Gość SS 12.03.2009 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 2. Coraz bardziej podobają mi się też te fotokomórki. Czy gdybym od strony zewnętrznej przesłonił wnękę okienną siatką na owady nie wyeliminowałbym większości fałszywych alarmów? Czy istnieje jakaś opcja, żeby wyelimiować możliwość wywoływania fałszywych alarmów przez słońce (umieszczenie barier w specjalnie pogłębionych w pewnej niewielkiej cześci wnękach, żeby osłonić czujki przed padającym światłem?). No i rzecz kluczowa. CZY SPOSÓB X WYMAGA TAKICH ZACHOWAŃ, ŻE FOTOKOMÓRKI ZADZIAŁAJĄ, CZY TEŻ SĄ BEZRADNE WOBEC SPOSOBU X? Bariery podczerwieni można tak zamontować aby słońce ich nie zaślepiało - groźniejszy jest śnieg nawiewany na okno tworzący "zaspę" w kształcie trójkąta która może zasłonić jeden tor a czasami i dwa. Je ustawia się tak aby alarm był gdy dwa co najmniej tory zadziałają /eliminuje to alarmy powodowane przez ptaki i koty/. Dobrą metodą jest takie ich ustawienie aby pierwszy tor od dołu był na wysokości około 30 cm od płaszczyzny parapety zewnętrznego lub nawet 35 cm. Zmniejsza to zdecydowanie możliwość fałszywych alarmów ale przy śnieżycy i zawiej może być różnie.Bariery tego typu trzeba zamontować też na drzwiach z możliwością przełączania ich na linię bezzwłoczną jeśli chcemy spokojnie spać.Cała dyskusja kierowana jest na okna ale drzwi są najsłabszym punktem bo nie ma świadomości jak słabe to ogniwo.Przez wiele lat ubezpieczyciele wymagali drzwi antywłamaniowych klasy C i zamków klasy C ale przyszło nowe i weszły przepisy unijne i okazało się, że wg nowych przepisów gdy klasyfikacja /drzwi, rolet, okien/ jest określana klasami od 1 do 6 to drzwi klasy C w nowych badaniach, w zależności od typu /producenta/ uzyskują klasy od 2 do 5. Czyli rozrzut parametrów drzwi jest ogromny. Co to są te klasy?----------------------Klasa oporu - oczekiwana metoda pokonania zabezpieczeń1 - przypadkowy włamywacz próbuje otworzyć okno, drzwi albo roletę przez używaniefizycznej przemocy na przykład kopiąc nogą, naciskając ramieniem, podnosząc lub wyrywającrękoma czyli zakładany jest atak bez użycia narzędzi,2 - przypadkowy włamywacz próbuje otworzyć okno, drzwi albo roletę /okiennicę/ używającąprostych narzędzi na przykład takich jak śrubokręt, szczypce, klin,3 - włamywacz próbuje zyskać wejście używające dodatkowego śrubokrętu i łomu,4 - doświadczony włamywacz używa piły, młotek, siekierę, dłuta i narzędzie zasilane zakumulatorka np wiertarka,5 - doświadczony włamywacz używa w dodatku elektryczne narzędzia na przykład,wyrzynarkę lub piłę szablastą /piłę wycinarkową/ i szlifierkę kątową z dyskiem o maksymalnejśrednicy 125 mm6 - doświadczony włamywacz używa w dodatku mocne elektryczne narzędzia, na przykładwyrzynarkę lub piłę szablastą, szlifierka kątowa z dyskiem o średnicy maksimum 230 mm.Jako kryterium pokonania zabezpieczenia uznaje się wykonanie otworu:- prostokątnego o wymiarach 400x250 mm,- eliptycznego 400x300 mm,- lub okrągłego o średnicy 350 mm. cytat z broszury "Zabezpieczenia mechaniczne" SJS--------------------------Czyli w klasach 1 i 2 nie bierze się pod uwagę łomu jako narzędzia agresji a szyby klasy P4A sa montowane w okuciach klasy "2" - to tak na chwilę dla przypomnienia o oknach.Wracając do drzwi - montując drzwi klasy C większość ludzi nie wie i nie ma świadomości, że mogą to być drzwi klasy 2 czy 3 wg nowych norm a więc o takiej sobie odporności.W drzwiach są zamki klasy - no właśnie jakiej? Najczęściej klasy C bo tak było przez lata ale wg norm Unii w zależności od typu zamki uzyskują klasę od 2 do 7 /inna klasyfikacja niż w przypadku drzwi/ czyli ledwo chroniące /klasy 2-3/ lepiej chroniące klasy 3-5 i bardzo dobrze chroniące klasy 6-7/Wracamy do włamańWiedzą, że dom podłączony pod monitoring, wiedzą że system jest włączony i wiedzą że w tym województwie policjant "Jaś fasola" chwali się na wykładach, że przez ostatnie lata nie dał nikomu zezwolenie na broń kto starał się "do obrony własnej"- mają więc policyjną gwarancję bezkarności rozgłaszaną zresztą "wszem i wobec".Ponieważ w większości systemów czujki chroniące drzwi są linii zwłocznej więc wywalają ten zamek klasy C co ma naprawdę klasę 2 lub 3 a jeszcze ten co sprzedawał drzwi "zapomniał" bo to kosztuje założyć antywłamaniowy szyld na zamek. pokonują, bez wywołania alarmu zamek, w czasie od 1 do 3 minut i robią to po cichu. System włączy się z opóźnieniem gdy już będą w środku. Co daje im, w takiej konfiguracji systemu, około 2-4 minuty bezkarnego buszowania po parterze domu, garażu - wyprowadzają samochód, zabierają wszystko co wg nich ma wartość.Ponieważ pierwsze skrzypce graja w prasie codziennej ludzie wyselekcjonowani - tzn ci którzy boją się aby Polacy mieli broń tak jak Niemcy czy Czesi więc ochrona przestępców aby im się jakie kuku nie stało jest pewna. Wracając - drzwi klasy co najmniej, 3 lub 4 wg normy PN EN 1627Zamek - co najmniej klasy 5 lub 7 wg PN EN 12209Szyld na zamku klasy minimum 2 a najlepiej 3 /są 4 klasy/Nocna ochrona z przełączeniem ochrony drzwi na linię bezzwłoczną lub także jako bezzwłoczna ochrona drzwi barierą aktywna podczerwieni. OknaSzyby klasy P4A są montowane w oknach o okuciach klasy 2 czyli agresja bez łomu ale nawet z łomem, jeśli wykrywane jest podejście /systemy zewnętrzne, bariery na oknach/ zyskujemy około 1-2 minuty zanim wejdzie - to dużo.Ona i szyby o których pisał ZbychSą dwa rodzaje zabezpieczeń okien w procesie produkcji:- wprowadzane na całej powierzchni szyby cienkie przewody - w każdej klasie antywłamaniowości i stopniu ochrony /PN EN 50131/,- szyby hartowane z pętlą alarmową w rogu szyby - rozwiązanie w przypadku domów błędne /Zbych/. Jeśli decydujemy się na system wykrywający 2,3,4 lub nawet piątą fazę działania włamywacza to poważnie trzeba brać pod uwagę zamontowanie atrap kamer na zewnątrz i kamer ukrytych ponieważ:- najczęściej przed włamaniem wywołują nawet do kilkudziesięciu alarmów fałszywych w tym także wędką a policja miesiącami ustala czyj to samochód był w okolicy w czasie tych fałszywych alarmów - mając spisane przez ochronę numery samochodu.- w przypadku rolet czy to antywłamaniowych czy tylko zasłaniających musimy wiedzieć co się dzieje na zewnątrz To na razi etyleCDNJeśli namówicie Murator - mogę przygotować wykład - ale nie podejmę się jeśli czas wykład ubędzie krótszy niż 4 godziny lekcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tytus de ZOO 12.03.2009 11:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Mówiąc szczerze, nie pamiętam, kiedy ostatni raz śnieg tak padał, że usypał choć malutki nawis na parapecie. Ze trzy lata temu? Te średniorocznie 5 dni, kiedy śnieg tak pada, jestem w stanie przeżyć - najwyżej kilka razy ogranę z okna ten nawis. Choćbym miał specjalnie w tym celu w nocy wstać raz czy drugi. [/u] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość SS 12.03.2009 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Mówiąc szczerze, nie pamiętam, kiedy ostatni raz śnieg tak padał, że usypał choć malutki nawis na parapecie. Ze trzy lata temu? Te średniorocznie 5 dni, kiedy śnieg tak pada, jestem w stanie przeżyć - najwyżej kilka razy ogranę z okna ten nawis. Choćbym miał specjalnie w tym celu w nocy wstać raz czy drugi. [/u] Gdzieś mam zdjęcia śniegu zasłaniającego tory podczerwieni i sadź która osiadła na długiej barierze dlatego nawet stosując wykrywanie zewnętrzne trzeba dać kontaktrony a w pewnych miejscach także czujki pasywne wewnątrz lub nawet dualne /garaż, kotłownia/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 12.03.2009 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Stosowanie szyb P4 ma też wadę. Z mojej wiedzy wynika, że nie można zrobić pakietu szybowego dwukomorowego (czyli o zwiększonej izolacyjności cieplnej) i jednocześnie P4. Czyli albo bezpieczniej, albo cieplej ...technika idzie do przodu Zbychu są dostępne szyby 44.4/12/4/12/4 k=0,7 ale.... ale są już tak grube ze do 99% profili nie wejdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tytus de ZOO 12.03.2009 13:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Szadzi nie wziąłem pod uwagę. To chyba przesądza sprawę na rzecz okien alarnowych. Jakoś zakładanie barier, które jeszcze trzeba uzupełniać czujkami wewnętrznymi mi się nie widzi. Nie bardzo wiem jak stosować te czujki wewnętrzne w parterowym domu, w którym na dodatek mieszkają psy i koty. No i oczywiście pozostaje ew. ten tani (względnie) kabel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość SS 12.03.2009 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Wewnętrzne, przestrzenne tylko tam gdzie przy trybie nocnym nikt a nic nie chodzi. Pełnią one rezerwę w przypadku uszkodzenia lub kradzieży zabezpieczeń zewnetrznych - bo bywa i tak.Przy szybie alarmowej jest dość długi czas jej wymiany a działa tylko raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tytus de ZOO 12.03.2009 15:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Mam wrażenie, że idea sztywnych ram dyskusji się sprawdziła. Już po dwóch dniach część zagadnień wyjaśniła się całkowicie, a lista problemów do rozwiązania ładnie zawęziła i skrystalizowała. To ogromny postęp w stosunku do wszystkich dotychczasowych dyskusji na ten temat, jakie toczyły się na tym forum. No bo to jest tak: Zapominam o systemie Forteca, bo nigdzie nie znajduję na ten temat żadnych szczegółowych informacji (to taka trochę mityczna Forteca). Zapominam o fotokomórkach, bo nie mam możliwości wspomagania ich czujkami wewnętrznymi, a że mieszkam na terenie mglistym i obfitującym w takie zjawisko jak szadź, byłoby to konieczne. Zapominam o regulowanych roletach i okiennicach, bo takie istnieją tylko w wersji jedynie z nazwy antywłamaniowej. Zostają mi rozwiązania następujące: Okna w układzie „szyba zewnętrzna alarmowa – szyba wewnętrzna P4A” + kontaktrony spolaryzowane w oknach rozwieralnych + czujki inercyjne na ościeżnice. Oczywiście rozumiem, że szyba alarmowa działa tylko raz, a jej wymiana zajmuje trochę, ale ile razy w życiu taka szyba może ulec uszkodzeniu? Od razu wiadomo, że był włam albo próba przygotowania do włamu i wtedy nie ma co się zastanawiać, tylko zabić okno deskami, postawić patrol 10 metrów od domu, rozstawić zasieki itd. Żartuję oczywiście, ale tylko trochę. W formie, ale nie w treści. Kabel sensoryczny + okna w układzie „szyba zewnętrzna P4A – szyba wewnętrzna zwykła” + kontaktrony spolaryzowane w oknach rozwieralnych + czujki inercyjne na ościeżnice. Każde z tych rozwiązań może wystąpić w podwariancie polegającym na tym, że szyba P4A występuje tylko w oknach stałych, a w oknach rozwieralnych dodatkowo wstawia się wewnętrzną okiennicę. Zastosowanie takiego podwariantu zależy od tego, czy jak na okna rozwieralne konstrukcja z szybą P4A nie okaże się zbyt masywna. W tej chwili jeszcze nie wiem, które rozwiązanie okaże się tańsze, a które droższe, więc element kosztowy zostawiam póki co na boku. Wrócę do niego później (chociaż – niestety –może doprowadzić mnie on do wniosków nawet takich, że w ogóle systemu nie będzie). Teraz kryteria ostatecznego wyboru sprowadzają mi się do jednej kwestii – do niezawodności. W ten sposób dochodzimy do ostatecznej listy pytań. Szanowni użytkownicy forum, pomóżcie mi ustalić: 1. Jak sprawowałby się kabel sensoryczny w warunkach, których opis już raz przedstawiłem, ale który przypominam – nie ma żadnych drzew i korzeni, nie ma żadnych latarni (jaki mają wpływ?), aktualnie nie ma płotu, więc można zrobić tak stabilny, jak trzeba, ściana z cegły, podłoże gliniane, zbierania się wody nie zaobserwowano, konstrukcja budynku stabilna, odległość od ulicy ok. 50 m, dom da się wpisać w okrąg o promieniu 8,5 m albo kwadrat o boku 17 m, przebieg innych podziemnych instalacji bliżej nieznany (jaki powinien być, żeby można go było uznać za modelowy?). 2. Jak to dokładnie jest z tą strefą działania kabla. jak się liczy te "od 4 do 7 metrów". To się reguluje i zależy od użytkownika, czy od jakichś innych czynników? Od 4 do 7 metrów w każdą stronę, czy łącznie? Czy strefa kontroli przenika przez ścianę domu (czytałem, że można taki kabel połozyc nawet w ścianie)? 3. Jak czasochłonne jest forsowanie szyby P4A sposobem X (tu pewnie tylko Zbych będzie mógł pomóc, bo tylko On tak na 100% wie, co ukrył pod tym kryptonimem)? Pytanie zmierza do tego, czy pokonywanie tym sposobem szyby P4A po uruchomieniu alarmu w wyniku sforsowania szyby alarmowej zostawia jeszcze jakieś opóźnienie na dojazd załogi interwencyjnej. 4. Jak to jest w końcu z tą trwałością rozwieralnych okien z szybami P4A. Pękają ramy lub ościeżnice? Odkształcają się po jakimś czasie eksploatacji? W miarę możliwości wolałbym uniknąć montowania w części okien (w tym rozwieralnych) wewnętrznych okiennic. Ładna rzecz, ale akurat do mojego domu nie pasuje i jakoś to dziwnie wyglądałoby, że w co drugim oknie jest roleta, a w co drugim nie ma. Jeżeli jednak są uzasadnione wątpliwości co do trwałości rozwieranych okien z szybami P4A, nie będzie wyboru. Proszę, podzielcie się ze mną doświadczeniami. Oczywiście rozumiem, że jeszcze trzeba zabezpieczyć co najmniej drzwi i strych, ale to już jest prostsze koncepcyjnie. W tej sprawie każdy może sobie poczytać, pochodzić, popytać i dojść do właściwych wniosków. Kwestia determinacji tylko. Przy oknach niestety sprawa jest bardziej złożona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 12.03.2009 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 cd... 4.5 Jaka jest minimalna wymagana odległość ułożenia kabla sensorycznego względem granicy działki oraz ściany domu (czyli linii wyznaczającej pola neutralne, które nie powinny być penetrowane przez sygnał z kabla)? 4.6 Jaki byłby minimalny koszt instalacji kabla sensorycznego o długości ok. 100 metrów (będę wdzięczny za wyliczenie z rozbiciem na koszt metra bieżącego kabla oraz pozostałych elementów)? Pytam o konkretne wartości, a nie odpowiedzi w stylu „dużo”, „bardzo dużo”, „średnio” itd. Zapewne nikt na tym (ani żadnym innym forum) nie ma żadnego doświadczenia z tego typu zabezpieczeniami, wiec nikt nie udzieli konkretnej odpowiedzi. Tego typu zabezpieczenia montują tylko specjalistyczne firmy i proponuję zwrócić się z wszelkimi zapytaniami bezpośrednio do nich. STEKOP - doziemny czujnik ochrony obwodowej RABAN ATline Liczę, że zrobisz rozeznanie i podzielisz się informacjami z nami 4.7 Jaki jest stopień niezawodności wyżej wymienionych czujników (kontaktronowy, „stłuczeniowy”, kabel)? Mam na myśli odporność na fałszywe alarmy oraz na próby obejścia/wyłączenia przez agresora. W szczególności czy ewentualne (a więc reagujące nie tylko na dźwięk tłuczonego szkła) uniwersalne czujniki ochrony okna są na już na tyle nowoczesne, żeby nie reagowały na uderzenia wiatru, przejazd ulicą ciężkiego sprzętu itp.? Kontaktron – prawidłowo zamontowany = brak fałszywych alarmów. Możliwe obejście przez agresora (o wiele trudniejsze przy kontaktronie w wersji spolaryzowanej). Czujka inercyjna – generalnie brak fałszywych alarmów, ale niska odporność na ujadającego przy drzwiach lub drapiącego w drzwi psa. Niemożliwe obejście czujki. Akustyczna czujka zbicia szyby – fałszywe alarmy powodowane przez ostre dźwięki wewnątrz pomieszczenia. W niektórych przypadkach możliwe jest uszkodzenie szyby bez wzbudzenia czujki. Zakopywane kable parametryczne – brak danych 4.8 Czy istnieją autentycznie antywłamaniowe rolety lub wewnętrzne okiennice w wersji regulowanej (jak to opisałem w pkt 3.2.b)? Jeżeli tak, to jaki jest ich koszt? Byłbym zobowiązany za konkretne dane, a jeszcze bardziej za namiary na producentów/dystrybutorów. Z mojej wiedzy wynika, że nie są dostępne żaluzje zewnętrzne w wersji antywłamaniowej. Są różne takie konstrukcje, ale one pełnią funkcję osłonową (przeciwsłoneczną). Jeśli zależy Tobie na tym, żeby widzieć, co się dzieje na zewnątrz, to proponuję zamontować kraty rolowane. Są wersje aluminiowe i stalowe. Produkuje je np. firma Aluprof i Krispol W wersji alu wyglądają tak: http://www.zbychdom.republika.pl/Antywlamy/Kraty_rolowane.jpg 4.9 Czy - wbrew moim wyobrażeniom – istnieją szyby P4 na tyle lekkie (wiem, że w zależności od producenta szyba tej samej klasy może mieć różny ciężar), żeby można było uzbroić okno w takie szyby bez ryzyka późniejszych problemów z funkcjonowaniem? Ma ktoś jakieś doświadczenia z eksploatacji, zwłaszcza dłuższe? Generalnie pytanie do speców od okien, ale z tego, co wiem, to konstrukcja szyby P4 jest jedna – dwie szyby 4 mm i cztery folie między nimi. Nie spotkałem się z innymi konstrukcjami szyb P4. http://www.zbychdom.republika.pl/Antywlamy/Szyba_P4.jpg Nie ma co się oszukiwać, okna (szczególnie duże) z szybami P4 są bardzo ciężkie, więc nie jest to bez znaczenia dla dłuższej eksploatacji okien otwieralnych. 4.10 Jaka jest cena okna z okuciami antywłamaniowymi i szybami P4? Żeby informacja miała sens proszę o podanie wymiarów okna. Czy ktoś może polecić solidnego i (w miarę możliwości) niedrogiego producenta lub przynajmniej instalatora okien z antywłamaniowymi szybami i okuciami? Tak, forumowy Jareko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tytus de ZOO 12.03.2009 16:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Tego typu zabezpieczenia montują tylko specjalistyczne firmy i proponuję zwrócić się z wszelkimi zapytaniami bezpośrednio do nich. STEKOP - doziemny czujnik ochrony obwodowej RABAN ATline Liczę, że zrobisz rozeznanie i podzielisz się informacjami z nami Wprawdzie coraz bardziej mi się ten kabel oddala i nie bardzo w niego wierzę, ale sprawdzę i się podzielę. Coś i wam się ode mnie należy. Uprzedzam jednak, że może to parę dni potrwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 12.03.2009 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Ze względu na silne w Polsce lobby producentów pasywnych czujek tłuczenia szkła nie są sprowadzane do Polski ani produkowane tzw szyby alarmowe czyli szyby wielowarstwowe Lobby producentów pasywnych czujek tłuczenia szkła? To jakiś dowcip? 4.2 Czy istnieją czujniki reagujące na atak na tafle szklaną oraz na ramę i ościeżnicę okna (wiercenie, cięcie itd.)? Wibracyjne wykrywają ale nie z 100% pewności. Istnieją, np. zewnętrzne, listwowe bariery podczerwieni. A tu jest pewien problem bo o ile jeszcze 10 lat temu było ca najmniej 20 firm które oferowały szyby i okna antywłamaniowe to dziś rynek zdominował Megal oferując szyby z atestami wg starych norm. Ale nie sprawdzałem jak jest na dzień dzisiejszy na rynku. jak bede miał czas to sprawdzę. Megal zdominował rynek? Co Ty opowiadasz? Dziś każdy producent okien ma w ofercie szyby i okna o zwiększonej odporności na włamanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tytus de ZOO 12.03.2009 16:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Panowie, zanim się pokłócicie, przypominam się z listą ostatecznych pytań (ze zmianą wynikającą z faktu, że o kable sensoryczne będę sam pytał, więc na ptania o kabel nie odpowiadajcie). W ten sposób dochodzimy do ostatecznej listy pytań. Szanowni użytkownicy forum, pomóżcie mi ustalić: 1. Jak sprawowałby się kabel sensoryczny w warunkach, których opis już raz przedstawiłem, ale który przypominam – nie ma żadnych drzew i korzeni, nie ma żadnych latarni (jaki mają wpływ?), aktualnie nie ma płotu, więc można zrobić tak stabilny, jak trzeba, ściana z cegły, podłoże gliniane, zbierania się wody nie zaobserwowano, konstrukcja budynku stabilna, odległość od ulicy ok. 50 m, dom da się wpisać w okrąg o promieniu 8,5 m albo kwadrat o boku 17 m, przebieg innych podziemnych instalacji bliżej nieznany (jaki powinien być, żeby można go było uznać za modelowy?). 2. Jak to dokładnie jest z tą strefą działania kabla. jak się liczy te "od 4 do 7 metrów". To się reguluje i zależy od użytkownika, czy od jakichś innych czynników? Od 4 do 7 metrów w każdą stronę, czy łącznie? Czy strefa kontroli przenika przez ścianę domu (czytałem, że można taki kabel połozyc nawet w ścianie)? 3. Jak czasochłonne jest forsowanie szyby P4A sposobem X (tu pewnie tylko Zbych będzie mógł pomóc, bo tylko On tak na 100% wie, co ukrył pod tym kryptonimem)? Pytanie zmierza do tego, czy pokonywanie tym sposobem szyby P4A po uruchomieniu alarmu w wyniku sforsowania szyby alarmowej zostawia jeszcze jakieś opóźnienie na dojazd załogi interwencyjnej. 4. Jak to jest w końcu z tą trwałością rozwieralnych okien z szybami P4A. Pękają ramy lub ościeżnice? Odkształcają się po jakimś czasie eksploatacji? W miarę możliwości wolałbym uniknąć montowania w części okien (w tym rozwieralnych) wewnętrznych okiennic. Ładna rzecz, ale akurat do mojego domu nie pasuje i jakoś to dziwnie wyglądałoby, że w co drugim oknie jest roleta, a w co drugim nie ma. Jeżeli jednak są uzasadnione wątpliwości co do trwałości rozwieranych okien z szybami P4A, nie będzie wyboru. Proszę, podzielcie się ze mną doświadczeniami. Zbych na pytanie ostatnie już odpowiedział. Ktoś jeszcze na ten temat? Jareko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 12.03.2009 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 1. Kwota 1600 Euro to niewiele jako inwestycja w złodziejski fach. O wiele mniej niż inwestycja w założenie byle sklepiku. Zakładam ponadto, że już tylko nieco bardziej rasowy złodziej zna sposób X, nie mówiąc już złodziejach badzo rasowych. Co więcej, w praktyce urządzenia do sposobu X zapewne nie trzeba nawet kupować, bo można pożyczyć od zaprzyjaźnionego włamywacza. Czyli trzeba przyjąć, że jest to sposób powszechnie dostępny albo który może stać się powszechnie dostępny w stosunkowo krótkim czasie (w porównaniu z okresem używania zabezpieczeń w typowym domku). Na szczęście nie jest to jeszcze powszechny sposób, a i sprzęt nie jest taki dostępny. To zaś oznacza, że w "moim" układzie jedyną sensowną opcją zostaje szyba alarmowa. Połączenie tej szyby z czujką inercyjną i kontraktonem spolaryzowanym wydaje się rozwiązaniem technicznie doskonałym. Jak pisze jednak Zbych, jest to jednocześnie rozwiązanie bardzo dorogie. Na stronie internetowej Glaspol nie ma zbyt szczegółowych informacji, Ma ktoś wiedzę, ile to konkretnie kosztuje? Najprościej zadzwonić do Glaspolu i zapytać u źródła Martwi mnie też termiczna niedoskonałość takiego rozwiązania. Obawiam się, że ze względu na koszty ogrzewania nie będę mógł sobie pozwolić na taką opcję. Naprawdę nie można mieć układu szyba alarmowa - szyba P4 w wydaniu termicznie wydajnym???? Można, ale jest niewiele profili okiennych, które pomieszczą taki niestandardowy pakiet szybowy. Będzie to niestety sporo kosztowało 2. Coraz bardziej podobają mi się też te fotokomórki. Czy gdybym od strony zewnętrznej przesłonił wnękę okienną siatką na owady nie wyeliminowałbym większości fałszywych alarmów? Czy istnieje jakaś opcja, żeby wyelimiować możliwość wywoływania fałszywych alarmów przez słońce (umieszczenie barier w specjalnie pogłębionych w pewnej niewielkiej cześci wnękach, żeby osłonić czujki przed padającym światłem?). Tak, siatka skutecznie wyeliminuje większość źródeł fałszywych alarmów No i rzecz kluczowa. CZY SPOSÓB X WYMAGA TAKICH ZACHOWAŃ, ŻE FOTOKOMÓRKI ZADZIAŁAJĄ, CZY TEŻ SĄ BEZRADNE WOBEC SPOSOBU X? Bariery listwowe są skuteczne na większość ataków, również sposób X 3. Rzecz nieoczekiwanie nie najmniej ważna. Czy antywłamaniowe okno (pytam teraz nie o szyby, tylko o jego ogólną konstrukcję) jest jakoś odporne na włamanie także w momencie, gdy jest uchylone? Mam na myśli rozwarcie na zawiasie dolnym z zawieszeniem okna na metalowym przegubowym elemencie, a nie pozostawienie okna całkowicie niezamkniętego, po prostu swobodnie uchylonego). Dopytuje się bo obawiam się, że dodatkowa inwestycja w wentylację mechaniczną nie wchodzi w grę. Okno uchylone, czy nawet rozszczelnione niestety zupełnie traci właściwości antywłamaniowe 4. Pytanie ważne niezależnie od wybranej opcji. Czy sposób X jest czasochłonnym czy trwa kilka sekund? Czy to zależy od rodzaju szyby? Kilka sekund, względnie cicho i niezależnie od rodzaju szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 12.03.2009 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Bariery podczerwieni można tak zamontować aby słońce ich nie zaślepiało... Czy zawsze? Cała dyskusja kierowana jest na okna ale drzwi są najsłabszym punktem bo nie ma świadomości jak słabe to ogniwo. Tak, to prawda, ale jeszcze słabszym ogniwem w zabezpieczeniu domu jest brama garażowa, a jeszcze słabszym okno połaciowe. Może napiszesz coś ciekawego o tym? Czyli w klasach 1 i 2 nie bierze się pod uwagę łomu jako narzędzia agresji a szyby klasy P4A sa montowane w okuciach klasy "2" - to tak na chwilę dla przypomnienia o oknach. Możesz to rozwinąć? - szyby hartowane z pętlą alarmową w rogu szyby - rozwiązanie w przypadku domów błędne /Zbych/ Dlaczego? Jeśli namówicie Murator - mogę przygotować wykład - ale nie podejmę się jeśli czas wykład ubędzie krótszy niż 4 godziny lekcyjne. Zrobimy zrzutkę i przyjdziemy na lekcję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 12.03.2009 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Stosowanie szyb P4 ma też wadę. Z mojej wiedzy wynika, że nie można zrobić pakietu szybowego dwukomorowego (czyli o zwiększonej izolacyjności cieplnej) i jednocześnie P4. Czyli albo bezpieczniej, albo cieplej ...technika idzie do przodu Zbychu są dostępne szyby 44.4/12/4/12/4 k=0,7 ale.... ale są już tak grube ze do 99% profili nie wejdą Jarku, miałem na myśli pakiet szybowy o standardowej grubości. Pewnie, że można sobie zamówić dowolny pakiet szybowy, tylko w co go później zapakować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tytus de ZOO 12.03.2009 16:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Kilka sekund, względnie cicho i niezależnie od rodzaju szyby. No to chyba po kłopocie. Trzeba będzie zezygnować z systemu, który nie byłby tani, a dawałby opóźnenie rzędu zaledwie kilka sekund. Szkoda pieniędzy, jak sądzę. Wyrzucanie kasy na coś takiego rzeczywiście (jak ktoś sugerował) nie tylko mijałoby się z celem, ale nawet działaloby wprost niezgodnie z zamierzeniami - sygnalizowałoby wszem i wobec, że posiadacz domu śpi na pieniądzach, skoro stać go na realizację bezsensownych zachcianek. Chyba, że jeszcze coś wymyślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 12.03.2009 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Panowie, zanim się pokłócicie, przypominam się z listą ostatecznych pytań Nie mam zamiaru się kłócić z SS - to mój mentor, ale czasem przesadza Zbych na pytanie ostatnie już odpowiedział. Ktoś jeszcze na ten temat? Jareko? Ja już odpowiedziałem na wszystkie Twoje pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tytus de ZOO 12.03.2009 17:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Ja już odpowiedziałem na wszystkie Twoje pytania Odpowiedziałeś. Niestety. Aż za dokładnie. Dlatego napisałem: No to chyba po kłopocie. Trzeba będzie zezygnować z systemu, który nie byłby tani, a dawałby opóźnenie rzędu zaledwie kilka sekund. Szkoda pieniędzy, jak sądzę. Wyrzucanie kasy na coś takiego rzeczywiście (jak ktoś sugerował) nie tylko mijałoby się z celem, ale nawet działaloby wprost niezgodnie z zamierzeniami - sygnalizowałoby wszem i wobec, że posiadacz domu śpi na pieniądzach, skoro stać go na realizację bezsensownych zachcianek. Chyba, że jeszcze coś wymyślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 12.03.2009 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Kilka sekund, względnie cicho i niezależnie od rodzaju szyby. No to chyba po kłopocie. Trzeba będzie zezygnować z systemu, który nie byłby tani, a dawałby opóźnenie rzędu zaledwie kilka sekund. Szkoda pieniędzy, jak sądzę. Wyrzucanie kasy na coś takiego rzeczywiście (jak ktoś sugerował) nie tylko mijałoby się z celem, ale nawet działaloby wprost niezgodnie z zamierzeniami - sygnalizowałoby wszem i wobec, że posiadacz domu śpi na pieniądzach, skoro stać go na realizację bezsensownych zachcianek. Chyba, że jeszcze coś wymyślę. Nie podchodź do sprawy w ten sposób. Proponuję zabezpieczyć dom tak, jak napisałem na priv, a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w wentylację mechaniczną z rekuperacją Generalnie jeśli obawiasz się ataku przy obecności w domu, to poza wczesnym wykrywaniem agresora, powinieneś stworzyć w domu tzw. safe room. Powinno to być pomieszczenie bez okien i z solidnymi drzwiami. W takim pomieszczeniu powinni się swobodnie zmieścić wszyscy domownicy i przeczekać moment ataku, do czasu przybycia pomocy. W Twoim projekcie domu jakoś nie bardzo widzę miejsce na safe room, chyba, że łazienka, tylko jak będą wyglądały "pancerne" drzwi do łazienki Rozważ też zamontowanie mocniejszych drzwi między częścią dzienną i nocną (do holu przy sypialniach). Te drzwi na noc powinny być zamykane i to już w znacznym stopniu ochroni Ciebie i Twoją rodzinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 12.03.2009 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 ...Jarku, miałem na myśli pakiet szybowy o standardowej grubości. Pewnie, że można sobie zamówić dowolny pakiet szybowy, tylko w co go później zapakować? a choćby w Si82 czy CT70 Cava Czy w przypadku Aluminium w Reynersa 80mm (symbolu profila zapomnialem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tytus de ZOO 12.03.2009 18:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Generalnie jeśli obawiasz się ataku przy obecności w domu, to poza wczesnym wykrywaniem agresora, powinieneś stworzyć w domu tzw. safe room. Ech, nawet taki paranoik ja jak miałby poczucie śmieszności, gdyby zafundował sobie safe room. Odczuwana przeze mnie potrzeba zabezpieczenia (i realny poziom zagrożenia) jest o jakies trzy rzędy wielkości za niska, żeby doś takiego zrobić. Info pzesłane na priva przeczytam ... jak dojdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.