Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jaka wysokość krokwi?


Recommended Posts

Jeżeli będę wykonywał pełne deskowanie dachu, czy wysokość krokwi 16 cm będzie wystarczająca przy ociepleniu wełną 15 cm, dla szczeliny powietrznej zostanie 1 cm i to jest właśnie problem, czy to wystarczy dla odpowiedniego przewietrzenia wełny. Czy może jednak dać większą wysokość krokwi (np 18cm), co za tym idzie więcej kasy, ale jeżeli bedzię to niezbędne... Proszę o radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz dac wiekszy profil krokwi np. 18, lub nadbic od spodu latami. Ja wybralem to pierwsze, poniewaz laty kosztuja niewiele mniej niz wyzszy profil krokwi, a dochodzi jeszcze robocizna + wkrety, gwozdzie etc.

A tak swoja droga, to nie za malo troche tej welny ? Ja planuje min. 18cm, a najlepiej 20.

 

heya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w projekcie ma grubość wełny 15cm, co daje faktycznie około U=0,26 W/m^2*K (przy założeniu, że wsp. lambda wełny = 0,04), ale czy to faktycznie za mało, kiedyś na forum czytałem, że poprawienie wsp. U o 0,01 daje niewielkie oszczędności. Dla grubości 20 cm wsp.U by wyniósł 0,20 W/m^2*K, czy różnica 0,06 jest tak znacząca by stosować grubszą wełnę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięć nie myli, to przegrody dachowe muszą mieć 0.2, czyli 15cm Ci nie wystarcza. Poza tym dodatkowe 5cm umieszczone na ruszcie ociepla krowkie, które jednak mają gorsze właściwości izolacyjne niż wełna. A jak Ci napisali w projekcie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja dachu jest następująca: blachodachówka-łaty-kontrłaty-folia paroprzepuszczalna-szczelina powietrzna(3cm)-fizelina-wełna mineralna(15cm)-wełna mineralna między listwami rusztu metalowego podrzymująca podsufitówkę(5cm)-gipsokarton.

Jeżeli bym zrobił pełne deskowanie to wtedy nie stosuje się folii, prawda? Nie bardzo rozumiem jak jest wykonany ten metalowy ruszt, może ktoś mnie oświetli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że jesteś na etapie poczatku robót.

Prawidłowy układ warstw w przegrodzie winien wyglądać następująco:

- blachodachówka,

- łaty i kontrłaty,

- folia wysokoparoprzepuszczalna (powyżezj 1300 g/m2/24g, najlepiej 3000 g/m2/24g)na krokwiach,

- izolacja ciepla grub. 15 cm,

- opóźniacz pary (paroizolacja) od spodu krokwi,

- ruszt, grub. 50 mm, prostopadle do krokwi,

- wełna między elementami rusztu,

- płyta g/k

 

Może podasz nazwisko architekta ... bym nie zamawiał u niego projektu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W.Nitka - pisze pan:

"a opóźniacza pary (paroizolacji) nie ma? Jeżeli nie ma - to poważny błąd. "

Na Budmie pytałem reprezentanta Paroc'a i Lafarge (g-k) o paroizolację (opóźniacz pary). Obaj zgodnie i niezależnie twierdzili, że nie potrzeba z wyjątkiem łazienki. Lafarge radził jeszcze dać płyty ognioodporne. Może mi pan powiedzieć czy mieli coś szczególnego na myśli? Czy są sytuacje, gdy faktycznie nie trzeba? Podawałem im swój przykład: dachówka ceramiczna, folia wysokoparoprzepuszczalna (dokładnie Ultradif Master), 20cm wełny przy krokwiach 18cm, g-k.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frankai,

liczyłem wiele razy, i na kilku programach komputerowych, współczynnk K i punkt rosy. Uwzględniając normowe warunki zewnętrzne i wewnętrzne i grubość folii bez opóźniacza pary (paroizolacji) ZAWSZE występować będzie wykraplanie się pary wodnej w grubości izolacji cieplnej. Oczywiście, że w zależności od różnicy temperatur (na zewnątrz i wewnątrz)i pozostałych czynników, wykraplanie się pary może być mniejsze lub większe. To większe może zaszkodzić wełnie i drewnianej konstrukcji budynku.

A tak poza tym NIGDZIE (ani w literaturze, ani w Internecie)nie spotkałem przegrody dachowej bez opóźniacza pary.

Czy możesz sobie wyobrazić poddasze nieużytkowe, źle wentylowane kiedy cała wilgoć z mieszkania idzie na poddasze? Ja takie poddasza widziałem - pleśń, grzyg, grzyb, pleśń itp.

 

Pitbull,

łatwiej mocować opóźniacz pary (paroizolację) do krokwi niż do metalowego rusztu.

Istnieje zasada 1/3 : 2/3, to znaczy - opóźniacz pary(paroizolacja) może być zlokalizowany do 1/3 grubości izolacji cieplnej od strony wewnętrznej.

Zatem opóźniacz pary może być zlokaliowany tuż pod płyta g/k, ale może być również zkolalizowany w grubości ilozacji, ale max. do 1/3 grubości izolacji cieplnej po stronie ogrzewanej.

W przypadku dodatkowego docieplania ścian czy przegrody dachowej powyższe jest bardzo wygodne - opóźniacz można montować do konstrukcji ściany czy dachu, z następnie montować ruszt i wełnę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W.Nitka - dziękuję. Może po prostu wiele osób wychodzi z założenia, że będą mieli dobrą wentylację. Ja mam zamiar dać do wykonania projekt (producent urządzeń wentylacyjnych robi go bezpłatnie), ale raczej kieruję się zasadą zabezpieczanie przed błędami wykonawców, prawami Murphy'ego (o ile można się przed nimi zabezpieczyć) i zbiegiem złych okoliczności. Po pana wyjaśnieniach dam i tą folię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...