Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Cienka ścianka działowa 5 cm


Recommended Posts

Hi,

Dylemat co do konstrukcji ścianek jak w załączonym rysunku.(wymiary bez tynków). Wysokość ścian 3,0 m ( licząc od chudziaka)

W ściance 5 cm na krawędzi od lewej będzie włącznik światła. Z prawej szafki kuchenne stojące (tylko)wysokości 90 cm.

Na ściance 8 cm na krótszym boku włącznik lub dwa światła. U góry (patrząc na rzut poziomy) zabudowa lodówki w szafce o wysokości 235 cm. Drzwi lodówki będą się otwierały na ściankę, czyli muszę się liczyć z tym, ze będą o nią uderzały i powodowały wstrząsy prowadzące do pękania :-(

 

Czy da się to zrobić murowane (podobno będzie mniej potem pękać) czy z powodu niewielkiej grubości nie mam wyjścia i muszę zrobić szkieletowe?

 

Jeśli murowane to jak je "uzbroić", żeby nie legły w gruzach gdy się ktoś o nie oprze.

 

http://www.darwina.waw.pl/aps76/temp/scianki1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda drzwi do lodówki

bo żeby narazić na wstrząsy ściankę gr.8cm (np promont by tu się sprawdził)

to trzeba te drzwi zrujnować

co do ścianki gr.5cm to bym ją sobie odpuścił, za cienka i wiotka

czy w projekcie jest opisane z czego ona ma być?

to już lepiej chyba dać jakąś płytę meblową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka działówek zrobionych z gazobetonu 8cm. Nawet się trzymają, tylko trochę bujnięte były i wymagały więcej tynku. Dało się w nie osadzić puszki elektryczne. Mimo, że są to faktycznie cienkie ścianki, to jednak daleko im do przewrócenia się. :-)

 

o puszki sie nie martwię, toż to tylko 4 cm głębokości. Bardziej martwi mnie wiotkość takiej ściany i odporność na (zapewne) dość częste opukiwanie drzwiami lodówki.

Grubość tynku (gips z agregatu) liczę na 1,5 cm i zakładam, że ściana jest prosta. Jeśli stracę dodatkowo 1 cm na prostowanie ściany to będę miał spory problem ze zmieszczeniem szafek kuchennych :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka działówek zrobionych z gazobetonu 8cm. Nawet się trzymają, tylko trochę bujnięte były i wymagały więcej tynku. Dało się w nie osadzić puszki elektryczne. Mimo, że są to faktycznie cienkie ścianki, to jednak daleko im do przewrócenia się. :-)

 

pytanie czy na rysunku 8cm oznacza na gotowo czy nie. Jeśli nie, to ten gazobeton tam musiałby mieć maksymalnie 6cm grubości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciany z bet. komorkowego 6 cm, po otynkowaniu sa wystarczajaco sztywne.

 

No to ok, a dla niedowiarków to jak to zazbroić szczególnie "na wysokość", bo poziomo zbrojenie w fugi to nie problem

 

Z czego chcesz zrobic ta sciane? Sprzedaja w ogole cos co ma 5 cm? Jakis nie "budowlany" ten wymiar.

nazywa sie to płytki i H+H ma w ofercie:

Grubości bloczków odmiany TLMA wynoszą: 60; 80; 100; 120... mm.

Grubości bloczków odmiany TLMB wynoszą: 50; 75; 100; ...mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ścianę z BK 6cm pomiędzy dwoma pokojami i jest OK. Jesli chcesz ją extra wzmocnić, co moim zdaniem nie jest potrzebne to można ją okleić pod tynk siatką tynkarską, taką jaką daje się na styropian. Żeby jej nie pogrubiać tynkiem mozna na to położyć tynk cienkowarstwowy. Drzwi od lodówki można zabezpieczyć gumowym odbojnikiem.[/b]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ścianę z BK 6cm pomiędzy dwoma pokojami i jest OK.

Jeśli to ścianka pełna między dwona innymi ścianami to bym sie nie wachał i zrobił z 8cm. Ale ścianka u mnie jest "pół wolno stoojąca"

Jesli chcesz ją extra wzmocnić, co moim zdaniem nie jest potrzebne to można ją okleić pod tynk siatką tynkarską, taką jaką daje się na styropian.

Ooo, to może sie sprawdzić

Drzwi od lodówki można zabezpieczyć gumowym odbojnikiem.

To zabezpieczy tylko drzwi od dolnej części zamrażalnika.

Górne drzwi będą nadal uderzały w ścianę. Choć drugi odbojnik przejmie część energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz przyjrzałem się rysunkowi.

Nie musisz się obawiać o ściankę przy lodówce, bo ma na końcu poprzeczne wzmocnienie. Druga ścianka jest jak wnoszę tylko ze względów estetycznych. Jest tak krótka 60cm, że też nie widzę problemu. Jeśli chodzi o lodówkę, to może Ci przeszkadzać wystająca klamka. U mnie wychodzi na wysokości kontaktu i otwarcie lodówki gasiło światło w kuchni. Po zastosowaniu w odpowiednim miejscu odbojnika niktomu już nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stawiałem działówki z 8cm szarego suporexu z BB i szczerze odradzam. Może źle trafiłem, ale te bloczki były krzywe w banan, albo śmigło, albo jedno i drugie :evil:

w pewnym momencie przestałem się tym przejmować i jako tako te ścianki wymurowałem, ale potem się od tynkarzy nasłuchałem :oops: no i tynku dali miejscami i 2cm, żeby równo było....

 

a nie lepiej to z płyty GK zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stawiałem działówki z 8cm szarego suporexu z BB i szczerze odradzam. Może źle trafiłem, ale te bloczki były krzywe w banan, albo śmigło, albo jedno i drugie :evil:

w pewnym momencie przestałem się tym przejmować i jako tako te ścianki wymurowałem, ale potem się od tynkarzy nasłuchałem :oops: no i tynku dali miejscami i 2cm, żeby równo było....

 

a nie lepiej to z płyty GK zrobić?

 

I chyba jednak z powodu ryzyka krzywych ścian i ryzyka możliwości pogrubienia tynku ponad 1,5 cm (do czego nie mogę dopuścić) postawię GK.

A na wysokości rączek lodówki wstawię słupek 2x2 cm przykręcony do podłogi i odsunięty od ściany na 2 cm

 

Bo że ścianka będzie pękać od tych drobnych uderzeń to wiem na pewno. Teraz tak mam i pięknie na tynku widać zarys cegieł. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years później...

Podpinam się pod temat.

Aktualnie stawiam ściany działowe na poddaszu z silki 8cm. Oczywiście mam wątpliwości czy to się będzie trzymało, choć powyższe maile utwierdzają mnie w przekonaniu, że powinno być w porządku (zrobiłbym z 12cm ale to trochę za dużo (wg. wyliczeń konstruktora) na terivę). Działową łączę z nośną "blaszkami lp30", choć - jak to na poddaszu - przy kolankowej działowa opiera się na nośnej (kolankowa) tylko ok. 70cm po czym rośnie do ok. 2.8m. Muruję zaprawą tradycyjną i tu mam pytanie - czy klej byłby lepszy, tzn. dałby mocniejszą ścianę? Doradca techniczny producenta mówi, że nie ma potrzeby na klej, należy tylko dobrzy zwilżyć bloki w kontakcie z zaprawą i będzie ok. Myślę też, by przewiązać w kilku miejscach działową z więźbą (jętką), choć techniczny mówi, że nie jest to niezbędne. Co o tym myślicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba jednak z powodu ryzyka krzywych ścian i ryzyka możliwości pogrubienia tynku ponad 1,5 cm (do czego nie mogę dopuścić) postawię GK.

A na wysokości rączek lodówki wstawię słupek 2x2 cm przykręcony do podłogi i odsunięty od ściany na 2 cm

 

Bo że ścianka będzie pękać od tych drobnych uderzeń to wiem na pewno. Teraz tak mam i pięknie na tynku widać zarys cegieł. :-(

Z tego co wiem nie ma profili cw 3 cm (pamiętać trzeba o 2,5 cm grubości dwóch płyt) chyba że coś się zmieniło,po za ty ściana tej grubości z pojedynczego gk będzie pięknie falowac.jak juz chcesz takiego cieniasa to tylko Yong 5 na klej plus tynk i kotwy w ścianach i będzie stabilnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months później...
Podpinam się pod temat.

Aktualnie stawiam ściany działowe na poddaszu z silki 8cm. Oczywiście mam wątpliwości czy to się będzie trzymało, choć powyższe maile utwierdzają mnie w przekonaniu, że powinno być w porządku (zrobiłbym z 12cm ale to trochę za dużo (wg. wyliczeń konstruktora) na terivę). Działową łączę z nośną "blaszkami lp30", choć - jak to na poddaszu - przy kolankowej działowa opiera się na nośnej (kolankowa) tylko ok. 70cm po czym rośnie do ok. 2.8m. Muruję zaprawą tradycyjną i tu mam pytanie - czy klej byłby lepszy, tzn. dałby mocniejszą ścianę? Doradca techniczny producenta mówi, że nie ma potrzeby na klej, należy tylko dobrzy zwilżyć bloki w kontakcie z zaprawą i będzie ok. Myślę też, by przewiązać w kilku miejscach działową z więźbą (jętką), choć techniczny mówi, że nie jest to niezbędne. Co o tym myślicie???

 

Witam, Zamierzam postawić ściankę działową z silikatów 8cm, na klej, tynk cienki gipsowy. Czy ktoś kto ma taką ścianę i może się wypowiedzieć na temat jej wad i stabilności?

Nie chcę stawiać grubszej z uwagi na obciążenie stropu i oszczędność miejsca. Niby strop jest monolityczny, ale pod tą ścianką nie będzie miał podparcia. Ścianka będzie łamana (kształt litery L), dłuższy bok 2,5m, krótszy 0,9m, oddziela sypialnię od pokoju dziecka. Zależy mi na akustyce i solidności.

Czy są jakieś specjalne wymagania przy stawianiu tak cieńkiej ścianki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...