Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Projekt indywidualny - co myślicie? Komentarze do dz.mazo


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 5,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

mazo - dokładnie.

To jest ograniczenie na powierzchni drewna, a nie układu zasilania podłogówki.

Przecież żeby drewno miało maksymalnie na powierzchni 26 stopni, to w układ by musiało iść ze 35 stopni.

Co to znaczy że 'na piecu masz 45-55 stopni'?

Taka jest temperatura zasilania podłogówki?

Niemożliwe.

Jaki masz kocioł i z jakim sterownikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to macie dokładnie ten sam zestaw co my.

FW100 zamontowany w kotle, czy na kablu w pomieszczeniu?

Pogodówkę macie zamontowaną?

Jeśli obydwie odpowiedzi brzmią 'tak', to na 99% na kotle wyświetla się w tej chwili maksymalna możliwa temperatura zasilania CO, wynikają z ustawienia pokrętła na kotle.

Ale to się ma nijak do temperatury zasilania.

Jaką macie ustawioną żądaną temperaturę dla CO na FW100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj mazo,

Przede wszystkim gratuluję dzieciaczka w drodze!!!!

Co do ogrzewanai, to te 55 stopni to chyba stąd, że macie jeszcze grzejniki? My mamy 100% podłogówki pod drewnem i piec ( taki sam Junkers z FW100) leje teraz przy minus 23 stopniach na dworze 37 stopni w instalację. Temperatura projektowa 34 stopnie, maksymalna temp. zasilania 38 stopni. W domu jest 20 stopni. Wentylacja chodzi na 40% z 550 m3/h.

Niestety nic nie doradzę, jeśli macie 2 obiegi grzewcze podłogówka i grzejniki. Coś mi się majaczy, że na dwa obiegi regulator FW200 się używa, albo jakieś kombinacje hydrauliczne się stosuje (mieszacze). Chciałam tego uniknąć i nie mamy grzejników oprócz drabinek w łazience, gdzie idzie woda o tej samej temp. co podłoga.

 

Moim zdaniem nie jest za późno u Ciebie na wentylacje mechaniczną. Dlaczego rury muszą być schowane? Twój dom spokojnie da się ustylizować na loftopodobny. Wcale nie żartuję, mam podobny styl domu i gdybym WM nie miała, puściłabym wierzchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyy. Znaczy na FW100 macie gdzie ustawione te 55 stopni?

Włączony jakiś program?

Jeśli nie, to po prostu ustawcie żądaną temperaturę pomieszczenia na 20 stopni, czy ile tam.

 

Nie przypuszczasz chyba, że ustawilismy temperaturę w pomieszczeniu na 55 stopni... Temperatura pomieszczenia to teraz 24 stopnie, wcześniej było 21.

Edytowane przez mazo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj mazo,

Przede wszystkim gratuluję dzieciaczka w drodze!!!!

Co do ogrzewanai, to te 55 stopni to chyba stąd, że macie jeszcze grzejniki? My mamy 100% podłogówki pod drewnem i piec ( taki sam Junkers z FW100) leje teraz przy minus 23 stopniach na dworze 37 stopni w instalację. Temperatura projektowa 34 stopnie, maksymalna temp. zasilania 38 stopni. W domu jest 20 stopni. Wentylacja chodzi na 40% z 550 m3/h.

Niestety nic nie doradzę, jeśli macie 2 obiegi grzewcze podłogówka i grzejniki. Coś mi się majaczy, że na dwa obiegi regulator FW200 się używa, albo jakieś kombinacje hydrauliczne się stosuje (mieszacze). Chciałam tego uniknąć i nie mamy grzejników oprócz drabinek w łazience, gdzie idzie woda o tej samej temp. co podłoga.

 

Moim zdaniem nie jest za późno u Ciebie na wentylacje mechaniczną. Dlaczego rury muszą być schowane? Twój dom spokojnie da się ustylizować na loftopodobny. Wcale nie żartuję, mam podobny styl domu i gdybym WM nie miała, puściłabym wierzchem.

 

Dzięki Basiu.

Mamy tylko drabinki w łazience i kotłownio-pralni, ale tak - mamy dwa obiegi. Ja tego wszystkiego nie rozumiem, piszę, co mówi mi mąż, teraz że w podłogę idzie 27 stopni i tyle.

A WM teraz - nie widzę tych rur w tej chwili w salonie (według mnie wyglądałyby przypadkowo, nasz dom miał być trochę loftowy, ale jednak nie jest), jedynie mogłyby się kończyć na antresoli, ale pozostaje jeszcze łącznik między częścią nocną a dzienną - tam już nie ma sufitu podwieszanego i nie ma gdzie schować rur. Trudno to wytłumaczyć. No i okna z nawiewnikami - można je niby jakoś załatać, wypełnić czymś dziury, pomalować, ale wtedy już na pewno stracimy gwarancję. No i gdzie ukryć te wszystkie urządzenia - nie mamy strychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że trudno to zrozumieć, niektórzy wymiękli:), dlatego pokazuję zdjęcia, które mąż wysłał do instalatora pieca (w rozmowie telefonicznej potwierdził, że ustawienia mamy prawidłowe, coś musi być nie tak z istalacją, robił ją ktoś inny).

instalacja%25201.jpg?gl=PL

 

opis%2520instalacji%25202.jpg?gl=PL

 

I opis z maila do instalatora, który zadeklarował się, że zerknie na instalację:

 

"Piec działa prawidłowo, temperatura na wyjściu wynosi 45-55st C. Później w rurkach (starałem się to wskazać na załączonych zdjęciach) ciepła woda miesza się z wychłodzoną w sposób, którego kontroli nijak nie mogę rozgryźć:

 

 

 

· Pokrętło jest podłączone do termometru na rozdzielaczu, ale samo przecież nie zareaguje na zmiany temperatur

 

· Termostat jest podłączony do pompy, ale przecież piec sam wymusza obieg wody

 

. Ręczne włączenie dodatkowej pompy i zmiany ustawień pokrętła (normalnie było na 30st C, eksperymentalnie zwiększyłem dziś rano do 50st C – co widać na zdjęciu) nie przynosi kompletnie żadnych efektów. Na wejściu w podłogę termometr wskazuje niezmiennie 27 st C.

 

Pytania:

1. O co chodzi w tej instalacji / w jaki sposób następuje dostosowanie temperatury na wejściu w podłogę?

 

2. W jaki sposób zwiększyć temperaturę na wejściu do 29st C?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy macie układ mieszany z 2 obiegami, tylko jakby... bez mieszacza.

Żeby to miało ręce i nogi musiałby albo być mieszacz w układzie (czyli przebudowany układ) albo grzejniki wyciągnięte na osobny obwód grzewczy sterowany bezpośrednio przez kocioł.

Chyba błędnie założyłem że jak pisałaś o tych grzejnikach drabinkach, to w kontekście takim że one są wpięte w rozdzielacz podłogówki (czytaj - niskotemperaturowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że niestety trafiłam z dwoma obiegami.

Jeśli nie chcecie mieć problemów i częstych kontaktów z hydraulikiem, to radzę Wam, uprośćcie instalację (bez mieszaczy), puśćcie wszędzie tę samą temperaturę - wtedy to FW100 i kocioł będzie regulował Wam ogrzewanie, a nie zewnętrzne urządzenia hydrauliczne. Nie warto dla dwóch trochę cieplejszych drabinek tak komplikować.

Szkoda z tą WM, że nie pasuje Ci już dodać. Jakby co, to rekuperator można dać w garażu, niekoniecznie na strychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas wisi w garażu, tyle że garaż jest ocieplony, jest kaloryfer i poniżej zera nie powinna temperatura spaść ( teraz chyba +3 stopnie są). Rekuperator ma w sobie izolację cieplną ( nie wiem czy każdy, nasz ma), a rury idą w otulinie dość grubej. Rekuperator można też w kotłowni pod sufitem powiesić jeżeli się zmieści. Im lepsza izolacja, tym lepszy odzysk ciepła. Nie namawiam Cię do remontu w świeżo zamieszkanym domu, ale kiedyś przy jakiejś okazji może warto...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...