dwitek 31.03.2009 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Witam, mam kilka pytań odnośnie prawidłowej (optymalnej) konfiguracji parametrów grzania. Układ grzania, składa się ze stojącego jednofunkcyjnego pieca gazowego, wymienika ciepłej wody z układem cyrkulacji, zespołu grzejników oraz układu czterech podłogówek z trójdrogowym automatycznym zaworem mieszającym utrzymującym zadaną temperaturę. Układ działał od prawie dwóch miesięcy ale na termostacie kotłowym, czyli wszystkie odbiorniki są jakby "grzejnikami" ze stałą jednakową dla wszystkich temperaturą wody kotłowej. Oczywiście było to rozwiązanie bez sensu i przede wszystkim nieekonomiczne (piec załączał się co klika minut). Dlatego do całego układu zrobiłem sterownik, dla którego elementami wykonawczymi są: zał/wył piec oraz 4 pompy obiegowe (CO, CWU, cyrkulacja oraz podłogówka), a wejściami: czujniki temperatury - na razie CWU, cyrkulacji oraz pokojowy CO, z opcją do dalszej rozbudowy. Całość jeszt w trakcie rozbudowy i w związku z tym poniżej mam pytania: 1. CWU: - jaka jest optymalna temperatura CWU ? - teraz mam ok. 46C.- jaką stosować histerezę grzania CWU, większą - rzadsze załączanie, ale dłuższa jednorazowa praca, mniejszą - częstsze włączenia, ale krótszy czas pracy? - jak ze zużyciem gazu w obu przypadkach ? - czy w nocy (np. 23:00-6:00) gdy nie ma poboru można całkowicie wyłączać grzanie CWU, czy jednak z punktu ekonomicznego jest to nieopłacalne ? 2. CYRKULACJA: - w chwili obecnej działa między 6:00 - 23:00 w cyklach: 2 min. praca / 15 min. postój - docelowo chcę zrobić tak: pomiar temperatury wody CWU: (np. 46C) minus powiedzmy 10C = 35C, pomiar temperatury CYRKULACJA (czujnik na pompie CURKULACJI). Jeśli temperatura CYRUKLACJI jest mniejsza niż te 35C = załącz pompę CYRKULACJI. Jeśli temperatura CYRKULACJI osiągnie powiedzmy 46C - np. 2-3C, czyli ok. 42-43C = wyłącz pompę CYRKULACJI i tak w kółko w godzinach 6:00-23:00. Czy to dobre (ekonomiczne) rozwiązanie - chcę mieć ciepła wodę zaraz po otwarciu kranu, ale bez częstej niepotrzebnej pracy CYRKULACYJNEJ wychładzającej zbiornik CWU ?Zbiornik wydaje mi się że mam dość dobrze zaizolowany, bo ostatnio miałem okazję zrobić mu taki mały teścik: nagrzałem wodę do 46C, wyłączyłem całkowicie pompę CWU i CYRKULACJĘ i wyjechałem z rodziną na weekend - niebyło mnie w sumie ponad 30h i w tym czasie temperatura wody w zbiorniku spadła do 41C czyli "tylko" o 5C za 30h. 3. CO- standardowa dwustanowa regulacja temperatury w zależności od temperatury w jednym z pomieszczeń z histerezą i nocnym obniżeniem temperatury. Jaka jest optymalna histereza grzania, przy regulacji dwustanowej (zał/wył pieca) ? 4. PODŁOGÓWKA- i tutaj jest problem jak optymalnie sterować pompą ? 4 podłogówki podpięte "równolegle" ze swojego rodzielacza z możliwością indywidualnego przymknięcia na zaworach, jedna wspólna pompa i jeden wspólny zawór mieszający wyskalowany w C: 35-43C, brak czujników w podłogach, mogę dołożyć czujnik(i) temp, ale tylko w okolicach zaworu/pompy. Teraz układ działa tak: temp. 40C na zaworze mieszającym, a pompa działa wtedy gdy pracuje któraś z pomp: CO i/lub CWU, co niestety powoduje widoczne zmiany temp podłóg.Nie chcę żeby pracowała ona non-stop bo będzie powodowała bardzo częste załaczanie pieca. Mogę w tej chwili w programie do uC zapisać jej pracę w funkcji czasu i temperatury ale mierzonej w okolicach pompy, a nie temperatury poszczególnych podłóg. Do wszystkich powyższych przypadków (oprócz cyrkulacji):- na jakim "biegu" korzystniej jest ustawiać pompy - w tej chwili pracują na 2 ? Pozdrawiam i oczekuję fachowych (optymalnych) porad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 31.03.2009 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Ło matko ! Nie napisałeś jaki to dziadowski piec , jakie kaloryfery i ile na ich zasilaniu, jakie zapotrz. ciepła i PE dla domu? Napisz wiecej, bo to problem złożony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwitek 31.03.2009 21:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Ło matko ! Nie napisałeś jaki to dziadowski piec , jakie kaloryfery i ile na ich zasilaniu, jakie zapotrz. ciepła i PE dla domu? Napisz wiecej, bo to problem złożony. Czemu dziadowski VIADRUS G42 A poza tym jaki piec, kaloryfery itd nie ma akurat w tym przypadku żadnego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 31.03.2009 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Ło matko ! Nie napisałeś jaki to dziadowski piec , jakie kaloryfery i ile na ich zasilaniu, jakie zapotrz. ciepła i PE dla domu? Napisz wiecej, bo to problem złożony. Czemu dziadowski VIADRUS G42 A poza tym jaki piec, kaloryfery itd nie ma akurat w tym przypadku żadnego znaczenia. Temp. zas. /wy kaloryf. czy przewymiarowane na niższe temperatury? A z tym kotłem to już nic nie da się zrobić , musi taktować " ....Żeliwny kocioł gazowy G42 lub G42 ECO wyposażony w palnik atmosferyczny przeznaczony do spalania gazu ziemnego o niskim ciśnieniu. Wersja z 2 lub 3 elementami dogodna do ogrzewania samodzielnych mieszkań, mniejszych budynków mieszkalnych lub wypoczynkowo-rekreacyjnych. Większe wykonania spełniają wymagania na ogrzewanie domów jednorodzinnych, sklepów, szkół itp. Zastosowanie żeliwa wysokiej jakości gwarantuje doskonałe przekazywanie ciepła we wszelkich częściach kotła. Podłączenie elektryczne kotła dostosowane jest do podłączenia grzejnika wody ciepłej z ogrzewaniem priorytetowym. Ruch niskotemperaturowy – niskotemperaturowy kocioł gazowy G42 (ECO) swym doskonałym wykonaniem ogranicza powstawanie kondensatu i w ten sposób również zagrożenie korozji. Powierzchnie grzewcze korpusu kotła zapewniają wysoki poziom wykorzystania ciepła ukrytego w spalinach. Temperatura wody grzewczej powinna być utrzymywana ponad 50°C, ponieważ w wypadku temperatury koło 30°C wody zwrotnej nie dochodzi do uszkodzenia wpływem korozji niskotemperaturowej. Do konstrukcji kotła wykorzystano doświadczenia z eksploatacji kotłów w naszych warunkach atmosferycznych, gdy zwłaszcza w okresach przejściowych dochodzi do ruchu kotła przy temperaturach niższych wody grzewczej. W ten sposób podwyższana jest skuteczność kotła, jednak z drugiej strony zaś wzrasta zagrożenie powstania korozji wymiennika....." I tłumaczenie z czeskiego na masze b. kiepskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwitek 31.03.2009 22:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Miał być żeliwny i przede wszystkim nie kondensacyjny i taki jest i działa tak jak ma działać, co po raz kolejny podkreślam (jak ktoś nie rozumie) nie ma żadnego znaczenia na postawione wcześniej pytania. Pytania dotyczą algorytmów sterowania pompami, a nie piecem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pattaya 31.03.2009 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Z własnego doświadczenia-metoda prób i błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwitek 31.03.2009 22:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Z własnego doświadczenia-metoda prób i błędów To fakt jest to najlepsza metoda, bo dopasowana do własnego domu, ale ma dwie wady: wymaga poświęcenia sporo czasu na eksperymenty i obserwacje oraz trochę kosztuje (zużyty gaz do prób i ustawień). Dlatego pytanie raczej zwrócone jest do osób, które to właśnie przećwiczyły u siebie i mogą się podzielić własnymi uwagami i spostrzeżeniami, na zasadzie: że lepiej jest coś zrobić tak, a coś innego tak, a tego np. lepiej wogóle nie zmieniać bo i tak to nic nie da itd itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 31.03.2009 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 cyrkulacja tylko ( potrzeby glowne domowników) 6.30 -8.00 i 20.00 -22.00 temperatura 60 st.C Do CO 2 osobne programy grzania: kaloryfery, podłogówka Pompa podlogówki ma działać cały czas (z mieszaczem). piec najlepiej jak byłby sterowany z jednego programatora pogodowego (czujnik temp.wewn. np. w saloonie) Temp. Dzień /noc ustawić taką samą (22st.C), bez schładzania w porze nocnej. Regulacje temp. pomieszczeń realizować na kaloryferach -termostatem, dla podłogówki przepływem w rozdzielaczu Podłogówke ustawic ma rozdzielaczu: rowne przeplywy salon, łazienka wiecej. Automatyke na "chałupniczo" można zmieniać ale to i tak bedzie rzeźbienie w g.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwitek 01.04.2009 06:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 cyrkulacja tylko ( potrzeby glowne domowników) 6.30 -8.00 i 20.00 -22.00 temperatura 60 st.C Do CO 2 osobne programy grzania: kaloryfery, podłogówka Pompa podlogówki ma działać cały czas (z mieszaczem). piec najlepiej jak byłby sterowany z jednego programatora pogodowego (czujnik temp.wewn. np. w saloonie) Temp. Dzień /noc ustawić taką samą (22st.C), bez schładzania w porze nocnej. Regulacje temp. pomieszczeń realizować na kaloryferach -termostatem, dla podłogówki przepływem w rozdzielaczu Podłogówke ustawic ma rozdzielaczu: rowne przeplywy salon, łazienka wiecej. Automatyke na "chałupniczo" można zmieniać ale to i tak bedzie rzeźbienie w g.... 60C - chyba trochę za dużo. A czemu nie np. 45C. W obu przypadkach jest to za dużo aby myć się tylko ciepłą wodą - trzeba baterią mieszać z zimną. 60C - napewno większe zużycie energii do podgrzania wstępnego, przypuszczam że też większe do utrzymania na bieżąco tej temperatury. To wady. Zaletą jest napewno mniejsze zużycie jednorazowe wody ciepłej - mniej używamy ciepłej mjąc się, niż przy jej temeraturze np. 45C. 45C - zalety mniej energi do zagrzania i utrzymania tej temperatury. Wadą jest napewno większe zapotrzebowanie na ciepła wodę, a co za tym idzie częstsze załączanie pieca. Mnie interesują odpowiedzi właśnie z takim uzasadnieniem jak powyżej, że ktoś to sprawdził (przetestował) u siebie i wyciągnął odpowiednie wnioski, że lepiej jest ustawić tak a tak, bo wtedy mamy mniejsze zużycie gazu a identyczny komfort użytkowania, a nie pisanie, gdzieś zasłyszanych wypowiedzi, żeby tylko coś napisać. nie ustawia się nigdy jednakowej temp dzień/noc - 22 w nocy to zdecydowanie za dużo równe przepływy na podłogówkach ? może jak ktoś ma jednakowe powierzchnie podłóg. U mnie przy dużych różnicach w powierzchniach podłóg różnice w temperaturach podłóg były rzędu 5C i więcej kiedy miałem identyczne przepływy. W łazienkach ustawiłem większe przepływy, żeby była cieplejsza podłoga, natomiast korytarzyk i kuchnia są bardziej zdławione. Ale każda podłogówka ma inny przepływ. A co do samodzielnego wykonania, to chętnie skorzystałbym z gotowego rozwiązania, gdyby takowe istniało - to znaczy jeden starownik miał w sobie wszystkie wymagane przeze mnie funkcje. A zakup kilku urządzeń i ich integracja jest bez sensu z punktu finansowego oraz podatności na awarie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pattaya 01.04.2009 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 No to z własnego doświadczenia-woda ciepła-46 stopni-cyrkulacja-zaniechałem czasowego włączania cyrkulacji,do umycia rąk wystarcza chłodna woda,przed kąpielą włączam cyrkulację.zanim dojdę na górę jest ciepła woda-co do temperatur...na kondensacie mam ustawione algorytmy bodaj 0,8 dla podłogówki i 0,9 lub 1,0 dla grzejnikówtemp. na podłogówce 13/10 (dzień/noc) na grzejnikach 17/15w praktyce daje to u mnie w zależności od temp.zewnętrznej (pogodówka) 20-21 stopni w domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwitek 01.04.2009 07:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 No to z własnego doświadczenia -woda ciepła-46 stopni -cyrkulacja-zaniechałem czasowego włączania cyrkulacji,do umycia rąk wystarcza chłodna woda,przed kąpielą włączam cyrkulację.zanim dojdę na górę jest ciepła woda -co do temperatur... na kondensacie mam ustawione algorytmy bodaj 0,8 dla podłogówki i 0,9 lub 1,0 dla grzejników temp. na podłogówce 13/10 (dzień/noc) na grzejnikach 17/15 w praktyce daje to u mnie w zależności od temp.zewnętrznej (pogodówka) 20-21 stopni w domu Też mam w tej chwili podobnie u siebie, ale się zastanawiam, czy to jest najbardziej optymalne (najekonomiczniejsze) ustawienie. Czy może jednak lepiej jest w zasobniku utrzymywać wyższą temperaturę - odnosząc się do tego co dopisałem swoim poście powyżej Ja mam wprawdzie 300l zasobnik i woda w nim tak szybko się nie wychładza, ale do jednorazowego zagrzania też potrzeba niemałej ilości gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 01.04.2009 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 No to z własnego doświadczenia -woda ciepła-46 stopni -cyrkulacja-zaniechałem czasowego włączania cyrkulacji,do umycia rąk wystarcza chłodna woda,przed kąpielą włączam cyrkulację.zanim dojdę na górę jest ciepła woda -co do temperatur... na kondensacie mam ustawione algorytmy bodaj 0,8 dla podłogówki i 0,9 lub 1,0 dla grzejników temp. na podłogówce 13/10 (dzień/noc) na grzejnikach 17/15 w praktyce daje to u mnie w zależności od temp.zewnętrznej (pogodówka) 20-21 stopni w domu Też mam w tej chwili podobnie u siebie, ale się zastanawiam, czy to jest najbardziej optymalne (najekonomiczniejsze) ustawienie. Czy może jednak lepiej jest w zasobniku utrzymywać wyższą temperaturę - odnosząc się do tego co dopisałem swoim poście powyżej Ja mam wprawdzie 300l zasobnik i woda w nim tak szybko się nie wychładza, ale do jednorazowego zagrzania też potrzeba niemałej ilości gazu. Na gazie z takim piecem to zimy na 1300-1500 m3 gazu napewno" nie obskoczysz" Czy może jednak lepiej jest w zasobniku utrzymywać wyższą temperaturę - odnosząc się do tego co dopisałem swoim poście powyżej Przy 300l wystarczy t.= 46 st.C- piec bedzie dogrzewał te 300l a zużycie wody zaraz nie wystudzi zasobnika do 8st.C Ogólnie : nie ma co grzebać i porównywać do zuzycia gazu w kondensatach, bo z tego pieca wiecej nie wyciśniesz zużycie musi być większe o 20%-30% niz w p. kondens.( za lepszą technikę trzeba płacic , nic nie ma za darmo) Grzanie podłogowe ustawione : 21,5 st.c / 24 godz. histereza dla podłogówki : ust. fabryczne Regolator pogodowy FW 100 sam kontroluje optymalne spalanie. " ..Dla leniwych - regulator inteligentny. Eksperymentalny dobór optymalnej krzywej grzania jest zajęciem żmudnym i czasem długo nie przynosi pożądanych efektów. Dlatego wymyślono regulatory pogodowe, które samoczynnie adaptują krzywą grzania do warunków konkretnego domu. W tym celu muszą być dodatkowo wyposażone w czujnik temperatury w pomieszczeniu. Po wstępnym ustawieniu przez użytkownika regulator przez kilka dni dobiera parametry krzywej grzania tak, aby w pomieszczeniu panowała stała temperatura. Czujnik temperatury zewnętrznej powinien być zainstalowany tak, aby nie padały na niego promienie słońca, zwłaszcza z samego rana. Sam regulator można umocować w dowolnym miejscu, bo sygnał między regulatorem a kotłem, czujnikami, zaworami i pompami przesyłany jest przewodem elektrycznym, który może być długi...." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość M@riusz_Radom 01.04.2009 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 Z własnego doświadczenia-metoda prób i błędów Welcome back Jak się mieszka ? A wracając do tematu, popieram przedmówcę - tylko i wyłącznie metoda prób i błędów. Nie ma uniwersalnych nastaw kotła które gwarantują komfort cieplny i ekonomię użytkowania. Każdy ma indywidualne zapotrzebowanie na ciepło i musi znaleźć złoty środek między przyjemnym ciepełkiem i wysokością rachunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pattaya 01.04.2009 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 Mam akurat rachunek za gazStyczeń-marzec - 466m3W tym CO (temp. jak napisałem 20-21 stopni),CWU,codzienne gotowanie(płyta gazowa) . Cześć MariuszMieszka się wspaniale.A Ty już zbudowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwitek 01.04.2009 15:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 No to z własnego doświadczenia -woda ciepła-46 stopni -cyrkulacja-zaniechałem czasowego włączania cyrkulacji,do umycia rąk wystarcza chłodna woda,przed kąpielą włączam cyrkulację.zanim dojdę na górę jest ciepła woda -co do temperatur... na kondensacie mam ustawione algorytmy bodaj 0,8 dla podłogówki i 0,9 lub 1,0 dla grzejników temp. na podłogówce 13/10 (dzień/noc) na grzejnikach 17/15 w praktyce daje to u mnie w zależności od temp.zewnętrznej (pogodówka) 20-21 stopni w domu Też mam w tej chwili podobnie u siebie, ale się zastanawiam, czy to jest najbardziej optymalne (najekonomiczniejsze) ustawienie. Czy może jednak lepiej jest w zasobniku utrzymywać wyższą temperaturę - odnosząc się do tego co dopisałem swoim poście powyżej Ja mam wprawdzie 300l zasobnik i woda w nim tak szybko się nie wychładza, ale do jednorazowego zagrzania też potrzeba niemałej ilości gazu. Na gazie z takim piecem to zimy na 1300-1500 m3 gazu napewno" nie obskoczysz" Czy może jednak lepiej jest w zasobniku utrzymywać wyższą temperaturę - odnosząc się do tego co dopisałem swoim poście powyżej Przy 300l wystarczy t.= 46 st.C- piec bedzie dogrzewał te 300l a zużycie wody zaraz nie wystudzi zasobnika do 8st.C Ogólnie : nie ma co grzebać i porównywać do zuzycia gazu w kondensatach, bo z tego pieca wiecej nie wyciśniesz zużycie musi być większe o 20%-30% niz w p. kondens.( za lepszą technikę trzeba płacic , nic nie ma za darmo) Grzanie podłogowe ustawione : 21,5 st.c / 24 godz. histereza dla podłogówki : ust. fabryczne Regolator pogodowy FW 100 sam kontroluje optymalne spalanie. " ..Dla leniwych - regulator inteligentny. Eksperymentalny dobór optymalnej krzywej grzania jest zajęciem żmudnym i czasem długo nie przynosi pożądanych efektów. Dlatego wymyślono regulatory pogodowe, które samoczynnie adaptują krzywą grzania do warunków konkretnego domu. W tym celu muszą być dodatkowo wyposażone w czujnik temperatury w pomieszczeniu. Po wstępnym ustawieniu przez użytkownika regulator przez kilka dni dobiera parametry krzywej grzania tak, aby w pomieszczeniu panowała stała temperatura. Czujnik temperatury zewnętrznej powinien być zainstalowany tak, aby nie padały na niego promienie słońca, zwłaszcza z samego rana. Sam regulator można umocować w dowolnym miejscu, bo sygnał między regulatorem a kotłem, czujnikami, zaworami i pompami przesyłany jest przewodem elektrycznym, który może być długi...." A co Ty się tak tego pieca uczepiłeś Celowo nie wybierałem kondensata, który się nigdy nie zwróci w użytkowaniu. Zbiornik 300l został wybrany, ze względu na kolektory słoneczne, króre pewnie jeszcze w tym roku założę. A ta temperatura podłogówki co ją podałeś: 21.5C to jest temperatura podłogi ??? bo chyba nie wody kotłowej. Problem jest w tym, że nie mam zaisntalowanych czujników temperatury w podłogach, ze względu na brak późniejszej ewentualnej możliwości wymiany. Mam możliwość mierzenia temperatury wody w obiegu podłogowym (przy pompie w kotłowni) zawówno na zasilaniu jak i powrocie. Więc jedynie mogę utrzymywać stałą (w jakimś czasie) temperaturę wody "podłogowej" - choć to mi zapewnia zawór mieszający. Mam na nim ustwione w tej chwili 40C na zasilaniu. Więc mógłym zrobić powiedzmy jeśli temperatura wody "podłogowej" zacznie spadać do jakiejś wartości, czyli poniżej 40C - zawór zaczyna dopuszczać ciepłej wody kotłowej, która też już zaczyna stygnąć, więc wtedy mógłym na jakiś czas załączać piec. Wczoraj zmieniłem w programie na następujące działanie: Pompa CWU utrzymuje stałą temperaturę w zasobniku 46C +-1C. Pompa CO utrzymuje w godz. 6-8 oraz 16-20 stałą temp. w domu 21C +-1. W pozostałych godzinach 19C +-1. Cyrkulacja 6-23 (2 minuty pracy / 15 minut postoju). 6-23 dlatego, że często chodzę raz na 1 zmianę do pracy 1 na drugą, a córka też wraca ze szkoły koło 12:00. A pompa podłogówki działa gdy jest załączona któraś z pomp CO i/lub CWU. Co wieczorem daje zadowalające efekty, ale nad ranem i do południa, gdy jest obniżona temperatura CO i rzadki pobór CWU, czyli rzadsze załączanie również pompy podłogówki, powoduje trochę wychłodzenie podłóg. Załączenie pompy CO i/lub CWU powoduje załączenie pieca. Na razie całość jest w fazie obserwacji i zapowiada się dość dobrze. Jedynie myślę na lepszym sterowaniem podłogówki Bo w tej chwili wieczorem jest OK, ale w pozostałych porach nie za specjalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 01.04.2009 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 A ta temperatura podłogówki co ją podałeś: 21.5C to jest temperatura podłogi ??? bo chyba nie wody kotłowej. Jestem prosty chłop i mnie ani żony, ani dzieci nie interesuje temperatura podłogi , nas interesuje temperatura w pomieszczeniu i taka jest na czujniku , (a czujnik do pogodówki jest 1.5m nad podłogą) Cyrkulacja 6-23 (2 minuty pracy / 15 minut postoju). 6-23 dlatego, że często chodzę raz na 1 zmianę do pracy 1 na drugą, a córka też wraca ze szkoły koło 12:00. To cyrkulację CWU ustaw 6-8, 12-15 , 20-23 i po sprawie Pompa CO utrzymuje w godz. 6-8 oraz 16-20 stałą temp. w domu 21C +-1. W pozostałych godzinach 19C +-1. ... A pompa podłogówki działa gdy jest załączona któraś z pomp CO i/lub CWU. Co wieczorem daje zadowalające efekty, ale nad ranem i do południa, gdy jest obniżona temperatura CO i rzadki pobór CWU, czyli rzadsze załączanie również pompy podłogówki, powoduje trochę wychłodzenie podłóg. Załączenie pompy CO i/lub CWU powoduje załączenie pieca. Ameryki to TY chyba nie odkryłeś: piec nie pracuje to się wychłodziło i temperatura niska ( a co miała być wysoka jak na zewnątrz jest -5stC) W tym roku to "już po ptokach" nic nie namieszasz IDZIE WIOSNA U mnie na dworze +15 , piec nie pali od godz 9-tej do teraz , w domu dalej 21,5 C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.