anthill 11.03.2009 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2009 Witam wszystkich !Mam pytanie jak ułożyć samemu podjazd ? Cena robocizny to połowa ceny całości ! Wolę kupić lepszy materiał i samemu ułożyć ,dlatego chętnie wysłucham porad osób doświadczonych w tego typu pracach .Jaki materiał jest dobry i w miarę tani ? Mieszkam w okolicach Wieliczki .....Pozdrawiam serdecznieKris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaltam 11.03.2009 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2009 Ale może podaj wpierw parę szczegółów takich jak: różnica wysokości, z czego nawierzchnia wierzchnia, szerokość, itp. Mam podjazd do garażu który jest w bryle domu - różnica poziomów ok. 1,2m, szerokość 5 m, granit i służę kilkoma radami po uzyskaniu ww danych wstępnych. Acha jakim samochodem planujesz wjeżdżać wbrew pozorom to decyduje o tzw. kącie podjazdu i zjazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
q-bis 12.03.2009 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Chętnie też się czegoś dowiem.Mój podjazd będzie szer 5m ale boki będą schodzić w dół ok 30cm-tak łagodnie, dł 5m, spadek ok 2% czyli 10cm od bramy do bramy.Planuje granit-raczej ten większy (8x8?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaltam 12.03.2009 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Myślałem że kąt podjazdu będzie większy a tak masz mniej problemów. Właściwie jak dobrze przygotujesz podłoże to po robocie. Ponieważ kostka granitowa dobrze przepuszcza wodę w głąb, zasyp w podłożu peszel odwadniający. I najważniejsze na nachyleniu lepiej jest układać kostkę granitową w romb - lepiej się klinuje i koło samochodu jej nie wyrwie w ekstremalnej sytuacji. Ponieważ u mnie jest dużo większe nachylenie (ok.17 st. na 3 m) podjazd jest zablokowany po bokach murem z bloczków betonowych (oczywiście na fundamencie), które w górnej części pełnią funkcję donic. Rozumiem że masz dostęp do ubijaka bo bez tego nie zabieraj się za budowę podjazdu pod ruch samochodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomii26 12.03.2009 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Witam przepraszam ale może też się podepnę pod ten temat zważywszy na to iż też mieszkam w okolicach Wieliczki. Sytuacja wygląda tak: działkę mam prawie prostą tzn. są niewielkie różnice poziomów więc specjalnych zabezpieczeń przed obsówami kostki robić nie trzeba ale od drogi do pierwszej ściany domu mam 95mb i od tej ściany do garażu jeszcze 27mb szerokość chcę mieć na 3m plus mały parking dla gości robi około 400m2 podłoże to glina więc ślisko i jak popada to wszystko się topi . Ten podjazd będzie użytkowany przez samochód osobowy ewentualnie jak czasami przywiozą węgiel no to przyjeżdżają większym autem. Co myślicie o tym: -dogaduje się z gościem od koparko-ładowarki aby mi wybrał całą potrzebną szerokość i długość tej drogi na głębokość 80cm czy taka wystarczy -przyjeżdżają tiry z grubym kamieniem -wypożyczam ubijarkę i go ubijam -ustawiam krawężniki -przyjeżdżają auta z jakimiś kamykiem np. tym takim czerwonym -ubijam je i mogę składać pieniążki na kostkę a zanim to będzie to sobie już jeżdżę Moje pytania do Was to: -czy 3m szerokości drogi będzie wystarczające -czy 80cm głębokości to będzie dobrze? ponieważ niektórzy mówią że wystarczy 50cm z tym że ja wolałbym mieć akurat w tym przypadku zapas bo chyba bym się pochlastał jakbym zrobił podjazd na 50cm głęboko po czym wjechała by jakaś ciężarówka i się okazało że wszystko tonie i czy założona przeze mnie kolejność prac jest prawidłowa? Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaltam 13.03.2009 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 Jeżeli masz glinę to rób 80 cm bo zimą zawsze ci trochę może podnieść przy mniejszej głębokości lub zdeformować przez koła (im większy podkład tym mniejsza szansa na deformację - oczywiście z umiarem - ja mam 1 m i mam święty spokój). Z zasady robi się na szerokość bramy wjazdowej. Zaplanuj sobie taki układ byś mógł obrócić się samochodem osobowym (niekiedy się to przydaje) - czyli wjechać przodem i wyjechać przodem. Jak pisałem wcześniej zrób odwodnienie podkładu i dobrze go ubij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anthill 28.03.2009 08:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2009 Witam, Dziękuję Kaltan za odpowiedz ,pytasz o szerokość ,to 3,5 m. ,Ale w związku z moimi częstymi ostatnio wyjazdami służbowymi podjąłem decyzję i wynajałem już firmę z okolicy która zrobi mi podjazd,sam robiłbym go tylko w wolnych chwilach a tych coraz mniej .... Ale pisałeś o podsypce ,własnie jaka jest dobra? i na co zwracać uwagę przy ich robocie ? pozdrawiam kris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslawskia 28.03.2009 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2009 Podjazd zgodnie z projektem Szerokość 5m. Długość: 5m. Kąt najazdu około 30 St. Z boju murki oporowe na fundamencie, wkopane 80cm poniżej gruntu. W pierwszym rzędzie wprowadzona rura PCV 110mm pod podjazdem wystająca poza murki - zadeklowana. Jak będę chciał kiedyś z jakiegoś powodu przepchnąć kabel pod podjazdem nie mam problemu. W podjazd pomiędzy murkami wsypany i zagęszczony wibracyjnie piach. Następnie warstwa 10cm Betonu B-10. Warstwo piasku około 0,5-1cm. Kostka betonowa o wysokości 10cm. Na granicy najazdu od drogi osadzone na płasko krawężniki - jak gmina wpadnie kiedyś na pomysł zmiany chodnika to zjazd jest bezpieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.