Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Stopień (faktycznie zapomniałem zrobić zdjęć) z legarów pociąłem kawałki tak żeby dwie deski się zmieściły i żeby około 10cm weszły pod legary tarasu (to było coś koło 38-40cm). U mnie legary i kontrlegary miały w sumie 16cm (i taką wysokość stopnia chciałem mieć), więc te legary pod stopień mocowałem właśnie do nich dając po prawej i lewej takie blaszki z otworami (chyba 8x20cm). Pod legary od stopni sypałem kliniec, ubijałem i kładłem bloczek betonowy. Następnie legary od stopnia połączyłem też tymi samymi belkami z których są legary, tak aby obie deski na stopniu się na nim opierały. Na allegro są takie podkładki dystansowe, każdy kolor to inna grubość, tym poziomowałem stopień, wbijając miedzy bloczek a legar.

 

 

Wielki szacun za wrzucenie fotek z budowy tarasu. Jak zobaczyłem efekt koncowy to mi szczęka opadła i do tej pory nie mogę się pozbierać :)

 

Nie do końca zrozumiałem jak zbudowałeś ten stopień. Rozumiem, że fotek nie masz, ale czy dałbyś radę zrobić jakiś rysunek poglądowy ?

Ja pewnie zrobię górny poziom i o stopień będę się martwił później, ale zastanawiam się czy powinienem uwzględnić coś na etapie wylewania stóp fundamentowych.

Rozważam też opcję ze zrobieniem oddzielnych stóp pod stopień - w drugiej fazie - oczywiście o poziom niżej (16cm) od pozostąłych stóp) - ma to sens wogóle, czy już bredzę ? :)

 

 

Poza tym nie planowałem oryginalnie dawać dwóch prostpoadłych do siebie kantówek, jedynie jedną warstę w rozstawie 90x90 o przekroju 10x16 (dębowe).

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Suomi dzięki.

WP_20140704_001.jpg

Tak na szybko nabazgrałem jak ten stopień wygląda.

Czyli pierwsza deska stopnia wspiera się w 2ch punktach na kontrlegarze i na pionowej desce (podstopnica czy jak to tam się po fachowemu nazywa) a druga tylko na kontrlegarze.

Na etapie robienia stop musisz pamiętać aby legar wychodzi w stronę stopnia jakieś 8-10cm, abyś mógł do niego przymocować legar od stopni.

Mój taras ma szerokość 2,40m + stopień 0,30m.

Edytowane przez woodek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Poprawiłem załącznik.

 

Cena to:

- drewno - 5500zł

- beton b20 - 250zł

- wkręty 500zł

- bloczki betonowe - 50zł

- kamyki - 1000zł

- olej - 400zł

- kątowniki, kotwy, blaszki, agro-włóknina etc. ~ 400zł

- wypożyczenie wiertnicy - 65zł

- zbrojenie - 300zł + pozostałości po budowie

- szalunki - deski pozostałe z budowy

- pierdoły o których zapomniałem - ? zł

- własna robocizna - bezcenne ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na elewacji mam system imitacji drewna firmy Greinplast, są to panele akrylowe na siatce, które się przykleja i maluje. Na stronie producenta prawie nic o tym nie ma. Ale w sklepach budowlanych popytaj o próbnik. Jest kilka rodzajów desek, bali i kilka kolorów. A tynk to greinplast kolor 0120 (najjaśniejszy szary jaki był).

Pozdrawiam

Taras super, kawał dobrej roboty.

Trochę offtop, ale co tam, jaka cena tych paneli elewacyjnych? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

compi jakieś 45m2

 

St@nley dzięki. Byłem pierwszy na podkarpaciu (przynajmniej tak twierdził przedstawiciel greinplasta), który to kupował, więc dali rabat i materiał (grunt pod akryl, klej akrylowy, panele, podkład i właściwy lakier) wyszło 90zł/m2. Za robociznę płaciłem 60zł/m2 (a w miejscach gdzie był tynk 28zł, więc te 60zł zawiera również klejenie styropianu i zaciąganie siatką). Oglądałem jeszcze inne imitacje na bazie styropianu, ale wyglądały gorzej, szczególnie z bliska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Padło i na mnie. Zamierzam na dniach rozpocząć próbę samodzielnego zbudowania swojego tarasu :)

Przeczytałem CAŁY ten wątek :) ale mimo to nadal mam trochę wątpliwości. Będę wdzięczny jeżeli ktoś z fachowców raczy je chociaż częściowo rozwiać...

 

Ktoś wcześniej dobrze napisał - mędrcy doradźcie :)

 

Deska: modrzew syberyjski, wysokość 27 mm x szerokość 143.

Kształt: litera L, dłuższy bok 9 metrów, krótszy 6, szerokość tarasu 2,5-2,8 m. Deskowanie ma iść prostopadle do ścian budynku.

Taras ma być posadowiony na bloczkach betonowych i tu się zaczynają wątpliwości :)

 

1. Czy dać gęsto bloczki (np. co 45-50 cm regularnie) i na nie tylko legary 40x70, a na to deski czy też rozstawić rzadziej bloczki i na to kratę kontrlegary + legary + deska.

 

2. Jeżeli krata to jaki rozstaw bloczków wtedy dać i czy kontrlegary (te dolne grubsze) mogą być z innego drewna niż modrzew syberyjski ? I jaki przekrój kontrlegara zastosować przy ułożeniu na sztorc ? 10x15 ?

 

3. Jakie odstępy między deskami zalecacie ? 5mm ? 7 mm ?

 

4. Pytanie o podkładki gumowe. Jeśli legar lub kontrlegar leży na metalowych łącznikach stolarskich to pewnie i tak warto zastosować gumową izolację ? Ceny tych podkładek są takie, że zamierzam zastosować grubą matę wygłuszającą odpowiednio dociętą np. taką http://allegro.pl/pianka-mata-wygluszajaca-gumowa-wodoodporna-guma-i4393369025.html <--- da radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kształt podobny jak u mnie ;)

 

Jaką masz glebę? piaszczystą czy bardziej gliniastą?

Jeśli piach to mogą być bloczki, ale jeśli ziemia jest ciężka to lepiej zrobić słupy fundamentowe, żeby nie powysadzało po ziemie.

 

ad1 - lepiej krata, konstrukcja będzie sztywniejsza

ad2 - ja bym zrobił co 1x1metr i krata

ad3 - ja kupiłem w sklepie listewkę 5x30x1000mm, pociąłem na kawałki i robiła jako dystanse

ad4 - a nie zostało ci papy albo izolacji poziomej pvc z budowy? po co pchać się w koszta. U mnie legar się w powietrzu, więc nie styka się z betonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kształt podobny jak u mnie ;)

 

Jaką masz glebę? piaszczystą czy bardziej gliniastą?

Jeśli piach to mogą być bloczki, ale jeśli ziemia jest ciężka to lepiej zrobić słupy fundamentowe, żeby nie powysadzało po ziemie.

 

ad1 - lepiej krata, konstrukcja będzie sztywniejsza

 

 

Dzięki za odpowiedź !

Gleba jest raczej pod bloczki. Sąsiedzi maja na bloczkach i zimę przeżyły ich tarasy chociaż co to za zima była :)

Też się skłaniam w stronę kraty tylko mam problem z drewnem bo teoretycznie zgodnie ze sztuką powinna być z modrzewia syberyjskiego ? Ciężko dostać kantówkę z tego gatunku. Może jest jakieś inne drewno które można zastosować ? No i pytanie o przekrój tej dolnej belki ? Orientuje się ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, prośba do użytkowników forum o poradę.

Buduję taras 3x7,5m. Chcę go położyć na legarach 10x5 na sztorc na slupach co 1,4 metra i oddalonych też 1,4 metra.

Na to chcę rzucić kontrlegary 10x 5 na sztorc co 30 cm (mam krótkie deski sosnowe 60 cm, stąd te małe odległości).

 

Pytanie czy poprzez poszerzenie legara do 10x10 mogę zwiększyć odległości pomiędzy słupami?

 

Niestety w górę nie mogę już bardziej pójść.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to ja zapytam wprost bo przekopałem już naprawdę sporo i nadal nie wiem. Jakimi zasadami należy się kierować przy dobieraniu rozstawu podpór (słupy, bloczki betonowe) w stosunku do przekroju legarów ? Czy są jakieś tabele na to ? Będę miał legary jak zapałki 45x75. Chcę z tego zrobić kratę. Czy może ktoś podpowiedzieć co ile dać bloczek pod to i jakie przyjąć rozstawy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...