monia i marek 04.05.2009 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Podłączam się pod wątek ociepleniowy, jednak moje wątpliwości dotyczą lukarn Boki lukarn są deskowane i teraz będziemy ocieplac styropianem 12-ką. Czy styropian na ociepleniu lukarn można kleic bezpośrednio do desek? Jeśli tak, to wystarczy normalna zaprawa klejowa, czy coś innego? Trzeba kołkowac, czy też nie? Będę wdzięczna za podpowiedzi Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 27.02.2010 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Witam, Podnoszę temat do góry bo akurat sam jestem przed podjęciem decyzji w sprawie ocieplenia domu. Zdecydowałem się na produkty Caparol, klej kupuje Caparol 190 - to jest klej do siatki, ale nadaje się tez do styropianu - podobno lepszy od tego który jest tylko do styropianu bo ma w sobie jakieś mikrowłókna, no i w ogóle jest super, hiper (podobno). Mam zamiar kołkować tylko w narożach (2 pierwsze płyty licząc od rogu, w obu kierunkach). Styropian - 2 warstwy po 10cm. Teraz pytanie czy ten klej rzeczywiście jest okej i można przy nim nie kołkować? Czy mogę używać go również do klejenia 2 warstw styropianu do siebie?Czy lepiej zrobić tak: styropian do ściany na Caparolu, a druga warstwę (styropian-styropian) przykleić Tytanem? Jak Wy byście zrobili? Pozdrawiam i dziękuje,Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leszeq 28.02.2010 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Witam, Podnoszę temat do góry bo akurat sam jestem przed podjęciem decyzji w sprawie ocieplenia domu. Zdecydowałem się na produkty Caparol, klej kupuje Caparol 190 - to jest klej do siatki, ale nadaje się tez do styropianu - podobno lepszy od tego który jest tylko do styropianu bo ma w sobie jakieś mikrowłókna, no i w ogóle jest super, hiper (podobno). Super, hiper mikrowłókna są dodawane do zapraw klejowych przeznaczonych do wykonywania warstwy zbrojenia. Poza tym kleje takie zawieraj jeszcze inne super, hiper związki uszlachetniające np. wydłużające czas schnięcia itp. Dlatego właśnie takie kleje są często dużo droższe od zapraw do przyklejania styropianu. Teraz pytanie czy ten klej rzeczywiście jest okej i można przy nim nie kołkować? Czy mogę używać go również do klejenia 2 warstw styropianu do siebie? Czy lepiej zrobić tak: styropian do ściany na Caparolu, a druga warstwę (styropian-styropian) przykleić Tytanem? Klej jest OK Możesz zastosować obydwa rozwiązania, jedno i drugie będzie dobre. Jak Wy byście zrobili? Ja bym zastosował jedną warstwę styropianu frezowanego, łączonego na krawędziach klejem EOS. Do przyklejenia i siatkowania użyłbym zapraw klejowych CAPAROL, lub innych dobrych, w połączeniu z systemową siatką CAPAROL (taka czerwona ). Nie używałbym żadnych kołków do wysokości 10 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 28.02.2010 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Leszeq, bardzo się ciesze ze akurat Ty się zebrałeś do odpowiedzi na moje pytanie! Fajnie usłyszeć radę od kogoś kto się tym zajmuje na co dzień. Chciałbym tylko potwierdzić - mówiąc że łączył byś EOSem na krawędziach - chodzi Ci o nakładanie EOSa na frez i wtedy dopiero przyklejanie płyty na ścianę, tak? A nie że najpierw przyklejam płytę a na koniec wpycham w szpary EOSa? No co do wysokości to ja mam niski domek - punkt maksymalny to 8,23m ale trochę się boję nie dać kołków na narożach... Dlatego jeszcze jedno bardzo dla mnie ważne pytanie - jakie polecasz kołki do Porothermu? Przy 20cm styropianu powinny być około 30cm długie, to wiem ale jakiej konkretnie firmy i typ żeby one spełniały swoje zadanie w Porothermie? Jeszcze raz wielkie dzięki, Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leszeq 28.02.2010 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Chciałbym tylko potwierdzić - mówiąc że łączył byś EOSem na krawędziach - chodzi Ci o nakładanie EOSa na frez i wtedy dopiero przyklejanie płyty na ścianę, tak? A nie że najpierw przyklejam płytę a na koniec wpycham w szpary EOSa? Dokładnie tak. Przed doklejeniem każdej kolejnej płyty, nanieś na frezy cienką warstwę pianki/kleju. W ten sposób stworzysz z izolacji monolityczną formę. Jest z tym trochę więcej zabawy, ale masz pewność, że wszystkie szczeliny i połączenia styropianu zostaną wypełnione. Oczywiście na koniec możesz wykonać piankowanie w miejscach, gdzie będzie to jeszcze potrzebne. Dlatego jeszcze jedno bardzo dla mnie ważne pytanie - jakie polecasz kołki do Porothermu? Przy 20cm styropianu powinny być około 30cm długie, to wiem ale jakiej konkretnie firmy i typ żeby one spełniały swoje zadanie w Porothermie? No jeżeli już się upierasz na te kołki, to tylko i wyłącznie z trzpieniem metalowym o długości conajmniej 30 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 28.02.2010 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Witam ponownie, Leszeq potrafiłbyś może doradzić który z tych łączników jest lepszy? http://www.wkret-met.com.pl/catalogue.php?Group=3&Product=66 czy ten http://www.wkret-met.com.pl/catalogue.php?Group=3&Product=67 To są jedyne jakie ja znalazłem o długości 30cm, polecany często na forum Koelner zdaje się takich nie produkuje A Ty jakie polecasz swoim klientom? Jeszcze raz dziękuję za pomoc i życzę wszystkiego dobrego, Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leszeq 28.02.2010 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 A Ty jakie polecasz swoim klientom? Ja zawsze polecam nie kołkować Tak poważnie, to wkręt-met też ma dobre kołki. Te które podałeś różnią się tylko trzpieniem. Ostatnio używałem tych z drugiego linku - były bardzo dobre, wszystkie trzymały znakomicie w MAXie, więc w porothermie też będą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 02.03.2010 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Leszeq jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam,Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 02.03.2010 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 ....... Do przyklejenia i siatkowania użyłbym zapraw klejowych CAPAROL, lub innych dobrych, w połączeniu z systemową siatką CAPAROL (taka czerwona )... potwierdzam tez zdecydowałem się na caparola, z tym, ze szarpnąłem się na biały klej zamiast szarego, ponoć jeszcze bardziej hiper mi się podoba, no i siatkę caparola tez kupiłem pomimo, ze w garażu już leżała zwykłą biała tania, gdy zobaczyłem tą caparola 165 pomarańczową wybór był prosty,a na wiosnę tyn silikonowy będzie i też chyba z caparola (ew. może kabe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 02.03.2010 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 http://img109.imageshack.us/img109/2262/ir0421.png taka fotka z termowizji kołkowanej ściany (zapożyczona z innego wątku tego FM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 02.03.2010 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Edde, A jak się ten Twój klej dokładnie nazywa? Jeśli można to podaj od razu cenę za ten Twoj klej oraz ile dałeś za siatkę "165", Ja rozważałem "145", w składzie nawet mi nie zaproponowali "165"... Pierwek, dzięki za zdjęcie.... a wiec jednak trochę ciepła przez te kolki ucieka... kurcze muszę się jeszcze dobrze nad tym wszystkim zastanowić Pozdrawiam, Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 02.03.2010 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Kamil ! Zajrzyj do tego wątku ! http://forum.muratordom.pl/moj-dom-pasywny-w-praktyce-juz-go-uzytkuje,t171818.htm Jest sposób na te mostki z powodu kołków ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 02.03.2010 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Piczman, Watek J-J'a i jego dom pasywny znam i podziwiam. Sam nie mierze tak wysoko choćby z tego powodu ze nie mieszkam w Polsce, i nie mam w zasadzie żadnej kontroli nad tym co się dzieje u mnie na budowie Wiesz, takie wycinanie kółek ze styropianu to trochę zabawy jest - jakbym chciał aby mi to zrobiła ekipa od ociepleń to pewnie by sobie trochę za m2 robocizny policzyli, a i tak pewnie zrobiliby co chcieli Ze zwykłymi kolkami to z kolei masa mikromostków termicznych, dlatego kombinuje żeby się to dało zrobić łatwo, nie pracochlonnie no i żeby się tego nie dało łatwo spieprzyć Dzięki mimo wszystko za próbę pomocy! Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pinlub 02.03.2010 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Witam.Polecam klej do styropianu RAWL (w tubce). Jedna tubka wystarcza na 8 m2, a jakość znakomita. Cena - 22 zł/brutto z dostawą.Jeżeli chodzi o kołki to trzmać się z daleka od Wkrętmetu, bo zaczęli sprowadzać z Chin.Do Porothermu polecam łączniki stalowe z długą strefą rozpierania, np. Koelner, cena - 0,67 zl/brutto. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 02.03.2010 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 nie pamiętam dokładnie ale bodajże Capatect 190 w różowym worku to klej biały a Capatect 190S w niebieskim worku to klej szary, mój jest z różowego worka, kosztował chyba coś ok. 35zł, kilka zł (4-5) był droższy od szarego siatka moja ma oznaczenie 650/110 i to jest 165-ka, 645/110 to 145-ka (to zapamiętałem, bo jedną mi gość przez pomyłkę wydał nie taką jak trzeba), ceny dokładnie nie pamiętam, chyba coś ok. 130zł/rolkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 02.03.2010 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Capatect 190 S - szary klej do styropianu Capatect 190 - szary lub bialy klej do warstwy zbrojacej. Siatke nie sposob pomylic - pomaranczowa Caparola ze słonikami wystarczy powiedziec Siatka Caparola pomaranczowa i juz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 02.03.2010 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Pinlub, Az wszedłem jeszcze raz na ta stronę Koelner .... i tym razem znalazłem te kolki! Chodzi Ci o takie? : http://www.koelner.pl/c?lang=pl&mod=products&c=product&p1=686 Spoko to już ewentualne kołki mam rozpracowane Edde, Fighter1983 Co do kleju to tez myślałem o tym Capatect 190 - nie wiedziałem tylko, ze można sobie wybrać biały lub szary - ale one chyba kleją tak samo, nie ? Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 02.03.2010 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 Aaaa jeszcze jedno - czyli co siatka 165 jest rzeczywiście dużo lepsza od tej 145? Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 14.09.2010 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2010 podnosę temat może nie o kołkowaniu ale o obrobienie okien chciałbym się zapytać. Mianowicie jak daleko na rame okna należy wejść styropianem? Czy wystarczy dojść do ramy i wejść max 1 cm na ramę czy też więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryan78 18.09.2010 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2010 Odniosę się do pierwszego wątku instrukcja ITB na temat systemów ociepleniowych dopuszcza możliwość nie kołkowania budynku do wysokości 12m. To nie do końca kwestia kleju gdyż kołki zabezpieczają nam ścianę przed trochę innymi siłami oddziałującymi na budynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.