Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gdzie je kupowales ? Nie potrafie znalezc a cena jest swietna! Wlasnie szukam - tez modrzew :)

 

Wkręty kupiłem w sklepie stancjonarnym ale prowadzą rownież sklep internetowy http://bromet.pl/. Najlepszym rozwiązaniem byloby gdybyś zadzwonił/ła do przedstawiciela ze swojego regjonu lub centrali firmy Esseve

http://essve.com.pl/index.php?page=kontakt-2 i w ten sposób ustalić miejsce najbliższe miescu zamieszkania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

bardzo dobre śruby od strony gwintu i części blokującej obluzowanie śruby, no i do tego nierdzewna, również cena odpowiednia.

 

Dzieki. Za troszke wiecej eurasow sa A2 - z tego co czytam to C1 to stal odporna na korozje "w pewnych warunkach", a stal A2 jest w pelni odporna. Cena za 1000 sztuk -> z wysylka ok 390 pln:

 

http://www.ebay.de/itm/1000-Terrassenschrauben-A2-VA-V2A-Edelstahl-5-0-x-60mm-T25-austenitisch-/260992249371?pt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Eisenwaren&hash=item3cc459ae1b#ht_3024wt_1298

 

U nas takie kosztowalyby ok 550 pln wiec zawsze to ~160 pln w kieszeni :-)

 

PS. czy do deski 27mm musza byc 5x60, czy wystarcza 5x50 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do deski 28mm bede dawal wkret 5x60 choc wydaje mi sie ze i 5x50 by wystarczyl, no ale skoro chodzi opinia ze wkret powinien byc dwa razy wiekszy od deski to zastosuje sie do tego.

Ja tez mialbym pytanie, jak daleko powinna wystawac deska poza koncowy legar a inaczej mowiac jak daleko od konca deski powinien byc montowany wkret zeby deska sie nie wypatrzyła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duchu, żeby się nie wypaczyła to max. 15 cm, ale kto to wie ile, żeby się nie wypatrzyła ... najgorsze jak się opatrzy, bo wymiana pracochłonna jest :D

 

Mi się po roku z małym hakiem połódkowały dechy, ale przyjmuję to jako naturalne działanie wody i słońca na drewno (modrzew polski). Olejowane obfite, a jednak ... może trzeba było olejowanie przed zimą powtórzyć, kto wie.

 

U nie się natomiast na 1 desce zrobiło tak, że pomiędzy 2 ostatnimi legarami (odstęp 70 cm do osi) deska wklęsła i nie ma spadku tylko jest wklęsła i stoi tam nieco wody. Deska na pozostałych 6 metrach jest prosta "jak była na początku" i woda ładnie spływa (1% spadku).

 

Pozdrav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mąż dopiero co zrobił taki taras. Jest świetny, bardzo praktyczny.

 

Kupilismy deski surowe w DLH (chyba modrzew syberyjski, ale nie dam sobie glowy uciac :] ) i zaolejowalismy kolorowym olejem.

Efekt? Cudo :) Nie jest nimi co prawda taras wyłożony, bo mamy z płytek, ale jego przedłuzenie, położone na ziemi. Deski są ryflowane (nacinane w kanaliki) dzięki czemu woda spływa, ładnie można je zamiesc i umyc.

 

Jestesmy bardzo zadowoleni, a jak komus zalezy na zdjeciach, jak to wygla, to bardzo prosze o wiadomosc priv.

 

Co do pielegnacji takiego tarasu, to raz na rok, bo zimie, (jezeli deski sa zaolejowane, jak nasze) należy pociagnac je olejem. Tyle.

Edytowane przez karo2701
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tu nowy, zastanawiam się nad kupnem podestu tarasowego/płytki tarasowej PWC, znalazłem aukcje na allegro, nie będę podawał linka by nie robić tu reklamy, zresztą nawet nie wiem czy można. Dwóch znajomych mi poleciło, proponują też do tego jakiś nowoczesny system ukrytego montażu tarasu ze stali nierdzewnej, od spodu , co możecie powiedzieć o tym temacie. Cena kusi, dodatkowo pytałem się jednego fachowca i mówił, że to tworzywo PWC jest fabrycznie zaimpregnowane i jest lepsze od normalnej deski, ale nie wiem czego się spodziewać po produkcie, który wygląda na z dalekiej Azji. Licze na wasze podpowiedzi. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak coś pomyliłem, ten ukryty montaż tarasu do normalnej deski jest, a ten podest tarasowy/płytkę WPC można montować zwykłymi kołkami rozporowymi. ;) Sorki za błąd w wyjaśnieniu mojego zapytania, liczę, że to nie sprawi problemu w rozwikłaniu casusa. :) Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie,chcę zrobić taras z modrzewia syberyjskiego,deski już mam 4 cm grubości.Muszę wykonać słupy betonowe,teren to glina ,na jaką głębokość zrobić słupy i czy przy tej grubości deski wystarczy odstęp między słupami 100cm.I jeszcze pytanie ,zauważyłam,że niektórzy dają same legary pod deski,a niektó®zy dają legary i kontrlegary.Jak lepiej ? jakie są różnice pomiędzy tym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekkur Ghost mam pytanie bo chyba zaczynamy robotę.

Przygotowuję podłożę pod taras.

Mowiliscie o foli w płynie i spadku dla wody ok.

Płyta nie jest równa tak przypuszczałem pytanie czym wyrownalibyście 20 m2

wykonawca proponuje sopro 468 ktore szybko schnie i twardnieje jednek na 20 metrow to moze spokojnie wejsc z 10 worów.

folia w płynie tez nie da rady pozakrywac nierownosci betonu.

jak to ugryść ?

 

http://images45.fotosik.pl/1500/8f0b8d921e2b9633med.jpg

 

http://images37.fotosik.pl/1723/f6e684d22f573e77med.jpg

 

ewidentnie stoi woda

http://images44.fotosik.pl/357/35eb796b81a83e22med.jpg

 

http://images42.fotosik.pl/529/2845b8c55448e163med.jpg

Czy przjmować się tematem stojącej wody moze wody bedzie mniej bo same deski przjmą ciut wody i skierują tymi ryflami w dól ???

 

Licze Panowie na pomoc i pozdrawiam Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co Ci tak drogi produkt w tym miejscu? Jeśli ma to być szpachla wyrównawcza z trasem, przeciw wykwitom to zrozumiem, ale na zdjęciu takich wymogów nie widzę. Szybko to i zaprawa wyrównawcza atlasa zwiąże, albo klej ekspresowy pociągnięty później choćby dysperbitem w małym opakowaniu. Wg mnie polecono Ci produkt bardzo dobry, ale też bardzo drogi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję porady ( zaznaczam że jestem kobietą , której w tym roku przyszło w udziale samej odnowić ryflowany drewniany taras - więc z góry przepraszam za może infantylne pytania ) , Zaczęłam papierem ściernym "ściągać " farbę , ale niestety nie umiem z rowków wyczyścić ani farby ani nawet grubszego " brudu" - możecie poradzić mi jak to zrobić , może trzeba utworzyć jakiś przyrząd? albo coś gdzieś wynająć ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka - raczej wysoka trafność - jeśli masz myjkę ciśnieniową, to w jednym miejscu dość skupionym strumieniem umyj deskę.

Jeśli to olej, to deska powinna prawie zbieleć. Lazura raczej pozostanie.

 

Myjka to również moim zdaniem najlepszy sposób na czyszczenie - ustawiam strumień na płaski o szerokości max 2 desek i po kolei od najwyższego do najniższego miejsca "przepycham" brud aż spadnie poza taras.

 

W ładny dzień po kilku godzinach wszystko wyschnie i łądnie odparuje i taras gotowy do malowania - zostawienie na dłuższy czas może spowodować (zależnie od okolicy) ponowne naniesienie piachu, kurzu itd.

 

Ja odnawiałem taras mopem - maczasz w oleju, delikatnie odciskasz nadmiar i na kolankach (przy dobrym kiju od mopa, który pozwoli wcisnąć się włosiu w ryfle - również na stojąco) lecisz z koksem. 38 m2 tarasu - prawie 2 godziny roboty.

 

Pozdrav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam forumowiczów,ma pytanko a właściwie potrzebuje pomocy a mianowicie chodzi o taras drewniany

chce położyć taras na istniejących płytach betonowych.

belki che położyć w zdłuż domu a deski w porzek,

nie wiem jak oprzećbelki o podłoże betonowe aby nie zawilgotniały nie miały styczność z wodą.

taras z płyt betonowych jest prawie w poziomie więc pewnie będzie woda stała a belki tego nie lubią:)

belek nie moge podprzeć na klockach bo bedzie za wysoko do wejścia do domu.

belki chce położyć co drugą płyte,myślałem aby usunąć co drugą warstwe płyt pokolei aby woda mogła w razie wu spynąć do wnęk brakujących płyt.

ale czy to konieczne usuwać płyty?nie miałbym gdzie je wywieść,może jakieś paski papy bądz foli pod beki dać?

bądz pomalować belki od spodu lepikiem aby nie wpijały wody,sam już nie wiem.

co do mocowań,czy muszę robić kratownice czy wystarczy abym przymocował każda osobno do ściany domu a na koncu zbił razem długą belką?

taraz ma mieć w poprzek domu 6m a w zdłuż 2,5m.

dołączam zdjęcia.

Piotr

 

SAM_0935 (Medium) (Small).jpg

SAM_0936 (Medium) (Small).jpg

SAM_0935 (Medium).jpg

SAM_0936 (Medium).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...