Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

na zasadzie podestu tzn. biorę łaty 4x4 przykręcam do nich deski (od strony łaty) i później odwracam, kładę na legarach i przykręcam łaty do legarów.

Łaty 4 cm wysokości to trochę mało - będą się uginać. Właściwie powinny być tej samej wysokości co same legary (bo niosą ten sam ciężar), przez co cała konstrukcja staje się 2 razy wyższa.

 

Natomiast wadą przykręcania z góry (oprócz wyglądu) jest to że z czasem wkręty mogą się leciutko poluzować i dostanie się tam woda co prowadzi do uszkodzenia w tym miejscu deski.

Ale można łatwo dokręcić. W układzie odwróconym trzeba odkręcić każdy panel (bo chyba chcesz go przytwierdzić, prawda?).

W swoim planie pozbawiasz się luzu na wkrętach w płaszczyżnie poziomej, króry jest potrzebny, bo drewno pracuje.

 

 

Przekonaj żonę, że rytmiczne linie wkrętów dodają urody tarasowi! Mam tak i nie żałuję (tu jest zdjęcie: http://forum.muratordom.pl/tarasy-nasze-zdjecia,t95668-600.htm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Przekonaj żonę, że rytmiczne linie wkrętów dodają urody tarasowi! Mam tak i nie żałuję (tu jest zdjęcie: http://forum.muratordom.pl/posting.php?mode=quote&p=4123355&sid=c144c9845d212a3beb1f6019babb4767)

tu nie ma zdjęcia.. :(

 

a szkoda, bo chętnie bym zobaczyła (linie wkrętów w moim tarasie są raczej krzywe)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zasadzie podestu tzn. biorę łaty 4x4 przykręcam do nich deski (od strony łaty) i później odwracam, kładę na legarach i przykręcam łaty do legarów.

Łaty 4 cm wysokości to trochę mało - będą się uginać. Właściwie powinny być tej samej wysokości co same legary (bo niosą ten sam ciężar), przez co cała konstrukcja staje się 2 razy wyższa.

 

Natomiast wadą przykręcania z góry (oprócz wyglądu) jest to że z czasem wkręty mogą się leciutko poluzować i dostanie się tam woda co prowadzi do uszkodzenia w tym miejscu deski.

Ale można łatwo dokręcić. W układzie odwróconym trzeba odkręcić każdy panel (bo chyba chcesz go przytwierdzić, prawda?).

W swoim planie pozbawiasz się luzu na wkrętach w płaszczyżnie poziomej, króry jest potrzebny, bo drewno pracuje.

 

 

Przekonaj żonę, że rytmiczne linie wkrętów dodają urody tarasowi! Mam tak i nie żałuję (tu jest zdjęcie: http://forum.muratordom.pl/tarasy-nasze-zdjecia,t95668-600.htm)

Dzięki za odpowiedź. Z tymi łatami to je myślałem mocować tak jak ten system deckmaster, czyli nie kłaść na legarach tylko równolegle do nich i przykręcać do legarów z boku.

A dlaczego pozbawiam się luzów w poziomie, nie rozumiem tego, przecież z góry jak wkręcam to też nie ma luzu.

I dlaczego u Ciebie te wkręty nie są w lini tylko tak na mijankę, dla efektu czy ma jakieś znaczenie praktyczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi łatami to je myślałem mocować tak jak ten system deckmaster, czyli nie kłaść na legarach tylko równolegle do nich i przykręcać do legarów z boku.

Nie rozumiem co do czego i jak połączone. W każdym razie nie próbuj mocować tylko na końcach desek.

 

A dlaczego pozbawiam się luzów w poziomie, nie rozumiem tego, przecież z góry jak wkręcam to też nie ma luzu.

 

Ja jestem ze szkoły ortodoksyjnej i uważam, że wkręt powinien trzymać łbem od góry, ale mieć luz w nawierceniu. Ale skoro masz modrzew, który jest miekki, to nie będę Cię przekonywał.

 

I dlaczego u Ciebie te wkręty nie są w lini tylko tak na mijankę, dla efektu czy ma jakieś znaczenie praktyczne?

 

Żeby zmniejszyć szansę rozszczepienia legara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pierwszy raz na forum. Chcę zrobić sobie taras drewniany o rozmiarach 6m x 6m . Na słupkach betonowych czyli na tzw peckach i mam pytanie w jakich odległościach od siebie mam rozstawić legary aby mi desek nie pokrzywiło bo są one 3 metrowe czyli będą łączone w połowie tarasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie co 50cm.Ale to ze wzgledu na to ,że deski długości 4m układane byly w "jodełke".A tak na marginesie chyba lepiej wzrokowo będzie je montować z jakimś przesunieciem,niz z tego co zrozumiałem w dwóch równych plaszczyznach obok siebie.Sama konstrukcja też w ten sposób będzie stabilniejsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pierwszy raz na forum. Chcę zrobić sobie taras drewniany o rozmiarach 6m x 6m . Na słupkach betonowych czyli na tzw peckach i mam pytanie w jakich odległościach od siebie mam rozstawić legary aby mi desek nie pokrzywiło bo są one 3 metrowe czyli będą łączone w połowie tarasu.

 

Sa w sieci orientacyjne tabelki z zaleznoscia grubosc deski - rozstaw legarow. Ostatnio tez widzailem taki w jakims katakogu wiosennym ogrod - chyba castoramy.

Jesli jeszcze potrzebujesz to moge wkleic jakas fotke.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poniższe pytanie zadałem w innym wątku ale skopiuje tutaj bo bardziej pasuje :) (w tym nowym forum nie wiem jak wstawić ręcznie cytaty)

 

"Napisał waldioman

misu pisząc "odpocząć " miłem na myśli pobyć z pół roku na słoneczku deszczyku i wiaterku no i pod nóżkami tj pełne obciążenie jest to jedynie możliwe na zmontowanym tarasie gdybyś chciał te warunki zapewnić drewnu przed montażem nigdy by do niego nie doszło bo pokrzywiły by się

 

dla wyjaśnienia drewno po obróbce skrawaniem ma zasklepioną warstwę wierzchnią jakby ją młotkiem zaklepał aby to zmienić można by szlifować ale większość ma ryfel więc się nie da i teraz proces naturalny słonkopowoduje skurcz włókien deszczyk wypłukuje garbniki (soczki )zasuszone w drewnie wiaterek suszy nóżki trochę szlifują i tak sześć miesięcy ,po tym czasię umyć i olej położyć w miejsce wypłukanych soków wniknie olej i gotowe.

 

teraz proces niewłaściwy no i niestety najczęściej stosowany :

taras zmontowany z desek obrobionych i poolejowany olej nie wnika w środek zasycha na wierzchu blokując proces otwierania porów w miejscach częstego użytkowania tarasu wycieramy nogami zaschnięta warstwę oleju gdzie ten proces się zaczyna , i po paru miesiącach mamy na tarasie zaznaczone miejsca użytkowania na zawsze."

 

Pozdrawiam

Mam pytanie odnośnie powyższego tekstu (bardziej pasuje do tematu "tarasy drewniane" ale jak już tutaj się pojawił to i tu go przypominam), otóż wg. powyższego to jak zrobię taras teraz to mam go olejować dopiero gdzieś w październiku a co przez ten czas z deskami, będą z modrzewia narażone na deszcz, słońce i brud. Nie nasiąkną wodą? I nie mogę go przez te pół roku nie używać . A może od razu czymś zaimpregnować żeby do czasu olejowania był odporny na wodę i słońce? Czy może się tym nie przejmować i olejować od razu. Szukałem w necie ale nigdzie nie znalazłem tego zalecenia żeby wstrzymywać się pół roku przed olejowaniem (muszę się poprawić, znalazłem taką informację w ulotce owatrolu odnośnie produktu seasonite, ale z kolei owatrol nie ma koloru oleju jaki bym chciał więc prawdopodobnie użyję oleju innej firmy więc nie wiem czy można mieszać różne firmy).

No i znowu znalazłem artykuł http://www.fpl.fs.fed.us/documnts/finlines/willi01a.pdf gdzie wprost twierdzą, że efekt "mill glaze" czyli to zasklepianie to prawdopodobnie mit no i głupi jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...