pablitoo 07.03.2009 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2009 Witam Dzisiaj z racji pogody pod psem i wolnego dnia od pracy - postanowiłem zrobić przegląd i konserwację mojej bramy garażowej / 5 metrowy segmentowy Hormann z napędem SupraMatic / . Brama pracuje u mnie już prawie dwa lata - onegdaj zadzwoniłem do przedstawiciela Hormanna w Krakowie coby dowiedzieć się ile taki przegląd coroczny bramy u nich kosztuje - usłyszałem kwotę ca 200 zł plus jakieś koszta dodatkowe więc czym prędzej o tym zapomniałem . W końcu sam też potrafię - a na pewno tak pieczołowicie i dokładnie jak ja sam nikt mi tego nie zrobi No i umyłem dokładnie bramę , wyregulowałem i nasmarowałem łączenia prowadnic , podokręcałem wszystkie śruby , wyczyściłem i nasmarowałem wszystkie kółka i łączenia składane segmentów , ponownie dokonałem kalibracji napędu bramy i ustawiłem siłę nacisku . Generalnie brama pracuje cichutko , miękko , porusza się bez żadnych skoków i gwałtownych podrywów - słowem przegląd przyniósł oczekiwany efekt . Ponieważ to był pierwszy przegląd po 2 latach od montażu i podczas jego wykonywania zauważyłem mnóstwo rzeczy wymagających poprawy i regulacji tudzież czyszczenia i smarowania mam pytanie forumowicze drodzy : - robicie przeglądy swoich bram / jakich / corocznie przez serwisy producentów - robicie przeglądy swoich bram sami - nie robicie ich wogóle - nawet ich nie myjecie Po zasięgnięciu języka w temacie wśród moich znajomych wszyscy robili wielkie oczy jak ich pytałem czy robią przeglądy swoich bram - wniosek - nikt z nich nic takiego nie robi ... A jak jest u Was ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 08.03.2009 11:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 No no no - ciekawie , ciekawie - nikt swoich bram garażowych nie konserwuje , nie przegląda , nawet nie czyści ... - czyli słowem - jestem nadgorliwy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
metis_ps 20.09.2010 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2010 Witam, zaciekawił mnie Twój post bo sam stwierdziłem (po blisko 3 latach) , że musze lekko przeglądnąc moja brame grażowa Normstahla. W serwisie powiedzieli mi ze koszt takiej uslugi wynosi tez prawie 200 zł wiec mam ich gdzies . Skoro juz przerabiales samodzielna konserwację bramy to może podzielisz sie jakich preparatów i do smaroawnia których elementów ich użyłeś. Z góry dziękuje za wszelkie porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 20.09.2010 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2010 W tej chwili coraz więcej firm zaleca przeglądy okresowe, często uzależniając od tego udzielenie dłuższej gwarancji, ale nigdzie nie piszą co i jak należy zrobić... Baaa! ja nawet jako przedstawiciel jednej z firm nie dostałem szczegółoch wytycznych dotyczących przeglądów. Ale chwała Wam za to, że chociaż chcecie coś zrobić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 21.09.2010 05:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2010 W tej chwili coraz więcej firm zaleca przeglądy okresowe, często uzależniając od tego udzielenie dłuższej gwarancji, ale nigdzie nie piszą co i jak należy zrobić... Baaa! ja nawet jako przedstawiciel jednej z firm nie dostałem szczegółoch wytycznych dotyczących przeglądów. Ale chwała Wam za to, że chociaż chcecie coś zrobić! Niektórzy piszą: http://www.normstahl.pl/pl/126.html A co do drugiej wytłuszczonej części to chyba nie świadczy to dobrze o twoim dostawcy. To jak ty robisz te przeglądy? Za co bierzesz kasę? A w temacie głównym: oczywiście przegląd można wykonać samodzielnie (olej, filtry, klocki, itp. w samochodzie też można bez problemu wymienić samemu). Należy tylko pamiętać, że nie przedłuży on gwarancji i jak coś się zużyje, pęknie, popsuje to już będziemy musieli za to zapłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 21.09.2010 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2010 (edytowane) Niektórzy piszą: http://www.normstahl.pl/pl/126.html A co do drugiej wytłuszczonej części to chyba nie świadczy to dobrze o twoim dostawcy. To jak ty robisz te przeglądy? Za co bierzesz kasę? . Nie biorę kasy. Nie robię przeglądów. Moja znajomość bram jest /jeszcze/ powierzchowna (tzn. nie odbiega od średniej krajowej). Dlatego uważam, że bardziej skomplikowaną brame dobrze jest kupić w firmie specjalizującej się w tym segmencie rynku. Aha, dzięki za link. Szczerze mówiąc nie znalazłem tam nic więcej, niż mi samo przychodziło do głowy. Ale plus dla Normsthala, za to że podjął się tego wyliczenia i podał maksymalną stawkę za usługę. Edytowane 21 Września 2010 przez finlandia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkasperc 29.04.2012 05:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Witajcie,chciałbym samodzielnie wyregulować i zakonserwować prowadnice i rolki bramy segmentowej garażowej.Z rolek, ich mocowań oraz prowadnic wydobędę cały kurz.Przy rolkach są śruby i jeśli się nie mylę to za ich pomocą reguluję się bramę1. Jak ustawić rolki, w jakiej pozycji powinna być brama by rolki były ustawione optymalnie?2. Jakim środkiem konserwuje się prowadnice, rolki i mocowanie rolek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sikorb 29.04.2012 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 (edytowane) Jak kupiłeś bramę była nasmarowana ? A dlatego bo smary łapią cały kurz.Po drugie jak coś piszczy znaczy nie pracuje w osi lub coś jest skoszone czytaj sprężyny. 1) Rolki dociąga się przy zamkniętej bramie w taki sposób żeby rolkę szło przekręcić palcem. 2) Przy bramach powyżej 3m z systemem sprężyn skrętnych N najważniejsze jest wyregulowanie ich po czasie, tracą swoje właściwości i trzeba to skorygować 3) Wyczyszczenie i lekkie przesmarowanie sprzęgła (zabezpieczenie przed pęknięciem sprężyny żeby brama nie spadła) 4)Smarujemy dwa elementy ,dwie podpory rury na której pracują sprężyny. Popatrzcie na konstrukcje bramy prowadnice stalowe ,rolki plastikowe co tu smarować jak jest czyste ? Taki przegląd jak ty zrobiłeś to jak mycie samochodu licząc że pasek rozrządu się wymieni Dokładnie też kasuję 200 zł za przegląd bramy nikt z takich jak ty pabito nie patrzy na to że przeważnie przyjeżdża dwóch serwisantów a litr paliwa kosztuje 6 zł Swoją drogą nie żle wykopany temat Edytowane 29 Kwietnia 2012 przez sikorb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkasperc 30.04.2012 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Mam przed sobą jeszcze remont w garażu. Zacznę/skończę za 2-3 miesiące.Ekipa powiedziała, że teraz nie mam sensu regulowania i konserwacji gdyż się jeszcze zabrudzi.Chciałbym jedynie zminimalizować ewentualne szkody bo słyszę jak brama piszczy i stąd pomysł jej samodzielnego wyczyszczenia.Wykonam jedynie punkt 1.Zwrócono mi jednak uwagę, że prowadnice rolek się klinują a podobno powinny chodzić płynnie w osi poziomie i to głównie chcę wyczyścić i nasmarować.Czy moge to nasmarować wazeliną techniczną, np taką w sprayu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sikorb 30.04.2012 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 (edytowane) Zwrócono mi jednak uwagę, że prowadnice rolek się klinują a podobno powinny chodzić płynnie w osi poziomie i to głównie chcę wyczyścić i nasmarować. nie kumam Edytowane 4 Maja 2012 przez sikorb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkasperc 02.05.2012 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 Chcę zakonserwować połączenie rolki bramy garażowej lub kółka z bramąhttp://www.bazarek.pl/produkt/3167140/rolka-rolki-do-bramy-segmentowej-przemyslowej.htmlKółka/rolka jest osadzona w tulei.Podobno powinna poruszać płynnie w płaszczyźnie poziomie a u mnie należy nacisnąć by się przesunęła w kierunku ścinamy prowadnicy.Czym to zakonserwować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sikorb 02.05.2012 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 (edytowane) Dobrze wyczyść i spróbuj na początek smarem silikonowym lub olejem maszynowym ,Staraj się nie używać środków "gęstych" Edytowane 4 Maja 2012 przez sikorb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ruggiero 06.05.2022 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 Czym czysciles brame ?? Chodzi mi dokladnie o kolka w prowadnicach i same prowadnice, musze je dokladnie wymyc i odtluscic i potem nasmaruje ponownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.