orasje 19.01.2014 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Mam mieszacz i rotametry regulowane siłownikami a te odbierają info od regulatorów pokojowych ustawionych na powiedzmy 20 stopni. Spalanie że lepiej nie pisać, pomimo, że rotametry nie puszczają wody w system jak jest 20 stopni w pomieszczeniach, Woda wędruję tylko do rozdzielacza i tam napotyka pozamykane rotametry. Myślę, że ta cholerna pogodówka ustawia temperaturę znacznie wyższą niż powinna być lub była by ustawiona ręcznie na pokrętle kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/118151-wszystkie-wady-podog%C3%B3wki/page/40/#findComment-6288137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 19.01.2014 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 (edytowane) Chemiczna degradacja materialu komory spalania na skutek zbyt duzego ochladzania spalin i rakcji tych substancji z metalem. Dotyczy pewnie kazdego rodzaju paleniska ponizej pewnej krytycznej temperatury jego scian. Co to znaczy ze nagrzewasz "zgodnie z zasadzami". Ile masz na zasilaniu? Bo niepokoi mnie nieco, ze instalacje z zasilaniem 40-60*C nazywasz niskotemperaturowa. PS. Co do mocy to ja nie rzadam dokladnosci co do 0,1kW. Podaj czy to kominek <>8kW czy <>20kW. Nie podales tez przy jakich temperaturach zew i wew starcza te 2h grzania. Korozja raczej wątpliwa. Podzielam opinię Puławiaka. Temperatura 40-60 na wyjściu z kotła, trafia na trójdrożny zawór mieszający. Tak więc podłoga zasilana jest „jak Bozia przykazała”. Mówiłem o 3 h grzania. Dziś mamy -6 i wiatr. Mam 50 o C na wyjściu z kominka. Palenie wydłużę ze względu na wiatr. Przed rozdzielaczem podłogówki temperatura wynosi 30 o C. Moc kominków to kontrowersyjny temat. Są firmy, które taką samą skrzynkę (do której wchodzi taka sama porcja drewna) określają rożnymi mocami o rozpiętości od 12 do 22 kW. Rośnie w nich pojemność płaszcza wodnego. Jakoś trudno mi uwierzyć, że moc bierze się z wody, a nie ze spalonego drewna. Z doświadczenia wiem, że rożnie to bywa. Moim zdaniem najważniejsza jest zdolność odbioru przez wodę energii spalanego w skrzynce stalowej drewna, którą umożliwia odpowiednia konstrukcja wymienników. Dlatego dobry sterownik powinien brać pod uwagę (przede wszystkim mierzyć!) temperaturę spalin na wyjściu z wkładu. Co z tego, że będzie 55 o C na powrocie, jak osiągnięcie tej temperatury odbywa się kosztem np. 300-500 puszczanych w komin? Wkład musi być tak zbudowany, by do komina generować między 100-200 o C. Edytowane 19 Stycznia 2014 przez Kominki Piotr Batura Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/118151-wszystkie-wady-podog%C3%B3wki/page/40/#findComment-6288223 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czechu77 19.01.2014 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Mam mieszacz i rotametry regulowane siłownikami a te odbierają info od regulatorów pokojowych ustawionych na powiedzmy 20 stopni. Spalanie że lepiej nie pisać, pomimo, że rotametry nie puszczają wody w system jak jest 20 stopni w pomieszczeniach, Woda wędruję tylko do rozdzielacza i tam napotyka pozamykane rotametry. Myślę, że ta cholerna pogodówka ustawia temperaturę znacznie wyższą niż powinna być lub była by ustawiona ręcznie na pokrętle kotła. Rozumiem, że sterowanie pogodowe to masz z kotłem zintegrowane, czyli na zewnątrz chłodniej - ster. kotła ustawia wyższą temp. na kotle. Przy grzejnikach to moze by miało sens ale przy OP nie bardzo. U mnie sterownik pogodowy reguluje prze siłownik zaworem 4D, żeby ten puszczał w OP odpowiednia temperaturę (zgodnie z zadaną krzywą grzewcza). Żadnych elektrozaworów i termostatów w OP nie mam. Temperatura w domu stabilna i w miarę równa w całej chałupie. Moim zdaniem może ci na podłogówkę iść za wysoka temperatura i elektrozawory co chwilę Ci wyłaczają i włączają przepływ na poszczególne pomieszczenia. Żeby uniknąć takiego pstrykania zmniejsz temperaturę zasilania OP na mieszaczu. U mnie w tej chwili ( -2st. na zewnątrz) w rurki OP idzie woda o temp. 26st., w efekcie w chałupie mam 22st. przy czym chałupy nie mam rewelacyjnie ocieplonej, na podłogach panele, a rozstaw rurek OP to tak od 15cm do 25cm Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/118151-wszystkie-wady-podog%C3%B3wki/page/40/#findComment-6288242 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 19.01.2014 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Korozja raczej wątpliwa. Podzielam opinię Puławiaka. Tylko to niezalezy od opinii kolegi Pulawiaka, ale od warunkow w kotle i reakcji chemicznych tam zachodzacych. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/118151-wszystkie-wady-podog%C3%B3wki/page/40/#findComment-6288309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 19.01.2014 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Opinii Puławiaka o wkładzie z PW nie podzielam z powodu Puławiaka, tylko z powodu wkładu. Coś w tym jest. Ścianki pokryte są cienką warstwą kreozotu, który jakby je izolował. Pod spodem nienaruszona stal. Przyjrzę się bliżej w najbliższych dniach kilku tego typu kotłom. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/118151-wszystkie-wady-podog%C3%B3wki/page/40/#findComment-6288323 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 20.01.2014 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Jeśli chcecie analizować budowę to dla ułatwienia dodam że najczęściej korozji niskotemperaturowej ulegają kotły z wymiennikiem pionowym. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/118151-wszystkie-wady-podog%C3%B3wki/page/40/#findComment-6288468 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.