Deamos 21.08.2009 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 Deamos: ta druga warstwa dysperbitu to nie wiem, czy potrzebna, choć pewnie nie zaszkodzi Na wierzch u mnie dali kubełki. Czemu zasypujesz czarnoziemem? Masz za dużo kasy? Wsyp pospółkę, a czarnoziem na wierzch (tak 30 cm). Jeśli masz podmokły teren przemyśl drenaż opaskowy - póki masz odkopane, będzie łatwo Wyściełaj dół geowłókniną, na dół rura żółta z dziurkami, zasyp kamykami o granulacji 16-36 (w trakcie zasypywania dobrze jest czymś docisnąć rurę, bo może "wypływać" spod kamyków, a powinna być na spodzie) i zawiń geowłókninę. Teraz na to możesz nasypać pospółki oraz na wierzch jakieś 30 cm czarnoziemu i trawka Rurę dobrze jest ułożyć ze spadkiem w kierunku odprowadzenia wody z drenażu (rozsączenie w gruncie typu studnia chłonna - wyprowadzać do melioracji chyba nie wolno). Plytki klinkierowe przykleja sie do disterbitu? Druga, czyli na kleju z siatka?, wczoraj dokonczyli mi siatkowanie, wiec trzebazakryc poki sucho Pospolka wychodzi prawie tak samo jak ziemia, wiec mozna wszysko ziemia. Teren jest gliniasty, ale poza betonem law, to woda nigdzie nie stoi po deszczu. Odchodzac troche od tematu beda niedlugo robione rynny, ktore ladnie beda podlewaly fundament. Wkopac rury dookola domu i w jednym miejscu dokopac sie do piasku wpuszczajac kregi w ziemie na deszczowke, czy moze macie jakis inny pomysl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 21.08.2009 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 Plytki klinkierowe przykleja sie do disterbitu? Dysperbit tylko do poziomu zakrytego glebą, czy tam do miejsca, od którego zaczną się płytki. Styk płytek z dysperbitem możesz dodatkowo na koniec jakimś silikonem, lub innym bitumem zasmarować Druga, czyli na kleju z siatka?, wczoraj dokonczyli mi siatkowanie, wiec trzebazakryc poki sucho Pospolka wychodzi prawie tak samo jak ziemia, wiec mozna wszysko ziemia. Teren jest gliniasty, ale poza betonem law, to woda nigdzie nie stoi po deszczu. Pospółka lepsza, bo nie będzie się kisić i śmierdzieć Poniżej 0,5m pod ziemią jest b. niski dostęp tlenu i zaczynają się rozwijać bakterie beztlenowe, które będą rozkładać związki organiczne czarnoziemu. Poza tym polecam jednak zrobienie drenażu - my u siebie nie zrobiliśmy wcześniej i w te pędy robimy teraz, bo przed domem nie da się po deszczu przejść. Też mamy glinę i woda w wykopach nigdy nie napływała. Jednak po deszczu robią się nam zalewiska i stoją, stając się wylęgarnią komarów Odchodzac troche od tematu beda niedlugo robione rynny, ktore ladnie beda podlewaly fundament. Wkopac rury dookola domu i w jednym miejscu dokopac sie do piasku wpuszczajac kregi w ziemie na deszczowke, czy moze macie jakis inny pomysl? To dobry pomysł, jeśli nie będziesz potrzebował tej wody do podlewania ogródka Jeśli stwierdzisz, że się by przydała, to wkop sobie po drodze jakiś zbiornik przelewowy (tak ok. 2000 litrów). Jak zbiornik pusty, to woda do niego napłynie, a jak się napełni, to nadmiar będzie się przelewał do studzienki chłonnej wykonanej jak piszesz. Ja mam w taki sposób zrobione odprowadzenie wody z oczyszczalni biologicznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 21.08.2009 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 U mnie tera robi sie fundament. Osobiscie go pomalowalem desperbitem - 2 warstwy prosto z wiadra (bez rozcienczania). Na to wczoraj poszedl styropian - 2x5cm i wczoraj zaczeli zaciagac siatke klejem. Potem znowu dysperbit i co dalej?... teren gliniasty, ale bedzie zasypywany powyzej law czarna ziemia. Przed malowaniem fundamentu byl problem z wysuszeniem bo woda na lawach stala. A czym kleiłeś styropian do bloczków a raczej do dyserbitu ?? Jaki styropian zastosowałeś ?? Fenix Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Deamos 21.08.2009 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 A czym kleiłeś styropian do bloczków a raczej do dyserbitu ?? Jaki styropian zastosowałeś ?? Klejem do styropianu, byly rozne bo do ocieplania tez site teraz kupuje, m.in. Styrmann i NuvaTherm. Styropian taki co szedl na podloge EPS 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 23.08.2009 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 1. ustal do jakiej głębokości glina, a raczej czy jest szansa na przebicie się do gruntu chłonnego 2. takie "oczko" będzie zawsze podlewać Twoje fundamenty (woda opadowa będzie tam zawsze zalegać), więc jak tego jest dużo, to postarałbym się o lepszą izolację (moim zdaniem papa termo na ścianę, płyty nie musisz wylewać, wystarczy zachować ciągłość izolacji pionowej z poziomą), zwłaszcza, że robisz w glinie 3. wykop zasypać gliną, lub żwirem (pospółką) ale wtedy drenaż, jeżeli oczywiście masz gdzie tą wodę odprowadzić (pkt.1) 4. glina wcale nie musi być stabilnym podłożem - jedynie wtedy jest stablina gdy warunki wodne są niezmienne Dzięki za odpowiedź . Wczoraj dorwałem świder fi=200mm i ryłem jak górnik w studni którą zrobiłem .Wywierciłem w dnie około 80cm i przez cały ten czas była glina ale taka twarda i szara .Na......łem się i bez efektu.Z relacji sąsiada wynika że ziemia za moją działką jest trochę słabiej rodna (jego słowa) i tam jest chyba piach.Ta twarda szara glina występuje też pod miejscem gdzie będą ławy natomiast sączenie wody występuje akurat pod miejscem gdzie będzie ława garażu.Po wilgotności piachu widzę że poziom wody byłby w dolnej części ławy piwnicy tuż nad chudziakiem. Jak odprowadzić wodę z tego miejsca gdy tam będzie ława schodkowa garażu połączona z ławami piwnicy.Drenaży tam pod ławami nie wolno robić.Aktualnie wypompowuje wodę z wykopu do sączka melioracyjnego który przerwałem podczas wykopów ale później go połączę plastikową rurą.Obecnie pompa włącza się co jakieś 40-60 minut i wypompowuje około 10 litrów wody co w porównaniu z dniem wykopów jest dużo mniej.Myślałem wykopać w kilku miejscach taki sam dół jak na poprzednią studnię tak do 6m bo tyle koparka sięgnie i sprawdzić co jest pod spodem.dodam że lekki spadek jest w stronę południową i tam po dokończeniu wykopu piwnic pojawia się żwir więc tam myślę że będzie dobrze kopać.Jak zrobić drenaż gdy ława garażu są dużo wyżej niż ława piwnicy? Myślałem aby przed garażem około 1-1,2m (od strony napływu )wykopać rów na głębokość ław piwnicy i i na takiej głębokości położyć drenaż otaczający garaż połączony z drenażem piwnic.Czy będzie to właściwe ?Myślę zę w ten sposób można by było zlikwidować napływ wody na ścianę piwnicy przylegającą do garażu. Kolor niebieski to miejsce i kierunek napływu ,po lewej stronie kolorem czerwonym przejście piasku w glinę a po prawej z gliny w piasek.http://c15.wrzuta.pl/wm7846/eac3b00d0009e11b4a91b0d1/woda_2 http://c12.wrzuta.pl/wm7582/b3266e0c000b9f094a91abfd/woda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 24.08.2009 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 Dzięki za odpowiedź . Wczoraj dorwałem świder fi=200mm i ryłem jak górnik w studni którą zrobiłem .Wywierciłem w dnie około 80cm i przez cały ten czas była glina ale taka twarda i szara .Na......łem się i bez efektu.Z relacji sąsiada wynika że ziemia za moją działką jest trochę słabiej rodna (jego słowa) i tam jest chyba piach.Ta twarda szara glina występuje też pod miejscem gdzie będą ławy natomiast sączenie wody występuje akurat pod miejscem gdzie będzie ława garażu.Po wilgotności piachu widzę że poziom wody byłby w dolnej części ławy piwnicy tuż nad chudziakiem. Jak odprowadzić wodę z tego miejsca gdy tam będzie ława schodkowa garażu połączona z ławami piwnicy.Drenaży tam pod ławami nie wolno robić.Aktualnie wypompowuje wodę z wykopu do sączka melioracyjnego który przerwałem podczas wykopów ale później go połączę plastikową rurą.Obecnie pompa włącza się co jakieś 40-60 minut i wypompowuje około 10 litrów wody co w porównaniu z dniem wykopów jest dużo mniej.Myślałem wykopać w kilku miejscach taki sam dół jak na poprzednią studnię tak do 6m bo tyle koparka sięgnie i sprawdzić co jest pod spodem.dodam że lekki spadek jest w stronę południową i tam po dokończeniu wykopu piwnic pojawia się żwir więc tam myślę że będzie dobrze kopać.Jak zrobić drenaż gdy ława garażu są dużo wyżej niż ława piwnicy? Myślałem aby przed garażem około 1-1,2m (od strony napływu )wykopać rów na głębokość ław piwnicy i i na takiej głębokości położyć drenaż otaczający garaż połączony z drenażem piwnic.Czy będzie to właściwe ?Myślę zę w ten sposób można by było zlikwidować napływ wody na ścianę piwnicy przylegającą do garażu. Kolor niebieski to miejsce i kierunek napływu ,po lewej stronie kolorem czerwonym przejście piasku w glinę a po prawej z gliny w piasek. Hmm... Zdjęcia są mało czytelne, ale generalnie wygląda to nieźle. Zrób drenaż wokół ław tych niższych i wyprowadź go do studni chłonnej. Do sączków drenarskich nie wolno niczego podłączać! Jak ktoś Cię za to drapnie, to bekniesz mandacik Ja wiem, że to najlepsze odprowadzenie wody, ale niestety nie możesz z niego korzystać. W ostateczności możesz zrobić przesączenie - czyli odkop sączek na ileś tam długości, zasyp go piaskiem przepuszczalnym, nad nim (albo obok) wzdłuż ułóż swój sączek i wtedy zasyp. Tylko zabezpiecz to geowłókniną, aby nie zamulało się. Wykop na 80 cm nie jest miarodajny. Lepiej weź szpadelek w garść i wykop na ok. 2m. Będziesz miał większe pojęcie o glebie. Trochę się namachasz, ale to dla zdrowia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 24.08.2009 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 Wykop na 80 cm nie jest miarodajny. Lepiej weź szpadelek w garść i wykop na ok. 2m. Będziesz miał większe pojęcie o glebie. Trochę się namachasz, ale to dla zdrowia Ten wykop jest w pięciometrowej studni,natomiast wodę wpuściłem w sączek także w celu przetestowania czy jest drożny a docelowo będzie studnia chłonna w lepszym miejscu. Co do drenażu koło garażu to sugerujesz żeby nie robić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 24.08.2009 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 To zależy, czy stoi Ci tam woda w wykopie. Jeśli się rozchodzi w gruncie, to wydaje mi się, że nie ma sensu robić drenażu. Natomiast można zrobić powierzchniowe odwodnienie jakieś, aby pozbyć się deszczówki sprzed wjazdu do garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 24.08.2009 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 Akurat przed garażem jest gruba zbita warstwa gliny więc nie ma problemu.Jak było widać na skanach po przeciwnej stronie napływu jest też warstwa żwiru i wydaje mi się że tam skończę drenaż bo to pewnie był naturalny odpływ wody.Odsunę się kilka metrów od ściany i tam zrobię studzienkę do której odprowadzę wodę .Może się uda odprowadzić tą wodę.Dziś byłem w hurtowni i pan fachowiec powiedział że smaruje się ściany fundamentowe dysperbitem a na ostatnią jeszcze nie wyschniętą warstwę przykleja się styropian Jeśli chodzi o dysperbity to u nas w hurtowniach króluje Izolbet.Czy warto stosować drogi niby odporny na wodę Styropian(nazwy nie pamiętam)?Ja myślałem zrobić coś takiego:na bloczki po rapowaniu 2x dysperbit na to styropian a na styropian jeszcze warstwa dysperbitu i obsypać delikatnie piaskiem lub ziemią.Na ławy papa termozgrzewalna połączona później z izolacją posadzki.A tak przy okazji papę dawać pojedynczo czy podwójnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 25.08.2009 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2009 Hmm... Ja bym Ci jednak radził od strony napływu wody zrobić przynajmniej kawałek ciężkiej izolacji przeciwwodnej (czyli papa zgrzewana). Powstrzyma to parcie wody na ścianę i zmusi wodę do ucieczki drenażem. Chociaż może i dobrze zrobiona zwykła hydroizolacja da radę... Kwestia ilości tej wody pewnie... Kolejność warstw izolacji bym polecił taką: bloczki - rapowanie - dysperbit 2 lub 3 razy, dokładnie - styropian (minimum EPS 100, a najlepiej styrodur, wtedy odpada zabezpieczanie siatką w kleju i kubełkami) - jeśli styropian, to siatka w kleju, dysperbit, folia kubełkowa. Co do odpływu drenażu, to zrób test perkolacyjny w tym żwirku po przeciwnej stronie. Może faktycznie to jest odpływ cieku wodnego (czyżbyś stawiał dom na żyle wodnej? ) i to by było rozwiązanie wszelkich problemów - zarówno z wodą naciekową, jak i wodą opadową Ehh, wiele bym dał, aby i u mnie był taki naturalny odpływ... Niestety, muszę robić studnię chłonną. Na szczęście nie mam wód napływowych - tylko deszczówkę. Drenaż na wysokości ław jest jak najbardziej poprawny Tak zrób i będzie cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 26.08.2009 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Witam Dziś zjechała firma która robiła przyłącza prądu(po interwencjach naszych że po deszczach wybijały źródełka) odkopali i bingo wszystkie sączki i główny zbieracz odprowadzający wodę z sączków idących przez moją działkę były uszkodzone przez koparkę .Odkopali i woda tryskała na 30-40 cm .Poziom działki jest wyżej od zbieracza o jakieś 170cm i zbieracz jest pod ziemią 80cm więc wychodzi że jest poniżej moich ław .Zobaczę jutro jaka będzie sytuacja .Według mnie sączenie powinno ustąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 23.09.2009 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2009 Witam Minął prawie miesiąc a tu dalej siąpi tyle że mniej.Poziom wody bez pompowania utrzymuje się 7-8 cm poniżej izolacji poziomej ław.Zrobiłem wykop koparką w innej części działki i na 5,5m dalej glina .Rozmawiałem z gościem od wiercenia i mówił że można zrobić odwierty ale nie daje gwarancji że będzie warstwa chłonna a co za tym idzie może nie być gdzie odprowadzić wody.Powiedzcie mi czy zimą też będzie się siąpić ?Ciekaw jestem jak zimą można wypompowywać wodę ze studni zbiorczej(gdy nie ma możliwości wchłaniania)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arti.sa 28.09.2009 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 To podpowiedzcie na jakim poziomie i jak zakańczać folie kubełkową? W końcowej fazie siatka, klej? Jest też prawdpodobieństwo, że na jdnej ścianie będzie za nisko sztukować w górę na zakładkę?I gdzie ma się tak faktycznie kończyć ta folia? Z poziomem gruntu czy kostki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forumuser 12.11.2009 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 Witam, pozwole sobie odswiezyc wątek Mam dosc zlozona sytuacje gruntowa, a chcialbym miec dom podpiwniczony:- w podłożu trudnoprzepuszczalne gliny (odwiert do 5m ppt)- woda gruntowa o zwierciadle pod cisnieniem hydrostatycznym wystepuje we fragmentach silnie spiaszczonych, slaboprzepuszczalnych glin- w poziomie jej stabilizacji zaobserwowano srodglinowe, słabe sączenia- śródglinową wodę napiętą nawiercono na głębokości 2,5-3,5 m ppt., a jej zwierciadło stabilizowało sie na głębokości około 2,0-2,3 m ppt.- słabe sączenia wody zaobserwowano na głębokości 1,8-2,3 m ppt. Jeszcze o działce:- jest spadek w jednym kierunku- nie ma gdzie odprowadzić ew. wody z drenażu- podłoga parteru może być wyniesiona max. 0,5m npt. I pytania:- czy piwnica jest w ogóle możliwa?- jak moze byc jej orientacyjny koszt (piwnica o wymiarach ok. 10x12m)?- jakie izolacje należałoby zastosować?- jaką technikę osuszenia terenu na czas budowy?- czy w przypadku rezygnacji z piwnicy też konieczne bedzie specjalne izolowanie fundamentów? Sorry za tak szczegółowe pytania ale jestem laikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
digxx 09.03.2010 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Nad czym wy się zastanawiacie - piszesz papa najmniej mi się podoba - to ciekawe, bo chcesz zastosować coś co nie jest izolacją. Folia kubełkowa ma chronić izolację, i ułatwiać odprowadzenie wody do drenażu. Zastosowanie samej folii kubełkowej to najgorszy możliwy błąd i powoduje błyskawiczne zawilgocenie murów. Jeśli masz wybór to zagruntować ścianę i papę termozgrzewalną. Żadne 2 warstwy dysperbitu, no chyba, że jako grunt, a na to coś typu Isodamm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tom33Gdynia 28.03.2010 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Mam fundament z bloczka betonowego. Grunt mieszany ze wskazaniem na piasek trochę przemieszany z gliną. Budynek niepodpiwniczony.Pierwsze kluczowe pytanie gdyż wątek „izolacja pionowa fundamentów – papa??” czytałem dwukrotnie skupiając się na wypowiedziach. RZECZYWIŚCIE IZOLACJA PIONOWA JEST ZBĘDNA?Izolacja Ławy fundamentowejMiędzy ławą a pierwszym bloczkiem położyłem folię dorkena. Czytając fachowe porady widzę, że moi fachowcy chcieli być mądrzejsi . Nie mam całkowicie pokrytej poziomej części ław fundamentowych. Folia wystaje po kilka centymetrów poza bloczek. Kilkanaście centymetrów ławy jest odsłoniętej. Co w takiej sytuacji najlepiej zrobić. Jka odizolować tą ławę? Papą? W jaki sposób?Warto powalczyć z zaokrągleniem w narożniku pomiędzy ławą a fundamentem? Czym najlepiej to wykonać? Czy wystarczy grubszą warstwą np. IZOHAN WL? Izolacja pionowaChcę zaizolować Styrodurem 8 lub 10cm (czy według ciebie ogromna różnica – warto?)Co polecałbyś jako hydroizolacja. Mam zakupiony IZOHAN WL (tylko 4 wiaderka – mam ok55m2 powierzchni do zaizolowania)Wiem, że polecasz Botazit BE901 - grunt, oraz BM 92 - BM92. Czy możesz powiedzieć mi coś więcej na ten temat? Jak się cenowo przedstawia?Czy jest duża różnica pomiędzy IZOHAN WLJeśli zdecydowałbym się na system BOTAMENT czy wykorzystam IZOHAN WL (np. jako grunt) czy lepiej nie mieszać?Czy przed położeniem hydroizolacji rzeczywiście powiniennem zaszpachlować fundament? Jeśli tak napisz proszę coś więcej. Bardzo dziękuję za poradyTomasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rpilski 28.03.2010 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 Warto powalczyć z zaokrągleniem w narożniku pomiędzy ławą a fundamentem? Czym najlepiej to wykonać? To zaokrąglenie (faseta) ma ułatwiać połączenie izolacji pionowej ściany fundamentowej i izolacji poziomej na ławie. Jeśli zastosowano folię jako izolację poziomą na ławie, to i tak nie da się jej chyba połączyć szczelnie z żadną izolacją pionową ściany fundamentowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Endriuszka 28.03.2010 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2010 przymierzam sie ocieplenia fundamentów (dom budowany ponad 20-cia lat) czy jest sens robić ocieplenie po takim czasie ???? tzn odkopać, i "posmarować" i pózniej ocieplic styro i na to folie ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 29.03.2010 03:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Tom33Gdynia tak mi się wydaje, że do mnie kierowane jest Twoje pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tom33Gdynia 29.03.2010 05:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 dobrze ci się wydaje. Tobie wysłałem na maila. dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.