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 06.03.2009 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 jeżeli chodzi o tylne zawieszenie resora to resor piórowy musi być zawieszony tak aby pod naciskiem powodującym wydłużanie się piór miały się gdzie rozszerzać, jeśli tego nie będzie to resor nie będzie maił gdzie pracować, wybiją się tuleje met-gum, a potem pęknie pióroamortyzatory natomiast nie są obowiązkowym elementem zawieszenia przyczepki (przynajmniej jeszcze niedawno tak było), ale warto je zamontować, koszt niewielki, poprawiaja stabilność pracy zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janus_z 06.03.2009 08:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 a wystarczy dać takie płaskowniki tylko z jednej strony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 06.03.2009 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 tak, z przodu resor montujemy w "stałym" uchu, z tyłu na ruchomym analogicznie jak to było w zawieszeniach poloneza czy 125p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.