RAPczyn 02.05.2009 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 Niektórzy producenci dają gwarancie odporności na gradobicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 02.05.2009 16:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 Niektórzy producenci dają gwarancie odporności na gradobicie.[/i] Przeczytałem moją i nic nie ma o tym jak z nieba polecą jaja a solary wytrzymają więc jeżeli taka kurtyna to niedroga rzecz można założyć.W razie "W" spełni się na dwa sposoby. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12marek 02.05.2009 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 Irysy Możesz napisać cos więcej o swoich solarach: typ, powierzchnia itd? Ja rolety też nie mam. Woda w zasobniku 63'C na dachu 80'C Oby tak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irysy 02.05.2009 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 Zestaw firmy GALMET. Kolektor płaski o pow.netto 4,6 m2, sterownik TDC3, zasobnik 300l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zinger75 04.05.2009 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 A jakie są optymalne brzegowe temperatury? Chodzi mi o maksymalną temp na solarach, powyżej której układ przestaje pracować. U mnie było 140stopni na solarach i 60 na zbiorniku, ale że jeszcze tam nie mieszkam a w kwietniu słońce śweciło od rana do wieczora, pewnego dnia uslyszałem gwizd na dachu i buchającą parę. Szczęście,że akurat byłem na budowie. Spuściłem szybko wodę i zadzwoniłem go instanlatora, poradził żebym podniósł tą maks temp. Pomogło dopiero przy 180 i tak zostawiłem, a na zbiorniku mam teraz maks 80. Sprawdzam codziennie i temperatura na solarach oscyluje w graniach 60/70, w zbiorniku 55/65.Mam instalację WATT CPC 300/2.Zamierzam zamontować zawór bezpieczeństwa i jak temp na zbiorniku przekroczy maks wartość, to będzie zrzucał ciepłą wodę i dobijał zimną. Choc jak już się bedzie mieszkało, to takich problemów raczej nie powinno być, chyba że w wakacje, ale nie widze problemu raz do roku wyskoczyć na dach i przysłonić solarów. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 04.05.2009 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 A jakie są optymalne brzegowe temperatury? Chodzi mi o maksymalną temp na solarach, powyżej której układ przestaje pracować. U mnie było 140stopni na solarach i 60 na zbiorniku, Praca pompy powinna być zatrzymana powyżej 130stC na kolektorze, maksymalna temperatura w zbiorniku powinna odpowiadać maksymalnej, dopuszczalnej temperaturze zbiornika, np. 85stC pewnego dnia uslyszałem gwizd na dachu i buchającą parę. Rozumiem, że para ulatywała z odpowietrznika - oznacza to tyle, że albo niema zaworu odcinającego pod odpowietrznikiem albo zawór odcinający pozostał otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
turcin 05.05.2009 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Witam Ja mam zamontowane 2 x 30 rur ACV kąt nachylenia dachu 30st kierunek pd - pd-zach. magazyn to zbiornik buforowy ACV Smart 400 i jeszcze jeden zasobnik ACV HL 100. Zestaw uruchomiony dwa dni temu. (na razie jeszcze bez jednej rury bo się uszkodziła). Wczoraj działał można powiedzieć w pełni sprawnie po raz pierwszy. Wyniki to około 18.00 temperatura na kolektorze 54st C zasobnik nagrzany do 42 stC. Po drodze jeszcze włączyłem pompę na c.o. i wychłodziłem zbiornik do około 27 stC z 42. Licznik uzysku energii pokazał pobór 33 kWh. Mam prośbę żebyście podali dane dzisiaj w dzień lekko pochmurny zobaczymy czy są różnice pomiędzy próżniakami a płytami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zinger75 05.05.2009 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 A jakie są optymalne brzegowe temperatury? Chodzi mi o maksymalną temp na solarach, powyżej której układ przestaje pracować. U mnie było 140stopni na solarach i 60 na zbiorniku, Praca pompy powinna być zatrzymana powyżej 130stC na kolektorze, maksymalna temperatura w zbiorniku powinna odpowiadać maksymalnej, dopuszczalnej temperaturze zbiornika, np. 85stC A co jeśli pracuje przy wyższej temp? pewnego dnia uslyszałem gwizd na dachu i buchającą parę. Rozumiem, że para ulatywała z odpowietrznika - oznacza to tyle, że albo niema zaworu odcinającego pod odpowietrznikiem albo zawór odcinający pozostał otwarty. Ok dowiem się. Ale co taki zawór miałby robić? Bo nie uchroni paneli przed dalszym nagrzewaniem się. Czy jest w takim razie sens/potrzeba robic jakiś system zrzutowy goracej wody? Pozdr, Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
turcin 05.05.2009 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Dzisiaj był dzień raczej mało słoneczny więcej chmur niż słońca. Baniak nagrzał się do 43st C a max temperatura na kolektorze dochodziła do 50stC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 05.05.2009 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 A jakie są optymalne brzegowe temperatury? Chodzi mi o maksymalną temp na solarach, powyżej której układ przestaje pracować. U mnie było 140stopni na solarach i 60 na zbiorniku, Praca pompy powinna być zatrzymana powyżej 130stC na kolektorze, maksymalna temperatura w zbiorniku powinna odpowiadać maksymalnej, dopuszczalnej temperaturze zbiornika, np. 85stC A co jeśli pracuje przy wyższej temp? Wężownica w zbiorniku ma zapewne jakieś ograniczenia jeśli chodzi o maksymalną temperaturę zasilania, tak samo pompa oraz izolacja. pewnego dnia uslyszałem gwizd na dachu i buchającą parę. Rozumiem, że para ulatywała z odpowietrznika - oznacza to tyle, że albo niema zaworu odcinającego pod odpowietrznikiem albo zawór odcinający pozostał otwarty. Ok dowiem się. Ale co taki zawór miałby robić? Bo nie uchroni paneli przed dalszym nagrzewaniem się. Czy jest w takim razie sens/potrzeba robic jakiś system zrzutowy goracej wody? Pozdr, Tomek W momencie gdy w kolektorze tworzy się para ucieka ona przez odpowietrznik. Odcinając zaworem odpowietrznik zabezpieczamy się przed ubytkiem płynu. Porządny kolektor przetrwa takie temperatury bez bólu. Moim zdaniem robienie "systemu zrzutowego" nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12marek 05.05.2009 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Mam prośbę żebyście podali dane dzisiaj w dzień lekko pochmurny zobaczymy czy są różnice pomiędzy próżniakami a płytami. Niestety nie mam licznika kWh Więc trudno mi jest ocenić ile energii zostało wykorzystane. Ale szału na pewno nie było W każdym razie po 15.00 było tak: - góra zasobnika 45'C - dół zasobnika 35'C - kolektor trudno powiedzieć, ale w takim razie powinien osiągać 65'C, bo mam ustawione, że pompa załącza się przy 20' różnicy temperatur a odstawia przy 5' różnicy. Z tym porównaniem może być problem, bo w różnych rejonach może być inna pogoda. Np. dziś do południa była u mnie do d... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
turcin 05.05.2009 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Wiem wiem pogoda może być różna ale zachmurzenie można w jakimś stopniu ocenić. Chodzi o sprawdzenie. Ja mam tylko czujnik na dole zasobnika więć nie wiem jak się nagrzał na górze ale pewnie mogło być około 7-10 stC więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12marek 05.05.2009 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Różnice potrafią byc spore jeżeli podgrzewamy kominkiem i grzeje górna wężownica. Ja mam czujniki na dole i u góry zasobnika. Po kąpieli temp. wody na dole zasobnika spada np. z 40 do 20'C aby po jakims czasie się nieco wyrównać. Z ciekawości poszedłem zobaczyć jak jest w tej chwili ( bo przepaliłem w kominku i zagrzałem sobie więcej wody) Teraz mam tak: - na dachu 18'C - dół zasobnika 21'C (córuś właśnie wyszła z kąpieli ) - góra zasobnika 60'C Ale jak wróciłem z pracy to rzuciłem okiem na temperatury i było mniej więcej tak jak napisałem. Gdy pracuja solary rozkład temperatur jest duzo równiejszy i wg. moich pomiarów wychodzi jakies 5-10'C Skoro temat się rozwija to chyba znów zacznę zapisywać dane z temp. w poszcz. dniach. Kiedys sie bawiłem ale nie było z kim porównać. Pozdrawiam i dobranoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 06.05.2009 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 - kolektor trudno powiedzieć, ale w takim razie powinien osiągać 65'C, bo mam ustawione, że pompa załącza się przy 20' różnicy temperatur a odstawia przy 5' różnicy. Histerezę włączenia pompy możesz spokojnie obniżyć do 7-10stK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
turcin 06.05.2009 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Dzisiaj dzień pochmurny zero słońca czasem trochę popada. O 13.00 miałem w zasobniku 30 stC ale to raczej to co zostało z poprzedniego dnia. Temperatura na solarach waha się w granicach 36st C. Co jakiś czas pompa się załącza i trochę ściąga. Wychłodziłem do 18st C i zobaczymy wieczorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 06.05.2009 15:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Dużo lektury aż miło poczytać.Męczy mnie niestety fakt ,że u mnie nie działa to tak jak u Was.Piszecie o: - kolektor trudno powiedzieć, ale w takim razie powinien osiągać 65'C, bo mam ustawione, że pompa załącza się przy 20' różnicy temperatur a odstawia przy 5' różnicy. Kurna gdzie to regulujecie?Zauważyłem jeszcze jedną przypadłość mojego systemu solarnego.Przypomnę 20 rur zasobnik 300l.Temperatura wody w zasobniku gdy słońce już nie operuje na solary bardzo szybko się schładza.Co mam zrobić?.Myślałem juz o założeniu zaworów zwrotnych aby glikol nie miał możliwości schładzania. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olasosenko 06.05.2009 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 a czy mogę prosić o informację ile płaciliście za swoje solary? Mnie interesują te próżniowe... Jakie firmy polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
turcin 06.05.2009 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Ja kupiłem ACV i przy kursie Euro 3,24 były w dobrej cenie cały zestaw 2 x 30 rur, automatyka grupa pompowa, płyn zasobnik buforowy smart 400 (w środku zasobnik na cwu z nierdzewki) i jeszcze jeden zbiornik HL 100 (nierdzewka) za wszystko zapłaciłem 14500zł brutto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12marek 06.05.2009 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Histerezę włączenia pompy możesz spokojnie obniżyć do 7-10stK. Orginalne ustawienie było takie,że pompa załączała sie przy 10'C różnicy a wyłączała przy 5' różnicy. Efekt był taki, że pompa w okresie zimowym (gdy i tak paliłem kominkiem) pompa brandzlowała wg. mnie zupełnie niepotrzebnie gdy kolektory zobaczyły troche słonka. Uzysk z tego był w praktycznie żaden, bo kominek w pół godziny załatwia to co solary w cały dzień a prąd (wg. taryfy budowlanej jeszcze) szedł. Więc po nieudanych konsultacjach z wytwórcą i studiowaniu niedorobionej instrukcji solarów doszedłem empirycznie jak można te ustawienia zmienić i ustawiłem sobie załączanie pompy przy 20'C a odstawianie przy 10'C różnicy temperatur pomiędzy dołem zasobnika a czujnikiem na dachu. (Pomyliłem sie w poprzednim poście mam 10 a nie 5' odstawienie pompy)Jak się ociepli to pewnie (już nie pamiętam jak to było) wrócę do ustawień fabrycznych. Ale dzięki za radę Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12marek 06.05.2009 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Kurna gdzie to regulujecie?Zauważyłem jeszcze jedną przypadłość mojego systemu solarnego.Przypomnę 20 rur zasobnik 300l.Temperatura wody w zasobniku gdy słońce już nie operuje na solary bardzo szybko się schładza.Co mam zrobić?.Myślałem juz o założeniu zaworów zwrotnych aby glikol nie miał możliwości schładzania. To zależy jaki masz sterownik. Niestety nie poradzę tak przez internet. Szukaj w instrukcji nastaw i regulacji, zadzwoń do producenta itp. Jak pisałem u siebie tez musiałem empirycznie dojść jak to zmienić, bo instrukcja była do dupy, instalator nie wiedział, a producent odesłał mnie do ich polecanego instalatora co to nigdy albo nie miał czasu albo nie pamietał a akurat panelu sterującego nie miał w pobliżu... Co do schładzania się to wg. mnie całkiem inna bajka. Ale wtej kwestii to może kolega RAPczyn poradzi. Pompa chodzi cały czas? Jak pompa stoi to i glikol stoi w rurach (bez zagłabiania sie w materię) to raczej nie chłodzi. Bez poboru wody duże są te spadki temperatury? U mnie po nocy tez temp. jest w zasobniku nizsza o parę stopni ale jakos tak nie za wiele. Aż będę musial to sprawdzić. Jak czytam Twoje posty to aż mnie zalewa Ten kto to robił specjalnie sie napracował aby sp... tak układ Źle dobrany zestaw, brak uzysków ciepła, spadki temperatur..... Tylko współczuć. Ale mam nadzieję koledzy fachowcy z forum doradzą. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.