piotrekdbk 22.03.2009 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 Witam wszystkich. Posiadam domek wolno stojący o pow. ok. 60m2 chciałbym zmodernizować ogrzewanie, a właściwie stworzyć od nowa ponieważ w chwili obecnej mam piecyk węglowy. Dość wydajny ale ma wiele minusów. Moje pytanie jak w temacie. Za jakiej mocy piecem węglowym powinienem rozglądać się? Jakieś wskazówki co do producenta etc ponieważ jestem dość "zielony" w temacie, a nie chciałbym żeby jakiś pół fachowiec wkopał mnie w niepotrzebne koszta. z góry dziękuję i czekam na odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 22.03.2009 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 Mało podanych informacji nie wiemy jak masz domek ocieplony i jakie jest jego zapotrzebowanie na ciepło. Ale do takiej powierzchni powinien wystarczyć piec o mocy 7kW, tylko nie wiem czy o takiej małej mocy produkują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrekdbk 22.03.2009 15:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 Co do konstrukcji... ściany pustak-styropian 4mm-suporeks 120mm-płyta GK, sufit podwieszany izolowany wełną mineralną okna niestety jeszcze drewniane pochodzą z demontażu z jakiegoś bloku lata 90' A jeżeli założę kocioł o większej mocy wiąże się to większymi wydatkami na opał czy po prostu będzie wiecznie za gorąco w budynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 22.03.2009 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 7-8kW im wiekszy tym koszty opalania wyzsze. tego typu piece swoje spalaja i nie wiele sie poradzi. moze lepiej jakis gazowy brak obslugi brak koniecznosci wygospodarowywania pomieszczenia na opal itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania