Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Napisz czy taki masywny "ściągacz" jest konieczny? Tzn, czy to wymaga aż tak dużej siły? Bo może zwykłe ściski stolarskie, takie pistoletowe wystarczą?

Wydaje mi sie ze sciski nie wystarcza ja uzyłem do tego pasow (takie do ładunkow) i czasami musiałem naprawde mocno sciagac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie..

mam pytanie o konstrukcję tarasu.. taras 9x4m, jest wylane kilka stóp betonowych, resztę planuję podeprzeć silikatami które zostały mi z budowy (silka 24cm).. mam też kilkanaście belek sosnowych 8x16cm długości 6m które chcę użyć jako legary.. deski będą modrzewiowe, grubeści 3 cm, właśnie się suszą..

ale pytanie jest takie.. pomiędzy drzwiami (progiem) a poziomem wylanych stóp jest 25cm.. legary mają 16cm, deska tarasowa około 3cm.. co z tą resztą? jak poziom tarasu może być obniżony w stosunku do dołu drzwi i poziomu posadzki domu? spadek ma być na tych 4m (9m jest wzdłuż domu) i myślę że jak ma być 1-2% to belkę tą wzdłuż domu zamocuję 4cm poniżej drzwi - tak aby zmieściła się tam deska tarasowa a belkę równoległą z drugiej strony bezpośrednio na stopach.. to na tych 4m da spadek około 5cm? czy to będzie ok?

Edytowane przez _artur_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

planuję budowę tarasu (20-25m2). Niestety nie wiem do końca z czego. Najpierw chcę wykonać taras betonowy, ale na tym etapie powinienem wiedzieć co dalej (płytki, kostka, drewno). Wszystko ma swoje plusy i minusy. Podoba mi się taras drewniany, ale:

- cena jest bardzo wysoka (na różnych stronach koszty podawane są w granicach 8-10 tys)

- nie mogę znaleźć firmy która mogłaby mi doradzić, wycenić i wykonać taki taras (kujawsko-pomorskie, rejon Inowrocławia) - mile widziane propozycje. Jeśli ktoś zna taką firmę godną polecenia - proszę podesłać.

Czytałem, że taras drewniany nie powinien przylegać do ziemi (zewnętrznymi krawędziami), a ja chcę mieć taras bezstopniowy (oczywiście nachylenie będzie). Natomiast na zdjęciach w internecie w zasadzie większość tarasów "zlewa" się z trawą - czyli łączy się krawędzią...

Czytałem też o drewnie - sosna jest najtańsza, ale miękka i nietrwała. Ale co to znaczy miękka? spadnie mi nuż podczas grilla i już uszkodzi? albo kamyszek pod butem?

Taras z kompozytu jest jeszcze droższy, za to trwały (bardziej od od czego - od drewna?).

Płytki - tanie rozwiązanie, ale podobno odpadają po jakimś czasie. Ktoś ma? ile lat? coś odpadło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałam wiele tarasów z odpadającymi płytkami. Jeden (w biurze) był naprawiany 3 razy - rok po roku i nic to nie dało :) Dlatego mam drewniany.I mam spokój. Sosna się nie nadaje, to fakt. Musisz wziąć pod uwagę nie tylko spadający nóż, ale warunki atmosferyczne, ktore są o wiele bardziej niebezpieczne: deszcz, śnieg i słońce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi tylko o zrobienie tarasu (pomijam kwestię gustu - drewno, płytki itd.), to w przypadku płytek ważne jest żeby:

- taras pod płytkami jest betonowy

- przy dłuższej powierzchni powinno zastosować się dylatację

- niezbędna jest nałożenie zaprawy uszczelniającej (najlepiej jednowarstwowa - coś w stylu Sopro DSF 523)

- w zależności od wielkości płytek (do 40x40) wystarczy klej elastyczny, odkształcalny (oznaczenie na worku C2TE, w przypadku kamienia naturalnego biała zaprawa), gdyby płytki miały być większe to oznaczenie kleju powinno być S1 (tzw. wysokoelastyczny)

- fuga 4mm koniecznie elastyczna

- zachowanie spadku 2% - spływ wilgoci

Przy zachowaniu tych zasad nie powinno być problemu z odpadającymi płytkami (wilgoć nie przedostaje się pod warstwę kleju).

Inna sprawa gdy pod tarasem znajduje się pomieszczenie ogrzewane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A! W przypadku używania produktów elastycznych, nawet jeśli na powierzchni płytek będą nagłe skoki temperatur to będą sobie one spokojnie pracowały.

Nie licząc płytek (te sam sobie wybierzesz i widzisz ile kosztują za metr) to koszt pozostałego materiału nie powinien wynieść więcej niż 2000 PLN (grunty, uszczelnienia, fugi, dylatacje, kleje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...