Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Leć do Castoramy i porównaj czy tez DLH deska z Bangkirai deska 19gr/90mm szeroka długość powyżej 3mb to koszt około 12,20zł..z modrzewia poniżej 16zł nie widziałem i jak ciemnieje modrzew z czasem a jak bangkirai ...pracy tez nie ma co porównywać..

 

Mnie nie stac na Bangkirai ( ok 165 zł m2 deski ) więc kupiłem modrzew za 85 zł / m2. Taniej a poza tym:

Modrzew syberyjski cechuje się wysoka wytrzymałością i dobrą naturalna odpornością na grzyby. Zgodnie z norma EN 350-2 modrzew posiada klasę wytrzymałości 3-4 (oznacza to, że drewno w skrajnie trudnych warunkach w bezpośrednim kontakcie z ziemia ma żywotność ok. 15 i więcej lat, systematycznie pielęgnowane nawet do 50 lat)). Drewno jest odporne na warunki atmosferyczne i bardzo dobrze nadaje się do zastosowania na zewnątrz. Przy prawidłowym montażu w przypadku modrzewia syberyjskiego można całkowicie zrezygnować z dodatkowej ochrony, np. środkami chemicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metr kwadratowy bangkirai wychodzi samej deski 97,60zł brutto 22% VAT nie pisałem o trwałości modrzewia tylko o zmianie koloru....mocno ściemnieje...w jakiej desce i wymiarach Pan zakupił tego modrzewia w tej cenie??Co sie zaś tyczy braku konserwacji polemizowałbym..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joan,

Twój taras to absolutny miód!!!

Zaczęłam odchodzić od pomysłu drewna na korzyść jakiegoś fajnego kamienia, bo mój taras będzie niezadaszony i trochę mnie strach zżera, jak drewno zareaguje na taką ekspozycję. Ale skoro mówisz, że nic się nie dzieje... :D

 

Dołączam się więc do pytania Ooliwki o cene takiego cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
no właśnie...

 

dobrze byłoby żeby deski były ryflowaniem do ogrodu ( i spadek do ogrodu) ale wtedy łaty byłyby w poprzek czyli czyli blokowałyby spływającą po betonie (pod tarasem) wodę

 

chyba żeby łaty pomocować na takich specjalnych uchwytach które się stosuje chyba w kalenicy takie U na nóżce.

 

Nawiercić płytę betonową (mam 15cm B20 i wbić te uchwyty a potem to zasmarować żeby woda tam nie wciekała i mróz nie rozsadził)

 

wtedy te łaty będą sobie wisieć nad betonem okolo 1cm np.

 

ale to podniesie mi taras o kolejny 1cm

 

ewentualnie pójść na całość i dać jakieś stalowe płaskowniki o grubości 1cm przymocowane do betonu i na to położyć i przymocować do tego łaty...

 

z mocowaniem nie byłoby problemu bo umiem spawać i mógłbym dospawać do tego uchwyty cięte z ceownika w które wchodziłaby łata...

 

No i co, jak rozwiązałeś problem u siebie? U mnie podobna sytuacja i zamierzam dać łaty z tego samego materiału co deska (myślałem o bangikari), ale nieco węższe np. 4-5cm (cięcie wzdłużne deski) i posadowić je nie bezpośrednio na betonie, ale np. na plastikowych lub gumowych przekładkach (pod legarkiem nie może zbyt długo utrzymywać się woda) i dopiero kręcić deski posiadające koniecznie od spodu przynajmniej dwa grube ryfle, które stanowią doskonały kapinos dla wody spływającej z wierzchu deski. Podkładki pod legarki rozwiązują problem poprzecznie ułożonych legarów do kierunku spływu wody. No i pozostaje temat zabezpieczenia betonowej płyty tarasu. Należałoby ją zagruntować i położyć tu jakąś cienką szlichtę jakiegoś mrozoodpornego ielastycznego kleju i dopiero myśleć o wykładaniu drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja mam kratownice sosnowa 9*9 i 9*4,5, deska sosnowa calówka. Słupki na obwodzie mam co metr, na nich 9*9, w poprzek cieńsze. Wg. mnie słupek co 2 m to za duzo i bedzie ci sie prawdopodobnie uginac taras. Robilem najpierw test podobnego układu jak ty masz i taras był mało stabilny. Słupki wewnatrz moga byc jak na rysunku.

 

Dzięki za podpowiedź. Rozumiem że malo stabliny to znaczy się kantówka 9x9 trochę uginała?

 

W miedzyczasie porozmawiałem ze znajomym stolarzem, który stwierdził że kantówka 9x9 przy słupach co 2m to za mało i zasugerował 14x7. Raczej wolę pójść w kierunku "grubszej" kantówki niż dodawania słupków. Słupki planuję wylać z betonu w szalunku z rur fi 110 i w niej osadzić kotwę

 

2 lata temu był w Muratorze program na CD do liczenia konstrukcji tarasu.

Tam wychodzi wyszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Gdzie mogę zakupić takie podkładki pod legary? Rozumiem, że te podkładki mają legary lekko unieść, żeby był odpływ wody. Czy nie uważacie że deska ryflowana na tej części górnej będzie bardziej podatna na uszkodzenia? Czy do takich normalnych desek nieryflowanych (ewentualnie z kapinosem na spodniej części) są jakieś systemy montażu żeby nie było widać tych gwoździ? Sprawdzałam w hipermarketach budowlanych i nic tam nie mają. Nabijanie od spodu myślę że jest trochę niewykonalne u mnie bo taras jest w literę L, łącznie 32 metry. Ja wiem że ludzie mają więcej, ale jakoś nie potrafię sobie wyobrazić jak to później miałoby być posadowione, chyba dźwigiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Muszę do poniedziałku zamówić drewno na taras, mam już policzone jakich desek potrzebuję i ile sztuk każdej, nie chcę natomiast ryflowanej, bo obawiam się że będzie się bardziej niszczyć od takiej gładkiej, poza tym deski będą nie wpoprzeg ale wzdłuż i nie była by spełniana funkcja antypoślizgowa. Czytałam na forum , że powinny być jednak ryflowane od spodu żeby utworzył się kapinosek. Czy mam więc zamówić jednostronnie ryflowaną czy tylko z dwoma nacięciami po bokach.

Drugie pytanie dotyczy obłożenia boków tarasu, deska będzie standardowo 14 cm, bok tarasu jakieś 30, czy zamówić deski na pióro wpust czy takie jak na taras?

 

Muszę złożyć zamówienie do poniedziałku, bo jak nie to poczekam na realizację 3 tygodnie dłużej, a nie mam na to czasu bo ekipa czeka. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
słupy są co metr- wzdłuż i w szerz- są z betonu...z betoniarki - znajomy nam ukręcił bo tego akurat nie potrafilismy zrobić :roll: wlewał go w formy tekturowe - takie do kolumien - tylko pocięte na częsci

taras ma ok 30 m kw - planowałam powiększenie... :cry: planowałam :-?

kolor nowych desek byl rudy...mahoniowy...po rżnieciu zostawaly piekne czerwone wiórki...olej przyciemnił je i ujednolicił...

 

misiu - no tak - piękny- piękny - naaaaajpiękniejszy taras na świecie... :lol:

 

To ja takie pytanie pokrewne: moj architekt twierdzi, ze wykonanie tarasu drewnianego jest tansze niz tarasu betonowego. Myslicie, ze to moze byc prawda? U mnie z racji ksztaltu dzialki taras bedzie na 2,5m wysokosci nasypie wiec trzeba pewnie uwzglednic oprocz kosztu desek koszt solidnych filarow, na ktorych to sie bedzie wspierac, koszt barierek itp. No i jeszcze jedno - taras nie bedzie zadaszony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja wcale nie optuję za jakimkolwiek lakierem czy tez bejcowaniem..olej zewnetrzny rok po roku ..ale drewno takie które jest przystosowane do wszelkich różnic temperaturowych i wilgotnościowych...nie świerk nie sosna...takie tarasy sa na 5-7 lat..a troche tarasów w zyciu zrobiłem...

 

 

Mam pytanie: architekt namawia mnie na taras drewniany, inni mowia, ze drewniany wyjdzie duzo drozej niz beton + plytki. U mnie taras bedzie wspieral sie na filarach poniewaz z racji ksztaltu dzialki (spadek) bedzie znajdowac sie na 2,5m wysokosci nasypie. I teraz pytanie: czy o rodzaju tarasu (beton/drewno) trzeba decydowac juz na etapie budowy fundamentow domu? Z taka opinia sie spotkalem - ze filary podpierajace musza znajdowac sie na takiej samej glebokosci, co fundamenty... Ma to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eetam ktos ciśnie bzdury...co to za problem wykopać potem pare dziur i wymurować co metr np po 3 bloczki fundamentowe na których maja sie wesprzec legary..z wysokościa trzeba uważać ale nie widze problemu w ziemi wkopać tyle zeby było dobrze...no chyba ze chcesz lac taras a potem na to dawać drewno...zalezy jakiego rodzaju to ma byc konstrukcja..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eetam ktos ciśnie bzdury...co to za problem wykopać potem pare dziur i wymurować co metr np po 3 bloczki fundamentowe na których maja sie wesprzec legary..z wysokościa trzeba uważać ale nie widze problemu w ziemi wkopać tyle zeby było dobrze...no chyba ze chcesz lac taras a potem na to dawać drewno...zalezy jakiego rodzaju to ma byc konstrukcja..

 

No wlasnie tez mi sie tak wydaje. Osobiscie najbardziej podobaja mi sie tarasy cale z drewna - lacznie z podporami. A czy mozesz doradzic, kogo pytac o wycene takiego tarasu? Szukac ciesli? Stolarza? Firm, ktore sie w tym specjalizuja? Na razie chodzi mi o orientacyjny koszt, nie o dokladny kosztorys. Mysle, ze taras bedzie miec dobre 40m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów (mój pierwszy wpis to i okazja sie pokłonić).

Czas temu pewien porzuciłem prace wewnątrzdomowe na rzecz ogrodniczych. Wystrugałem taras z sosny karelskiej (że niby z mroźnych okolic) i wygląda zupełnie przyzwoicie. Olejowałem w kolorze "TEK". Jak ktoś lubi ciepły kolor z ładnie oddanymi sękami to będzie zadowolony. Słupki betonowe zalane w tubie 30 cm, legar 5x10 (ciut mało ale dałem co metr i trzyma), wszystko własnymi ręcami. Koszt materiałów (z lakierem) 100,- za metr. Kostka pewnie tańsza, ale przynajmniej wilka nie złapię. Przy układaniu trzeba upilnować spadku 2% i właściwego wybrania strony wierzchniej deski.

Pozdrawiam.

Jacenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...