grzegorz_si 14.03.2009 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 WitamMam w ścianie komin Schiedla ROndo do niego kominek (paliłem niewiele bo kominek zrobił partacz) i tak sobie obserwuję ścianą z drugiej strony i widzę że zaczyna pękać pionowo - mniej więcej wzdłuż łączenia komin - ściana. Dodatkowo poziomo tam gdzie spoina pustaków widać takie wybrzuszenia i lekkie rysy (wybrzuszenia były bardziej wypukłe w momencie palenia). Można policzyć z ilu pustaków składa się mój komin.Komin jest otynkowany tynkiem gipsowym knaufa mp75l, na to gładź stabill.Teraz stukam sobie paluszkami i gdzieniegdzie słyszę głuchy odgłos - albo gładź, albo cały tynk nie trzyma się już podłoża. Aha ściana jest zrobiona tak:Porotherm 25-dostawionykomin-porotherm25. Już widzę że jak naprawię kominek i trochę w nim popalę to czeka mnie remont tej ściany tylko jak to teraz zrobić, aby znowu nie poprawiać? Płyta GK nie wchodzi w grę. Mocny tynk cementowy i na go gładź? Jakaś siatka, specjalne kleje??Doradźcie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majar69 14.03.2009 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Przyczyną pękania wzdłuż połączenia komin ściana może być wypełnienie przestrzeni między pustakami komina i porotermem zaprawą a powinno być pianką. Jaka przyczyna pękania łączenia samych pustaków kominowych nie wiem ( może fachowiec murujący komin "zapomniał" wlożyć ocieplenie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz_si 14.03.2009 22:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Przyczyną pękania wzdłuż połączenia komin ściana może być wypełnienie przestrzeni między pustakami komina i porotermem zaprawą a powinno być pianką. A to się dowiedziałem... w instrukcji czegoś takiego nie widziałem. Czemu o tym nie napisali? Chyba że coś przegapiłem.. Jaka przyczyna pękania łączenia samych pustaków kominowych nie wiem ( może fachowiec murujący komin "zapomniał" wlożyć ocieplenie). Rondo nie posiada ocieplenia. W środku jest pusta dziura, do jakiś czas rura jest tylko owinięta sznurem dylatacyjnym. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arkadius 15.03.2009 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Może fachowiec pusta przestrzeń zalał betonem żeby było mocniejsze U mnie mam wkład Bolesławca i obmurowany cegłą pełną i na łączeniach murarz zalał wszystko betonem i też pęka strasznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 15.03.2009 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 pekniecia sciana-komin - zglos wykonawcy sciany. komin i odparzenia tynku - to nieszczelnosc cieplna, brak izolacji wkladu od obudowy/komina - zglos wykonawcy. ludzisz sie, ze jedynym paprokiem na twojej budowie byl monter wkladu kominka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaltam 15.03.2009 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Masz problem. Po położeniu tynku na styku komin / ściana tynk powinien być tynk np. nacięty gumówką przez całą grubość tynku i w tą szczelinę (dylatacyjną) położony akryl. Jeżeli tynk ci odchodzi na ścianie komina to prawdopodobnie nie wysechł do końca a ty paliłeś w kominku i od szybkiego osuszania miejscami odspoił się od podłoża. Wszystkie Twoje problemy wynikają z różnej rozszerzalności cieplnej materiałów budowlanych (inny współczynnik ma beton, inny cegła, inny tynk gipsowy itd), a przyczyną tego jest brak izolacji wkładu komina. Jeżeli nie będzie przewód komina zaizolowany to przy paleniu w kominku (przez kilka godzin) zawsze będziesz miał pęknięcia na tynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz_si 15.03.2009 08:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Do komina Rondo Schiedel nie przewidział ocieplenia. Goście na bank nie zalali rur betonem bo byłem przy nich i patrzyłem im na ręce jak to murowali.Jak ja mogę sobie liczyć spoiny w tych pustakach to chyba jakieś jaja są normalnie. Pewnie macie rację że gdyby to było ocieplone to problemu by nie było, tylko czemu sprzedają taki dziadowski system? Z boku szczeliny dylatacyjne z silikonem czy akrylem? Toż to będzie wyglądać okropnie! A i tak po jakimś czasie akryl zacznie odłazić a farba na nim łuszczyć się. Nigdzie nie widziałem żeby ktoś tak robił. Kurde nie wierzę żeby im wszystkim robiło się to samo. Przeklinam dzień w którym kupiłem komin systemowy - nigdy więcej tego gówna! Czy ktoś ma ten "wynalazek", mieszka i jakoś sobie z tym poradził? Aha jeszcze jedno: są może jakieś masy szpachlowe bardziej odporne na wyższą temperaturę? Jedno z wybrzuszeń odskrobałem i widzę że tynk jest w sumie cały, tylko gładź tak zareagowała, tam gdzie słyszę pusty stukot też tynk się trzyma. Rozumiem że w miejscach spoin jest cieplej niż na pustakach. Może to przez różnicę temperatur? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 15.03.2009 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 napraw kominek (zaizoluj te "plecy") rozpal i sprawdz jak sie zachowuje obudowa komina. i ciesz sie, ze masz komin szczelny dla spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MCB 15.03.2009 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 U mnie jest komin Schiedel Rondo + Komin wmurowany w ścianę z silki 24. Ceramiczne wkładki komina owinięte są wełną. W rogach pustaków ciągła szczelina wentylacyjna. Kominek jeszcze nie obudowany. Wełna z folią na ścianie za kominkiem. Grzeję na maksa. Poszła już paleta brykietów. W pomieszczeniu pod sufitem ponad 30st. Tynk gipsowy. Nic nie pęka, nic nie odpada. Ściana i komin w przyległym pomieszczeniu robi się lekko ciepła po bardzo długim grzaniu. Wkład kominowy solidny. Przeżył eksplozję gazów w kominku. Drzwi wyczystki były prowizorycznie przymocowane i odleciały Ogólnie wkład i wykonanie jak dotąd bez zarzutu. MCB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 15.03.2009 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 U mnie jest komin Schiedel Rondo + Komin wmurowany w ścianę z silki 24. Ceramiczne wkładki komina owinięte są wełną. W rogach pustaków ciągła szczelina wentylacyjna. Kominek jeszcze nie obudowany. Wełna z folią na ścianie za kominkiem. Grzeję na maksa. Poszła już paleta brykietów. W pomieszczeniu pod sufitem ponad 30st. Tynk gipsowy. Nic nie pęka, nic nie odpada. Ściana i komin w przyległym pomieszczeniu robi się lekko ciepła po bardzo długim grzaniu. Wkład kominowy solidny. Przeżył eksplozję gazów w kominku. Drzwi wyczystki były prowizorycznie przymocowane i odleciały Ogólnie wkład i wykonanie jak dotąd bez zarzutu. MCB te nie wtracowywuj sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz_si 15.03.2009 10:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 U mnie jest komin Schiedel Rondo + Ogólnie wkład i wykonanie jak dotąd bez zarzutu. MCB te nie wtracowywuj sie A mi mówili że Rondo Plus to do gazu a do kominka Rondo i ściana mi się nagrzewała dosyć znacznie. Temperatury nie mierzyłem. W sumie to już nieważne. Ważne żeby jakoś wykończyć tą ścianę. Jak już naprawię ten kominek to cosik czuję że po porządnym paleniu przez cały sezon wykończenie ściany będzie do gruntownego remontu. FlashBack - nadal szukam wykonawcy do tego kominka bo teraz mam traumę i nikt nie wzbudził jak dotąd mojego zaufania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz_si 17.03.2009 18:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 FlashBack Ty dużo wiesz: dzisiaj był u mnie jeden gościu od kominka i zaproponował montaż wymiennika ciepła (czy jakoś tak): takiego wynalazku do którego podłącza się rurę spalin a potem do komina. Jego zdaniem jest się w stanie dzięki temu odzyskać dużo ciepła które ucieka do komina. Drugim pozytywnym efektem byłoby znaczne obniżenie temperatury spalin. Ta ściana może nie nagrzewałaby się mi tak bardzo.Co o tym myślisz??Cena tego wynalazku około 1000 - 1500 zł.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wito2008 18.03.2009 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 też zaczął mi pękać tynk na kominie po 3-4 miesiącach grzania (Rondo Plus) przy czym ściana nie jest zbyt gorąca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adwalk 19.03.2009 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 ha ściana jest zrobiona tak: Porotherm 25-dostawionykomin-porotherm25. Już widzę że jak naprawię kominek i trochę w nim popalę to czeka mnie remont tej ściany tylko jak to teraz zrobić, aby znowu nie poprawiać? Płyta GK nie wchodzi w grę. Mocny tynk cementowy i na go gładź? Jakaś siatka, specjalne kleje?? Ja u siebie zrobił bym tak: kupił płytę gipsowo-włókninową fermacell. skuł tynk na kominie i ścianie po obu stronach komina. wyczyścił spoinę pomiędzy kominem a ścianą by komin mógł się swobodnie rozszerzać po nagrzaniu. przykleił płytę wyłącznie do porothermu pozostawiając kominowi możliwość swobodnej pracy za płytą. na styku płyta pozostały tynk masa akrylowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekw127 19.03.2009 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Wito2008, a Ty jakiego rodzaju masz tynki? U mnie właśnie tynkują rondo plus tynkami cementowo-wapiennymi i zastanawiam się czy lepiej od razu nie obudować go płytami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EZS 19.03.2009 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 FlashBack Ty dużo wiesz: dzisiaj był u mnie jeden gościu od kominka i zaproponował montaż wymiennika ciepła (czy jakoś tak): takiego wynalazku do którego podłącza się rurę spalin a potem do komina. Jego zdaniem jest się w stanie dzięki temu odzyskać dużo ciepła które ucieka do komina. Drugim pozytywnym efektem byłoby znaczne obniżenie temperatury spalin. Ta ściana może nie nagrzewałaby się mi tak bardzo. Co o tym myślisz?? Cena tego wynalazku około 1000 - 1500 zł. Pozdrawiam z tego co wiem, to obniżenie temp spalin jest wadą a nie zaleta. Gorszy cug, skrapla się w kominie, osadza sadza, komin częściej trzeba czyścić itd. Owszem, za ciepłe spaliny oznaczają, że ci ciepło ucieka i z punktu widzenia ekonomii dobrze to ciepło im zabrać, ale u ciebie i tak ściana ciepło zabiera przez brak izolacji... A propos izolacji, bo tu tkwi przyczyna problemów... Piszesz, że nie przewidzieli. Nie prawda, nawet na stronie ww widać ten sznur na całej długości komina. To nie dylatacja ale bardzo gęsta izolacja, która powinna być utkana zwój po zwoju. Przynajmniej tak wygląda. Więc pytanie - kto ci ten komin składał. Jeżeli murarz - to niech teraz powie, jak izolować. Jeżeli ty mu sam kazałeś, to masz problem, jeżeli przedstawiciel firmy -to niech poprawi. . Ja w każdym razie nie rozumiem, dlaczego masz problem z kominem systemowym takiej firmy, jak Schidel. Zawsze mi się wydawało, ze to dobry producent., Ja to mogłabym mieć problemy - mam Zapela, który mi stawiał murarz widzący pierwszy raz w życiu komin systemowy wraz z mężem - muzykiem Ale trzymali się instrukcji i postawili. I powiem, ze palę od 2 lat i jestem bardzo zadowolona, mało się osadza, cug świetny, czego chcieć. Więc nie narzekaj na kominy systemowe ale na wykonawcę twojego komina. A teraz zostaje ci zasłonić plecy GK, jak napisał adwalk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 19.03.2009 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Przyczyną pękania wzdłuż połączenia komin ściana może być wypełnienie przestrzeni między pustakami komina i porotermem zaprawą a powinno być pianką. Jaka przyczyna pękania łączenia samych pustaków kominowych nie wiem ( może fachowiec murujący komin "zapomniał" wlożyć ocieplenie). Kto tak podaje? Wszyscy fachowcy określają, że na komin (w celu izolacji) nie może być nawet styropian ze względów pożarowych, a ty piszesz o przyklejeniu do komina pianki, która pali się znacznie lepiej od styropianu? Pytam się bo fachowcem nie jestem i chciałbym się czegoś nauczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz_si 19.03.2009 12:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 przyczyna problemów... Piszesz, że nie przewidzieli. Nie prawda, nawet na stronie ww widać ten sznur na całej długości komina. To nie dylatacja ale bardzo gęsta izolacja, która powinna być utkana zwój po zwoju. Przynajmniej tak wygląda. Powtarzam raz jeszcze: Rondo NIE jest kominem izolowanym Tak było w instrukcji, montaż widział doradca techniczny Schiedla który był OSOBIŚCIE na budowie. Nie czepiał się ani tego że pustaki były doklejone zaprawą do muru ani tego że izolacji NIE BYŁO. Zgodnie z łopatologiczną instrukcją sznur jest tylko dylatacją. Na jeden fragment rury przypadały dwie pętle sznura które trzymały tą rurkę w równej odległości od ścianek pustaka. Więc pytanie - kto ci ten komin składał. Jeżeli murarz - to niech teraz powie, jak izolować. Jeżeli ty mu sam kazałeś, to masz problem, jeżeli przedstawiciel firmy -to niech poprawi. . Hmm to może producent poprawi? Sami tak kazali wymurować Ja w każdym razie nie rozumiem, dlaczego masz problem z kominem systemowym takiej firmy, jak Schidel. Zawsze mi się wydawało, ze to dobry producent., Ja to mogłabym mieć problemy - mam Zapela, który mi stawiał murarz widzący pierwszy raz w życiu komin systemowy wraz z mężem - muzykiem Ale trzymali się instrukcji i postawili. I powiem, ze palę od 2 lat i jestem bardzo zadowolona, mało się osadza, cug świetny, czego chcieć. Więc nie narzekaj na kominy systemowe ale na wykonawcę twojego komina. Mnie też się tak wydawało. Miałem kupić Zapla, wziąłem Schiedla. Tak mi przez telefon radzili przedstawiciele producenta: Do kominka nieizolowany Rondo, do gazu izolowany Rondo Plus, do gazu z kotłem kondensacyjnym Avant. A teraz zostaje ci zasłonić plecy GK, jak napisał adwalk. I chyba tak zrobię. Innego wyjścia nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wito2008 19.03.2009 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Wito2008, a Ty jakiego rodzaju masz tynki? U mnie właśnie tynkują rondo plus tynkami cementowo-wapiennymi i zastanawiam się czy lepiej od razu nie obudować go płytami... gipsowo-wapienne i na to gładź gipsowa, jestem na etapie wykańczania, nie odkrywałem tych pęknięć i nie wiem jeszcze czy to tylko gładź czy również tynk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hal 19.03.2009 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 mam podobnie.. pęknięcia wzdłużne i poprzeczne.. zastanawiam się czy nie położyć na tym płytek.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.