Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kominek z płaszczem+gaz+zasobnik


planik

Recommended Posts

Witam.

Pewnie to nie nowy temat, ale chciałem się poradzić fachowców i użytkowników.

Mój hydraulik( bardzo sympatyczny ) zaproponował takie podłączenie: kominek z płaszczem( jeszcze nie wybrany model) bez płytowego wymiennika podłączony przez zawór jednodrożny do zasobnika( zasobnik dwuwężownicowy) oraz do instalacji co. Piec gazowy( Brotje).

Mam wątpliwość czy rolę wymiennika przejmie zasobnik? Czy nie wpłynie to na sprawność grzania kominka? Dodam, że mam ogrzewanie podłogowe w salonie, kuchni i łazienkach( około 100m2).

Będę wdzięczny za porady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też będę montowała kocioł gazowy+ kominek z płaszczem wodnym + zasobnik.

Kominek biorę z lechmy pryzme.

Ja nie jestem żadnym hydraulikiem ale uważam, że pomysł jest dobry. Wydaje mi się, że jest lepsza(efektywniejsza) wymiana ciepła w zasobniku niż w wymienniku.

Jestem bardzo ciekawy co na to fachowcy z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym i bezpiecznym sposobem jest zamontowanie bufora z zasobnikiem c.w.u,powiedzmy 380/120 lub 500/150 z wężownica .Do wężownicy podłączyć kominek w układzie otwartym.Czyli wymiennik płytowy jest zbędny.Do tego samego bufora podłączyć kocioł gazowy .Z bufora porzez grupy pompowe z mieszaczem na poszczególne obiegi grzewcze. Czujnik kotła wstawić do bufora ,aby kocioł utrzymywał temp.bufora.Gdy napalimy w kominku czujnik kotła wyłączy się po osiągnięciu zadanej temp.Natomiast automatyka na dwa obiegi grzewcze niezależna od kotła (obca).Jest to rozwiązanie bezpieczne i proste.Zbędny jest także priorytet c.w.u.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też będę montowała kocioł gazowy+ kominek z płaszczem wodnym + zasobnik.

Kominek biorę z lechmy pryzme.