Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaka grubość docieplenia styropianem do 30 letniego domu?


admiro

Recommended Posts

Wiadomo, że każdy na swoją teorię na grubość warstwy ociepleniowej i bardzie niż standardy obowiązują mody, ale...

 

Jakiej grubości styropian zastosować do 30letniego domu?

 

Ściana bloczek + pustka 10 cm + cegła.

 

Chodzi mi o ustalenie, czy np. zastosowanie 15 cm w porównaniu do np. 8 cm zrobi w praktyce różnicę na koszcie ogrzewania (tłokowiec).

 

Załóżmy, że liczy się każde 1 zł zaoszczędzone na materiale i nie chcemy robić nic "dla spokoju" czy "na wszelki wypadek".

 

I pytanie 2 - jaka grubość wełny na ocieplenie poddasza - te same warunki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt ci tutaj nie policzy że opłaca ci sie wykonać ocieplenie o grubości 10 a nie 11 cm. Takie dane można jedynie obliczyc na podstawie audytu energetycznego biorąc pod uwagę wielkość ścian i okien, rodzaj ogrzewania i wentylacji. Wtedy przekonasz się czy inwestycja zwróci ci się za rok czy za pięc lat a moze za 10. To jest cała masa danych. Tutaj jedynie możemy teoretyzować i nic poza tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt ci tutaj nie policzy że opłaca ci sie wykonać ocieplenie o grubości 10 a nie 11 cm. Takie dane można jedynie obliczyc na podstawie audytu energetycznego biorąc pod uwagę wielkość ścian i okien, rodzaj ogrzewania i wentylacji. Wtedy przekonasz się czy inwestycja zwróci ci się za rok czy za pięc lat a moze za 10. To jest cała masa danych. Tutaj jedynie możemy teoretyzować i nic poza tym.

 

 

Nawet więcej. Audyt nic tu nie pomoże bo największą zmienną będą koszty materiałów i robocizny. Różnica w kosztach inwestycji docieplenia może być do kilkuset procent co zdecydowanie zmieni warunki opłacalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet więcej. Audyt nic tu nie pomoże bo największą zmienną będą koszty materiałów i robocizny. Różnica w kosztach inwestycji docieplenia może być do kilkuset procent co zdecydowanie zmieni warunki opłacalności.

 

Wykonanie będzie we własnym zakresie, materiały - wybierze się ofertę z najtańszej hurtowni, więc różnice w kosztach możemy pominąć.

 

Znalazłem coś takiego:

http://dziennik.dziennikbudowy.pl/Ekspres.nsf/n/855337C269856793C1257295002E2583?OpenDocument&View=n&Cat=np&Count=10

 

Wyliczono 12 cm, ale może się okazać, że 8 wystarczy, ale zaleca się 15 cm :D

 

Usługi audytorów wykluczam, tak jak pisałem wcześniej - jedziemy po kosztach

 

Dom standard z lat 70tych, ściany już opisałem, brak jakiegokolwiek ocieplenia stropu i poddasza, wentylacja - kanały przygotowane od 30 lat czekają na wykucie dziur dla kratek - więc wentylacja grawitacyjna.

Piwnica na poziomie parteru, piętro i strych nieużytkowy.

Okna standard PCV z grubsza biorąc sztuka na pomieszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że nie zrozumiałeś:

Powiem tak twierdzę że 17 lipca 2009 r temperatura wynosić będzie 25 stopni Celsjusza .

Albo potraktuj sprawę z drugiej strony mam tyle pieniędzy stać mnie na zakup ocieplenia o grubości x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że nie zrozumiałeś:

Powiem tak twierdzę że 17 lipca 2009 r temperatura wynosić będzie 25 stopni Celsjusza .

Albo potraktuj sprawę z drugiej strony mam tyle pieniędzy stać mnie na zakup ocieplenia o grubości x

 

Właściciel tego budynku może zakupić ocieplenie każdej grubości, pytanie było szczegółowe - jaki zakup ma uzasadnienie.

 

Ty twierdzisz, że nie da się tego określić, ok. Poczekajmy na inne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły wynik - w 22 minuty obliczyć straty domu i wyznaczyć grubość docieplenia.......no no :-).

Ściana bloczek + pustka 10 cm + cegła.

Bloczek czego - sylikatu, betonu, żużla ???

10 cm pustki aż sie prosi, aby tam coś wtłoczyć do środka - najlepiej rozprężne, bo dobrze wypełni przestrzeń.

Wówczas można dać na zewnątrz cieńszą wartwę, aby mostki cieplne zniwelować i bedzie cieńsza ściana, a ciepła, i te swoja fasadę też bedziesz miał.

Obliczyć to sie wszystko da, tylko trzeba mieć z czego. Podałeś jakieś śmieci informacyjne i chcesz, aby wyliczyc Ci opłacalność inwestowania.

Róznica między 8 a 15 cm moze być bardzo duża i nie bardzo. Zależy to od paru rzeczy, które trzeba znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły wynik - w 22 minuty obliczyć straty domu i wyznaczyć grubość docieplenia.......no no :-).

Ściana bloczek + pustka 10 cm + cegła.

Bloczek czego - sylikatu, betonu, żużla ???

10 cm pustki aż sie prosi, aby tam coś wtłoczyć do środka - najlepiej rozprężne, bo dobrze wypełni przestrzeń.

Wówczas można dać na zewnątrz cieńszą wartwę, aby mostki cieplne zniwelować i bedzie cieńsza ściana, a ciepła, i te swoja fasadę też bedziesz miał.

Obliczyć to sie wszystko da, tylko trzeba mieć z czego. Podałeś jakieś śmieci informacyjne i chcesz, aby wyliczyc Ci opłacalność inwestowania.

Róznica między 8 a 15 cm moze być bardzo duża i nie bardzo. Zależy to od paru rzeczy, które trzeba znać.

 

Z czego by ów bloczek nie był (a jest to jakieś miękkie cholerstwo przypominające BK) to nie wpływa to w żaden mierzalny poziom na grubość styropianu - przynajmniej w/g kalkulatora z linka powyżej.

 

Wypełnianie nie wchodzi w grę finansowo - ekofiber jest dużo droższy od styropianu.

Przy założeniu wypełnienia + styropian cieńszy + tynkowana elewacja - zmniejsza koszt samego styropianu przy założeniu 50% o ok. 1100 zł.

Za tą kwotę nie wypełnię szczeliny.

 

Poza tym jaki byłby sens wypełniania pustki powietrznej jeżeli całość będzie odizolowana styropianem? Jeżeli będzie szczelna to lepszego izolatora niż powietrze w środku nie znajdziemy.

 

Jakie "nieśmieciowe" dane byłyby potrzebne do ustalenia tej nieszczęsnej grubości styropianu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 10 cm. pustki nie jest dobrym izolatorem.Przy takiej szczelinie następuje cyrkulacja powietrza i kicha z izolacji. Szczeliny powietrzne nie powinny przekraczać 2 mm aby ta cyrkulacja nie zachodziła /tak podają fachowe źródła/. W tym konkretnym przypadku można by zasypać szczelinę granulowanym styropianem lub perlitem - zastąpiło by to tak na oko 10 cm. styropianu na zewnątrz /troszkę robota upierdliwa ale nie kupujemy kleju i siatki/, ale jak dla mnie to troszkę za mało, więc przy większej grubość to dać całą grubość na zewnątrz - a ile będzie ekonomicznie? - a kto wie jaka będzie cena ciepła za kilka lat? Pamiętam jak szczytem było 5 cm. styropianu a dzisiaj dają już nawet 25cm. Trzeba pamiętać że do każdej grubości taka sama ilość kleju i siatki a sam styropian dzisiaj względnie tani - życzę trafnego wyboru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dom z lat 80 XX w,material co bylo pod reka czyli cegla pełna, bloczki żwirowe, sami nie wiemy co.

Ponieważ dom remontujemy gruntownie-mamy zrobiony indywidualny projekt.i inwentaryzacje budynku.Architekt bardzo sie starał i wszystko gruntownie wyliczył-wyszło mu optymalnie: 8cm przyziemie i 12 reszta elewacji-wtedy zostaną spełnione wymogi.Architekt powiedział,ze jak się upieramy może być 10cm,ale jest t pozorna oszczedność My też liczymy sie z każda złotówką dlatego nie osczędzamy na grubośći styropianu( różnica max 2zł między 10cm a 12cm) za to wybraliśmy polecanego przez budowlańców lokalnego producenta z systemu Jaworza( sami jesteśmy z Bielska)-przy naszym metrażu ok 360m2 zaoszczędzimy ponad 1000zł na materialne w porównaiu do średniego atlasa. Na koniec -wybierz tynk silikatowy a nie akrylowy jest to szczególnie istotnie przy modernizacji starych domów-chodzi o paraprzepuszczlność.Dopłata ok 1zł/m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom z lat 80 XX w,material co bylo pod reka czyli cegla pełna, bloczki żwirowe, sami nie wiemy co.

Ponieważ dom remontujemy gruntownie-mamy zrobiony indywidualny projekt.i inwentaryzacje budynku.Architekt bardzo sie starał i wszystko gruntownie wyliczył-wyszło mu optymalnie: 8cm przyziemie i 12 reszta elewacji-wtedy zostaną spełnione wymogi.Architekt powiedział,ze jak się upieramy może być 10cm,ale jest t pozorna oszczedność My też liczymy sie z każda złotówką dlatego nie osczędzamy na grubośći styropianu( różnica max 2zł między 10cm a 12cm) za to wybraliśmy polecanego przez budowlańców lokalnego producenta z systemu Jaworza( sami jesteśmy z Bielska)-przy naszym metrażu ok 360m2 zaoszczędzimy ponad 1000zł na materialne w porównaiu do średniego atlasa. Na koniec -wybierz tynk silikatowy a nie akrylowy jest to szczególnie istotnie przy modernizacji starych domów-chodzi o paraprzepuszczlność.Dopłata ok 1zł/m2.

 

Ja się z tym stwierdzeniem zgadzam, ale co to da przy izolacji styropianem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mieszkam w takim" klocku' z lat 70-tych,technika budowy taka sama.W 2000r wymieniliśmy okna na plastiki a ściany ociepliliśmy 10cm styropianem.Tynk mineralny.To wszystko.Dach nieocieplony,mostki cieplne i wentylacja grawitacyjna.100m kw pow,ogrzewanie gazowe plus CWU dla 6 osób-rachunek za gaz styczeń-560 zł.Uwazam,że to i tak nieżle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...