rpilski 26.05.2011 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Sytuację pokazuje przekrój na załączonym rysunku. Pod taras (na gruncie) wylana jest płyta żelbetowa ze spadkiem. Dom jest na płycie fundamentowej, która w miejscach otworów drzwiowych jest nieco wypuszczona na zewnątrz (tak jak na przekroju). Drzwi tarasowe to PCV. Drzwi oparte są na klinach pcv (nie widać na przekroju) następnie jest listwa podparapetowa, profil poszerzający, tzw. profil bazowy i dalej ościeżnica drzwi). Szukam dobrej koncepcji rozwiązania detalu miejsca styku płytek na tarasie z drzwiami tarasowymi - takiej która nie sprawi kłopotów w użytkowaniu i pozwoli na ocieplenie dolnej ramy drzwi tarasowych. Pomiędzy płytą tarasu a drzwiami tarasowymi jest 10cm odległości więc płytka dochodząca do drzwi balkonowych musi być podparta. Jeśli podmuruję tą szczelinę między płytą tarasu a domem, to będę miał mostek termiczny. Na razie przyszły mi do głowy 3 rozwiązania: a) w szczelinie między płytą tarasu a drzwiami ułożyć styrodur i na nim ułożyć docięte do szerokości szczeliny płytki; w miejscu gdzie kończy się płyta żelbetowa tarasu zrobić dylatację (styrodur jest jednak bardziej ściśliwy niż żelbet i bez dylatacji płytka albo by w tym miejscu pękła albo się odspoiła od płyty żelbetowej). Nieco się jednak obawiam, czy sam styrodur na takim wąskim pasku będzie OK. Jeśli styrodur jest pod całym tarasem to ew. punktowe obciążenia (osoba 120 kg stojąca jedną nogą na płytce) są rozkładane na większą powierzchnię. W tym przypadku obciążenia byłyby przekazywane dość punktowo, chociaż tak konkretnie to nie liczyłem jak by to wyglądało. b) w szczelinie między płytą tarasu a drzwiami zamocować do wystającej części płyty fundamentowej 3-4 pionowe wsporniki, na których umieścić jakąś listwę/kątownik/ceownik metalowy który stanowiłby oparcie dla płytek dochodzących do drzwi tarasowych. Pozostałą przestrzeń wypełnić styrodurem i uszczelnić pianą poliuretanową. Nie wiem czy w tym rozwiązaniu też nie należałoby wykonać dylatacji na krawędzi płyty żelbetowej tarasu (inna praca żelbetu i stali przy zmianach temperatury) c) zastosowanie jakiegoś termoizolacyjnego materiału, który miałby też dużą wytrzymałość na ściskanie: szkło piankowe (nie jest powszechnie dostępne i pewnie drogie), bloczki isomur (analogicznie jak szkło piankowe) Dla uproszczenia rysunek nie uwzględnia wcale kwestii hydroizolacji (izolacja podpłytkowa, klej, elastyczna taśma uszczelniająca, sznur dylatacyjny itd.) Czy ktoś z doświadczeniem lub wiedzą dot. tego detalu mógłby doradzić jak to poprawnie wykonać ? W sumie analogiczny problem będę miał też przy drzwiach wejściowych, tyle że tam szerokość szczeliny między podestem wejściowym a progiem drzwi będzie większa, bo pewnie 18cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gabba 04.09.2011 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Również stoję przed takim problemem. Czy zna ktoś już rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 04.09.2011 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Również stoję przed takim problemem. Czy zna ktoś już rozwiązanie? Ja znam musiałem sam rozwiązać ten problem. Co ciekawe nikt z budujących nie zauważa tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dj777 17.04.2012 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Witam,Posiadam dokładnie taką samą sytuację (połączenia na tarasie z drzwiami balkonowymi oraz przy drzwiach wejściowych)rpilski - czy może już to wykonałeś? jeśli tak to w jaki sposób?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rpilski 17.04.2012 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Ten element nie jest jeszcze u mnie zrobiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 21.04.2012 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Witam, Posiadam dokładnie taką samą sytuację (połączenia na tarasie z drzwiami balkonowymi oraz przy drzwiach wejściowych) rpilski - czy może już to wykonałeś? jeśli tak to w jaki sposób? pozdrawiam A jak takie połączenie wykonać w przypadku kostki brukowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dj777 27.04.2012 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 A jak takie połączenie wykonać w przypadku kostki brukowej? Wydaje się, że powierzchnia na zewnątrz przy drzwiach powinna być nieco wyżej i ze spadkiem, szczelna, żeby woda nie podchodziła pod drzwi balkonowe/tarasowe. Przy stosowaniu kostki może zrób albo mały stopień z kostki na kleju z fugami albo spadek od drzwi w kier. zewn. Nie wiem jaką masz ścianę zewn. jeśli 2 warst. (bloczek? + styropian), to styropian wystaje o całą grubość od futryny drzwi i wówczas na tej szerokości tak żeby zlicować (15 - 20cm - zalezy od grub. styropianu), robisz stopień lub spadek 2-3cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 27.04.2012 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Wydaje się, że powierzchnia na zewnątrz przy drzwiach powinna być nieco wyżej i ze spadkiem, szczelna, żeby woda nie podchodziła pod drzwi balkonowe/tarasowe. Przy stosowaniu kostki może zrób albo mały stopień z kostki na kleju z fugami albo spadek od drzwi w kier. zewn. Nie wiem jaką masz ścianę zewn. jeśli 2 warst. (bloczek? + styropian), to styropian wystaje o całą grubość od futryny drzwi i wówczas na tej szerokości tak żeby zlicować (15 - 20cm - zalezy od grub. styropianu), robisz stopień lub spadek 2-3cm Powierzchnia na zewnątrz powinna być nieco wyżej niż co..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dj777 02.05.2012 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 Powierzchnia na zewnątrz powinna być nieco wyżej niż co..... Może niefortunnie sformułowałem - po prostu przy drzwiach powinien być mały próg, lub podwyższenie żeby woda nie podchodziła przy dużych opadach lub z innego powodu, wystarczy wysokość 1-3 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 28.05.2012 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Też mnie ten problem gnębi - wszędzie podobnie radzą, ale nie dokładnie. Chciałabym ocieplić wszystkie progi - te z poszerzeniami pcv i te bez (drzwi techniczne metalowe, zewnętrzne - te prawdopodobnie będą zamontowane na bloczkach bk, bo coś cienko widzę zdobycie kilkunastu sztuk isomuru itp) - gdybym dała tyle co na ściany, miałabym pomiędzy wyjściem a tarasem pas 20cm styroduru. Pytanie podstawowe - jak przymocować płytę (kostkę betonową) do styroduru lub ew innego materiału (pianka pur, szkło piankowe)? Kostkę układa się na mieszance piachu i betonu - jaka powinna być minimalna jej grubość, żeby płyty (kostki) się dobrze trzymały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 28.05.2012 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Też mnie ten problem gnębi - wszędzie podobnie radzą, ale nie dokładnie. Chciałabym ocieplić wszystkie progi - te z poszerzeniami pcv i te bez (drzwi techniczne metalowe, zewnętrzne - te prawdopodobnie będą zamontowane na bloczkach bk, bo coś cienko widzę zdobycie kilkunastu sztuk isomuru itp) - gdybym dała tyle co na ściany, miałabym pomiędzy wyjściem a tarasem pas 20cm styroduru. Pytanie podstawowe - jak przymocować płytę (kostkę betonową) do styroduru lub ew innego materiału (pianka pur, szkło piankowe)? Kostkę układa się na mieszance piachu i betonu - jaka powinna być minimalna jej grubość, żeby płyty (kostki) się dobrze trzymały? Ciekawe czy ktoś odpowie. Są takie trudne tematy mało znane bo mało osób na zwraca uwagę na które nikt nie potrafi odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 30.05.2012 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 (edytowane) Odaro, widzę że mamy ten sam problem - jak wpadniesz na jakiś pomysł, to daj znać Ja jeszcze się zastanawiam, czy nie zastosować pianki pur - dać kilkucentymetrowej grubości pasek na te poszerzenia, bk, czy co tam pod progami będzie zamiast styroduru. Zawsze kilka cm to nie 20, mniejsza szansa że coś będzie klawiszować, czy coś innego dziać... Odnośnie rady dj777 - chyba piszemy tu o problemie oparcia płyty/kostki z tarasu przy progu wejścia, a nie o kwestii spływania wody do domu...? Od tego jest odpowiedni spadek tarasu i sama listwa progowa? Poza tym nie po to montowałam hs-a, żeby teraz sobie fundować jakiś schodek Edytowane 30 Maja 2012 przez *milek* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 30.05.2012 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 (edytowane) Odaro, widzę że mamy ten sam problem - jak wpadniesz na jakiś pomysł, to daj znać Ja jeszcze się zastanawiam, czy nie zastosować pianki pur - dać kilkucentymetrowej grubości pasek na te poszerzenia, bk, czy co tam pod progami będzie zamiast styroduru. Zawsze kilka cm to nie 20, mniejsza szansa że coś będzie klawiszować, czy coś innego dziać... Odnośnie rady dj777 - chyba piszemy tu o problemie oparcia płyty/kostki z tarasu przy progu wejścia, a nie o kwestii spływania wody do domu...? Od tego jest odpowiedni spadek tarasu i sama listwa progowa? Poza tym nie po to montowałam hs-a, żeby teraz sobie fundować jakiś schodek Jak przyjdzie na to pora pewnie coś wymyśle tylko że znowu fachowcy będą na mnie patrzeć jak na wariata który ciągle wymyśla rzeczy których nigdy nie widzieli na budowie. Edytowane 30 Maja 2012 przez odaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 30.05.2012 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 Ja też mam jeszcze trochę czasu - nie wcześniej niż jesienią, a możliwe że na wiosnę będzie mnie ten temat dotyczył, ale lubię mieć przynajmniej zarys planu działania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marynata 08.06.2012 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 Witam,to mój pierwszy post Oczywiście szukałam odpowiedzi na swój problem,niestety nie znalazłam więc zakładam nowy temat(a jeżeli taki jest,proszę moderację o przeniesienie tam tego postu). Wysoki poziom zero,po zasypaniu fundamentu odległość od gruntu do okna tarasowego wynosi trochę ponad metr. Marzę o tarasie z płyt lub kostki na gruncie,chciałabym bardzo uniknąć dość kłopotliwego wykonywania fundamentów pod taras czy też jego obrzeża.Co mogę w takiej sytuacji zrobić? Podsypać ziemi(jakiej?),uformować skarpę i czekać aż "się ułoży",czy istnieją może jakieś wysokie opaski/obrzeża betonowe,z których można spokojnie bez dodatkowych prac ziemnych uformować bezpieczny "basen" i wypełnić go podsypką/podbudową? Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blechert 09.06.2012 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 Jeśli masz dużo miejsca, a podsypka pod taras będzie łagodnie opadała do ogrodu, to możesz kłaść płyty na podbudowie wykonanej na gruncie. Robiąc podsypkę pod taras trzeba kolejne warstwy ubijać co 20-30 cm, żeby potem samo nie siadało w niekontrolowany sposób. (piach/pospółka/gruz/kamienie byle nie czarna ziemia)Jeśli planujesz strome brzegi - zapomnij o tarasie na gruncie. Wszystko rozjedzie się. Wtedy musisz wymurować fundament po obrysie tarasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marynata 09.06.2012 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 Dzięki jak nie wiem co Mam dużo miejsca i mogę sobie pozwolić na łagodny spadek,a nawet wolę takie ukształtowanie terenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 09.06.2012 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 blechert: a zastosowanie tzw. "elki" jako umocnienie brzegu przy stromym by nic nie dało? Przecież nie powinno tego aż tak bardzo wypchać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marynata 10.06.2012 05:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 A czy taka ścianka nie będzie przemarzać i kruszyć się?http://rekers.pl/sciany-oporowe-i-wyroby-nietypowe/sciany-oporowe-typu-l.html#bez_zbrojeniaDosyć drogie rozwiązanie jak widzę,chociaż podniesienie terenu też tanie nie będzie....elka betonowa 250/120/120cm cena 450zł netto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blechert 10.06.2012 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 "elka" ok, ale z czasem może być widać górny jej brzeg po obsypaniu ziemią stromo. Można wcale nie obsypywać, ale jest to rozwiązanie przemysłowe, raczej nie na domek. To już lepiej fundament lać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.