Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Przyczepka "sam"


janus_z

Recommended Posts

Witam

Nosze sie z zamiarem wykonania sobie takiej przyczepki tylko zastanawiam się jakich komponentów użyć do jej zbudowania a szczególnie osi przyczepki, a mianowicie czy kupić resory, koła, piastyod poloneza i połączyć jej np rurą? i tu zastanawiam sie czy trzeba jakos przetaczać piasty? przerabiał ktos z was cos takiego?

czy może kupić gotową oś np. z fiata Uno, tylko wówczas to chyba trzeba dać juz sprężyny co nie jest ponoć za wygodne do przyczepki bo ja jakby podwyższa?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

słyszałem że najlepiej użyć os z Syreny bo jest całkowicie prosta, ale obdzwoniłem szroty i na dzień dzisiejszy nie do kupienia, też słyszałem o osiach z Uno, Audi 80 i Golfa II, tylko tak sobie oglądałem to te osie nie są prostymi rurami tylko są wygięte, i właśnie zastanawiałem sie jak zamontować resory, może kolega dałby rade jakąś fotkę zrobić jak to jest rozwiązane konstrukcyjnie?

..

A koszty, to większość materiału będę miał swojego jakieś zapasy i nie liczę dużo kupować, tak samo podłogę zrobię z desek, tak więc liczę ze uda mi się zamknąć koszt przyczepki w okolicach 350zł plus rejestracja 310, no a koszt takiej jak chce tj. o wym. 2.1x1,25 około 1500-2000 plus rejestracja.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to belka z Audi tez jest troszkę podgięta tzn. oś nie wypada na środku bębnów tak?

No i jeszcze mocowanie rosorów do przyczepki, widże że sa na dodatkowych blachach "wachliwych" konieczne to jest bo większośc jakie widziałem to miały mocowanie bez tego elementu?

 

Z jakich profili kolega robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o tylne zawieszenie resora to resor piórowy musi być zawieszony tak aby pod naciskiem powodującym wydłużanie się piór miały się gdzie rozszerzać, jeśli tego nie będzie to resor nie będzie maił gdzie pracować, wybiją się tuleje met-gum, a potem pęknie pióro

amortyzatory natomiast nie są obowiązkowym elementem zawieszenia przyczepki (przynajmniej jeszcze niedawno tak było), ale warto je zamontować, koszt niewielki, poprawiaja stabilność pracy zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...