Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam wszystkich,

 

Planuję niebawem zrobić taras drewniany i mam kilka dylematów, zdecydowałem się na modrzew europjeski (deska + legary) oto moje pytania:

1. Rozkład legarów co 50 cm?

2. Jaki system montażu wybrać aby wkręty nie były widoczne?

3. Drzewo będzie zakupione bezpośrednio z tartaku, wysuszone i oheblowane lecz niezabezpieczone. Po zakupie należy zaimpregnować drewno a następnie je montować? Jeśli tak to jaki środek wybrać? Docelowo chce olejować taras jak będzie gotowy.

4. Jaki sposób montażu legarów do podłoża wybrać (beton pokryty papą)?

 

Wymiary tarasu:

http://vpx.pl/i/2015/05/13/1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie w jakim celu?? rownie dobrze zrobisz to pianka zewnetrzna pu..tylko delikatnie i z czuciem

 

gdzieś wyczytałem o tłumieniu dźwięków - to jeden argument. spotkałem się z gumowymi podkładkami pod legary położone na betonowej wylewce, żeby woda miała jak spływać (mnie to nie dotyczy, bo taras na słupkach).

 

drewno nie styka się ze słupkiem, mocowane jest przez kotwy. pomyślałem jeszcze i położeniu jakiegoś zabezpieczenia (papa, epdm, guma?) na legar - z deski spłynie woda, z legara pewnie wolniej, dodatkowo deskę można regularnie konserwować, legara już nie. nie wiem czy nie przesadzam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imrahil, ja fachowcem nie jestem, ale wydaje mi się, że żadna izolacja nie jest tam potrzebna.

 

Ja mam papę tam, gdzie główne bale leżą na wylanej belce żelbetowej (tuż przy oknie tarasowym - tam nie ma słupów, bo jest opaska antywysadzinowa ze styropianu wokół płyty fundamentowej) - czyli styk drewna z betonem.

 

Zamiast kotew jak na Twoim rysunku, zastosowałem pręt gwintowany wklejany na kotwę chemiczną już po wylaniu słupów. Fajne jest to, że później możesz wypoziomować z takimi prętami całą konstrukcję co do milimetra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam drewniany taras już/dopiero 6 lat. Nie dawałem żadnych słupków. teren przygotowany jak pisze Master Cheat. Piasek dobrze ubity, na piasku bloczki betonowe punktowo. Między bloczki geotkanina, na nią żwir. Na bloczkach oparte belki 15x10, na nich legary10x5 na to deski. wszystko z modrzewia krajowego olejowane z obu stron przed montażem. Jak widać obyło się bez betonowania. Przydałoby się tylko powtórzyć olejowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Właśnie zakupiłem przez internet deski tarasowe z modrzewia syberyjskiego. Jako że odległość spora nie oglądałem ich przed zakupem licząc na solidność sprzedawcy. Teraz mam wątpliwości czy to na pewno modrzew syberyjski ze względu na małą gęstość słoja oraz duże różnice w słojach.

Czy ze zdjęć załączonych możecie mi pomóc to ocenić. Na zdjęciu z przekrojami górna deska jest materiałem porównawczym od innego dostawcy.

IMG_20150527_200015795_1.jpg

IMG_20150527_200121848_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnej ceny ale cos pomiędzy 60 -70 zł oczywiście netto z dowozem 30 km

Gość twierdził ze modrzew syberyjski ale jakie to ma znaczenie.

deski były 2 gatunku czyli po jakiejs selekcji ale to nieistotne.

 

Problemem dla mojego wykonawcy który do tego czasu robił tarasy wyłącznie z drogiego egzotyka było to ze deski nie były proste i musiał je pasem naprostować.

Bał się ze siły będą takie ze mimo kręcenia powyginają się.

wygląda i wyglądało to mniej więcej tak

https://picasaweb.google.com/114780603567233739312/1112012TarasZModrzewia?noredirect=1#6043745798857288658

 

spora ilosć seków parę desek nienadających się do montażu.

 

2 x do roku myty pod cisnieniem i impregnowany wsio spełnia zadanie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

@dudask:

 

fachowcem nie jestem ale patrząć na Twoje zdjęcia to ktoś poprawia sobie marżę o połowę. Deski są ułożone naprzemiennie - słoje są gęste albo rzadkie. Prawdziwy modrzew syberyjski ma małe przyrosty i gęsto upakowane słoje, modrzew europejski ma słoje rzadsze. Oprócz tego ważne jest z jakiej części drzewa pochodzi deska i to pisze z własnego doświadczenia po zbudowaniu tarasu z modrzewia syberyjskiego. Np deska nr 3 od góry (gęste słoje o małym promieniu krzywizny) na 100% będzie miała tendencję do odkształceń. Trzeba się z tym pogodzić i dać ją w mniej widoczne miejsce.

Jeśli chodzi o odległość to mogę śmiało powiedzieć, że przy tarasie w kształcie litery L 9x 6 metrów , gdzie deski są ułożone prostopadle do ścian budynku i mają 2,5-3 m długości nie ma żadnych zmian typu pęcznienie , kurczenie się drewna przez ostatnie 10 miesięcy. Skończyłem robić taras w październiku i odstępy między deskami są identyczne przez cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...