zbigmor 02.04.2009 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 Witam. Praktycznie do każdego rodzaju bramy można dołożyć zdalne sterowanie. Ja proponuję klientom zakup odbiornika 4 kanałowego i na nim koduję odpowiednie przyciski do np. bramy wjazdowej, bram garażowych i najczęściej zostaje jeszcze jeden wolny kanał. Jaka jest korzyść z takiego zestawu? Nie nosisz oddzielnych pilotów do bramy, czy do garażu czy do czego tam jeszcze tylko jeden do wszystkiego. Minusem jest to, że musisz zakupić do każdego urządzenia dokupić dodatkowy odbiornik, chyba, że kupujesz bramy z jednej firmy. Dodatkowo proponuję ludziom, żeby do bramy wjazdowej zawsze doprowadzili oddzielny przycisk do otwierania. Można go połączyć z np. domofonem, czy dołożyć osobny przycisk obok domofonu. Dlaczego? Bo proszę sobie wyobrazić taką sytuację - macie pilota do bramy wjazdowej. Przyjeżdża gość i chcecie go wpuścić do środka tylko gdzie leży pilot? Może w garażu w aucie, może ktoś go zabrał i położył razem z zakupami w kuchni albo właśnie bawi się nim dziecko. I szukamy przez 5 minut pilota do bramy a gość czeka. A tak - mamy przycisk na ścianie i nie ma problemu z otwarciem bramy! ooo wlasnie. gdzie jest pilot??? Wisi sobie tam, gdzie miał być wyłącznik kabelki polozyc w momencie budowy to niewielki problem i koszt w kwestii pilotow i roznych napedow to niezgodze sie Niezgodziłeś się po czym się zgodziłeś podając przykład mam osobny odbiornik 4-kan elmes 1-brama garaz 2-brama wjazd 3-furtka elektromagnes 4-uzbrajanie/rozbrajanie alarmu spokojnie mozna polaczac zewnetrzne odbiorniki jak nie do wszystkich to pewnie do wiekszosci napedow. np mam hormana z wlasnym wbudowanym odbiornikiem a ten zewnetrzny podleczylem i pieknie dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrulex 02.04.2009 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 Co ty taki uparty i za przeproszeniem niekumaty jestes? Wisi sobie tam, gdzie miał być wyłącznik to w koncu w garazu, przy domofonie czy gdzie ma wisiec? no i ile ma byc tych zapasowych aby starczyly na wszelkie potrzeby? Niezgodziłeś się po czym się zgodziłeś podając przykład niezgodzilem sie ze z tym ze: "Minusem jest to, że musisz zakupić do każdego urządzenia dokupić dodatkowy odbiornik, chyba, że kupujesz bramy z jednej firmy." nie trzeba i podalem na to przyklad - 1 pilot 4-kanalowy obsluguje jak napisalem 4 rozne elementy (garaz - horman, wjazd - wlasne wykonanie, elektomagnes - nie wiem, alarm - satel) kapewu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 02.04.2009 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 Co ty taki uparty i za przeproszeniem niekumaty jestes? Wisi sobie tam, gdzie miał być wyłącznik to w koncu w garazu, przy domofonie czy gdzie ma wisiec? no i ile ma byc tych zapasowych aby starczyly na wszelkie potrzeby? Niezgodziłeś się po czym się zgodziłeś podając przykład niezgodzilem sie ze z tym ze: "Minusem jest to, że musisz zakupić do każdego urządzenia dokupić dodatkowy odbiornik, chyba, że kupujesz bramy z jednej firmy." nie trzeba i podalem na to przyklad - 1 pilot 4-kanalowy obsluguje jak napisalem 4 rozne elementy (garaz - horman, wjazd - wlasne wykonanie, elektomagnes - nie wiem, alarm - satel) kapewu? Zostawmy już te piloty Generalnie poprzednik miał rację. Jeden pilot do napędów tego samego producenta lub dodatkowe radio. Niektóre mają takie radio wbudowane, że będzie pasować, ale przykład na napędem samoróbką jest trochę naciągany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrulex 02.04.2009 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 Zostawmy już te piloty Generalnie poprzednik miał rację. Jeden pilot do napędów tego samego producenta lub dodatkowe radio. Niektóre mają takie radio wbudowane, że będzie pasować, ale przykład na napędem samoróbką jest trochę naciągany Tak dodatkowe radio i jeden wspolny pilot do wszystkiego - taka ogolna zasada przyklad z napedem samorobka jest troche naciagany. jeszcze go nie mam. zrobil sobie taki moj wujek ktory robi bramy przesuwne pod zamowienie. obiecal ze mi tez zrobi a calkowity koszt to nieca 300 zeta za naped. za plot sie dopiero niebawem zabieram stad bylo pytanie o ilosc przewodow do sterowania brama z garazu czy domofonu - oczywiscie wszedzie tam mam profilaktyczne przewody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
terminux 02.04.2009 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 Z tymi osobnymi odbiornikami chodziło mi o to, że jak masz pilota 4 kanałowego i np. bramę wjazdową, 2 bramy garażowe i alarm i te urządzenia nie są połączone w żaden sposób kablami, to żeby je obsłużyć jednym pilotem każda musi dostać odbiornik, bo rzadko się zdarza że piloty obsługują inne systemy (np wspomniany Elmes obsługuje tylko odbiorniki firmy Elmes). Co do napędu bramy - nie ma znaczenia jaki masz silnik - ważne jest jakie masz sterowanie silnika (chodzi o elektronikę). Jeżeli jest to całkowita samoróbka to różnie bywa.W sprzętach fabrycznych są najczęściej 3 rozwiązania:- jeden przycisk obsługuje start, stop, zmianę kierunku (najczęstsze rozwiązanie)- dwa przyciski jeden otwiera, drugi zamyka- trzy przyciski - jeden otwiera, drugi zamyka, trzeci stop lub funkcja furtkiMożliwe są jeszcze inne kombinacje, ale te są najczęściej spotykane.Ogólnie - do zasilania silnika daje się kable 3 żyłowy, do sterowania otwieraniem ja bym dał kabel 4 żyłowy. Dojda jeszcze kabelki do czujników, lampy itd ale to inna kwestia. [/code] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrulex 03.04.2009 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 z kazdego urzadzenia co bedzie sterowane pociagnalem 4-zylowy telefoniczny cienki przewod na poddasze przez skrzynke alarmowa. na poddaszu jest wlasnie odbiornik 4-kanalowy elmes steruje mi hormanem pomimo ze jest tam juz radio hormana jesli silnik jest samoroba to robi sie sterowanie tak aby dzialalo tak jak chcesz i tyle u mnie jest tak ze kazdu przycizk obsluguje 1 urzadzenie i tzeba go wcizkac aby otwierac/zatrzymac/zamykac z okolic bramy mam pociagnetych oprocz zasilania na grubym chyba z 20 zyl wiec mysle ze wystarczy - LUBIE MIEC COS W ZAPASIE Z tymi osobnymi odbiornikami chodziło mi o to, że jak masz pilota 4 kanałowego i np. bramę wjazdową, 2 bramy garażowe i alarm i te urządzenia nie są połączone w żaden sposób kablami, to żeby je obsłużyć jednym pilotem każda musi dostać odbiornik, bo rzadko się zdarza że piloty obsługują inne systemy (np wspomniany Elmes obsługuje tylko odbiorniki firmy Elmes). Co do napędu bramy - nie ma znaczenia jaki masz silnik - ważne jest jakie masz sterowanie silnika (chodzi o elektronikę). Jeżeli jest to całkowita samoróbka to różnie bywa. W sprzętach fabrycznych są najczęściej 3 rozwiązania: - jeden przycisk obsługuje start, stop, zmianę kierunku (najczęstsze rozwiązanie) - dwa przyciski jeden otwiera, drugi zamyka - trzy przyciski - jeden otwiera, drugi zamyka, trzeci stop lub funkcja furtki Możliwe są jeszcze inne kombinacje, ale te są najczęściej spotykane. Ogólnie - do zasilania silnika daje się kable 3 żyłowy, do sterowania otwieraniem ja bym dał kabel 4 żyłowy. Dojda jeszcze kabelki do czujników, lampy itd ale to inna kwestia. [/code] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
terminux 03.04.2009 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 z kazdego urzadzenia co bedzie sterowane pociagnalem 4-zylowy telefoniczny cienki przewod na poddasze przez skrzynke alarmowa. na poddaszu jest wlasnie odbiornik 4-kanalowy O widzisz! I to nazywa się perspektywiczne myślenie! Tak powinno się robić - ja zawsze powtarzam ludziom - trzeba przewidzieć WSZYSTKIE instalacje + jedna nieprzewidziana. Zawsze można czegoś nie zamontować (np alarmu, czy nie korzystać z centralnego sterowania żaluzjami), niż potem nie móc dociągnąć kabla. A druciki w ścianie moga sobie siedzieć - nikomu nie przeszkadzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrulex 03.04.2009 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 z kazdego urzadzenia co bedzie sterowane pociagnalem 4-zylowy telefoniczny cienki przewod na poddasze przez skrzynke alarmowa. na poddaszu jest wlasnie odbiornik 4-kanalowy O widzisz! I to nazywa się perspektywiczne myślenie! Tak powinno się robić - ja zawsze powtarzam ludziom - trzeba przewidzieć WSZYSTKIE instalacje + jedna nieprzewidziana. Zawsze można czegoś nie zamontować (np alarmu, czy nie korzystać z centralnego sterowania żaluzjami), niż potem nie móc dociągnąć kabla. A druciki w ścianie moga sobie siedzieć - nikomu nie przeszkadzają. to tez dlatego ze elektryke robil moj ojciec wiec robocizne mialem za friko. moglem wiec wymyslac dowoli nie baczac na koszta tzw. "punktu" telefonicznego przewodu 4-zylowego mialem rolke 500m wiec nie zalowalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzychos 03.04.2009 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 U siebie zrobiłem tak:podczas robienia instalacji elktrycznej- czyli jesczse przed tynkami i montażem samej bramy garażowej - zamontowałem puszkę identyczną jak do gniadek i włączników, na ścianie w garażu, na tej samej wysokości co gniazka (ok 140 cm od podłogi). Od puszki położyłem kabel LAN i doprowadziłem do miejsca na suficie gdzie wychodzi kabel zasilający do gniazdka którego ma być podłączony kabel od napędu bramy. Kabel LAN wychodzący z sufitu maiał odpowiedno większy zapas aby starczył do napędu (ok 1 - 1,5 m).Na suficie zamontowałem podwójne gniazdko natynkowe, gdzie jest podłączony napęd bramy, a kabel LAN wychodzi z boku tego gniazdka i jest podłączony do napędu. Celowo tak zrobiłem, żeby zakryć gniadkiem miejsce gdzie kabel LAN wychodzi z pod tynku na zewnątrz (estetyka).Zastosowałem kabel LAN ponieważ ma on żyły zapasowe w razie uszkodzenia lub przecięcia jakiejś żyły oraz dlatego, że jest dość cienki i łatwo go podłączyć do zacisku w napędzie bramy.Do puszki na ścianie zamontowałem wyłącznik dzwonkowy.Puszka z wyłącznikiem jest w połowie "drogi" między bramą garażową a drzwiami wyjściowymi z garażu, ponad to (przynajmniej u mnie) jest w tym miejscu na ścianie gdzie są drzwi kierowcy jeżeli samochód stoi w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 22.04.2009 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2009 żeby temat nie uciekł.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bigbeat 22.04.2009 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2009 Nie ucieknie Tytułem używania pilota do takich celów: jest jedna wada, której nie ma rozwiązanie z dedykowanym przyciskiem. Mianowicie: nikt nie zna dnia ani godziny, kiedy to bateria w tym pilocie padnie - a znając życie, padnie wtedy, kiedy będziemy tego najmniej oczekiwali No i jeszcze jeden aspekt: stosując tylko radio, pozbawiamy się możliwości łatwego otwarcia bramy w przypadku awarii odbiornika radiowego. Wyobraźmy sobie taki scenariusz: jesteśmy w domu, za oknem burza, właśnie piorun przywalił w pobliskie drzewo. Podjeżdża żona, chce otworzyć bramę w ogrodzeniu, naciska pilota i... nic. Nie działa. Cholera, pewnie bateria padła. A więc żona łapie za komórę, dzwoni do męża, który jest w domu, i prosi go o otworzenie bramy. Mąż bierze rezerwowego pilota, naciska, i... nic. Cholera, tu też bateria padła??? A więc mąż się ubiera, wychodzi na ulewę, odblokowuje napęd mechanicznie i ręcznie otwiera, a potem zamyka bramę. Potem się okazuje, że to pobliski piorun zaindukował w antenie odbiornika syfa i odbiornik się spalił. Może mam wybujałą fantazję, ale jeśli choć raz przez całe życie musiałbym wyłazić na ulewę tylko dla tego, że niechciało mi się puścić kabelka, to by mnie szlag trafił. Ja sobie podłączyłem otwieranie bram pod nieużywane przyciski w domofonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
franzkru 22.04.2009 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2009 Ja mam otwieranie bramy w przycisku ktory jest obok prowadnic( na skrzynce z trafo od silnika). Do tego pilot i reczne zwolnienie sprzegla ktore jest w srodku garazu. A ze garaz mam w bryle domu wiec jezeli padni mi pilot to otwieram przyciskiem, jak nie bedzie pradu to pociagam za sznurek i moge brame otworzyc recznie. Zaden problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.