sonar 08.04.2009 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2009 Witam zainteresowanych tematem Zamierzam wybudować dom w którym będzie mieściła się siedziba mojej firmy. Czy mogę wrzucić część kosztów związanych z z zakupem materiałów i usług w koszty działalności mojej firmy? Bardzo proszę o odpowiedź na to pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kar_ma 08.04.2009 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2009 Hmm... A kto występuje o pozwolenie na budowę? Ty jako osoba fizyczna czy jako firma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sonar 08.04.2009 17:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2009 Dziękuję bardzo za szybka odpowiedź O pozwolenie na budowę wystąpiłem jako osoba fizyczna, więc domyślam się, że raczej nic nie wyjdzie z planu wrzucenia w koszty firmy niektórych wydatków związanych z budową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 08.04.2009 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2009 nie w koszty - to inwestycja - być może uda Ci się amortyzować, ale jest trochę niuansów.poczytaj o tym lub pogadaj z biurem rachunkowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sonar 08.04.2009 18:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2009 Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź. Rzeczywiście, nie jest to łatwy temat - można nieźle ugrząźć Dobry pomysł, żeby pogadać z kimś z biura rachunkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cienki66 08.04.2009 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2009 Witaj,Temat nie jest jakiś strasznie ciężki, ale jeżeli tego nigdy nie przerabiałeś kontakt z biurem rachunkowym jest jak najbardziej wskazany.W skrócie sytuacja kształtuje się następująco:budowa domu w części dotyczącej działalności gospodarczej traktowana jest jako inwestycja w środek trwały - będziesz dokonywać amortyzacji po zakończeniu inwestycji.Część pod działalność wyodrębnia się przeważnie jako stosunek powierzchni pod działalność do całości powierzchni i tak się rozlicza inwestycję. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sonar 08.04.2009 20:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2009 budowa domu w części dotyczącej działalności gospodarczej traktowana jest jako inwestycja w środek trwały - będziesz dokonywać amortyzacji po zakończeniu inwestycji. Dzięki za naświetlenie sprawy! Jest już jasne dla mnie, że amortyzację będę naliczał po zakończeniu budowy, ale czy muszę zgłaszać fakt, że coś takiego nastąpi przed rozpoczęciem prac? I jeszcze jedno pytanie: jeden z profili działalności mojej firmy to budownictwo (wpisałem na wszelki wypadek gdy rejestrowałem działalność gosp.) - czy mogę to wykorzystać w jakiś sensowny sposób przy zakupie materiałów? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.