Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Klejenie styropianu bez kolkow?


Recommended Posts

Witam,

 

Dom zbudowany mam z porothermu 30. Chce ocieplic styropianem 15cm z termoroganik (silver). Problem taki, ze porotherm trafil sie bardzo lichy i chcialbym uniknac kolkowania. Mozna tak? Slyszalem ze kolkowanie do porothermu i tak sie nie trzyma w praktyce, tylko sciana sie podziurawi. Jak wy robiliscie? Znacie jakis dobry klej, po uzyciu ktorego mozna spac spokojnie, ze mi elewacja nie odpadnie? Drugie pytanie, warto kupic drozszy styropian z lepszym wspolczynnikiem przenikania ciepla, ale za to cienszy w mojej sytuacji? mialo by to jakies znaczenie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja tam nie wiem, ale na forum co chwilę przewija się opinia, że kołkowanie to jest wymagane przy budynkach o wysokości kilku kondygnacji, a nie przy tych naszych kurnikach...

 

Dokładnie i taką też opinie otrzymałem od producentów pianki do klejenia styro, którą mozna kleić bez kolkowania właśnie.

Więc problem z glowy :).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dom zbudowany mam z porothermu 30. Chce ocieplic styropianem 15cm z termoroganik (silver). Problem taki, ze porotherm trafil sie bardzo lichy i chcialbym uniknac kolkowania. Mozna tak? Slyszalem ze kolkowanie do porothermu i tak sie nie trzyma w praktyce, tylko sciana sie podziurawi. Jak wy robiliscie? Znacie jakis dobry klej, po uzyciu ktorego mozna spac spokojnie, ze mi elewacja nie odpadnie? Drugie pytanie, warto kupic drozszy styropian z lepszym wspolczynnikiem przenikania ciepla, ale za to cienszy w mojej sytuacji? mialo by to jakies znaczenie?

 

Pozdrawiam

 

no właśnie, a do jakiej wysokości chcesz kjleić ten styro?

 

a odn. cieplejszego to ja sobie kupiłem ciepłego swiispora 032, ale właśnie 15cm żeby nie dawać 18 czy 19 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Domek, jest - z poddaszem uzytkowym, wysokosc kalenicy chyba na 8,5m. Mogli byscie polecic ktoregos z producentow i konkretny model kleju, sprawdzonych przez was w praktyce? Czy sciane zewnetrzna nalezy wczesniej zagruntowac?

 

Ktos mi jeszcze podpowiedzial, ze przy kladzeniu mozna by zaznaczac na styropianie, gdzie sa spoiny poziome i ewentualnie tylko tam kolkowac. Nie jestem pewien jak to wyjdzie w praktyce z tym celowaniem...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie wachasz kup sobie worek kleju i przyklej kawałek styro do sciany smarujac tylko 40% powierzchni albo nawet przyklej na kilka plackow.sprubuj to pózniej oderwac.połamiesz styro a klej zostanie.klei to styropienu to chyba najtwardszy z klei cementowych jakie mozna spotkac.te do płytke sa slabsze

 

co do kołków to porotherm nie jest tutaj problemem.one ogólnie w wiekszosci sa słabej jakosci i srednio trzymaja nawet w normalnym murze z cegly.urywaja sie itd. wiekszosc ekip wogule jakos dziwnie je montuje ze wystaja im poza styro i robi sie problem bo po przeszpachlowaniu robia sie tam spore górki albo wogule po kołkowaniu styro na scianie był prryklejony tak sobie i sie wyginaja płyty i kazdy sie dziwi ze sciana pofalowana sie zrobiła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź chwilę i poszukaj pianki PU TYTAN. To klej "z pistoletu" do klejenia styropianu na ocieplenia.

 

Znacznie szybciej, znacznie łatwiej, znacznie dokładniej. Wydajne to też jest.

Płytę po dostawieniu do muru przez chwilę da się jeszcze "ustawić" czy poprawić.

Grubością nałożonej warstwy pianki na płytę można "zgubić" małe nierówności muru. Mniej jest szlifowania i poprawek.

A czy skuteczne?

Po naprawdę krótkim czasie to już takiej przyklejonej płyty w jednym kawałku nie oderwiesz.... Nie da się, bo tak "trzyma".

To logiczne, bo kołek trzyma w "punkcie" (jak trzyma) a tu trzyma spory "placek" pianki.

 

(Stosuję ten TYTAN do wielu celów i mi się sprawdza. Zrobisz jak zdecydujesz.)

Pozdrawiam Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wasze opinie. Wiec bedzie bez kolkowania. Teraz jeszcze tylko wybrac firme tego kleju zostaje...

 

Pozdrawiam wszystkich

 

Jeśli zastosujesz dobry klej to zapomnij o kołkowaniu. Od siebie polecam Greinplast lub Ceresit, a z tych tańszych warto wybrać kleje ALPOL. Pianka do styropiany też jest dobra, pod warunkiem, że twoje ściany trzymają pion i linie prostą. Jężeli masz odchyłki od pionu i zależy ci na równych ścianach to lepszym rozwiązaniem będzie zaprawa klejowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jesienia bede ocieplal i rowniez bede dawal styro 15cm.

Kolki maja byc.Kazda chemia kiedysz traci swoi wlasciwosci .Po 10-15 latach nie bede sie martwil czy przy wiekszych podmuchach wiatra zostanie styro na scianie czy nie. Bo koszt kolkow znikomy....

 

A na temat testu z przyklejaniem styro do sciany i proba oderwac to...

klej faktycznie zostaje na scianie,rowniez zostanie cieka warstwa ,tak do 1cm styro na tym kleju :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd takie małe zaufanie do producentów? Albo który producent nie zaleca kołkowania styropianu? Wystarczy poszukać i taki zastosować. Ja takiego nie znam, ale opcja z pianką wydaje się realna.

Jeśli jednak potrzeba tylko pocieszenia, że inne osoby też tak robiły i nie mają problemów to już się ujawniły. Nie podały tylko czy ten brak problemów to po 10, czy 15 latach użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam,

 

To teraz zamiast mi rozjasnic w glowie, tylko zescie zamieszali ;). Tatko mowi ze tam gdzie jest spoina pozioma mozna by zakolkowac bez problemu, wystarczy tylko rozmierzyc i zaznaczyc... Sciany sprawdzalem od wewnatrz z poziomica 2,5m i nigdzie nie bylo odchylek wiekszych niz do 5mm. Poczytam jeszcze o tych piankach i sprawdze jak to cenowo wychodzi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

To teraz zamiast mi rozjasnic w glowie, tylko zescie zamieszali ;). Tatko mowi ze tam gdzie jest spoina pozioma mozna by zakolkowac bez problemu, wystarczy tylko rozmierzyc i zaznaczyc... Sciany sprawdzalem od wewnatrz z poziomica 2,5m i nigdzie nie bylo odchylek wiekszych niz do 5mm. Poczytam jeszcze o tych piankach i sprawdze jak to cenowo wychodzi.

 

Pozdrawiam

 

mozesz zrobic jak jeden z moich inwestorow (bo wykonawca zawsze tak robi).

nie dawac listw startowych,

nie nakladac kleju na styropian obwodowo i placki a jedynie na same placki, pozostawiajac oczywiscie mase poteznych szpar miedzy plastrami (1-2cm bo przeciez pianka sie uszczelni :D),

zakolkowac (narobic mase niepotrzebnych dzior w porothermie raz, ze nie trzymaja, dwa domek ma h 5m).

wszelkie elementy czasowo zamocowane do elewacji slicznie ominiete styropianem zamiast je zdemontowac i polozyc styropian.

siatki nie wtapiac w naniesiony klej na styropian a przylozyc siatke i zasmarowac klejem, bo przeciez klej to, "my" dajemy dwa razy.

laczenie stropian welna w polaci wykonane tak, ze welna styka sie przez membrane z dachowka.

 

efekty widoczne miejsca kolkowania, wszelkie gniazdka i wyjscia grzejnikowe robia za wentylacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Poro 25 cm + 15 cm styro i nie kołkowałem.

Jak na razie (3 lata) chałupa przetrwała Emmę i inne huragany :wink: i nic nie odpadło. Mądre pisemka podają że w domkach nie trzeba kołkować, jak już to w rogach.

 

dokładki jak cos to można sie pokusic o zakołkowanie narożnych płyt bo one sa teoretycznie najbardziej barazone na oderwanie przez silnie wiejacy wiatr itd.

 

 

co do zaciągania klejem na dwa razy nie widze w tym nic złego .w pierwszej warstwie zatapiamy siatke a druge wygladzamy .cieżko jest w jednej warstwie zatopic siatke tak żeby było wszystko okej .zreszta jak patrze to wiekszosc fachowców mimo 2krotngo zaciągania klejem i tak nie robi tego dobrze bo widac i czuc kołki i łaczenia siatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Poro 25 cm + 15 cm styro i nie kołkowałem.

Jak na razie (3 lata) chałupa przetrwała Emmę i inne huragany :wink: i nic nie odpadło. Mądre pisemka podają że w domkach nie trzeba kołkować, jak już to w rogach.

 

dokładki jak cos to można sie pokusic o zakołkowanie narożnych płyt bo one sa teoretycznie najbardziej barazone na oderwanie przez silnie wiejacy wiatr itd.

 

 

co do zaciągania klejem na dwa razy nie widze w tym nic złego .w pierwszej warstwie zatapiamy siatke a druge wygladzamy .cieżko jest w jednej warstwie zatopic siatke tak żeby było wszystko okej .zreszta jak patrze to wiekszosc fachowców mimo 2krotngo zaciągania klejem i tak nie robi tego dobrze bo widac i czuc kołki i łaczenia siatki

 

zatopic i to, jest ciezkie do zrozumienia dla niektorych wiec klada na styro siatke i zakrywaja klejem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...