Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Tom - do ipregnacji tylko Sadolin Classic kolor świerk.

(ten co na fotkach)

U mnie się sprawdził i jest bardzo wydajny.

Drewno od słońca się nie klei, lepi - a i faktura jest widoczna.

Pozdrawiam!

 

na pewno wyprobuje tez sadolin.

a z ta wydajnoscia jest roznie: generalnie powinno sie tak dlugo malowac drewno az wetrzesz tyle impregantu ile jest podane jako minimum - wtedy masz pewnosc ze drewno jest prawidlowo zaimpregnowane. ostatnio malowalem drewniana konstrukcje i z racji tego ze drewno bylo bardzo dobrze oheblowane wogole prawie nie chlonelo impregnatu. nalezalo malowac kilka razy albo uparcie wcierac impregnat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio malowalem drewniana konstrukcje i z racji tego ze drewno bylo bardzo dobrze oheblowane wogole prawie nie chlonelo impregnatu. nalezalo malowac kilka razy albo uparcie wcierac impregnat

 

Zgadza się, ale opowiem o moich doświadczeniach z Sadolinem - wyglądało to tak:

deski podłogowe były z grubsza oszlifowane papierem o gradacji 60 - więc za pierwszym razem wchłoneły tyle impregnatu, że prawie zwątpiłem (używałem pędzla o wymiarach 0,3 "ławkowca" :) ), kolor również nie był za ciekawy - daleko mu było do zieleń-prawie-czerń. Za to następny raz : zużycie mniejsze o 50%, kolorek prawie ideał. Ostateczne trzecie malowanie - już po ułożeniu desek to czysty relaks - malowało się świetnie, niewiele poszło Sadolinu, a kolor i faktura drewna uzyskała swój ostateczny (w moim mniemaniu wyśmienity) wygląd.

Moja rada: zupełnie nie należy się przejmować rezultatem pierwszego malowania, ale położyć następną warstwę i wtedy - po wyschnięciu jest rezultat.

Co do drewnianych elementów szkieletu zadaszenia - efekt pierwszego malowania, był jeszcze bardziej mizerny niż przy podłodze, ponieważ te elementy były b. dobrze oszlifowane na gładko (papier 120). Natomiast później był już ten sam kolor i faktura.

Jeszcze jedna sprawa - pisałem już wcześniej, że deski podłogowe od spodniej strony pokryłem zielonym Drewnochronem - miałem więc możliwość dokładnego porównania obydwu preparatów - nie wchodząc w szczegóły - Sadolin jest wart swojej ceny.

Sorry za rozwlekłość :D

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie, tez chce zbudowac taras drewniany.

mam tylko problem z fundamentem . Wydaje mi sie, ze podobnie jak fundament budynku, fundament tarasu powinien byc zabezpieczony przed przemarzaniem- czyli stopa na glebokosci powiedzmy metra od ziemi i ten metr przysypana.

na stronie

http://building-materials.aubuchonhardware.com/do_it_yourself_projects/a_guide_to_building_a_deck.asp

znalazlem konstrukcje takiego tarasu. Wynika z niej, ze wysokosc konstrukcji ( bez drewnianych slupkow) to 2 x 20cm _ powiedzmy 3 na deski wierzchnie - razem 43 cm.

Z tego z kolei wynika, ze wtedy nie ma miejsca na slupki drewniane - w zasadzie drewniane belki nalezaloby oprzec wprost na stopie fundamentowej

Pytanie jak to zrobic, aby taka belka nie "zgnila"

czy macie jakis pomysl i czy moj punkt widzenia co do stopy fundamentowej jest sluszny

pozdr

emil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie, tez chce zbudowac taras drewniany.

mam tylko problem z fundamentem . Wydaje mi sie, ze podobnie jak fundament budynku, fundament tarasu powinien byc zabezpieczony przed przemarzaniem- czyli stopa na glebokosci powiedzmy metra od ziemi i ten metr przysypana.

na stronie

http://building-materials.aubuchonhardware.com/do_it_yourself_projects/a_guide_to_building_a_deck.asp

znalazlem konstrukcje takiego tarasu. Wynika z niej, ze wysokosc konstrukcji ( bez drewnianych slupkow) to 2 x 20cm _ powiedzmy 3 na deski wierzchnie - razem 43 cm.

Z tego z kolei wynika, ze wtedy nie ma miejsca na slupki drewniane - w zasadzie drewniane belki nalezaloby oprzec wprost na stopie fundamentowej

Pytanie jak to zrobic, aby taka belka nie "zgnila"

czy macie jakis pomysl i czy moj punkt widzenia co do stopy fundamentowej jest sluszny

pozdr

emil

 

jesli stopa bedzie wykonana z odpowiedniego betonu (mrozoodpornego) wtedy nie musi byc ponizej granicy przemarzania.

jesli taras ma byc samonosny trzeba zrobic klasyczna kratownice i dopiero do niej dorobic "nogi" i wylac stopy.

 

 

moje beda wystawac kilka centymetrow nad ziemie. moj taras bedzie "polozony" na tarasie betonowym. betonowe stopy robie jedynie pod schody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na mysli mowiaz, ze Twoj drewniany bedzie polozony na betonowym.

Czy kladziesz na betonie deski na legarach?

Jesi tak, to jakie legary, jak je zabezpieczasz i czy wprost na betonie, czy jakies dodatki?

POzdr.

EMil

 

conieco juz wyzej opisalem ...

taras drewniany bedzie polozony na dachu garazu. legary beda mialy taka grubosc aby wysokosc tarasu pasowala do drzwi tarasowych. legary beda impregnowane cisnieniowo i zabezpieczone z trzech stron papa. na stropie betonowym ulozylem podwojna pape na lepiku i opierzenie. Troche trudnym dla mnie etapem jest teraz wlasciwe polaczenie konstrukcji tarasu z konstrukcja schodow prowadzacych do ogrodu (5 stopni). Konstrukcja ma byc niewidoczna ale nie wiem czy mi sie to uda. Wg wstepnych obliczen belka pod schodami powinna miec minimum 25cm. Nie wiem czy dostane taka klejonke w rozsadnej cenie.

 

Bralem pod uwage tez "legary" cynkowane ogniowo ale w polsce ten pomysl jest drogi i trudno dostepny. wydaje mi sie ze nieoheblowane drewno nawet wymieniane co kilkanascie lat (u mnie "arkusze" tarasu maja byc odsuwalne ze wzgledu na liscie itp) beda tansze niz ocynkowne profile stalowe. Poza tym z drewnem latweij poradze sobie sam (odpada np spawanie i cynkowanie).

 

Jestem ciekaw waszych pomyslow i spostrzezen. Np jak stabilnie zamontowac na takim tarasie balustrade (z jednej strony tarasu mam skarpe wysokosci okolo 2m)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie betonowe słupki fundamentowe (20cm na 20cm) wystają około 6cm ponad ponad poxiom gruntu, a na nich jest papa termozgrzewalna (zoztały mi resztki z budowy). Na tych fundamentach stoją już drewniane "właściwe" "nogi" tarasu. Całość sprawdziła się doskonale - po całym sezonie ani śladu działania wilgoci itd.

TOM - co do barierek - zrobiłem je już u siebie na całym tarasie - oczywiście drewniane, jak skombinuję cyfraka to obiecuję, że dam znać i jak będziesz chciał to Ci wyślę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie betonowe słupki fundamentowe (20cm na 20cm) wystają około 6cm ponad ponad poxiom gruntu, a na nich jest papa termozgrzewalna (zoztały mi resztki z budowy). Na tych fundamentach stoją już drewniane "właściwe" "nogi" tarasu. Całość sprawdziła się doskonale - po całym sezonie ani śladu działania wilgoci itd.

TOM - co do barierek - zrobiłem je już u siebie na całym tarasie - oczywiście drewniane, jak skombinuję cyfraka to obiecuję, że dam znać i jak będziesz chciał to Ci wyślę. Pozdrawiam.

Czekamy na fotki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!

Mam już zrobione poglądowe zdjęcia moich barierek.

Kto jest zainteresowany to proszę się wpisywać na maila bądź na forum - wyślę na pewno. Pozdrawiam! :)

P.S. Jest 5 fotek - razem ~1,5MB

 

Ja poproszę :)

 

Mam już betonowy taras, ale mam jakieś 8 - 10 cm zapasu i zastanawiam się, czy dolać beton i na to płytki (gres lub klinkier), czy taras z kostki betonowej, czy taras drewniany. Z tym ostatnim największy problem, bo izolacja, brud pod spodem, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ostatnim największy problem, bo izolacja, brud pod spodem, itp

 

Mam ten sam problem bo ja też mam w części drewniany taras na betonie.

Po prostu dałem papę pod legary - to wystarczy, a i zadaszenie tutaj pomaga.

Czyszczenie wygląda tak: w ciepły dzień (w tym roku coś trudno :( )

biorę wąż ogrodowy i pod ciśnieniem z boku cały piasek, liście itd. wymywam. Wystarczy tak zrobić raz - dwa razy w roku.

Pozdrawiam.

 

Mam nadzieję, że fotki doszły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie betonowe słupki fundamentowe (20cm na 20cm) wystają około 6cm ponad ponad poxiom gruntu, a na nich jest papa termozgrzewalna (zoztały mi resztki z budowy). Na tych fundamentach stoją już drewniane "właściwe" "nogi" tarasu. Całość sprawdziła się doskonale - po całym sezonie ani śladu działania wilgoci itd.

TOM - co do barierek - zrobiłem je już u siebie na całym tarasie - oczywiście drewniane, jak skombinuję cyfraka to obiecuję, że dam znać i jak będziesz chciał to Ci wyślę. Pozdrawiam.

 

najbardzo mnie interesuje sposob przymocowania barierek do tarasu i ich stabilnosc.

czekam na foty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barierki mocowane są na oksydowane wkręty do drewna dł. 4,5cm

Co do stabilności - można spokojnie na nich usiąść (85kg :) )

Pozdrawiam:

Fotki można obejrzeć tutaj:

http://foto.onet.pl/albumy/album.html?id=23762&q=%20taras&k=2

 

wyglada bardzo fajnie.

mnie intersuje mocowanie slupkow do ktorych przykrecone sa barierki ale pewnie w twoim przypadku sa to elementy konstrukcyjne i przymocowales je do posadzki betonowej (jesli tak to jak?). ja chcialbym to zrobic mocujac slupki balustrady do drewnianego tarasu, balustrada tylko z jednej strony bedzie mogla byc przymocowana do budynku.

czy masz (lub planujesz) tez schody z tarasu do ogrodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie intersuje mocowanie slupkow do ktorych przykrecone sa barierki ale pewnie w twoim przypadku sa to elementy konstrukcyjne i przymocowales je do posadzki betonowej (jesli tak to jak?).

 

Nie - nie są przymocowane do posadzki betonowej.

U mnie taras jest przedłużeniem loggi. Na 4 metry głebokości tarasu, tylko ~1,5 metra podłogi drewnianej leży na warstwie betonu. Reszta jest wysunięta na podwórko, a cały daszek jest już nad tą wysunietą częścią.

Słupki podtrzymujące daszek (do nich zamocowane są barierki) są w przekroju kwadratem boku 7cm i są przymocowane do podłogi "stopką" metalową w kolorze drewna (widać na fotkach) przykręconą o dołu czterema krótkimi śrubami M12 z gwintem metrycznym. Masz tutaj zdjęcie jak to wygląda:

http://foto.onet.pl/upload/30/78/_290895_n.jpg

Obecnie już bym zrezygnował z tych "stopek", gdyż elementy nośne zadaszenia i poziome barierki tak wzmocniły i usztywniły całą konstrukcję, że w zupełności by wystarczyły zwykłe kręty do drewna (dł.8-10cm) wkręcone od dołu poprzez podłogę w podstawę słupka. Te rozwiązania są OK, jeżeli masz dostęp do tarasu od dołu - jeżeli nie to pozostaje Ci wariant pierwszy ("stopki") z długimi kołkami do betonu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelP

wielkie dzieki za podpowiedzi i zdjecia. u mnie niestety pomysl ze stopami nie wystarczy bo nie mam za bardzo do czego przymocowac gory balustrady. moze wzmocnie balustrade stojacymi donicami? jeszcze nie wiem. u mnie tej balustrady bedzie pewnie max ze 3m ale problem jest - przy malym dziecku musi byc ona bardzo pewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...