Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

fazowanie deski na jej krótszym boku to tylko dodatkowa robota, chyba że taki układ desek na mijankę i ich frezowanie kazego łączenia jest zamierzone w celu uzyskania dodatkowego wzoru desek, układanych coś jakby deska barlinecka.

Ja może źle obrazuję, ale chodzi mi o łączenie jak na zdjęciu niżej - połączenie w kształcie trójkąta.

 

drewniany taras2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • 2 weeks później...

Hej,

zabieram się za taras drewniany a właściwie na razie za konstrkcję pod niego. Chcę go wykonać samodzielnie. Spotkałem się z kilkoma ekipami, żeby wyciągnąć od nich wiedzę jednakowoż co do kilu rzeczy są pewne rozbieżności. Taras bedzie z drewna egzotycznego. Wymiary 4x4,5 m. Musi być na poziomie około 70cm nad obecnym gruntem.

 

- konstrukcję chcę zrobić z kantówki 6x10cm (starczy?) opartej na filarach. Pierwotnie planowałem każdą belkę podeprzeć w 5 punktach (co 1,12m), ale może wystarczyłoby w 4 punktach co 1,5m ?

 

- belki chcę natomiast rozmieścić co 1m (starczy?) i dopiero na to przyjdą legary

 

- z czego łatwiej wykonać filary a co jest tańszą opcją - z bloczków betonowych (po prostu jeden na drugim) czy beton (robiony na miejscu) w tekturowych formach-rurach?

 

- na razie chcę się zagłębić dosłownie na jakieś 30 cm w grunt (na jeden pustak, albo tak, żeby rura ustała) a potem będę to wszystko obsypywał ziemią (i tak będę nawoził humus). Na to geowłóknina i cienka warstwa żwiru niemal pod samą kantówką. Ma to ręce i nogi?

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamiast tekturowych rur używam odpowiednio pocięte rury kanalizacyjne pomarańczowe fi 160. Masz 70 cm ponad gruntem i 30 cm w ziemi razem 1m no wielkościowo dobre tylko ja bym wkopywał rure na 50cm minimum. Ok obsypiesz ziemią , piaskiem i żwirem ale czy będziesz to ubijał chyba nie. Zatem wpuść rury na 50cm. Jeśli nie chce ci się kopać na allegro są takie ręczne wiertbice Zastanawiam się tylko po co chcesz dać humus pod taras. Daj tam piasek na to geowłókninę i żwir.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamiast tekturowych rur używam odpowiednio pocięte rury kanalizacyjne pomarańczowe fi 160. Masz 70 cm ponad gruntem i 30 cm w ziemi razem 1m no wielkościowo dobre tylko ja bym wkopywał rure na 50cm minimum. Ok obsypiesz ziemią , piaskiem i żwirem ale czy będziesz to ubijał chyba nie. Zatem wpuść rury na 50cm. Jeśli nie chce ci się kopać na allegro są takie ręczne wiertbice Zastanawiam się tylko po co chcesz dać humus pod taras. Daj tam piasek na to geowłókninę i żwir.

 

De facto ponad gruntem mam 50cm filarka bo +/- 20 cm zajmie mi konstrukcja. I właśnie biję się z myślami czy dać rurę 0,75cm (3metrowa pocięta na 4) czy 1 m. Cenowo w sumie niewielka różnica (jakieś 180zł na tych moich filarkach) ale kopania w ciula. Mam ręczną wiertnicę i kopałem nią dziury pod ogrodzenie i zrobić tym na pół metra głęboki otwór to nie jest bajka :) Chyba, że wypożyczę spalinówkę. Tam jeszcze dochodzi taki problem, że w miejescu tarasu ekipa robiąca fundament czyściła sobie pompę z betonu i mam tam miejscami bardzo grubą skorupę. I nie wiem co z tym zrobić - zastanawiam się czy tylko się w to nie wwiercić, wstawić zbronienie, na to rura i zalać. Bez kucia tego i wkopywania się.

 

No ale abstrahując od powyższego. Czy taka konstrukcja będzie ok ( 1,12m x 1m, kantówka 6x10, na to przyjdą chyba standardowe legary 4x7 postawione w pionie co 0,5 m). Czy może da się to trochę uprościć? Jednak 25 takich filarków to masa roboty.

 

 

PS. Co do humusu to jedna z ekip tak zaproponowała (a na marginesie i tak humus będę nawoził). Twierdzili, że najlepiej podejść humusem niemal pod samą kratownicę żeby sie tam woda nie zbierała a jedynie na to geowłóknina o odrobina żwiru, żeby nie przerastały rośliny i żeby nie chlapało mi błotem. Ale żwir czy piasek tez może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

De facto ponad gruntem mam 50cm filarka bo +/- 20 cm zajmie mi konstrukcja. I właśnie biję się z myślami czy dać rurę 0,75cm (3metrowa pocięta na 4) czy 1 m. Cenowo w sumie niewielka różnica (jakieś 180zł na tych moich filarkach) ale kopania w ciula.

 

To już lepiej wykop to łopatą! Ze trzy dni temu kopalem dwa otwory do zabetonowania dwóch słupków (8x8cm). Mam spalinowa wiertnice ale aktualnie jest zepsuta ;) Więc machnąłem to łopatą. Mimo, że teren ciężki i gliniasty - po ostatnich opadach ziemia była dość miękka i wykopanie dwóch otworów ~35x35 (na dole wyszło trochę mniej) głębokości ok 85cm (więcej łopatą się nie dało) zajęło mi jakieś 15 minut i nie była to ciężka robota! Poszło jak spłatka, wiertnicą bym się więcej narobił... Więcej betonu trochę wejdzie ale ile... A będzie trochę solidniejsze zawsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........a jedynie na to geowłóknina o odrobina żwiru, żeby nie przerastały rośliny i żeby nie chlapało mi błotem. Ale żwir czy piasek tez może być.

 

Proponuję geowłókninę podwójnie albo nawet potrójnie.

U mnie pojedyncza warstwa geowłókniny i 10 cm żwiru nie stanowiła problemu dla perzu i skrzypu. Obecnie walczę z zielskiem pod tarasem chemią.

Można położyć stary dywan. Tego nie przerośnie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

zamierzam zrobić taras drewniany na słupkach.

Problem jest taki że ok 40-50cm pod gruntem mam kamień opokę i kopanie lub wiercenie słupków w tym podłożu to masakra.

 

Czy słupki 50cm nie są na płytko?

Co z granicą przemarzania?

Jakie mogą być konsekwencje tak płytko zalanych słupków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w sobotę ruszyła robota i jest pierwszy rządek 7 słupków.

 

Odległość między słupkami 1,2 m. Zagłębione w gruncie na 1 metr średnica około 25 cm (z tym że pierwszy ma średnicę ze 60 cm :) a drugi 40 cm bo się zaczęło strasznie obsypywać i kupa wody była.... za bardzo się guzdrałem bo zacząłem robotę sam) Później dołączył Ojciec z wujkiem to już poszło jak trzeba.

Najpierw szpadlem otwór o średnicy około 35 cm, na jakieś 25 cm, a dalej wiertnicą ręczną (średnica 25 cm, na głębokość 100-105 cm) i od razu w dziurę beton zanim woda zaczęła lecieć ciurkiem.

 

Od góry (jak już było 3/4 betonu) wcisnąłem zbrojenie i zakładałem rurę kartonową o średnicy wew 26 cm i długości 50 cm żeby to jako tako później wyglądało na wierzchu a jednocześnie było trochę pod gruntem. I do równego zalane betonem. I po jakimś czasie wciśnięte i ustawione kotwy.

 

Drugi rząd słupków będzie oddalony o 1,75 m w stronę domu (75 cm ) od fundamentu. Na słupki zeszła cała sobota. Z tym że do 14 planowanie, mierzenie, zaznaczanie, przygotowywanie narzędzi, i zakupy brakujących pierdółek no i robienie zbrojenia. A od 15 do 20 kopanie i zalewanie.

IMG_1213.jpg

IMG_1216.jpg

IMG_1219.jpg

IMG_1213.jpg

IMG_1216.jpg

IMG_1219.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję geowłókninę podwójnie albo nawet potrójnie.

U mnie pojedyncza warstwa geowłókniny i 10 cm żwiru nie stanowiła problemu dla perzu i skrzypu. Obecnie walczę z zielskiem pod tarasem chemią.

Można położyć stary dywan. Tego nie przerośnie :-)

 

Podejrzewam, że po kilku latach ten dywan może zacząć niezbyt przyjemnie pachnieć :)

 

ANYWAY, czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat samej konstrukcji (zagęszczenia filarów i przekroju kantówki) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, no ładnie Ci to idzie. Mam kilka pytań:

- jaka na to przyjdzie konstrukcja, że rozstawiasz je tak rzadko (1,75m ?)

- Zaprawę robisz sam czy gotową masz? ile Ci tego schodzi?

 

Zaprawę robię sam. Miałem robić z gotowej mieszanki żwiru z piaskiem, takiej na beton (można takie gotowe kupić), ale gość od wywrotki dał ciał i w piątek nie zdążył na załadunek.

Tak więc w sobotę rano przywiózł mi piasek i żwir osobno ale na jednym aucie (w sumie około 4 ton) no i tak trochę na oko to mieszam. niestety żwir strasznie gruby... ale już nic nie poradzę i robię z tego co mam.

 

Betoniarkę mam małą (chyba 100 l), więc daje pół worka cementu około 6 l wody, 30 kilo (15 łopat) żwiru, 20 kilo (10 łopat) piachu - tak mniej-więcej.

 

Co do konstrukcji to u mnie będzie tak trochę dziwnie. Pierwotnie miało być 4 słupki w rzędzie co 2,4 metra, no i drugi rządek o 1,75m, ale ze względu na to, że na spodzie słupka nie mogę zrobić zbrojonej stopy, a grunt mam nieciekawy i do tego jeszcze na tych słupkach mają stać słupki od zadaszenia, projektant powiedział żeby zagęścić słupki i położyć na nich belkę i dopiero na nią słupki zadaszenia. żeby przez tą belkę rozłożyć ciężar całości na 7 słupków fundamentowych.

 

Tak więc na tym co już mam będzie położona na sztorc belka 16,5x9,5 cm. na niej 4 słupki od zadaszenia 14x14i do tych słupków będę się łapał legarami z 2 stron 14x6.

Ciężko to opisać może później zapodam jakiś obrazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnoszę posta, bo na poprzedniego nikt nie odpowiedział.

Śledząc ten wątek widzę tutaj osoby zajmujące się "zawodowo" montażem tarasów.

Pytanie do obecnych tutal fachowców i osób które własnoręcznie wykonali swoje tarasy. Które oleje najlepiej waszym zdaniem będą najlepsze na deski modrzewiowe na tarasie:

SYNTILOR Aquarethane Saturator (wodny) 210 zł/5 ltr

SYNTILOR Saturator (rozpuszczalnikowy) 200 zł/5 ltr

SADOLIN Superdeck (rozpuszczalnikowy) 82 zł/2,5 ltr

V33 Olej do tarasów o ekstremalnej odporności (wodny) 108 zł/2,5 ltr

 

Wszystkie mają zbliżoną wydajność 10-12 m2/ltr.

Który waszym zdaniem jest najlepszym wyborem i dlaczego?

 

Drugie pytanie natury technicznej: czy należy stosować olej od spodniej strony deski i też 2-warstwy tak jak na wierzchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam obecnie taras ziemny z kostka brukową na górze, obłożony agrowłókniną i obsadzony roślinami. Nie jestem z niego zadowolona...jest wręcz moja zmorą. Jest źle zrobiony, opada, a w piwnicy przemaka nam na ścianę, bo jest ona źle zaizolowana. Jestem gotowa wysadzić rośliny i rozwalić to w chol... bo nie dość, że na górze malutko miejsca, to jeszcze same problemy. Na jego miejsce chciała bym zrobić taras drewniany - deck, czy werandę nie wiem jak to nazwać. Jutro postaram się wstawić zdjęcie tego co mam...a dzisiaj wstawiam tego co chciała bym mieć. Może ktoś mi coś doradzi , albo poleci sprawdzoną firmę. Jestem ciekawa z jakiego drewna najlepiej to zrobić, najlepiej chyba z egzotycznego . Czy ktoś robił coś podobnego?Jakie mogą być zbliżone koszty takiego tarasu?Pozdrawiam!

taras.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanie do praktyków. Robie taras z deski modrzewiowej na wkretach spax. Kilka wkretów za mocno dokreciłem i weszło ponizej powierzchni deski. Czy zaolejowac to i zostawić - woda w zagłebieniu sama wyparuje, czy zaszpachlowac otwór jakiś kitem np - wypełniczem do parkietów i dopiero wtedy malowac cały taras?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...