michalp 13.04.2009 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 Witajcie, Krótkie pytanie - wełna międzi krokwie 15 cm + 5 cm. Tam, gdzie czytałem - powinno to być zrobione w ten sposób, że w profil U wtykam wełnę, a płyty ( u mnie Rockwool 100x50) wkładam między profile przykręcone co ok. 49 cm. Z kolei ekipa zaczęła robić to w ten sposób, że profile przykręca w innym rozstawie (dajmy na to 60 cm), nie wtyka wełny 5 cm w profil U tylko jak płat wełny jest nie mieści się między profilami, to po prostu przekłada go od spodu profilu... oj, trudno to wyjaśnić. A więc napiszę obrazowo tak, jak nie jest to robione, ale efekt byłby ten sam. Mamy wełnę 15 cm i do tego przyłożona jest po prostu 5 cm. A dopiero na koniec montowane profile U po prostu przyciskane do wełny 5. Co o tym sądzicie? Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leszeq 13.04.2009 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 Profile powinny być ustawione co 40 cm. Ze względu na konstrukcję dachu, często ruszt stalowy musi być odsunięty od krokwi więcej niż 5 cm, więc wkładanie wełny za profile jast jak najbardziej prawidłowe. Ważne, aby druga warstwa wełny była położona poprzecznie do pierwszej i nie tworzyła się między warstwami pustka powietrzna. Kolejność pracy - wełna 15 cm, ruszt stalowy, wełna 5 cm (między lub za profile), folia paroizolacyjna, płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 13.04.2009 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 dla okladzin poprzecznych do profili z plyty zwyklej (mala poprawka i dla okladzin bez ognio-odpornosci) mozna wykonac ruszt z rozstawem nie wiekszym jak 50cm, przy okladzinie ognioochronnej rozstaw powinien byc nie wiekszy jak 40cm (dotyczy wylacznie profili systemowych). inne wyzsze rozstawy profili beda powodowac "plywanie" okladzin, powstawanie odksztalcen i pekanie polaczen plyt.co do montazu welny (docieplenia krzyzowego) widywalem juz taki montaz, wazne by welna byla ukladana z zachowaniem ciaglosci i ukladu mijankowego z unikamiem laczenia plyt welny na krokwiach. tylko, ze uklad 20cm izolacji mozna wstawic do lamusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 13.04.2009 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 Witajcie, Krótkie pytanie - wełna międzi krokwie 15 cm + 5 cm. Tam, gdzie czytałem - powinno to być zrobione w ten sposób, że w profil U wtykam wełnę, a płyty ( u mnie Rockwool 100x50) wkładam między profile przykręcone co ok. 49 cm. Z kolei ekipa zaczęła robić to w ten sposób, że profile przykręca w innym rozstawie (dajmy na to 60 cm), nie wtyka wełny 5 cm w profil U tylko jak płat wełny jest nie mieści się między profilami, to po prostu przekłada go od spodu profilu... oj, trudno to wyjaśnić. A więc napiszę obrazowo tak, jak nie jest to robione, ale efekt byłby ten sam. Mamy wełnę 15 cm i do tego przyłożona jest po prostu 5 cm. A dopiero na koniec montowane profile U po prostu przyciskane do wełny 5. Co o tym sądzicie? Michał A próbowałeś zadzwonić do Rockwoola i zapytać się Mnie też wykonawca tłumaczył takie rozwiązanie ale nie jestem do końca przekonany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.04.2009 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 na temat poddasza tu jest dużo.... jeśli nie wszystko http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?p=3240197#3240197 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafa 111 14.04.2009 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 dopuszczalne rozpiętości profili i sposub mocowania :grubośc plyty 9,5 mm.-poprzeczny 420 mm-podłużny 320 mmgru. pł. 12,5 mm.-poprzeczny 500mm-podłużny 420 mm.gru. pł. 15 mm.-poprzeczny 550 mm.poniżej przedstawiam poprzeczny układ dla płyty 12,5 mm.Ze względu na niewiele większe koszty mat. inwestor zdecydował się na rozstaw max 400 mm.http://img.webme.com/pic/l/ladnewnetrza/agg.jpghttp://img.webme.com/pic/l/ladnewnetrza/ws.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naLeśnik 14.04.2009 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 ......tylko, ze uklad 20cm izolacji mozna wstawic do lamusa no tak teraz tylko liczy się co najmniej 30 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalp 14.04.2009 19:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 Dzisiaj obejrzałem - profile co 40 cm. A przy okacji, co by nie zakładać nowego wątku: - jak docieplić lewą i prawą krawędź okna dachowego przy założeniu, że między krokwiami a krawędzią okna są 2 cm? Wełną? Pianką? - w jaki sposób powinna być założona prawidłowo folia paroizolacyjna na krawędziach okna? Powinna wystawać poza włożoną już płytę kg? - ścianka kolankowa będzie miała ok. 90 cm wysokości. Okno dachowe jest zamontowane w ten sposób, że nie ma możliwości dolnej krawędzi wyprowadzić prostopadle do podłogi, gdyż wchodzi w ściankę kolankową. Trzeba więc zrobić parapet. I teraz pytanie - jaki parapet jest najbardziej optymalny ze względu na choćby fakt, że pod oknem będzie grzejnik. Kąt prosty do kąta docielpenia i po złączeniu z główną warstwą docieplenia, zjazd razem z nią do ścianki kolankowej? Czy inaczej? Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.04.2009 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 dopuszczalne rozpiętości profili i sposub mocowania : grubośc plyty 9,5 mm. -poprzeczny 420 mm -podłużny 320 mm gru. pł. 12,5 mm. -poprzeczny 500mm -podłużny 420 mm. gru. pł. 15 mm. -poprzeczny 550 mm. poniżej przedstawiam poprzeczny układ dla płyty 12,5 mm. Ze względu na niewiele większe koszty mat. inwestor zdecydował się na rozstaw max 400 mm. http://img.webme.com/pic/l/ladnewnetrza/agg.jpg http://img.webme.com/pic/l/ladnewnetrza/ws.jpg ...mała uwaga ... a raczej 3 uwagi ...czy ktoś jeszcze dzisiaj stosuje płyty 9mm? chyba nie... ...moje uznanie za ruszt 1-poziomowy-krzyżowy... ale te pchełki... nie lepiej przejść na nity-zrywki? ...lepiej unikać przejścia łączenia płyt ze skosu na sufit... ...wiem że krzyżowy i to dużo niweluje i ogólnie to perfekcyjnie zrobione i czepiam się mało istotnych szczegółów... ale ja to konkurencja i mi wolno ........ zaraz rzucą się ci co twierdzą że płyty się powyginają po tynkach! A guzik prawda! ...ale lepiej ze spoinowaniem poczekać do tynków i unormowania się wilgotności na poddaszu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.04.2009 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 ......tylko, ze uklad 20cm izolacji mozna wstawic do lamusa no tak teraz tylko liczy się co najmniej 30 cm ...dzisiaj to standard 25cm wełny... minimum to 20cm... by spełnić normy 16-17cm... a 30cm i więcej to ekstrawagancja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.04.2009 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 Dzisiaj obejrzałem - profile co 40 cm. A przy okacji, co by nie zakładać nowego wątku: - (1)jak docieplić lewą i prawą krawędź okna dachowego przy założeniu, że między krokwiami a krawędzią okna są 2 cm? Wełną? Pianką? - (2) w jaki sposób powinna być założona prawidłowo folia paroizolacyjna na krawędziach okna? Powinna wystawać poza włożoną już płytę kg? - (3) ścianka kolankowa będzie miała ok. 90 cm wysokości. Okno dachowe jest zamontowane w ten sposób, że nie ma możliwości dolnej krawędzi wyprowadzić prostopadle do podłogi, gdyż wchodzi w ściankę kolankową. Trzeba więc zrobić parapet. I teraz pytanie - jaki parapet jest najbardziej optymalny ze względu na choćby fakt, że pod oknem będzie grzejnik. Kąt prosty do kąta docielpenia i po złączeniu z główną warstwą docieplenia, zjazd razem z nią do ścianki kolankowej? Czy inaczej? Michał ad.1) ..... A trzeba było pomyśleć przy montażu okna i dac mniejsze lub zrobić wymian na krokwiach... teraz to tylko skrawki wełny - lepiej się ułożą. ad.2)folia powinna wejść w felc okna i wywinąć się na zewnątrz... później ją się przycina lekko naciągając... ad.3)... a może zrobić z "progiem" i dojechać do kolankowej? Inaczej tylko z parapetem.... ale zaburzona będzie cyrkulacja powietrza na dolnej krawędzi okna... może rosić szyba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalp 14.04.2009 22:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 ad.3)... a może zrobić z "progiem" i dojechać do kolankowej? Inaczej tylko z parapetem.... ale zaburzona będzie cyrkulacja powietrza na dolnej krawędzi okna... może rosić szyba... Możesz opisać sposób "z progiem"? Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 15.04.2009 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 ad.3)... a może zrobić z "progiem" i dojechać do kolankowej? Inaczej tylko z parapetem.... ale zaburzona będzie cyrkulacja powietrza na dolnej krawędzi okna... może rosić szyba... Możesz opisać sposób "z progiem"? Michał można takie coś... http://images31.fotosik.pl/347/a801094de473a705.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
efilo 15.04.2009 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 Rom-Kon pisałeś 'na poddaszu' (nie chcę tam etgo odgrzewać bo to wypowiedź sprzed roku) że trzeba paroizolację przykleić do profili i szybko montować GK co by folia nie izolowała... posadzki a co w przypadku gdy się nie zamierza montować płyt ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 15.04.2009 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 Rom-Kon pisałeś 'na poddaszu' (nie chcę tam etgo odgrzewać bo to wypowiedź sprzed roku) że trzeba paroizolację przykleić do profili i szybko montować GK co by folia nie izolowała... posadzki a co w przypadku gdy się nie zamierza montować płyt ?? Jeśli stelaż jest z drewna to zszywacz... jesli z metalu to przykręcić paski płyty co by nie izolować posadzki ...innego wyjścia nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
efilo 15.04.2009 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 pomyślimy nad drewnem. myślę że nic to nie przeszkadza bo przecież GK nie będzie pękać tylko dlatego że drewno pracuje a taśma do łączenia gk papierowa? bo na stronie knaufa pisze że zawilgocona może się pofalować i teraz nie wiem czy to oznacza że nie należy jej moczyć przed przyklejaniem czy też że do zielonej lepiej taśmę z włókien szklanych sorki za OT ale jak już 'Cię mam'... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 15.04.2009 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 pomyślimy nad drewnem. myślę że nic to nie przeszkadza bo przecież GK nie będzie pękać tylko dlatego że drewno pracuje a taśma do łączenia gk papierowa? bo na stronie knaufa pisze że zawilgocona może się pofalować i teraz nie wiem czy to oznacza że nie należy jej moczyć przed przyklejaniem czy też że do zielonej lepiej taśmę z włókien szklanych sorki za OT ale jak już 'Cię mam'... Ja jakoś nie jestem przekonany do taśm papierowych... a taśmy papierowe nalezy moczyć przed przyklejeniem ale tak by woda nie ściekała po niej... ma być mokra ale nie cieknąca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
efilo 15.04.2009 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 jezuuu wydawało mi się że pisałeś że właśnie papierowe. no to co polecasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario1976 15.04.2009 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 jezuuu wydawało mi się że pisałeś że właśnie papierowe. no to co polecasz? Ja przerabiałem wszystko - nie jestem fachowcem i KG robiłem pierwszy raz. Z mojego punktu wiedzenia. -najłatwiej szło z naklejaną siateczką....ale czytałem czytałem i czytałem i nasi forumowi fachowcy odradzali. Tak więc tam (jedno pomieszczenie) gdzie dałem wczesniej siatką poprawiłem Uniflotem i zatopiłem w nim warstwę fizeliny. -następnie miałem przez chwilę romans z papierem. Falowało mi to. Nie szło. Jakbym nabrał wprawy to zakończyłbym robotę. Z papierem walczę tylko na łączeniu skosu z sufitem (taśma z wkładkami z metalu) -stały związek mam z fizeliną. Fajnie się zatapia, nie faluje. Minimalnie bardziej upierdliwa od siatki a podobno lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
efilo 15.04.2009 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 jedyny problem jest taki że mój wykonawca nie chce na flizelinie za bardzo działać poza tym ani knauf ani nida nie podają jej w swoich poradnikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.