Balto 10.06.2012 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 Przemysłowe nie przemysłowe, mam taki wynalazek na działce - poziom podniesiony chyba o ok 1 czy 1,5 m, nie pamiętam grunt, że się sprawdza Tyle było chyba ułatwienia, że sąsiad poniżej od swojej granicy poziom obniżył mniej więcej o 1,5 m by okna poziomu parteru nie były w ziemi... Domek / działka jest w górach a stok ma kawałek spadku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marynata 10.06.2012 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 A jak to ewentualnie łączyć ze sobą ?Czy te elki pod naporem wypełnienia nie zaczynają się "rozłazić"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 11.06.2012 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2012 Nie bo "elka" wygląda jak drukowane "L". Jest to zbrojony element i ustawia się to jedno obok drugiego, o ile pamiętam te moje miały także miejsce na odplyw wody czy wyjście drenu. Pionowa część stanowi wzmocnienie skarpy, dłuższa część tej kreseczki u dołu jest w skarpie - co sprawia że skarpa sama swoją siłą naciska by ta "elka" się nie wykopyrtnęła, a krótsza część tego dołu to dodatkowa stabilizacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
m.trybulec 27.06.2012 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 Wg mnie w tym wypadku dylatacja na linii płyta - styrodur załatwi sprawę niejednakowej pracy obu podłoży, ale aby zapobiec pękaniu płytek na skutek nierównomiernego odkształcania sie samego styroduru - zastosowałbym na nim 5cm wylewkę zbrojoną włóknem polipropylenowym.Do tego 1-2cm przekładka styropianowa między ścianą a tarasem. Innym rozwiązaniem jest po prostu przekładka styropianowa (trochę szersza, powiedzmy 3cm) i wypełnienie pozostałej przestrzeni wylewką. Ale nawet w tym wypadku przydałaby się dylatacja na linii płyta - wylewka, bo to tak czy tak będzie różnie pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablomoc 17.02.2013 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Planuję robić u siebie taras z nasypu ziemnego na wysokość 50 cm. Zastanawiam się czy tak wysoki nasyp będzie trwały ? Chcę wykonać to tak że taras będzie łagodne przechodził do poziomy trawnika (długi spadek). Najbardziej obawiam się osuwania lub osiadania nasypu. Jak to najlepiej zabezpieczyć ? J akie powinny być warstwy ? Czy piach pozostały po budowie mogę użyć jako pierwszą warstwę ? Czy gruz ustabilizował by podłoże na tyle żeby zapobiec osuwaniu ? Jeżeli macie jakieś pomysły i rady to proszę o pomoc. Przydadzą się też linki do stron, o ile takie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mymyk_KSK 18.02.2013 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Nasyp będzie osiadać ("ubijać" się) np. glina osiada ok 11 cm na każdy metr usypany, czyli trzeba jej nasypać trochę więcej niż ma być Zabezpieczyć można np. geowebem: http://www.mining-technology.com/contractor_images/presto/3-presto.jpg w odpowiednio dużych komórkach możesz sadzić rośliny zadarniające, które dodatkowo wzmocnią skarpę korzeniami - np. jałowce odmian okrywowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablomoc 18.02.2013 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 planuję nasypywać warstwami i zagęszczać stopniowo warstwa po warstwie, na dolne warstwy będę dodawał gruz i piach, ostatnia warstwa pod kostkę piasek z cementem co do spadków to planuję zrobić dużo łagodniej niż na fotce ktoś coś doradzi jeszcze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
m.trybulec 25.02.2013 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Jeśli to tylko pół metra, technologia nie powinna odbiegać od zasad wykonania tarasu na gruncie.http://muratordom.pl/tagi/taras-na-gruncie,15875/http://natarasie.com/blog/2012/9/27//wylewka-to-relikt-przeszlosci,1600.htmlhttp://www.libet.pl/nie-wylewajcie-tarasowhttp://www.e-ogrodek.pl/a/8013,taras-na-gruncie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartekkolo 30.06.2013 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 A ja mam taki problem. Poziom zero okien ze względu na opadającą działkę wyszedł dosyć wysoko. Chciałbym zrobić na całej długości elewacji od strony ogrodu taras tak aby poziom tarasu był zrównany w oknami balkonowymi. Stan widoczny na zdjęciu. I teraz mam dylemat które rozwiązanie wybrać: 1. Zrobić taras drewniany na palach betonowych, kotwach lub jakichś bloczkach betonowych (z tarasu zrobić schodek lub w inny sposób zejść do poziomu terenu). Nie bardzo wiem jeszcze jak ale przeraża mnie ogrom roboty, bo takie pale czy kotwy trzeba by posadowić dosyć gęsto. 2. Usypać skarpę (około 50-70 cm wysoka) wzdłuż elewacji, łagodnie opadającą w stronę ogrodu (nie chcę robić murka oporowego) a na wierzchu nasypać warstwę żwirku i na tym deski na legarach lub położyć kostkę brukową w przyszłości. W tym rozwiązaniu z kolei obawiam się że usypanie skarpy przylegającej do już istniejącej elewacji spowoduje przenikanie wilgoci w ściany i może wygenerować problemy. W jaki sposób oddzielić skarpę od elewacji aby nie było problemu z przenikaniem wody? Można to jeszcze jakoś zaizolować? stan przedstawia zdjęcie z tym że obecnie już mam położony marmurit na cokole i tynk mineralny. Jak radzilibyście teraz wybrnąć z tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 01.07.2013 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Moim skromnym zdaniem taras drewniany na betonowych stopach. Te 20cm jeszcze podsyp ziemią (dokąd masz hydroizolację), daj na to włókninę i wysyp grubym żwirem by nic pod tarasem ci nie rosło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartekkolo 04.07.2013 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 a żwirem można podsypać powyżej hydroizolacji ? nie grozi to zawilżeniem ściany? Czy można tam dać jakąś folię aby oddzielić ścianę od tego co podsypię czy to i tak nic nie pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 04.07.2013 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Żwir nie podciąga wody, więc działać na elewacje nie ma jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 04.07.2013 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 (edytowane) a żwirem można podsypać powyżej hydroizolacji ? nie grozi to zawilżeniem ściany? Czy można tam dać jakąś folię aby oddzielić ścianę od tego co podsypię czy to i tak nic nie pomoże? Nie można ale nikt z budowlańców nie zwraca na to uwagi Ja przed przyklejeniem ocieplenia zrobiłem dodatkową hydroizolacją tej części muru która będzie poniżej poziomu tarasu za pomocą hydroizolacji cementowej nie bitumicznej. Edytowane 4 Lipca 2013 przez odaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartekkolo 11.07.2013 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Ha. Ale ja już ocieplenie zrobiłem nie myśląc wcześniej o dodatkowej hydrozolacji i główkuję co teraz. Myślałem o położeniu jakiejś foli na ścianę lub papy przed zasypaniem, ale jakoś nie jestem pewny czy to zda egzamin. Chyba rzeczywiście pozostaje uzbieranie na taras drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KropQ 03.08.2015 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Ja mam podobna zagłostkę co bartekkolo, ale sporo wyższy taras, bo 1,5m. Może ktoś robił coś podobnego? Izolacja jest już przygotowana, pod folią kubełkową jest styropian (hydro). Planowaliśmy wybudować jeszcze murek oporowy z prawej, usypać, utwardzić i położyć kostkę. Dziś nie wiem czy nie lepiej byłoby zrobić taras drewniany na betonowych słupkach. Jakie jest wasze zdanie? Pomóżcie proszę. A tu zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 03.08.2015 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Wszyscy robią ten sam błąd. Niepotrzebnie podnoszą wysoko podłogę na parterze, a potem kombinują: 1 - jak zrobić schody do drzwi wejściowych, 2 - jak zrobić taras metr nad trawnikiem, 3 - jak zrobić podjazd do garażu A TO WSZYSTKO KOSZTUJE i jest uciążliwe w użytkowaniu. Parter budowało się wyżej ponieważ pod parterem był piwnica. Dzisiaj już (praktycznie) nikt piwnic nie buduje bo są drogie, niewygodne i problematyczne.Ja mam podłogę na parterze jakieś 30 cm nad trawnikiem. ZALETY: 1 - jeden schodek przed drzwiami wejściowymi, 2- taras z kostki (cegła klinkierowa) + obrzeża (z kawałków granitu), 3 - garaż bez podjazdu (garaż jest 10 cm nad trawnikiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KropQ 04.08.2015 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Mało pomocna wypowiedź Panfotograf.Dom przebudowywaliśmy ze starego budynku, piwnica już była (BTW to bardzo użyteczne i praktyczne miejsce). Teraz trzeba znaleźć najlepsze rozwiązanie dla tarasu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.