Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

naprawdę kondensacyjny lepszy?


Recommended Posts

Wiadomo też że tego typu kocioł ma w ofercie każdy producent i też wiadomo że ci znani producenci Wxxx i Vxxx mają je zw znacznie wyższej cenie. Wybór jak zawsze po stronie inwestora.

 

Wyższa cena kotłów Vailanta i Viessmanna / nie boję się nazwać ich po imieniu / może być spowodowana wyższym zaawansowaniem technologicznym wykonanych podzespołów lub sterowania - nie sądzisz ??

 

Tanie i dobre to jest tylko tanie wino ...

 

8)

 

Jeszcze w temcie Immergasa Zeusa - sąsiad mój jak wyjeżdżał na święta prosił mnie : wpadnij do mnie dzień przed moim przyjazdem i przełącz kocioł z pracy ekonomicznej na pracę z normalna temperaturą - chcę jak wrócę aby w domu było ciepło ... - pytam go : a nie mozesz sam zaprogramować sterownika aby sam temp obnizył podczas twojej nieobecności a potem ja podniósł w dzień Twojego powrotu ?? - a on mi odpowiada - NIE DA SIĘ :-?

 

Dziękuję - postoję - pomyślałem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Analizator spalin podaje sprawność. Temperatura spalin wynosiła 38stC.

 

No tak - rzeczywiście - jak mi serwisant Viessmanna robił przegląd kotła to podczas pomiaru i analizy spalin na mierniku widniała sprawność kotła ...

 

No niestety - sam w takim razie sobie nie zmierzę :cry:

 

Jaki kocioł sprawdzałeś ? - 110% sprawności to brzmi dumnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAPczyn -> tak sobie myślę - wyższa sprawność kotła jest wówczas gdy temp spalin jest jak najniższa - kondensacja wystepuje wówczas najobficiej - można to uzyskać obniżając temperaturę pracy kotła - wówczas na powrocie mamy niższą temp wody - czyli niską temp spalin . Ale wpływ na to musi mieć także pojemnośc cieplna wymiennika kotła - czyli kotły z większymi wymiennikami / o większej pojemności cieplnej / potrafią więcej energii odebrać / zakładamy że palnik grzeje wodę na zasilaniu do stałej temperatury / czyli bardziej schłodzić spaliny które przez to mają niższą temperaturę .

Czyli można wnosić że kotły z większymi wymiennikami / o większej mocy / mają większą sprawność dla tożsamych temperatur zasilania w stosunku do kotłów o mniejszych wymiennikach / o mniejszej mocy / ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - rzeczywiście - jak mi serwisant Viessmanna robił przegląd kotła to podczas pomiaru i analizy spalin na mierniku widniała sprawność kotła ...

 

No niestety - sam w takim razie sobie nie zmierzę :cry:

 

Jaki kocioł sprawdzałeś ? - 110% sprawności to brzmi dumnie :D

 

Modula II 4...20.

 

Poczytałem o Paradigmach - niezłe kotły - ciekawe rozwiazania technologiczne / przede wszystkim wymiennik / - no i sprawność imponująca .

 

Sprawdzałem w protokole przeglądu mojego Vieśka - mam tam wydruk z kontroli parametrów - przy temperaturze spalin 38 stopni sprawność kotła 108% .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy podniecają się sprawnością KONDENSATÓW.

W teorii to brzmi dobrze, ale pytanie jest jedno i to zasadnicze kiedy się ta inwestycja zwróci.

 

1.

Sprawność powyżej 100% jest Ok. pod warunkiem, że masz ogrzewanie podłogowe lub tak przewymiarowane kaloryfery, że grzejesz w optymalnych temp. dla kondensacji. Duże znaczenie ma cyrkulacja CWU - wielkość zbiornika.

 

2.

Czytając wątek ILE GAZU POSZŁO WAM W TYM SEZONIE /nie mam kondensata/ a wyniki zużycia gazu mam na przyzwoitym poziomie:

Średnie zużycie gazu m3/dobę:

Styczeń 11m

Luty 9m

Marzec 7m

Dom zamieszkany od 20 grudnia 2008. Wilgotność w domu 55-60%. Nie dogrzewany kominkiem czy innym źródłem ciepła. Paliłem może 5-6 razy w podanym okresie dla przyjemności popołudniu.

 

Powierzchnia 120m parter, 60m poddasze.

Temp. normalna: 21,5 St.C. - 8godz. na dobę

Obniżona: 20 St.C = 16godz. na dobę.

W weekend odwrotnie.

Aktywna cyrkulacja CWU.

 

3.

W mojej ocenie kluczem sukcesu jest:

- dobra izolacja domu

- dobre sterowanie do pieca oraz ustawienie parametrów pieca pod dom

- rekuperator /niestety nie mam/

 

Pzd,

AB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.

W mojej ocenie kluczem sukcesu jest:

- dobra izolacja domu

- dobre sterowanie do pieca oraz ustawienie parametrów pieca pod dom

- rekuperator /niestety nie mam/

Im mniej spalasz gazu tym mniej opłaca się inwestować w kondensat, zwłaszcza te drogie za ok. 10tys. Jeżeli zużycie 1000m3 gazu na CO na sezon to na kondensacie zaoszczędzić można max 100(150?)m3 gazu * 1,7zł = 170(250)zł - 50zl za droższy przegląd kotła czyli wychodzi 120-200zł oszczędności na rok.

Jeżeli różnica cenowa pomiędzy kotłem zwykłym a kondensacyjnym to TYLKO 2tys zł to kondensat zwróci się dopiero za 10-15 lat :-), jeżeli różnica cenowa jest większa to inwestycja nieopłacalna ekonomicznie.

Jeżeli ktoś nie ma podłogówki to lepszym rozwiązaniem (ekonomicznym) będzie reg. pokojowy niż droższy pogodowy.

 

Odn. rekuperatora :-) bo widzę, że reklama robi swoje. Kluczem do sukcesu pod względem wydatków na ogrzewanie domu nie jest sam rekuperator a wentylacja zrównoważona która wymusza określoną wymianę powietrza w domu (czyli nie za dużą). Dobrze wykonana! went. grawitacyjna jest ok i również może być energooszczędna ale przecież ci którzy chcą sprzedać rekuperatory o tym nie wspomną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do boguslawskia - na mam zblizony do Ciebie dom co do wielkości w okresie najtęższych mrozów tej zimy (pocz grudnia do początku lutego) zużyłem średnio 7,5m3 (na CO, CWU i gotowanie). Gdybym w ogóle nie palił w kominku to wyszło by coś na poziomie 9m3. To widać róźnicę. W janwiększe mrozy miałem temperaturę zadana na CO 47st, więc piec kondensuje u mnie praktycznie zawsze. Przy CWU też (42 st temp zadana CWU). Warunki oczywiście podałeś słuszne. Relatywnie niskotemperaturowe CO, dobra automatyka (też kosztowna rzecz) i dobre nastawy. Bez tego może rzeczywiście nie warto inwestować w kondensat.

phans - do takiej analizy powinno sie brać roczne zużycie, nie tylko sezon grzewczy (CO+CWU). Dla domu rzędu 180m3 to raczej znacznie powyżej 1000m3 rocznie - u mnie raczej nie mniej, niż 1300m3. Traktujmy te rzeczy łącznie tak jak inwestycję w całość sprzętu - również do CWU. Za 10tys (lub niewiele ponad) - jak dobrze stargujesz, kupisz kondensat z zasobnikiem warstwowym CWU. Nawet jeślii rzeczywiście wyszedłby okres zwrotu nie dłuższy, niż 15 lat, to jeszcze powinno sie zmieścić w okresie żywotności kotła (zwłaszcza serwisowanego, co tu już jest uwzględnione).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...