Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Yes, yes, yes - mam przyjęcie domu do użytkowania z nadzoru budowlanego :) Po trzech latach własnoręcznego go budowania, popołudniami po pracy, w weekendy i urlopy, naderwanych mięśni i padania na twarz wieczorem :)

 

Chcę teraz pozamykać wszelkie sprawy formalne - wiem, że muszę teraz złożyć papier w gminie o nadanie stałego numeru dla nieruchomości zabudowanej (tymczasowy numer mam), o formalnościach związanych z zameldowaniem się w nowym domu, wpisem do lokalnego WKU, zgłoszeniu do skarbówki zmian na formularzu NIP-3 wiem.

 

Pytanie - co jeszcze trzeba złożyć/zgłosić/zapłacić? Jakiś urząd skarbowy, ewentualnie inne urzędy i instytucje? Jakieś podatki (np do urzędu skarbowego) zapłacić czy coś?

 

Umowy na dostarczanie wszystkich potrzebnych mediów, odbiór śmieci itp mam już popodpisywane.

 

Przyzwyczaiłem się już do zgłaszania wszystkiego i wszędzie :lol: i chcę równie formalnie całość zakończyć. :oops:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/121313-zako%C5%84czenie-budowy-domu-co-dalej-z-papierami/
Udostępnij na innych stronach

Ale to już było. ( jak słowa piosenki wystarczy poszukać) :wink:

Ale skrótowa moja własna lista:

 

1. do Banku o oddaniu budynku do użytkowania ( umowa kredytowa)

2. umowa o wywóz śmieci,

3. do Gminy o nadanie numeru docelowego

4. do Gminy o zmianę zameldowania

5. zmiana dowodu osobistego

6. do US - NIP 3

7.deklaracja podatkowa do Gminy

8. zmiana w KW ( ujawnienie domu) [tylko w przypadku zwykłej kW, w przypadku księgi elektronicznej nie jest to możliwe]

9.ujawnienie nowego adresu korespondencyjnego i faktu wymiany dowodu osobistego ( Bank, Wydział Geodezji, II filar ubezpieczeniowy, inne instytucje z którymi mamy umowy, znajomi )

10.zmiana prądu z budowalnego na zwykły

11. zmiana innych dokumentów ( prawo jazdy, dowód rejestracyjny itp. )

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/121313-zako%C5%84czenie-budowy-domu-co-dalej-z-papierami/#findComment-3226885
Udostępnij na innych stronach

Ale to już było. ( jak słowa piosenki wystarczy poszukać) :wink:

Ale skrótowa moja własna lista:

 

1. do Banku o oddaniu budynku do użytkowania ( umowa kredytowa)

2. umowa o wywóz śmieci,

3. do Gminy o nadanie numeru docelowego

4. do Gminy o zmianę zameldowania

5. zmiana dowodu osobistego

6. do US - NIP 3

7.deklaracja podatkowa do Gminy

8. zmiana w KW ( ujawnienie domu) [tylko w przypadku zwykłej kW, w przypadku księgi elektronicznej nie jest to możliwe]

9.ujawnienie nowego adresu korespondencyjnego i faktu wymiany dowodu osobistego ( Bank, Wydział Geodezji, II filar ubezpieczeniowy, inne instytucje z którymi mamy umowy, znajomi )

10.zmiana prądu z budowalnego na zwykły

11. zmiana innych dokumentów ( prawo jazdy, dowód rejestracyjny itp. )

 

Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/121313-zako%C5%84czenie-budowy-domu-co-dalej-z-papierami/#findComment-3226965
Udostępnij na innych stronach

8. zmiana w KW ( ujawnienie domu) [tylko w przypadku zwykłej kW, w przypadku księgi elektronicznej nie jest to możliwe]

)

 

Jesteś pewna, że to niemożliwe? Przecież jest taka rubryka jak "sposób korzystania" i "budynek" w systemie elektronicznym...

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/121313-zako%C5%84czenie-budowy-domu-co-dalej-z-papierami/#findComment-3229473
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...